İçeriğe Yönlendir

Halk Arabası v7.5


Selim Bilgin

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
  Mahmut Yıldız yazdı:

Çok yakan araba yoktur, pahalı yakıt vardır. 

Genişlet  


Petrol krizinden önce ford da böyle söylüyordu. Sonra escort falan ürettiler :) 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Petrol krizinden önce ford da böyle söylüyordu. Sonra escort falan ürettiler :) 

Genişlet  

Yani yine yakıt pahalanınca sorun oluyor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Selim Bilgin

Golfü ihmal ediyorduk bir süredir, geçtiğimiz hafta fırsat oldu işlerini hallettik.

Lastikler 4 yılı doldurmuştu, değişti, CPC7 aldım uygun denk geldi.

Yağı LM 4210 0w30 ile değiştirdim, yetkili 5w30 koymuş, VW 0w30 diyor aslında, bazı servisler 0w30 koyuyor. ACT ve yelken modunun devreye giriş çıkışında farkettiğini söylüyorlardı cidden ediyormuş, kaderi değişti arabanın. Yeni nesil 1.0 1.5 tsi binen varsa 5w30 koymayın. 0w30 ve etsi'larda da 0w20 bu arabaların yağı. Tabi VW speclerine uyanlar.

Alttan sesler geliyordu, önde bir takım burç vs. ve arka çift amortisör orijinal olarak değişti. Vesileyle 3 ay sonra bir de yıkandı.

Golf 7.5 bu motorla çok ideal bir araba bence. Yeteri kadar teknolojik, her yeri dokunmatik değil, koltukları rahat vs.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
  Selim Bilgin yazdı:

0w30 koyuyor. ACT ve yelken modunun devreye giriş çıkışında farkettiğini söylüyorlardı cidden ediyormuş, kaderi değişti arabanın.

Genişlet  

Bu önemli Yavuz. Ne gibi farklılıklar oluyor. Mesela motordaki yağ vizkozitesinin, şanzımanın salınım yapmasına ne gibi katkı sunuyor.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
  Tamer Topaç yazdı:

Bu önemli Yavuz. Ne gibi farklılıklar oluyor. Mesela motordaki yağ vizkozitesinin, şanzımanın salınım yapmasına ne gibi katkı sunuyor.

Genişlet  

 

Şanzımana değil de motora ve 2 silindir modunun aktüatörüne aslında. Yağ basıncı ile çalışıyormuş galiba o.

2 silindir modunda titriyordu araba, şimdi daha az hissediliyor. Çok detaylı araştırmadım, tamamen ampirik test.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal
  Selim Bilgin yazdı:

Yeni nesil 1.0 1.5 tsi binen varsa 5w30 koymayın. 0w30 ve etsi'larda da 0w20 bu arabaların yağı.

Genişlet  

:good1:

Altur 1,0 etsi 0w20 koydu

  Selim Bilgin yazdı:

 

Şanzımana değil de motora ve 2 silindir modunun aktüatörüne aslında. Yağ basıncı ile çalışıyormuş galiba o.

2 silindir modunda titriyordu araba, şimdi daha az hissediliyor. Çok detaylı araştırmadım, tamamen ampirik test.

Genişlet  

Titreme çok hafifte olsa var hepsinde. Herkes silindirden diyor.

Onun da bugı var :) start-stop :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Tamer Topaç yazdı:

Bu önemli Yavuz. Ne gibi farklılıklar oluyor. Mesela motordaki yağ vizkozitesinin, şanzımanın salınım yapmasına ne gibi katkı sunuyor.

Genişlet  


farklı supap açıları oluşturmak için eksantrikler artık çok teknolojik. Ayağı gazdan çektiğimizde veya silindir kapatmada supapları açık bırakmak için eksantrikin hidrolik basınçlarla şekil değiştirmesi gerekiyor. Muhtemelen ondan dolayıdır. 0-30 ile 5-30 çok farklı değil ama 0-20 epey farklı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:


farklı supap açıları oluşturmak için eksantrikler artık çok teknolojik. Ayağı gazdan çektiğimizde veya silindir kapatmada supapları açık bırakmak için eksantrikin hidrolik basınçlarla şekil değiştirmesi gerekiyor. Muhtemelen ondan dolayıdır. 0-30 ile 5-30 çok farklı değil ama 0-20 epey farklı

Genişlet  


ben bakımdan önce nadir görüyordum silindir kapamayı, bakım sonrası en ufak yokuş aşağı inişte bile görüyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Mert Yeldan yazdı:


ben bakımdan önce nadir görüyordum silindir kapamayı, bakım sonrası en ufak yokuş aşağı inişte bile görüyorum. 

Genişlet  


Ufacık yağ viskozitesi nelere sebep oluyor yaa rab. Hani yakıt tüketimi, tasarruflar :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Çağlar Bayur yazdı:

bakım yapılırken latte mi içtin çay mı? o da etki eder

Genişlet  


şırdan yemiş olabilir 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ufacık yağ viskozitesi nelere sebep oluyor yaa rab. Hani yakıt tüketimi, tasarruflar :) 

Genişlet  


tasarruf isteyen otobüse binsin 😂

 

  Çağlar Bayur yazdı:

bakım yapılırken latte mi içtin çay mı? o da etki eder

Genişlet  


Espressomu yudumladım. 

 

  Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şırdan yemiş olabilir 

Genişlet  


Adana il sınırı dışında asla yemem 😂

 

  Çağlar Bayur yazdı:

o ağır bakım

Genişlet  

😂😂😂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Burdan golfçülere bir soru sorsam 

Her kontakta ekranda bakım geri sayısı çıkıyorsa nasıl düzeltilir.

Mesela bakıma kalan km 9900 

Bakıma kalan süre 9800 ....vs 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
  Fikri Keleş yazdı:

Burdan golfçülere bir soru sorsam 

Her kontakta ekranda bakım geri sayısı çıkıyorsa nasıl düzeltilir.

Mesela bakıma kalan km 9900 

Bakıma kalan süre 9800 ....vs 

Genişlet  


abi teypte araç menüsünde sıfırlama var

Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
  Mert Yeldan yazdı:


abi teypte araç menüsünde sıfırlama var

Genişlet  

Yarın bakayım bi

İlk bakimda yanmadı sıfırlama sonrası, sonra 9900 den saymaya başladı garip

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Emin Önal yazdı:

:good1:

 

Titreme çok hafifte olsa var hepsinde. Herkes silindirden diyor.

Onun da bugı var :) start-stop :)

 

Genişlet  

Detay alalım faydası olur millete belki..

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ufacık yağ viskozitesi nelere sebep oluyor yaa rab. Hani yakıt tüketimi, tasarruflar :) 

Genişlet  

Bak hareketlere bak 😀 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
  Alpay Sumer yazdı:

Bak hareketlere bak 😀 

Genişlet  


heç,havalar soğudu ya ondan böyle yazıyor. 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


sabah trafikte bunu izledim. Vay bee insanların tedirgin yaşaması çok zor dedim :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:


farklı supap açıları oluşturmak için eksantrikler artık çok teknolojik. Ayağı gazdan çektiğimizde veya silindir kapatmada supapları açık bırakmak için eksantrikin hidrolik basınçlarla şekil değiştirmesi gerekiyor. Muhtemelen ondan dolayıdır. 0-30 ile 5-30 çok farklı değil ama 0-20 epey farklı

Genişlet  

Santa' ya, 0-30 koysam mı :crazy:?  Değişken sübap var, değüşük camshaft var, alengirli turbo var, planörlü şanzıman da var :moto:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...