Doğan Arşiray 18 Ocak Paylaş 18 Ocak yeteri kadar olgun değil batarya teknolojisi.sorun da bu zaten. yap 130 hp lik araba, yap menzili aynı pille 1000 km, alalım değilmi? 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Doğan Arşiray yazdı: yeteri kadar olgun değil batarya teknolojisi.sorun da bu zaten. yap 130 hp lik araba, yap menzili aynı pille 1000 km, alalım değilmi? elektrikli arabada ne kadar pedala basınca o kadar harcıyor. Güçlü arabayı sakin kullanmakla, güçsüz araba kullanmak arasında pek bi fark olduğunu düşünmüyorum. mesela ben pilli ev, el aletlerini tercih etmiyorum. Mobil olarak çalışan usta alabilir ama ev kullanıcısı için külfet. 3-5 sene sonra pil değişme muhabbeti olacak piller hala çok az güç depoluyor Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Ocak Paylaş 18 Ocak 100 watt motor ile 1000 watt motor aynı düşük devirde aynı şekildemi davranacak? olurmu öyle şey. motoru güçsüz yapan iki şey var. birincisi sargının kalınlığı ikincisi bobinlerin sarım sayısı. bunlar o motorun güç tüketimini doğrudan belirleyen şeyşer. çok sarımlı motor daha ince telden çok sayıda sarılır asıl torkunu yüksek devirde verir. düşük dönüş hızında ölü gibidir. tork yüksek olmalı düşük devir almalıysak sarım teli kalın olur sarım sayısı daha az olur. yani hızlı dönmesi gereken motoru yavaş döndürürsen tork yetersiz olur. 3 Yorum bağlantısı
Ali Gök 18 Ocak Paylaş 18 Ocak bence elektrikli araba daha ekonomik diyeni dövmek lazım . lpg liden ekonomik araba yok elon musk bile dememişki daha ekonomik diye adam daha güçlü demiş 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Ali Gök yazdı: bence elektrikli araba daha ekonomik diyeni dövmek lazım . lpg liden ekonomik araba yok elon musk bile dememişki daha ekonomik diye adam daha güçlü demiş kullanıldığı mahalleyi kirletmez derler, gerisine karışmazlar, sorunca da güvenliği çağırırlar Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Doğan Arşiray yazdı: 100 watt motor ile 1000 watt motor aynı düşük devirde aynı şekildemi davranacak? olurmu öyle şey. motoru güçsüz yapan iki şey var. birincisi sargının kalınlığı ikincisi bobinlerin sarım sayısı. bunlar o motorun güç tüketimini doğrudan belirleyen şeyşer. çok sarımlı motor daha ince telden çok sayıda sarılır asıl torkunu yüksek devirde verir. düşük dönüş hızında ölü gibidir. tork yüksek olmalı düşük devir almalıysak sarım teli kalın olur sarım sayısı daha az olur. yani hızlı dönmesi gereken motoru yavaş döndürürsen tork yetersiz olur. sıfırdan itibaren yüksek tork veriyor diye biliyorum. Devir arttıkça tork düşer diye düşünüyorum. sarım sayısı, kullanılan tel miktarı elektrik kaybında çok çok az etkilidir bence Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Hayır. Tüm çeşit elektrik motorları gerilim ve veya frekans arttıkça güç verir. X aracı 30kw veya 130 kw elektrik motoru ile yürütme enerjisi arasında uçurum var Bi sebeple saçma sapan 0-100 sevdası var. 20 saniyede 100km hıza çıkan araç daha uzun menzil yapar 9 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: sarım sayısı, kullanılan tel miktarı elektrik kaybında çok çok az etkilidir bence tork elektriğin hareketinin sonucu ama. hiç olurmu, ne kadar ince ve uzun tel kullanırsan o kadar kayıp olur. mesela 12 volt solar aydınlatma çekiyorum, 50 metrede neredeyse 1 volt kayıp oluyor! tel ne kadar kalın olursa o kadar az kayıp olur. ama asarım sayısı da az olur ( aynı boydaki bir motordan bahsediyorum tabi ki) 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Tipik elektrik motor grafiğinde sıfırdan itibaren tork maks. değerde. 30kw’lık motor çok küçük. 130 beygir ile 300 beygirlik motorların tüketimi arasındaki fark önemli. 130 beygirlik kona elektrik 16kwh yakıyor. Ağırlığı düşük. 1,5t civarı 300 beygirlik tesla 2 ton. 20kwh tüketiyor 100km’de Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Mehmet Göktürk yazdı: Yaşasın citroen ami Eşimin işyeri güzergahında ana asfalt zorunluluğumuz olmasa 5 dakika durmaz alırdım clioyu satıp. Mükemmel bir tasarımı var. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak Paylaş 18 Ocak İlkay Başaran yazdı: Mükemmel bir tasarımı var. mükemmel olmayan tasarımlı bir örnek alsak mesela? karşılaştırma bağabında Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Çağlar Bayur yazdı: mükemmel olmayan tasarımlı bir örnek alsak mesela? karşılaştırma bağabında https://music.youtube.com/watch?v=XzR6DiUbNGU&si=4O-349Er2NWn6usz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak Paylaş 18 Ocak İlkay Başaran yazdı: https://music.youtube.com/watch?v=XzR6DiUbNGU&si=4O-349Er2NWn6usz artık bi hafta müzik te dinleyemicez Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Çağlar Bayur yazdı: artık bi hafta müzik te dinleyemicez Öneriler bomba gibi gelir. Hemen manowar, cranberries falan aratman lazım Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Ocak Paylaş 18 Ocak (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Yaşasın citroen ami araba demiştik 18 Ocak tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak Paylaş 18 Ocak İlkay Başaran yazdı: cranberries işte şimdi aynı dili konuşuyoruz Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Çağlar Bayur yazdı: işte şimdi aynı dili konuşuyoruz arkadaşın yorumu nasıl ama 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak Paylaş 18 Ocak İlkay Başaran yazdı: arkadaşın yorumu nasıl ama kendi bile dayananamış gözler kapalı bak 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak Paylaş 18 Ocak İlkay Başaran yazdı: Bence süper cebeşi de seversin sen o zaman 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Çağlar Bayur yazdı: cebeşi de seversin sen o zaman Ekipte kimsede yok. Sevmemek lazım Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Ocak Paylaş 18 Ocak İlkay Başaran yazdı: Ekipte kimsede yok. Sevmemek lazım "Artık yok" demeliydin 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Önder Özcan yazdı: "Artık yok" demeliydin artık nasıl yer etti ise fransız işte.... Yorum bağlantısı
Recommended Posts