İçeriğe Yönlendir

Chevrolet Cruze Araç Çok Yakıyor


Ahmet Tan

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Motorun geliştirildiği 2008 yılına göre çağının ötesinde bir motordur. Yağ basıncı ile çalışan varyatörleri vardır. Yağ ısındıkca basıncın düşmesine müteakip motorun egzantrik fazı değişir. Soğuk motor tüketimi aşırı yüksek olur. Termostat oldukça önemlidir. 


yağ ısınınca basınç düşüyor mu? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yağ ısınınca basınç düşüyor mu? 

gagıldan gelenler şimdi hidrodinamik yasalırını incelemye gitti

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yağ ısınınca basınç düşüyor mu? 

Bunu ölçen videosu var a16xer. Bulur atarım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yağ ısınınca basınç düşüyor mu? 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 


Isınan sıvı içindeki moleküller genleşir. Bu onun basınç iletkenliği azaltır ama bu fark motorda hissedilmez. yağ pompası düzeneğinde valfler vardır. Gerektiği zaman açılır kapanır. Basıncı ayarlar. Fazlasını tahliyeden kartere gönderebilir. Azsa tahliye kapatılır vb şeyler. 
 

yani yağ ısınınca basıncın düşme sebebi aracın çalışma prensibi. Koyu kıvamlı yağı yüksek basınçta göndermek istemiştirki yağlamada sorun olmasın. 
 

ben konuyu yağın sıcaklığı anladım kusura bakmayın. 
 

değişken zamanlı supap tasarımlı tüm motorlarda motorun sıcaklığına göre eksantrik açıları değişir. Zaten olayı bu değil mi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Isınan sıvı içindeki moleküller genleşir. Bu onun basınç iletkenliği azaltır ama bu fark motorda hissedilmez. yağ pompası düzeneğinde valfler vardır. Gerektiği zaman açılır kapanır. Basıncı ayarlar. Fazlasını tahliyeden kartere gönderebilir. Azsa tahliye kapatılır vb şeyler. 
 

yani yağ ısınınca basıncın düşme sebebi aracın çalışma prensibi. Koyu kıvamlı yağı yüksek basınçta göndermek istemiştirki yağlamada sorun olmasın. 
 

ben konuyu yağın sıcaklığı anladım kusura bakmayın. 
 

değişken zamanlı supap tasarımlı tüm motorlarda motorun sıcaklığına göre eksantrik açıları değişir. Zaten olayı bu değil mi

 

Yağın viskozitesi artıkca yağın basıncı düşüyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Yağın viskozitesi artıkca yağın basıncı düşüyor. 


“yağ basıncı” düşürülüyor. Her motorda böyle zaten

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


“yağ basıncı” düşürülüyor. Her motorda böyle zaten

 

Eee işte termostat bozuksa motor basınç altında çalışıyor. Tüketim artıyor, 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

değişken zamanlı supap tasarımlı tüm motorlarda motorun sıcaklığına göre eksantrik açıları değişir.

motorun da bundan haberi var mı

vesile ile kinematik viskotize ile kutularda yazan ayrı şeylerdir diye not düşelim

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

motorun da bundan haberi var mı

vesile ile kinematik viskotize ile kutularda yazan ayrı şeylerdir diye not düşelim


motor ısındıkça ya da devir arttıkça supap açıklığının değiştiği zamanlarda yaşıyoruz. Buna ek olarak emme manifoldundaki kapakçık tasarımı da aynı şekilde

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


motor ısındıkça ya da devir arttıkça supap açıklığının değiştiği zamanlarda yaşıyoruz. Buna ek olarak emme manifoldundaki kapakçık tasarımı da aynı şekilde

bilemem bendeki capon her rakamdaki sıcaklıkta aynı devirde değiştiriyor subap zamanlamasını, maclaren takımı bile yağ sıcaklığına bu kadar anlam yüklememiştir

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bilemem bendeki capon her rakamdaki sıcaklıkta aynı devirde değiştiriyor subap zamanlamasını, maclaren takımı bile yağ sıcaklığına bu kadar anlam yüklememiştir

Onlar motordan, vites kutusundan, ysğ ve su sıcaklığından basıncından anlarlar mı acaba? 

Onlarında pillileri var ve bayağı iyiler aslında hiçte bitmiş gibi değillerdi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bilemem bendeki capon her rakamdaki sıcaklıkta aynı devirde değiştiriyor subap zamanlamasını, maclaren takımı bile yağ sıcaklığına bu kadar anlam yüklememiştir


Kam mili içinden kam mili çıkıyor. Ortam çok bozuldu. Supapların hareketlerini artık kimse tahmin edemiyor :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kam mili içinden kam mili çıkıyor.

Transformers 1, Megan' ın (Plastik olmayan) kam mili ile ilgili sahnesi.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Behlül Baş

Konu biraz eski ama yazmak istedim.

 

1.6 manuelini kullanan biri olarak bana fazla geldi.

 

Lpgde rekorum 31 litre gaz ile 418 km uzun yolda. Bu da 7.5 litreye denk geliyor. Ki genelde 140-150 bandında sürüldü ve klima açıktı. Daha da az yakabilirdi bile

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

Konu biraz eski ama yazmak istedim.

 

1.6 manuelini kullanan biri olarak bana fazla geldi.

 

Lpgde rekorum 31 litre gaz ile 418 km uzun yolda. Bu da 7.5 litreye denk geliyor. Ki genelde 140-150 bandında sürüldü ve klima açıktı. Daha da az yakabilirdi bile

Çok hızlı sürüyorsun çok saatte 80’e bağla gör 4 litreyi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Behlül Baş yazdı:

Konu biraz eski ama yazmak istedim.

 

1.6 manuelini kullanan biri olarak bana fazla geldi.

 

Lpgde rekorum 31 litre gaz ile 418 km uzun yolda. Bu da 7.5 litreye denk geliyor. Ki genelde 140-150 bandında sürüldü ve klima açıktı. Daha da az yakabilirdi bile

normal

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Çok hızlı sürüyorsun çok saatte 80’e bağla gör 4 litreyi

 

Naparsan yap bu araçlarda 5 in altı yok. Video atma senin nasıl 4 litre yaptığını biliyoruz 😊

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

Çok hızlı sürüyorsun çok saatte 80’e bağla gör 4 litreyi


Ali abi 80e bağlarsam Kayseri-Diyarbakır yolu bitmez 🤣🤣 Bol vaktim olursa bir rekor denemesine çabalayabilirim de o da pek olmuyor yol hemen bitsin diye basıyorum otobanda özellikle 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Behlül Baş yazdı:


Ali abi 80e bağlarsam Kayseri-Diyarbakır yolu bitmez 🤣🤣 Bol vaktim olursa bir rekor denemesine çabalayabilirim de o da pek olmuyor yol hemen bitsin diye basıyorum otobanda özellikle 

 

Ben Sivas Ankara arası Cruze ile 5 litre altında gittim. Ama otobana gelince 130 140 gidince 5,6 litreye yükseldi. 

 

 

Babamın kullandığı 1.4 turbo otomatik Opel Astra ile Sivasa kadar  yarıştığımız videoda ise babamdan 100 kmde 1 litre az yakmıştım. Dedem babama , bizi batırcak diye kızmıştı :S 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben Sivas Ankara arası Cruze ile 5 litre altında gittim. Ama otobana gelince 130 140 gidince 5,6 litreye yükseldi. 

 

 

Babamın kullandığı 1.4 turbo otomatik Opel Astra ile Sivasa kadar  yarıştığımız videoda ise babamdan 100 kmde 1 litre az yakmıştım. Dedem babama , bizi batırcak diye kızmıştı :S 

 

 

 

Valla ne yaparsam yapayım senin kadar az yakamam heralde Ali abi 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...