İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Otomobiller Başlamadan Bitiyor mu?


Murat Öngür

Recommended Posts

Servet Aydın

Ev ürünlerinde kaliteli ürün ömrü uzun. Bende osram var sanırım 5 yılı geçti

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bu işin kolayı reostaya uygun led ampül almak ve az kısmak o zaman, olurmu ne dersin :)

reosta bize gelmez. triyak bizim davamız..

image.png.fbd7373ed16752d58ace8df170efa08c.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Servet Aydın yazdı:

İlim irfan bilim teknoloji sahibi kaç taksici var ülkede veya kaç tane hibrit sisteminin çok uzun ömürlü olduğunu bilen.

 

Versile selam söyledi.

 

 Petrol bitmeden olmazmış.  La petrol bitince hangi asfalt üstünde araç kullanacaz hangi aracın plastik aksamı olacak? Petrol bittiği gün dünya zaten duracak

 

Abi tamamen bitmekten bahsetmiyoruz ki :) Akaryakıt kullanımına yetmeyecek duruma gelmesinden bahsediyoruz.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Petrol bitmez ya,

 Yenisi oluşuyordur sürekli :)

 

 

Oluştuğundan hızlı tüketiyoruz :) 

 

Servet Aydın yazdı:

Kaç milyar canlı ölüyor sürekli. Tutmuşlar pötröl bötöncö:onder2:

 

Doğum günün kutlu olsun abi... 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

reosta bize gelmez. triyak bizim davamız..

 

:) şu tarzmı, daha teknolocik...

513qGPejkwL._SX522_.jpg

iyiymiş halledeyim

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Led uyumlu olacak. Iyumlu değilse voltaj düşer iç çalışma akımı artar. Ledin sürücüsü yanar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

Led uyumlu olacak. Iyumlu değilse voltaj düşer iç çalışma akımı artar. Ledin sürücüsü yanar

evet led uyumsuz olursa bam bam bam

Servet Aydın yazdı:

Led uyumlu olacak. Iyumlu değilse voltaj düşer iç çalışma akımı artar. Ledin sürücüsü yanar

 

köprü diyotların arkasına yüksek kapasitör koyup regülasyonu artırdığını sanırlardı ama diyotlar yanar, trafolar bayılırdı. O şekil.  bi tane bobin nelere kadir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

tamamdır, ledlerin uyumlu olması lazım evet, yoksa :mamba:dimlenebilir led....

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

evet led uyumsuz olursa bam bam bam

 

köprü diyotların arkasına yüksek kapasitör koyup regülasyonu artırdığını sanırlardı ama diyotlar yanar, trafolar bayılırdı. O şekil.  bi tane bobin nelere kadir..

Tam regülasyonu bilen yok ki hocam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Aytac Sakal yazdı:

Tamamen gereksiz bir hamleydi zaten. Belki de sektörün ağırlığını artırmak için parayla bu tarz bir sansasyon çıkarmış bile olabilirler. Bir nevi markanın itibarını kiralamak. Apple giriyorsa vardır gelecek kafası. Hiç başarısızlık yaşamayan bir firma doğal olarak kaybedeceği maça çıkmaz kafası. Zayıf ihtimal ama Apple'ın gündemi bu olmamalı zaten. Şu an bile eleman eksikleri var aynı anda devasa projelere girişti, Ar-Ge anlamında büyük atılım yaptılar. Hala devasa paralar vererek telefonlarına Qualcomm'dan almak yerine kendi modem çiplerini yapmak ile uğraşıyorlar ve Qualcomm ile anlaşmaları 2026'da bitiyor. O süreye kadar bu büyük işi başarıp bir de yapılan çalışmanın meyvesi olarak anakart tasarımını değiştirebilme ve özelleştirebilme yoluna gidecekler, beraberinde şarj süreleri de radikal uzayacak deniyor. 2 nanometre çipler ile buhar odası genişletilmiş bir soğutmayı telefonlara beraberinde eklemek ve dış tasarım değişimi de cabası. Vision Pro ve Macbook'lar için gelen Game Import Wizard'a verilecek yatırımları saymıyorum bile. Bir yerden VR meselesine baştan aşağı bir yaklaşımdalarken diğer taraftan Mac'lerin saklı oyun oynatabilme performansını ortaya çıkaracaklar. M3 Ultra çipi de gelecek ki 100 milyar transistör sınırı da böylelikle aşılacak. iOS 18 ile beraber, telefonların içlerine 3-4 senedir koydukları Neural Engine'leri de işlevsel hale getirecekler ve 2. Siri devrimi yaşanacak, gelecek sene Apple telefonlar çok daha iletişim kurulabilir hale gelecek yani. Biraz Apple haberleri derlemesi gibi oldu ama araba sektörünün Apple için gereksizliğinin sebeplerini ortaya koymak için yazdım bu kadar. Yani baştan umutsuz vaka idi. Tata'nın tablet üretmeye başlaması gibi bir mevzu. Bu yukarıda saydıklarım önümüzdeki 5 yıl içerisinde zaten şirketin değerini tekrar 3 Trilyon dolar seviyelerine çekecek. Araba sektörü saatli bomba, bir pandemi daha çıkar dibi görürler. Milletin eline tutturabileceğin bir şey her zaman satar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

Tamamen gereksiz bir hamleydi zaten. Belki de sektörün ağırlığını artırmak için parayla bu tarz bir sansasyon çıkarmış bile olabilirler. Bir nevi markanın itibarını kiralamak. Apple giriyorsa vardır gelecek kafası. Hiç başarısızlık yaşamayan bir firma doğal olarak kaybedeceği maça çıkmaz kafası. Zayıf ihtimal ama Apple'ın gündemi bu olmamalı zaten. Şu an bile eleman eksikleri var aynı anda devasa projelere girişti, Ar-Ge anlamında büyük atılım yaptılar. Hala devasa paralar vererek telefonlarına Qualcomm'dan almak yerine kendi modem çiplerini yapmak ile uğraşıyorlar ve Qualcomm ile anlaşmaları 2026'da bitiyor. O süreye kadar bu büyük işi başarıp bir de yapılan çalışmanın meyvesi olarak anakart tasarımını değiştirebilme ve özelleştirebilme yoluna gidecekler, beraberinde şarj süreleri de radikal uzayacak deniyor. 2 nanometre çipler ile buhar odası genişletilmiş bir soğutmayı telefonlara beraberinde eklemek ve dış tasarım değişimi de cabası. Vision Pro ve Macbook'lar için gelen Game Import Wizard'a verilecek yatırımları saymıyorum bile. Bir yerden VR meselesine baştan aşağı bir yaklaşımdalarken diğer taraftan Mac'lerin saklı oyun oynatabilme performansını ortaya çıkaracaklar. M3 Ultra çipi de gelecek ki 100 milyar transistör sınırı da böylelikle aşılacak. iOS 18 ile beraber, telefonların içlerine 3-4 senedir koydukları Neural Engine'leri de işlevsel hale getirecekler ve 2. Siri devrimi yaşanacak, gelecek sene Apple telefonlar çok daha iletişim kurulabilir hale gelecek yani. Biraz Apple haberleri derlemesi gibi oldu ama araba sektörünün Apple için gereksizliğinin sebeplerini ortaya koymak için yazdım bu kadar. Yani baştan umutsuz vaka idi. Tata'nın tablet üretmeye başlaması gibi bir mevzu. Bu yukarıda saydıklarım önümüzdeki 5 yıl içerisinde zaten şirketin değerini tekrar 3 Trilyon dolar seviyelerine çekecek. Araba sektörü saatli bomba, bir pandemi daha çıkar dibi görürler. Milletin eline tutturabileceğin bir şey her zaman satar. 


gelecekte ulaşım ağının nasıl olacağını tam olarak bilemiyoruz. Otomobil dışında başka şeyler de olabilir. Apple gibi teknoloji devinin bunun dışında kalmayı düşünmemesi lazımdı bence

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


gelecekte ulaşım ağının nasıl olacağını tam olarak bilemiyoruz. Otomobil dışında başka şeyler de olabilir. Apple gibi teknoloji devinin bunun dışında kalmayı düşünmemesi lazımdı bence

En fazla kara ulaşımı üzerine belli bölgelerde kısa mesafe hava ulaşımı eklenir o da bilmem kaç sene sonra. O zaman da Phillips - Siemens - General Electric gibi markalar motor ve mekanik aksamı zaten Apple'a bırakmazlar. Apple sadece yazılım satarak hiçbir zaman para kazanmadı. Sürekli olan donanım da satmak istiyor ki kar marjı hem yüksek kalsın hem de yazılım ve donanım uyumu da yüksek seviye olmaya devam etsin, ürünler tek kalemden çıksın. Dediğim gibi, ben gelecek göremiyordum. Bu kadar yüksek teknoloji üretimi yapmak varken zaten çok güçlü rakiplerin olduğu bir yere doğru kulvar değiştirmek topuğa sıkmak olur. Apple bu işe yarın girse rekabet edeceği adam Mars'a koloni kurmaya çalışan, tek roketi hem kalkış hem iniş için kullanmayı başarmış bir deli, uzay turizminin yegane umudu. Tesla yarın telefon yaptığında ne kadar başarılı olacaksaydı Apple'da araba yaparken o kadar başarılı olurdu. Elektrikli araba dediğimiz şey Xiaomi'nin yaptığı gibi sağdan soldan tasarım aparıp ucuz plastik ile bol trim sesli yolculukların ucuza mal edilmesi ile o başka, bir akıllı cihaz ortaya koymak ise bambaşka. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Apple gibi teknoloji devinin bunun dışında kalmayı düşünmemesi lazımdı bence

nakit paraları bizim toplam hasılatımız kadar olsa bile, belki iflas etmek istemiyordur önümüzdeki 10*30 yılda?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

nakit paraları bizim toplam hasılatımız kadar olsa bile, belki iflas etmek istemiyordur önümüzdeki 10*30 yılda?


Bunlar öncü markalar. Belki geleceğe yön verecekken tezgahı kapatmak garip. Apple’nin geçmişinde onlarca hiç satmamış cihaz var. Batmamış. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bunlar öncü markalar.

sonyericsson?

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Apple’nin geçmişinde onlarca hiç satmamış cihaz var. Batmamış. 

batmak izafidir, tek şirketin nereye koyacağını bilemediği nakit parası bazı ülkelerin tüm hasılatı kadar, para puldur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

gelecekte araba sahibi olmayacaksınız, gerekte olmayacak, gelecek budur, yazın kenara.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

devran döner hocam, arabalar yine olacak ama satınalmaya gerek olmayacak, bu nüfusla bu şehir karmaşasıyla bu kadar aracı kaldıramaz noktaya gelince bu işe bir çözüm bulmak zorunda kalacaklar, araba olacak elbet ama tek tip otonom ağırlıklı araçlar olacak, daha zamanı var ben biraz daha ileriyi söyledim sadece, biz görmeyiz muhtemelen :)

 

ve yazıda güzel, yeni model çıkınca seninki süper bakımlı da olsa aracının değeride düşer kısmı özellikle , 35 de adamlar kasko değeri neyse arabanında değeri odur olayını yakalamışlar ucundan, yeni model çıktığı an o model oradan başlarıda biliyorlarmış :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Belgeselde izledim 1927 de GM müdür yardımcısı bulmuş. Lan araba satamıyoruz demiş. Biz tüketiciyi arabasından memnun olmayacak yeni almak isteyecek bişeyler yapmalıyız demiş. Yoksa satamıcaz demiş. Araştırırsan bulursun. Hatta yapay zekaya sorayım dur.

 

Valla bildi. Şöyle bişi vardı dedim şak..

 

Planlı eskime kavramı genellikle 1920'ler ve 1930'larda General Motors'un (GM) Başkanı ve CEO'su olan Alfred P. Sloan'a atfedilir. O dönemde GM'nin stratejilerini şekillendirmede önemli bir rol oynasa da, planlı eskime fikri bir bireyin tek başına yaptığı bir icat değildi.

Planlı eskime, ürünleri sınırlı bir ömre sahip olarak tasarlamak veya bilerek onları modası geçmiş hale getirerek tüketicilere yeni modeller satın almaya teşvik etmek uygulamasına atıfta bulunur. Bu strateji, 20. yüzyılın başlarından ortalarına kadar birçok şirket tarafından benimsenen daha geniş bir iş yaklaşımının bir parçasıydı.

Sloan, "General Motors'la Geçen Yıllarım" adlı kitabında, tüketicilere düzenli olarak yeni araçlar satın almaları için model değişiklikleri ve stil güncellemeleri konseptini açıkladı. Ancak "planlı eskime" terimi daha sonra popüler hale geldi ve belirli bireylere veya şirketlere atfedilmesi biraz tartışmalı olabilir. Kavram zaman içinde çeşitli endüstrilerde daha yaygın hale geldi.

 

soru şuydu benim:  "in late 1920's GM vice president invented the planned model obsolescense i think. WHo was it do you have any information?"

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

apple hiç bir zaman araba yapacağız dememiş

hep bir fikir olarak kalmış

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Hatta yapay zekaya sorayım dur.

bu sisteme, yapay zeka mı demek daha doğru yoksa kopya zeka demek mi? yapay dersek, internete bağlanmadan bize cevap vermesi gerekir?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

bu sisteme, yapay zeka mı demek daha doğru yoksa kopya zeka demek mi? yapay dersek, internete bağlanmadan bize cevap vermesi gerekir?

Normal zekası olan homosapiensler bile internete bakmadan bişeyi bilmiyor 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

bu sisteme, yapay zeka mı demek daha doğru yoksa kopya zeka demek mi? yapay dersek, internete bağlanmadan bize cevap vermesi gerekir?

İnternet olmadan ben de bilmiyordum ki? Zeka olması elindeki veriyi benim istediğimi anlayıp harmanlayıp bana sunabilmesi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gülmez yazdı:

apple hiç bir zaman araba yapacağız dememiş

hep bir fikir olarak kalmış

 


bugün açıklandı. 10 milyar dolar harcanmış icar projesine

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...