İçeriğe Yönlendir

2024 - 2030 Enerji Hedefleri


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Ülkemizde yapılması planlanan bazı enerji hedfleri. Mtv, hidrojen taşımacılığı, elektrik direklerinden şarj, dinamik fiyatlama, şehir merkezinde ulaşım gibi maddeler dikkat çekiyor. Enerji bakanı alpaslan bayraktar’ın tanıtımında geçen maddeler. 

 

  • Gayrimenkul ilanlarına yapıların Enerji Kimlik Belgesi (EKB) bilgisinin eklenmesi için gayrimenkul sektörüyle işbirliği yapılacak.
  • Konutlar için sunulan yalıtım kredisi imkanı gözden geçirilecek ve etkinliği artırılacak.
  • Binalarda enerji verimliliği konusu mühendislik ve mimarlık fakültelerinin müfredatlarına dahil edilecek.
  • Mevcut doğalgaz hatlarının alternatif gazları (sentetik gazlar, hidrojen vb.) taşımaya uygun hale getirilmesi için mevzuat çalışması yürütülecek.
  • Şehir merkezlerinde motorlu araç kullanımına kapalı, bisiklet ve yaya yolları alanları oluşturulacak.
  • Şehirlerde düşük karbon emisyonlu bölgeler oluşturularak bu bölgelere büyük tonajlı araçların ve otomobillerin girmesini sınırlayan caydırıcı önlemler alınacak.
  • Aydınlatma direği ünitelerinin şarj istasyonu olarak kullanılabilmesi için teknik şartnamelerde düzenlemeler yapılacak.
  • Şarj istasyonlarında zaman ve konum bazlı dinamik fiyatlandırma yapılacak.
  • Araç ve insan yoğunluklarını tespit edebilen yapay zekaya dayalı uygulamaların kullanılması teşvik edilecek ve bu sayede sinyalizasyon sürelerinin ayarlanması için mekanizmalar geliştirilecek.
  • Yüksek yakıt tüketimi veya emisyon değerine sahip araçların daha fazla vergi ödeyeceği bir motorlu taşıt vergi sisteminin geliştirilmesine yönelik etki analizi çalışması yapılacak.
  • Piyasaya sürülen tüm araçların CO2 emisyonu bilgilerinin kaydedildiği bir veri tabanı oluşturulacak.
  • Kamu binalarının mimari, elektrik, otomasyon, mekanik ve iklimlendirme projeleri, bölgesine özgü özellikler ve iklim koşullarına göre hazırlanacak.
  • Yüksek Hızlı Tren hatlarında yük taşımacılığına yönelik çalışma yapılacak.
  • Toplu taşıma araçlarının kat ettikleri yolların uzunluğu ve yakıt tüketimleri ile ulaşım talepleri izlenerek yol güzergâhları optimize edilecek.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bakanımızın diğer bir açıklamasından : türkye enerji yoğunluğunda %6 ya çıktı, dünya hala %2 de

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Dinamik fiyatlandırma ayıp olmuş… karaborsacılar sizii..

YHT hattı diye ayrı bi hat yok bu arada

Yorum bağlantısı
Metin Mankal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yüksek Hızlı Tren hatlarında yük taşımacılığına yönelik çalışma yapılacak.

Nasıl olacak acaba ? Saatte 200 km ile yük taşınacak...

Denizlerimiz neden yok?

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yüksek yakıt tüketimi veya emisyon değerine sahip araçların daha fazla vergi ödeyeceği

Kulak arkası kalmadı diyoruz hala zorluyorlar..

 

Son olarak ya da vesile ile...

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bakanımızın diğer bir açıklamasından : türkye enerji yoğunluğunda %6 ya çıktı, dünya hala %2 de


çok altyapı eksikliği var. Gereken beton sanayi bile enerji yoğunluğunu yükselten başlıca etmenlerden. 


bu arada enerji yoğunluğu birimi petrolle ölçülüyor :) 

Onu lpg’li mi yapsak 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

enerji yoğunluğu birimi petrolle ölçülüyor

petrolle ölçülemez? onun da ayrı yoğunluğu var, aslında bu yoğunluk işi faiz rakamına puan demeye benziyor,

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

çok altyapı eksikliği var. Gereken beton sanayi bile enerji yoğunluğunu yükselten başlıca etmenlerden. 

 

lakin konuyu yanlış anadın sanırım, bizimki yüksek yani iyiymiş öyle söylendi

Mehmet Göktürk yazdı:

YHT hattı diye ayrı bi hat yok bu arada

bi yazıya bakar hocam oldururuveririz

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

petrolle ölçülemez? onun da ayrı yoğunluğu var, aslında bu yoğunluk işi faiz rakamına puan demeye benziyor,

lakin konuyu yanlış anadın sanırım, bizimki yüksek yani iyiymiş öyle söylendi

bi yazıya bakar hocam oldururuveririz


enerji yoğunluğunun düşük olması iyi diye biliyorum. Gelişmiş ülkelerde en düşük çıkıyor çünkü

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


enerji yoğunluğunun düşük olması iyi diye biliyorum. Gelişmiş ülkelerde en düşük çıkıyor çünkü

her gün yeni bir bilgi işte demek ki değilmiş

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

her gün yeni bir bilgi işte demek ki değilmiş


birim miktar gayri safi hasıla üretmek için harcanan enerji. Ne kadar az olursa o kadar iyi daa

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ankara bursa hızlı treni ne oldu bu arada? taşımacılıksa taşımacılık. proje başlayalı belki 10 sene oldu ya insaf.  nefret ediyorum o yolu tepmekten.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


birim miktar gayri safi hasıla üretmek için harcanan enerji. Ne kadar az olursa o kadar iyi daa

koca resmi açıklamadan iyi mi bilecen yeğen senin telefon ne marka

Doğan Arşiray yazdı:

ankara bursa hızlı treni ne oldu bu arada? taşımacılıksa taşımacılık. proje başlayalı belki 10 sene oldu ya insaf.  nefret ediyorum o yolu tepmekten.

ığdır a gitti

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

ankara bursa hızlı treni ne oldu bu arada? taşımacılıksa taşımacılık. proje başlayalı belki 10 sene oldu ya insaf.  nefret ediyorum o yolu tepmekten.


o arada hızlı tren inşaatı mı varmış 

 

bi ara gezmeye acelle yaylasına gittik. Akyazı’nın arkasında falan. Karayolu vadi içinde. Üstümüzde viyadük inşaatı görmüştük. Bu ne falan demiştik. O mu acaba

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

antalyaya hızlı ulaşım için çok iyi düşünülmüş tebrikler harika

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

ankara bursa hızlı treni ne oldu bu arada? taşımacılıksa taşımacılık. proje başlayalı belki 10 sene oldu ya insaf.  nefret ediyorum o yolu tepmekten.

Yenişehir taraflarında viyadük ve alt geçit inşaatlarını gördüm.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...