İçeriğe Yönlendir

Bagajı Doldurunca, Yaylar Neden İner?


Turgut Hüseyn

Recommended Posts

Turgut Hüseyn

Bagaja 300 kilo doldurunca, yaylar neden iner? Arka yayların inmemesi için ne yapmak lazım?

Araç: toyota 4runner

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

İnmese yay olmazdı zaten?

  • Beğen 5
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Taşıma kapasitesi çok yüksek değil demek ki. 300kg ve 75kgdan 4 kişi olsa toplam 600kg eder. Bu da epey fazla bir ağırlık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

pnomatik ve akıllı sistem süspansiyon olursa inmez :) (öyle mahalle arası air taktım oldulardan değil)

şöylede olmaz :)

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Ağırlığı içeri tabana yayma şansınız varsa inmez. O kadar inmez yani. 300 kg ciddi bir ağırlık. 16 damacana su.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

explorer inmezdi arkalar havalı suspansiyon

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Süspansiyon yay takozları var, o yayların iyice kanpanmasını engelliyor. O belki işinizi görür

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

Ağırlığı içeri tabana yayma şansınız varsa inmez. O kadar inmez yani. 300 kg ciddi bir ağırlık. 16 damacana su.

Koca f150 pikap 600kg falan taşıyor mesela.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Evren Erakçora yazdı:

Koca f150 pikap 600kg falan taşıyor mesela.

Çok azmış. Anadola makas atıp 1 ton yük atan var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mahmut Yıldız yazdı:

Çok azmış. Anadola makas atıp 1 ton yük atan var. 

Tartmak lazım bence. Anadol ve 1 ton deyince sanki olduğu yerde kalır gibi geldi. 300 kg, 600 kg , 1 ton kulağa az geliyor ama 1 palet fayans dendiğinde biraz acaba mı diyor insan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
İlkay Başaran yazdı:

Tartmak lazım bence. Anadol ve 1 ton deyince sanki olduğu yerde kalır gibi geldi. 300 kg, 600 kg , 1 ton kulağa az geliyor ama 1 palet fayans dendiğinde biraz acaba mı diyor insan.

Tornacı kullanıyor, makası ona göre yaptırdı. Demir taşıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Sıfır araç dahi olsa havalı süspansiyon yoksa çöker. Önemli olan kasislerde zıp zıp yaylanmaması. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Amortisör bu nedenle var. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ayhan Asil yazdı:

Amortisör bu nedenle var. 

Amortisörün çökme ya da çökmeme ile hiç ilgisi yok. Görevi yayın hızını kısıtlamak sadece.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Olması gereken olmuş.. 

Olması gerekenden fazla oluyorsa sorun vardır. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Ozyurek yazdı:

Olması gereken olmuş.. 

Olması gerekenden fazla oluyorsa sorun vardır. 

Olması gereken ya da fazlasının ayırdını yapabilmek mühim. Şahine yükü sarıp Antalya yoluna çıkmıştım vaktinde. Ben acemiyim, araba şahin ve yük o kadar çok ki araba resmen aksların üzerine oturmuş, tabi ilk virajda ne halt ettiğimi anlamıştım, 14 saatte gidebilmiştim Antalya'ya. İlk uzun yol tecrübemdi :D Direksiyon tüy gibi olmuştu, çeviriyorum ama araba kendi istediği yöne gidiyordu falan. Garipti :hahahoho:

Mahmut Yıldız yazdı:

Tornacı kullanıyor, makası ona göre yaptırdı. Demir taşıyor. 

 

Alt takım kısmı yük taşımaya elverişli hale getirilebilir. Anadolların şasileri çok başarılı ve sağlamdı zaten. Mesele o yükü hareket ettirecek motor kısmındadır :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Murat Sahın yazdı:

Alt takım kısmı yük taşımaya elverişli hale getirilebilir. Anadolların şasileri çok başarılı ve sağlamdı zaten. Mesele o yükü hareket ettirecek motor kısmındadır :) 

A noktasından B noktasına gidiyor işte.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mahmut Yıldız yazdı:

A noktasından B noktasına gidiyor işte.

Kaç kez? :crazy:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Otomobillerin azami kapasitesi 500-600kg. 300kg elbette arkayı indirir ama aşırı indirmemesi lazım. Yaylar eskidikçe yükte daha fazla inmesi normal

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Otomobillerin azami kapasitesi 500-600kg. 300kg elbette arkayı indirir ama aşırı indirmemesi lazım. Yaylar eskidikçe yükte daha fazla inmesi normal

 

Ağırlık dengeli olduğunda değil mi o? 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
İlkay Başaran yazdı:

Kaç kez? :crazy:

Her hafta 2-3 kez yapıyordu.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Ağırlık dengeli olduğunda değil mi o? 

Evet. Arka koltuk ve bagaj 400kg çoğu arka aks sayılır

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Yaylar eskidiyse zamanı geldiyse fazladan iner.

’99 Civic’te bu sorunu yaşadım. Önce patlak olan amortisorleri değiştim, düzelmedi. Sonra 2 yay aldım. Çökme sorunu yaydan sonra düzeldi..

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet. Arka koltuk ve bagaj 400kg çoğu arka aks sayılır

 

600 kg maks. Ne hale geldi.

 

 

Bu yükleyicinin kepçesi 2m³lük falandır. Dolu hali 1.8 den gitsek 3.6 ton yapar aşağı yukarı.

6 da biri dolu desek ki yok bile.

Belki de 400 450 kg ancak yükledi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...