Süleyman Can 11 Ocak Paylaş 11 Ocak İlkay Başaran yazdı: Aslında ali haklı. Hipermil yapılacak araba bu işte çünkü 13 yakıyor. Clio ile neden hipermil yapayım ki zaten 6 yakamıyor. Bazen diyorum 90 ile gideyim 4lt yaksın sonra bir his geliyor basınca da 5 lt yakıyor zaten devam. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ocak Paylaş 11 Ocak Cruze az yakan bir araç. Benim istanbul şartlarında 45000 km yakıt ortalamam pompada 7.3 litredir. Termstat ve lambda sensörü ne baktırın derim. Ben lpg tavsiye etmem arabanın TAC sistemine baypas edip ölümüne sebeb oluyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ocak Paylaş 11 Ocak Motorun geliştirildiği 2008 yılına göre çağının ötesinde bir motordur. Yağ basıncı ile çalışan varyatörleri vardır. Yağ ısındıkca basıncın düşmesine müteakip motorun egzantrik fazı değişir. Soğuk motor tüketimi aşırı yüksek olur. Termostat oldukça önemlidir. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Tan 11 Ocak Yazar Paylaş 11 Ocak Ali Darbaz yazdı: Cruze az yakan bir araç. Benim istanbul şartlarında 45000 km yakıt ortalamam pompada 7.3 litredir. Termstat ve lambda sensörü ne baktırın derim. Ben lpg tavsiye etmem arabanın TAC sistemine baypas edip ölümüne sebeb oluyor. Çok şaşırdım açıkçası, benim aracın sizinkine nazaran 2 kat fazla yakıt tüketiyor. Oksijen sensörü değişecek önümüzdeki günlerde yine buradan düzenleme geçerim. Araç termostatında arıza olup olmadığını nasıl anlarım? Hararet göstergesi gayet normal işlevini görüyor Yorum bağlantısı
Metin Akbal 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Murat Sahın yazdı: Senin arabadaki motor bundan mıydı? 124 beygir olan değilse aynısı. Yalnız emin olmamakla birlikte Cruze da 109 HP olabilir benimki 115 HP. Benim manuel. Özellikle kışın şehir içi 10 litreleri geçiyor. 1 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Ali Darbaz yazdı: Motorun geliştirildiği 2008 yılına göre çağının ötesinde bir motordur. Yağ basıncı ile çalışan varyatörleri vardır. Yağ ısındıkca basıncın düşmesine müteakip motorun egzantrik fazı değişir. Soğuk motor tüketimi aşırı yüksek olur. Termostat oldukça önemlidir. Çağinin ötesi bir motor!!! Ali Bey yapmayin, etmeyin.... 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Ahmet Tan yazdı: Çok şaşırdım açıkçası, benim aracın sizinkine nazaran 2 kat fazla yakıt tüketiyor. Oksijen sensörü değişecek önümüzdeki günlerde yine buradan düzenleme geçerim. Araç termostatında arıza olup olmadığını nasıl anlarım? Hararet göstergesi gayet normal işlevini görüyor Otobanda yokuş aşağı indiğinizde hararet düşüyorsa termostat arızalıdır. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 12 Ocak Paylaş 12 Ocak şehiriçi değeri bence normal yıllarca chevrolet kullandım gruplarında filan hemen hemen aynı rakamları duydum hep. Yalnız şehiriçi ve şehirlerarası aynı yakması bana garip geldi. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Evren Erakçora yazdı: Otomatik kullanmanın da bir tekniği var değil mi?, sahip olanlar daha iyi bilir gazdan çekip vites büyütmesine izin vererek kullanmak lazım. Hele bir de tork konvertörlü ise. toplam tüketilen yakıt miktarının büyük oranını sürüş stili belirler. En çok yakma sebebi, Örneğin, 4. vites, 60 km, hızda gidiyorsunuz ve pedala %40 (afaki bir rakam) oranında basıyorsunuz. Aynı vites, aynı hızı ve aynı güzergahı pedala %20 oranında basarak da gidebilirsiniz. Bir diğer büyük sebep ise, kalkış anındaki pedala basma oranı ile, aracın hızlanmasına rağmen sabit pedal basıncında tutmak. 2,5 tonluk araçta yalnızca kullanım stili ile, şehir içi 7 ya da, 12 litre yakmak mümkün. 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Ali Darbaz yazdı: Motorun geliştirildiği 2008 yılına göre çağının ötesinde bir motordur. Yağ basıncı ile çalışan varyatörleri vardır. Yağ ısındıkca basıncın düşmesine müteakip motorun egzantrik fazı değişir. Soğuk motor tüketimi aşırı yüksek olur. Termostat oldukça önemlidir. 1996 model megan 1 1.6 16v k4m de var bu varyatör. Yağlı kasnak diye geçer. Alfa romeoda da var. Hatta sağa eğimli olacak şekilde yokuş yukarı park edersen ilk çalıştırmada crrrrrr yapar 1.6 tsparklar. 08 de bu teknolojiye geçmiş olmaları çağın ötesinde değil de gerisinde yapar o motoru ama uzay teknolojisi değil bence daha önce geçmiştir. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Chevy,Avrupa piyasası için Daewoo nün GM ye attığı en büyük kazık yada Amerikalarin Avrupa'ya attığı uzak doğu kazığı. Yani öyle bı kazık ki kimin kime attığını bile bulamıyoruz 3 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Mustafa Tüfekçi yazdı: Chevy,Avrupa piyasası için Daewoo nün GM ye attığı en büyük kazık yada Amerikalarin Avrupa'ya attığı uzak doğu kazığı. Yani öyle bı kazık ki kimin kime attığını bile bulamıyoruz İlk parti, depolarda kalan tüm araçların yalnızca amblemleri değiştirilerek pazarlanmıştı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Ocak Paylaş 12 Ocak (düzenlendi) Babam ve ben cruze her bindiğimizde olağan üstü değişimi fark ediyoruz. İş bu sebeble değiştirmeyede kıyamadığımız için 5 nci senemize giriyoruz. Çünkü aynı saadeti verecek araba bu paraya yok. 600 bin km dolduran modeller var. Bizimkisi daha genç sadece 170 bin km de 12 Ocak tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Gedik 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Mustafa Karahan yazdı: 2010 model otomatik cruze kullanıyorum. Şehir içi yaklaşık 100 km de 11-12 lt lpg yakıyor aracım. Uzun yolda da 8-9 lt ye düşüyor. Eskiden 1 lt daha az yakıyordu ama lpg enjektörleri yüzünden ayarı biraz yükselttik. Enjektör değiştireceğim o zaman yine aynı değerlere gelir diye düşünüyorum. Ama sizin aracınız da benzin sarfiyatı da fazla. Ben şehir dışı 6-7 lt benzin anca yakıyorum. Oksijen sensörü bozuk mu yoksa lpg karışım hatası var mı? Bir de benim aracımda pecochip yazılım var sizde var mı? Benim de 1.6 otomatik 2011 model focus hb aracım var. LPG tüketimimiz aynı şekilde. 1 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Ali Darbaz yazdı: Babam ve ben cruze her bindiğimizde olağan üstü değişimi fark ediyoruz. İş bu sebeble değiştirmeyede kıyamadığımız için 5 nci senemize giriyoruz. Çünkü aynı saadeti verecek araba bu paraya yok. 600 bin km dolduran modeller var. Bizimkisi daha genç sadece 170 bin km de Olağan üstü degişim mi? Clio, egea, i10... Kullandiginiz araclari goz onune alirsak evet degişimi fark etmeniz normal cunku aralarinda sinif farki var. Ama olağan ustu degisim, çağinin otesi bir motor gibi ifadeler bence kullandiginiz arac yelpazesinin aşiri kisitli oldugundan kaynakli..... Bence bu yorumlari yapmayin. Gercekten gulunc oluyor... 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Murat Gedik yazdı: Benim de 1.6 otomatik 2011 model focus hb aracım var. LPG tüketimimiz aynı şekilde. Çevremde bir kaç chevrolet daha vardı tüketim benzer. Sizde de böyleyse demek ki olması gereken bu 😊 1 Yorum bağlantısı
Barış Özarslan 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Ahmet Tan yazdı: Aracın sıvı bakımlarını aldığımda yaptırdım yeni, hava filtresi de değişti. Araç otomatik bir araç şanzımanın bir sorun yok. Araç oksijen sensörü hatası veriyor, Yenisini sipariş ettim son çare onu deneyeceğim. Ama artık o da işe yaramayacak gibime geliyor bu kadar şeyden sonra benim oksijen sensörü 6 ayda bir ortalama arıza veriyor obd cihazı ile siliyorum yakıt tüketimine hiç bir etkisi olmadı henüz 2 sendir arızalı şekilde biniyorum birinci oksijen sensörü ama . Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Barış Özarslan yazdı: benim oksijen sensörü 6 ayda bir ortalama arıza veriyor obd cihazı ile siliyorum yakıt tüketimine hiç bir etkisi olmadı henüz 2 sendir arızalı şekilde biniyorum birinci oksijen sensörü ama . Sensör 1 mi sensör 2 mi 😊 gerçi 6 ayda bir arıza ışığı yakıyorsa yakıt ya da hava değişimi kaynaklı olabilir Yorum bağlantısı
Görkem Küçükyılmaz 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Cruze'un çağın ötesinde bir otomobil olduğunu da duyduk 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Görkem Küçükyılmaz yazdı: Cruze'un çağın ötesinde bir otomobil olduğunu da duyduk belçikalılar arasında popüler 1 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Görkem Küçükyılmaz yazdı: Cruze'un çağın ötesinde bir otomobil olduğunu da duyduk Bence çağinin çok gerisinde demek istemiştir Ali bey. Ama yok yahu. Okuyorum, okuyorum, tekrar okuyorum çaginin çok otesi diyor.... Gozden kacirdigimiz bir nokta var kesin, insallah vardir çunku cruze a binince olagan ustu bir degisim hissediyoruz diyor.... 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Görkem Küçükyılmaz yazdı: Cruze'un çağın ötesinde bir otomobil olduğunu da duyduk "Çağın" derken, ortaçağındır o. Dıştan yanmalılardan içten yanmalılara falan geçerken de olabilir 1 5 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Tork konvertörlü tam otomatik bir araç ile Ali Darbaz'ın kullandığı manuel aracı karşılaştırmayın. En az 3-4 litre fark eder. Oksijen sönsörlerini değiştirin.. Kısa mesafe kullanıyorsanız zaten tüketiminiz normale yakın. 3 Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu 13 Ocak Paylaş 13 Ocak (düzenlendi) 1.25 fiestami ile 3 ayri ewde otururken de kullandim. Ev-iş arasi ilk evde 6.5 lt yakarken, 2nci de 8, 3uncu evde ise 9-9.5 lt yakmaya başladım. Hatta sürüşümü son evde otururken yumusatmama ragmen tuketim bu noktada kalmisti. Ne degisti peki. Yolum kisaldi ve yolun bayir kisminin gidilen kmdeki orani artti. 13 Ocak tarihinde Baha Kanberoğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Mehmet Ozyurek yazdı: Tork konvertörlü tam otomatik bir araç ile Ali Darbaz'ın kullandığı manuel aracı karşılaştırmayın. En az 3-4 litre fark eder. Oksijen sönsörlerini değiştirin.. Kısa mesafe kullanıyorsanız zaten tüketiminiz normale yakın. Sıcak motor faktörü de var. Yorum bağlantısı
Recommended Posts