Mehmet Göktürk 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Murat Sahın yazdı: Cevap: Neden apartmanda benzin pompası olsun ki? Her köşe başında var, üstelik 3 dk da doluyor Elektrik gibi başında beklemiyoruz. Çabiden ödünç vesile ile, lpg alacak istasyon bulamadığım için lpg bitince benzin ile 200 km gitmişliğim var yakın zamanda. Dandik dandik isimsiz isimsiz istasyonlar vardı hep. Bilindik bir şey bulana kadar baya baya yol gittim. Siz diyorsunuz ki alentrik bulursun her köşe başında bence yok. kasabalarda artık şehiriçinde yok. Özellikle şehiriçi mobiletler skutırlar sıkıntıda. baktım 12874 akaryakıt bayisi varmış. Şarj istasyonunun iki katı sadece. özeller dahil değil şarj istasyonlarına. 3 dakikada hiçbir zaman çıkamazsın benzinciden. Zaten elektrikli araç şarjını benzincide yapmayacaksın yapmayacağız. Model şu an yanlış anlaşılıyor. Parkettiğin yerde şarj olacak. Üstelik şark olana ücretsiz park gibi operasyonlar olacak. Bi taşla iki kuş. AVM ye gittin fişe takacaksın hepsi bu. İstasyonu unutacaksın. unut... Yorum bağlantısı
Murat Sahın 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Metin Uzunoğlu yazdı: Şarj istasyonunu vs konular boş düzcede cng li Mercedes c cupe var otobüs istasyonununda dolduruyor o bile sıkıntı yapmıyor. Türk atasözü derki "At sahibine göre kişner" herkes arabasına göre kendini ayarlar ve tek kral odur. Mart ayında ruhsatını aldığım inşaatta şarj altyapısı hazır. İstisnalar kaideyi bozmaz ama hocam 1995 yılında ben kısa pantolonla gezerken röno 9 arabasının bagajına mutfak tüpü koyup bununla arabayı yürüten usta vardı ilçede. Bu mutfak tüpü ile araba yürütmeyi makul hale getirmiyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Murat Sahın yazdı: İstisnalar kaideyi bozmaz ama hocam 1995 yılında ben kısa pantolonla gezerken röno 9 arabasının bagajına mutfak tüpü koyup bununla arabayı yürüten usta vardı ilçede. Bu mutfak tüpü ile araba yürütmeyi makul hale getirmiyor gayet makul de yasak.. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 9 Ocak Paylaş 9 Ocak (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: her köşe başında bence yok. kasabalarda artık şehiriçinde yok. Özellikle şehiriçi mobiletler skutırlar sıkıntıda. baktım 12874 akaryakıt bayisi varmış. Şarj istasyonunun iki katı sadece. özeller dahil değil şarj istasyonlarına. 3 dakikada hiçbir zaman çıkamazsın benzinciden. Zaten elektrikli araç şarjını benzincide yapmayacaksın yapmayacağız. Model şu an yanlış anlaşılıyor. Parkettiğin yerde şarj olacak. Üstelik şark olana ücretsiz park gibi operasyonlar olacak. Bi taşla iki kuş. AVM ye gittin fişe takacaksın hepsi bu. İstasyonu unutacaksın. unut... Ayda 1 kez gidiyorum AVM'ye. Şimdi şarj için 3 günde bir mi gideceğiz yani? Ben modeli anlıyorum aslında. İkinci araç olabilir. Ancak bir hanede tek araç varsa o araç elektrikli olamaz, olmamalı. Riskli. Antalya'dan çok kez Trabzona gittik babamla nöbetleşe uyu/sür modeli ile. Kaç şarj gerekir? Mehmet Göktürk yazdı: gayet makul de yasak.. Ne zamandır hiç mutfak tüpü almıyorsunuz bilmiyorum ama çok pahalıya geliyormuş. Millet benzinlikte tüp doldurturken mutfak tüpü ile arabaya binmek makul olabilir mi? Bu arada hızlı şarj soketi 2228 ise vahim. Yavaş şarj anlamsız. 12988 benzinlikte her bir yakıt türü için minimum 2'şer pompa desek, 6 pompa eder istasyon başı. 75-80 bin pompa eder hocam. 2 bin nere 75 bin nere? 9 Ocak tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Murat Sahın yazdı: Ayda 1 kez gidiyorum AVM'ye. Şimdi şarj için 3 günde bir mi gideceğiz yani? Ben modeli anlıyorum aslında. İkinci araç olabilir. Ancak bir hanede tek araç varsa o araç elektrikli olamaz, olmamalı. Riskli. Antalya'dan çok kez Trabzona gittik babamla nöbetleşe uyu/sür modeli ile. Kaç şarj gerekir? kaç kez mola verdiniz? 2 ya da 3 kez şarj gerekir. ilk başta ikinci araç olarak giriyor zaten ama çok hızlı değişim olacak. Benzinli araçları satamayabiliriz, o derece... Hiç yemek yemediniz çay içmediniz tuvalete gitmediniz mi? istasyona girmeniz gerekmiyor ki? Molada tak fişi bitir işi. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Murat Sahın yazdı: İstisnalar kaideyi bozmaz ama hocam 1995 yılında ben kısa pantolonla gezerken röno 9 arabasının bagajına mutfak tüpü koyup bununla arabayı yürüten usta vardı ilçede. Bu mutfak tüpü ile araba yürütmeyi makul hale getirmiyor Göç yolda düzelir demem o. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 9 Ocak Paylaş 9 Ocak (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: kaç kez mola verdiniz? 2 ya da 3 kez şarj gerekir. ilk başta ikinci araç olarak giriyor zaten ama çok hızlı değişim olacak. Benzinli araçları satamayabiliriz, o derece... Hiç yemek yemediniz çay içmediniz tuvalete gitmediniz mi? istasyona girmeniz gerekmiyor ki? Molada tak fişi bitir işi. Kamyoncu lokantasında kilo ile et yedik Bolaman tarafında. Gece sürdük, tuvalet ihtiyacı için çok kısa süreli durduk, o sürede şarj olmaz. Yani illa şarj için zaman ayırmak gerekiyor ekstradan. Mesela İstanbul buluşmasına Togg ile gelen gurup yolda şarj molası vermiş miydi? Dizel pug ile gelenler yakıt molası vermiş miydi? Bunu değerlendirmek lazım. İçten yanmalıyı satarsınız hocam, benim gibi düşünen çok. Değer kaybedince rahat rahat alırım işte Lafı geçmişken, Bolaman tarafında kamyoncuların durduğu et lokantaları güzel et pişiriyor, tavsiyedir. 9 Ocak tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Benim birkaç sene bütçe sınırlı önemli bir değişim olmadığı sürece. yeni araç demek yeni ÖTV MTV oranları demek. kasko demek. bir sürü şey. Şu an mevcuttan şikayetçi değilim. Ankaradan gelenler bir kere durdular galiba. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Kısa vadeli düşünceler ile ülke gitmiyor. Elin yabancı dediğimiz abd her sene yönetimi değiştiriyor arka planda, bişey olursa yönetim durmasın deyu. Yatırımı torununa torbasına yapıyor. 5-10 yıllık düşünceyi silmez isek zihinden geleceğe bişey kalmayacak geçmişten bize kalmadığı gibi. 90’larda pilli portif ne la diyenlerin şimdi elinde bir kaç bin tane var. Hibrit portif mi olur diyenler Allah yapandan razı olsun ocağımızı batırdı diyor standart içten yanmalılar. Bizim tozumuz size 20 yıl sonra gelecek ama rahat edecek evlatlar 2 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: @Murat Sürmeli toplamda 25 bin mirai satılmış. 50-60 bin dolar satış rakamı var. Hidrojen pompa fiyatı almanyada 15 dolar civarında. Yani kg’ı 15dolar. 5kg hidrojen alıyor. Bununla 600km menzili var. Ucuz değil. Almanyaya göre 100km’de 12,5$ yakıyor. benzinli araba 100km’de 14$ yakıyor. hybrid toyota 9 dolar yakıyor 100km’de ama gelecekte hidrojen üretimi ucuzlarsa her şeyin rengi değişecek. Ve en güzeli, egzozdan çıkan şey doğaya zararlı olmayacak. Tek sıkıntı hidrojenin üretimi bu arada yakıt pili sonsuza kadar çalışacak, arabada elektrik motoru olacak. Lityum pil kapasitesi sadece 1-2kwh büyüklüğünde olacak. Bi 10 yıl daha bekliyelim o zaman Sonsuza kadar dayanan yakıt hücresi senin olmayan şanzımanı hatırlattı bana nedense Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Mehmet Göktürk yazdı: muhaha aparatmana koy tamam, gerisi yoksa boş iş ve yok... Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Murat Sürmeli yazdı: Bi 10 yıl daha bekliyelim o zaman Sonsuza kadar dayanan yakıt hücresi senin olmayan şanzımanı hatırlattı bana nedense olmayan şanzımandan kastımız değişken oranlı dişlilerin olmaması. Şanzıman denilen şey motorla bağlantıyı kesip kurabilen ve dişli oranı değiştiren şey. Evet, toyota hibtitte bunlar yok. Elektrikli arabada nasıl şanzıman yoksa bu da öyle. Yakıt hücresi için wikipedia’dan okudum. @Mehmet Göktürk Her yere elektrik pompası koyulması ve ulaşması elbette akaryakıta göre çok daha kolay. Biz zaten gelecek elektriklide diyoruz. Ama 80-100kwh pillerin üretimi ve geri dönüşümü büyük problem. Daha farklı enerji depolaması olmalı 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Servet Aydın yazdı: Kısa vadeli düşünceler ile ülke gitmiyor. Elin yabancı dediğimiz abd her sene yönetimi değiştiriyor arka planda, bişey olursa yönetim durmasın deyu. Yatırımı torununa torbasına yapıyor. 5-10 yıllık düşünceyi silmez isek zihinden geleceğe bişey kalmayacak geçmişten bize kalmadığı gibi. 90’larda pilli portif ne la diyenlerin şimdi elinde bir kaç bin tane var. Hibrit portif mi olur diyenler Allah yapandan razı olsun ocağımızı batırdı diyor standart içten yanmalılar. Bizim tozumuz size 20 yıl sonra gelecek ama rahat edecek evlatlar Abi elektrikli portif benim depoda da var. Kullanıyoruz. Her şey bir kenara, kapalı alanda kullanıyoruz. İçten yanmalı olsa kullanamazdık. Ama portif belirli bir alanda kullanılıyor. O alanda gerekirse jeneratör ile bile şarjı sağlanabilir. Benim karşı çıktığım şey teknolojinin elektrikliye evrilmesi değil halihazırda teknolojinin buna yeterli olmaması. Çocuklarımıza atık bataryalarla dolu (ne kadarı dönüştürülebiliyor, reelde ne kadarı dönüştürülür sen bizden iyi biliyorsun) bir dünya bırakmamak. Ülke hurdalığa dönecek bu minik elektrikliler yüzünden. Böyle olmamalı. Herkesin her yaptığının ülkede satılmasına müsaade edilmemeli. Elektrik süpürgesi satışında bile desibel şartı aranırken garip garip elektrikli araçlarla doldu ortalık. En ufak kazada parça pinçik oluyorlar. Sonra parçası yok, servisi yok, hurda. Bunun kontrol altına alınması gerek. Dahası, yeniyken 100 km menzili bile sunamayan bir çok elektrikli, 2-3 sene sonra ne sunacak abi? Elektrikli bisitketinin batarya değişimi bisikletin kendinden pahalıya gelen var. Hurda. Birde bizim ülkemiz gariban bir halka sahip. Mesela Mehmet hoca diyor ki elektrikliler piyasayı ele geçirecek, benzinliyi satmaya fırsatımız olmayacak. Bunu söylediğimiz ülkede eski kasa şahinler doğanlar trafikte dolaşımda halen. Gerçekten otomobil özellikleri sunan, 4-5 kişilik aileyi taşıyabilecek standart ebatlarda bir elektrikli araç kaç papel, almaya ülke vatandaşının % kaçının gücü yetecek? Çevreci diyoruz, bunların yaktığı elektrik nasıl üretiliyor? Apartman garajına duvar tipi şarj ünitesi koymak mesele değil, biz halihazırda nasıl oluyorsa enerji fakiri bir ülkeyiz. Kömürden elektrik üretip bunu araçta kullanınca çevreci de olmuyor. Yakıt tasarrufu desek, ekstraları saymaz isek, elektrikli toggun 1.5 dci qq'dan az yaktığını hiç zannetmiyorum. Bence albenisi çok oyuncaklı olması, performanslı olması ve prestijli olması şimdilik. 10 yıl 20 yıl sonra ne olur bilinmez tabi. 20 yıl önce focus 1 ghialar halka acayip teknolojik geliyordu... Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Murat Sahın yazdı: Yakıt tasarrufu desek, ekstraları saymaz isek, elektrikli toggun 1.5 dci qq'dan az yaktığını hiç zannetmiyorum. evden şarj her türlü arabadan az yakar. Togg km’de 0,22kwh enerji tüketiyor. Ev elektriği ile 50 kuruş yakıyor km’de. hangi araba 50 kuruş yakıyor. ki, tesla 35 kuruş yakıyor. ama evden şarja herkes sahip değil. O zaman bu tüketimleri - hızlı şarj doğru akım işin 3-4 katıyla - Yavaş hızlı şarj alternatif akımla 2,5-3 katıyla çarpıyoruz. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: olmayan şanzımandan kastımız değişken oranlı dişlilerin olmaması. Şanzıman denilen şey motorla bağlantıyı kesip kurabilen ve dişli oranı değiştiren şey. Evet, toyota hibtitte bunlar yok. Elektrikli arabada nasıl şanzıman yoksa bu da öyle. Yakıt hücresi için wikipedia’dan okudum. wikipediadan şanzımanı da bir oku nolursun Şaka bir yana hidrojen yakıt hücresi ömürleri 10-20 yıl tahmini değerleriymiş. Bataryaya kıyasla daha iyi şuanki teknolojide, ama sorun hidrojenin depolanması ve altyapı şuan. Daha elektrikli için bile erken, hidrojene çoook var. Elektrikliler 10 yıldır yollarda ve yaygınlaştı, altyapı da kurulduğu için, ama araç ürettim al kullan kafasıyla bu iş zor. Tesla gibi altyapıya da el atmalılar. Şuan hidrojenin maliyeti, elektrikle üretildiği için çok yüksek. Üzerine ilave depolama masrafları eklenince batarya parasını yakıta veriyorsun. Çok bir anlamı olmuyor yani toyotanın 20bin satan aracının olması. Hidrojeni üretebilen yüksek verimli mekanizmalar yaygınlaşmasına da daha çok var, incelediyseniz şuan yeşil hidrojenden çok uzağız. Şuan üretimin bir kısmı mavi bir kısmı gri seviyede ve ikisi de dizelden daha zararlı durumda. Yani öncelikli iş çevreci bir şekilde hidrojen üretebilmek. Bunu destekleyen devletler oldukça fazla. Ben ümitliyim gelecekte çevreci olan metotlar ticarileşebilecek, ama henüz şartlar yakıt olarak kullanılması için uygun değil. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Murat Sürmeli yazdı: wikipediadan şanzımanı da bir oku nolursun Şaka bir yana hidrojen yakıt hücresi ömürleri 10-20 yıl tahmini değerleriymiş. Bataryaya kıyasla daha iyi şuanki teknolojide, ama sorun hidrojenin depolanması ve altyapı şuan. Daha elektrikli için bile erken, hidrojene çoook var. Elektrikliler 10 yıldır yollarda ve yaygınlaştı, altyapı da kurulduğu için, ama araç ürettim al kullan kafasıyla bu iş zor. Tesla gibi altyapıya da el atmalılar. Şuan hidrojenin maliyeti, elektrikle üretildiği için çok yüksek. Üzerine ilave depolama masrafları eklenince batarya parasını yakıta veriyorsun. Çok bir anlamı olmuyor yani toyotanın 20bin satan aracının olması. Hidrojeni üretebilen yüksek verimli mekanizmalar yaygınlaşmasına da daha çok var, incelediyseniz şuan yeşil hidrojenden çok uzağız. Şuan üretimin bir kısmı mavi bir kısmı gri seviyede ve ikisi de dizelden daha zararlı durumda. Yani öncelikli iş çevreci bir şekilde hidrojen üretebilmek. Bunu destekleyen devletler oldukça fazla. Ben ümitliyim gelecekte çevreci olan metotlar ticarileşebilecek, ama henüz şartlar yakıt olarak kullanılması için uygun değil. o zaman elektrikli arabada da şanzıman var denir. Motordan gelen tahrik ilk dişli vasıtasıyla oranlanıyor ve ondan sonra diferansiyele aktarılıyor. Tek dişli oranlı. hidrojen için zaten en az 20 yıl var. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Murat Sahın yazdı: .Çevreci diyoruz, bunların yaktığı elektrik nasıl üretiliyor? Apartman garajına duvar tipi şarj ünitesi koymak mesele değil, biz halihazırda nasıl oluyorsa enerji fakiri bir ülkeyiz. Kömürden elektrik üretip bunu araçta kullanınca çevreci de olmuyor. Kömürden üretirsen 50gr/km bir emisyonu var. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Murat Öngür yazdı: 2014 yılı Aralık ayında satışa sunuldu. Tesla da model s ile benzer yıllarda çıktı. Mirai 5000 adet sarmış 10 yılda, Tesla sadece 2023 de 1,3 milyon araç sattı. Arkadan bir sürü elektrikli marka türedi, hidrojen yapan yok, Toyota bile elektrikli yapacağını açıkladı. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Mehmet Göktürk yazdı: Kömürden üretirsen 50gr/km bir emisyonu var. Yarısı yenilenebilir enerji ile üretildiğine göre 25gr/km denebilir. Her türlü daha az kirletiyor, üretim aşaması ve bakım da katılinca daha çevreci olduğu söyleniyordu. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: evden şarj her türlü arabadan az yakar. Togg km’de 0,22kwh enerji tüketiyor. Ev elektriği ile 50 kuruş yakıyor km’de. hangi araba 50 kuruş yakıyor. ki, tesla 35 kuruş yakıyor. ama evden şarja herkes sahip değil. O zaman bu tüketimleri - hızlı şarj doğru akım işin 3-4 katıyla - Yavaş hızlı şarj alternatif akımla 2,5-3 katıyla çarpıyoruz. Tansu inşaat mühendisi olarak, ülke bazlı baktığında kaç tane apartmanda şarj imkanı var? Kaç tane apartmanda kapalı garaj var? Garajı olmayan apartmanlarda nasıl olacak? Bizim forumda kaç kişinin ikametinde kapalı garaj var mesela? Üstelik senin bu hesaplarda klima/kalorifer var mı yoksa battaniye hesabı mı? Mehmet Göktürk yazdı: Kömürden üretirsen 50gr/km bir emisyonu var. Bunda tamamız. Bataryaların bertarafı nasıl olacak? Ahmet İhsan Akşen yazdı: Yarısı yenilenebilir enerji ile üretildiğine göre 25gr/km denebilir. Her türlü daha az kirletiyor, üretim aşaması ve bakım da katılinca daha çevreci olduğu söyleniyordu. Bir çok sistem için (EGR-DPF-ADDBLUE) daha çevreci deniyor ama @Çağlar Bayur abinin de sık sık dile getirdiği gibi, bunların üretim süreçlerindeki karbon salınımına kimse dikkat etmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Murat, aynı alanda en yüksek verime sahip hibrit makina kabaca 500tl fosil yakıtı harcıyor iken bataryalı makina 100tl harcıyor. Uzun vadede makina rakamı batarya değişimi vs ne yaparsan yap bataryalı sistem %60-70 tasarruf sunuyor. Buna olası elektronik arızaları da katalım ve kimsenin hesaplamadığı bakımı. Menzil sorunu çok dert değil. Göktürk hocama bahis ettiğim powerbank sistemini kuran 10 dakika içinde akü dolduracak alt yapıya müdahale etmeden. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Yanmalı motorlar bugünkü haline 100 yıldan sonra gelebildi. Bugünün verimli ve hızlı teknolojisi ile bile somut bir sonuç elde edilemiyor, arada kendini çok zeki ya da vizyoner sanan birileri tarafından hayal pazarlanıyor o kadar. Elektrikli araçlar sadece bir heves. Somut olarak kazandırdığı hiç bir şey yok. Alanlar da nasıl bi ihaleye girdiğini kullanınca anladı, elinden gelse çoğu satmak istiyor ama zarar etmek istemiyor. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Servet Aydın yazdı: Murat, aynı alanda en yüksek verime sahip hibrit makina kabaca 500tl fosil yakıtı harcıyor iken bataryalı makina 100tl harcıyor. Uzun vadede makina rakamı batarya değişimi vs ne yaparsan yap bataryalı sistem %60-70 tasarruf sunuyor. Buna olası elektronik arızaları da katalım ve kimsenin hesaplamadığı bakımı. Menzil sorunu çok dert değil. Göktürk hocama bahis ettiğim powerbank sistemini kuran 10 dakika içinde akü dolduracak alt yapıya müdahale etmeden. Abi bak ama hep kuran, yapan, geliştiren diyoruz. Henüz bunlar gerçekleşmedi. Bir de merak ettiğim, mesela şu an istasyonda hızlı şarj edilen Togg'un yakıt verisi ile söz gelimi QQ yakıt veerisi nasıl acaba km başına maliyet olarak Selçuk Keleş yazdı: Yanmalı motorlar bugünkü haline 100 yıldan sonra gelebildi. Bugünün verimli ve hızlı teknolojisi ile bile somut bir sonuç elde edilemiyor, arada kendini çok zeki ya da vizyoner sanan birileri tarafından hayal pazarlanıyor o kadar. Elektrikli araçlar sadece bir heves. Somut olarak kazandırdığı hiç bir şey yok. Alanlar da nasıl bi ihaleye girdiğini kullanınca anladı, elinden gelse çoğu satmak istiyor ama zarar etmek istemiyor. Ama şeyi atlamamak lazım, içten yanmalı motorlar icat edildiğinde alternatifi pek yoktu. Yani stirling motoru, buharlı motor ve beygir dışında seçenek yoktu. Haliyle tam manası ile gelişmesi beklenmeden kullanıma alındı. Ama şu an alternatifler var. Biraz daha müsaade edilirse elektriklilerin piyasaya hakim olacağına hiç şüphem yok ama biraz daha vakte ihtiyaçları olduğu da kesin. Ben halen değişebilir bataryadan yanayım. Şarj azalınca istasyonda bataryayı dolusu ile değiştirilmesi mantıklı olabilir. Mevcut batarya kapasiteleri ile birincil kullanım aracı elektrikli olacaksa bu şekilde olmalı. Tabi ilk çıkan içten yanmalı motorlu otomobillerin de menzilleri, tüketimleri ile bu gün gelinen nokta arasındaki fark aşikar. Bir süre içinde elektriklilerde de ciddi iyileşmeler olacaktır. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ocak Paylaş 10 Ocak Murat Sahın yazdı: Abi bak ama hep kuran, yapan, geliştiren diyoruz. Henüz bunlar gerçekleşmedi. Bir de merak ettiğim, mesela şu an istasyonda hızlı şarj edilen Togg'un yakıt verisi ile söz gelimi QQ yakıt verisi nasıl acaba km başına maliyet olarak Ama şeyi atlamamak lazım, içten yanmalı motorlar icat edildiğinde alternatifi pek yoktu. Yani stirling motoru, buharlı motor ve beygir dışında seçenek yoktu. Haliyle tam manası ile gelişmesi beklenmeden kullanıma alındı. Ama şu an alternatifler var. Biraz daha müsaade edilirse elektriklilerin piyasaya hakim olacağına hiç şüphem yok ama biraz daha vakte ihtiyaçları olduğu da kesin. Ben halen değişebilir bataryadan yanayım. Şarj azalınca istasyonda bataryayı dolusu ile değiştirilmesi mantıklı olabilir. Mevcut batarya kapasiteleri ile birincil kullanım aracı elektrikli olacaksa bu şekilde olmalı. Tabi ilk çıkan içten yanmalı motorlu otomobillerin de menzilleri, tüketimleri ile bu gün gelinen nokta arasındaki fark aşikar. Bir süre içinde elektriklilerde de ciddi iyileşmeler olacaktır. Batarya ekonomik. Hiybrit en ekonomik. İçten yanmalı daha yokken elektrikli araç vardı. Kadın sürücüler günümüzdeki kadar çok olsaydı elektrikli araçlar çok çok ileride olurdu. Fluence tasarımı istasyonda batarya değişimi üzerine idi. Menzil dert edilmedi lakin doğum sonrası fikir değişti kaldı 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts