Tansu Kalafatoğlu 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Ali Darbaz yazdı: Motorun geliştirildiği 2008 yılına göre çağının ötesinde bir motordur. Yağ basıncı ile çalışan varyatörleri vardır. Yağ ısındıkca basıncın düşmesine müteakip motorun egzantrik fazı değişir. Soğuk motor tüketimi aşırı yüksek olur. Termostat oldukça önemlidir. yağ ısınınca basınç düşüyor mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: yağ ısınınca basınç düşüyor mu? gagıldan gelenler şimdi hidrodinamik yasalırını incelemye gitti 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: yağ ısınınca basınç düşüyor mu? Bunu ölçen videosu var a16xer. Bulur atarım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ocak Paylaş 13 Ocak (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: yağ ısınınca basınç düşüyor mu? 13 Ocak tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Ali Darbaz yazdı: Isınan sıvı içindeki moleküller genleşir. Bu onun basınç iletkenliği azaltır ama bu fark motorda hissedilmez. yağ pompası düzeneğinde valfler vardır. Gerektiği zaman açılır kapanır. Basıncı ayarlar. Fazlasını tahliyeden kartere gönderebilir. Azsa tahliye kapatılır vb şeyler. yani yağ ısınınca basıncın düşme sebebi aracın çalışma prensibi. Koyu kıvamlı yağı yüksek basınçta göndermek istemiştirki yağlamada sorun olmasın. ben konuyu yağın sıcaklığı anladım kusura bakmayın. değişken zamanlı supap tasarımlı tüm motorlarda motorun sıcaklığına göre eksantrik açıları değişir. Zaten olayı bu değil mi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: Isınan sıvı içindeki moleküller genleşir. Bu onun basınç iletkenliği azaltır ama bu fark motorda hissedilmez. yağ pompası düzeneğinde valfler vardır. Gerektiği zaman açılır kapanır. Basıncı ayarlar. Fazlasını tahliyeden kartere gönderebilir. Azsa tahliye kapatılır vb şeyler. yani yağ ısınınca basıncın düşme sebebi aracın çalışma prensibi. Koyu kıvamlı yağı yüksek basınçta göndermek istemiştirki yağlamada sorun olmasın. ben konuyu yağın sıcaklığı anladım kusura bakmayın. değişken zamanlı supap tasarımlı tüm motorlarda motorun sıcaklığına göre eksantrik açıları değişir. Zaten olayı bu değil mi Yağın viskozitesi artıkca yağın basıncı düşüyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Ali Darbaz yazdı: Yağın viskozitesi artıkca yağın basıncı düşüyor. “yağ basıncı” düşürülüyor. Her motorda böyle zaten Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Ocak Paylaş 14 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: “yağ basıncı” düşürülüyor. Her motorda böyle zaten Eee işte termostat bozuksa motor basınç altında çalışıyor. Tüketim artıyor, 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ocak Paylaş 14 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: değişken zamanlı supap tasarımlı tüm motorlarda motorun sıcaklığına göre eksantrik açıları değişir. motorun da bundan haberi var mı vesile ile kinematik viskotize ile kutularda yazan ayrı şeylerdir diye not düşelim Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Ocak Paylaş 14 Ocak Çağlar Bayur yazdı: motorun da bundan haberi var mı vesile ile kinematik viskotize ile kutularda yazan ayrı şeylerdir diye not düşelim motor ısındıkça ya da devir arttıkça supap açıklığının değiştiği zamanlarda yaşıyoruz. Buna ek olarak emme manifoldundaki kapakçık tasarımı da aynı şekilde Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ocak Paylaş 14 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: motor ısındıkça ya da devir arttıkça supap açıklığının değiştiği zamanlarda yaşıyoruz. Buna ek olarak emme manifoldundaki kapakçık tasarımı da aynı şekilde bilemem bendeki capon her rakamdaki sıcaklıkta aynı devirde değiştiriyor subap zamanlamasını, maclaren takımı bile yağ sıcaklığına bu kadar anlam yüklememiştir 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 14 Ocak Paylaş 14 Ocak Çağlar Bayur yazdı: bilemem bendeki capon her rakamdaki sıcaklıkta aynı devirde değiştiriyor subap zamanlamasını, maclaren takımı bile yağ sıcaklığına bu kadar anlam yüklememiştir Onlar motordan, vites kutusundan, ysğ ve su sıcaklığından basıncından anlarlar mı acaba? Onlarında pillileri var ve bayağı iyiler aslında hiçte bitmiş gibi değillerdi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Ocak Paylaş 14 Ocak Çağlar Bayur yazdı: bilemem bendeki capon her rakamdaki sıcaklıkta aynı devirde değiştiriyor subap zamanlamasını, maclaren takımı bile yağ sıcaklığına bu kadar anlam yüklememiştir Kam mili içinden kam mili çıkıyor. Ortam çok bozuldu. Supapların hareketlerini artık kimse tahmin edemiyor 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 15 Ocak Paylaş 15 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: Kam mili içinden kam mili çıkıyor. Transformers 1, Megan' ın (Plastik olmayan) kam mili ile ilgili sahnesi. 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 24 Temmuz Paylaş 24 Temmuz Konu biraz eski ama yazmak istedim. 1.6 manuelini kullanan biri olarak bana fazla geldi. Lpgde rekorum 31 litre gaz ile 418 km uzun yolda. Bu da 7.5 litreye denk geliyor. Ki genelde 140-150 bandında sürüldü ve klima açıktı. Daha da az yakabilirdi bile 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Temmuz Paylaş 24 Temmuz Behlül Baş yazdı: Konu biraz eski ama yazmak istedim. 1.6 manuelini kullanan biri olarak bana fazla geldi. Lpgde rekorum 31 litre gaz ile 418 km uzun yolda. Bu da 7.5 litreye denk geliyor. Ki genelde 140-150 bandında sürüldü ve klima açıktı. Daha da az yakabilirdi bile Çok hızlı sürüyorsun çok saatte 80’e bağla gör 4 litreyi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Temmuz Paylaş 24 Temmuz Behlül Baş yazdı: Konu biraz eski ama yazmak istedim. 1.6 manuelini kullanan biri olarak bana fazla geldi. Lpgde rekorum 31 litre gaz ile 418 km uzun yolda. Bu da 7.5 litreye denk geliyor. Ki genelde 140-150 bandında sürüldü ve klima açıktı. Daha da az yakabilirdi bile normal 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 24 Temmuz Paylaş 24 Temmuz Ali Darbaz yazdı: Çok hızlı sürüyorsun çok saatte 80’e bağla gör 4 litreyi Naparsan yap bu araçlarda 5 in altı yok. Video atma senin nasıl 4 litre yaptığını biliyoruz 😊 1 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 24 Temmuz Paylaş 24 Temmuz Ali Darbaz yazdı: Çok hızlı sürüyorsun çok saatte 80’e bağla gör 4 litreyi Ali abi 80e bağlarsam Kayseri-Diyarbakır yolu bitmez 🤣🤣 Bol vaktim olursa bir rekor denemesine çabalayabilirim de o da pek olmuyor yol hemen bitsin diye basıyorum otobanda özellikle Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Temmuz Paylaş 24 Temmuz (düzenlendi) Behlül Baş yazdı: Ali abi 80e bağlarsam Kayseri-Diyarbakır yolu bitmez 🤣🤣 Bol vaktim olursa bir rekor denemesine çabalayabilirim de o da pek olmuyor yol hemen bitsin diye basıyorum otobanda özellikle Ben Sivas Ankara arası Cruze ile 5 litre altında gittim. Ama otobana gelince 130 140 gidince 5,6 litreye yükseldi. Babamın kullandığı 1.4 turbo otomatik Opel Astra ile Sivasa kadar yarıştığımız videoda ise babamdan 100 kmde 1 litre az yakmıştım. Dedem babama , bizi batırcak diye kızmıştı :S 24 Temmuz tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Ali Darbaz yazdı: Ben Sivas Ankara arası Cruze ile 5 litre altında gittim. Ama otobana gelince 130 140 gidince 5,6 litreye yükseldi. Babamın kullandığı 1.4 turbo otomatik Opel Astra ile Sivasa kadar yarıştığımız videoda ise babamdan 100 kmde 1 litre az yakmıştım. Dedem babama , bizi batırcak diye kızmıştı :S Valla ne yaparsam yapayım senin kadar az yakamam heralde Ali abi Yorum bağlantısı
Recommended Posts