İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Otomobiller Başlamadan Bitiyor mu?


Murat Öngür

Recommended Posts

Murat Öngür
(düzenlendi)

Elektrikli otomobiller başlamadan bitiyor mu ?

soğuk havada çalışma problemi uzun şark süreleri kısa mesafe gibi sorunlar yüzünden erken bitme eğiliminde olabilir heleki toyotanın yeni hidrojen motorunun başarısı düşünülür ise.

 

Toyota’nın 20 yıllık geliştirme çalışmasının meyvesi olarak, dünyanın ilk seri üretimli Hidrojen Yakıt Hücreli Aracı olan ve Japonca’da ‘Gelecek’ anlamına gelen “Mirai”, 2014 yılı Aralık ayında satışa sunuldu.

Toyota Yakıt Hücre Sistemi, oksijen ile hidrojenin kimyasal reaksiyonundan elektrik üreten “FC Stack” ile yüksek basınçlı hidrojen tanklarından oluşmaktadır. Mirai, performans özellikleri bakımından yaklaşık 650km menzile sahip olması ve 3 dakikada yakıt ikmalinin sağlanması ile benzinle çalışan araçlarla benzer özellikler taşımaktadır. 

Aracı kullanma esnasında oksijen ve hidrojen reaksiyonu sonucu ortaya sadece su buharı çıkmaktadır.

zaten oldum olası sevmedim pilli arabaları :)  

 

 

111.jpg.183c8eba4e4a53d0d6b8f8d468f57602.jpg

 

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Yakıt hücreli araç bu. Sonuçta bunda da batarya var, e-power teknolojisinin hidrojenli olanı gibi. Aynı şey değil tabi, yakıt hücresi teknolojisi içten yanmalı gibi değil.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hidrojen hücresi yeni birşey değil. hidrojeni üretip saklamak ticari hale gelirse zaten harika iş görürdü. hatta sadece hidrojenler çalışan içten yanmalı motor yeterli olur çünkü atık su olarak çıkacaktır. elektriğe filan bile gerek yok yeterki hidrojenin yanaken çıkarttığı ısıya dayanacak alaşımlar olsunç.

 

bu durumda elektrik motorunu besleyen, tahrik üretmeyen benzin motorlu hibrit teknolojileri yeterli gibi. (Nissan mesela)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yakıt hücresi bir pil teknolojisi. Elektriği artk nasıl depolarsın bu elbette değişecektir. Ancak "pistonlu" motor tarihe gömülecektir bu net.

 

Sorun "hidrojeni bulmakta"  çünkü "hidrojen yok".

 

Dönüyor dolaşıyor "enerji" sorununa gidiyor mesele. 

H.Cenk Bayrakçı yazdı:

yakıt hücresi teknolojisi içten yanmalı gibi değil.

Katalitik cep sobasına benzetiyorum hocam ben onu. Zippo cep sobam var mükemmel. Koy gazı at cebe.. Almadıysanız bi tane tavsiye ederim. 

 

https://www.amazon.com.tr/Ultralight-Taşınabilir-Küçük-Isıtıcı-Kapalı/dp/B0C5BCCWVJ/ref=sr_1_5?adgrpid=119256415599&hvadid=599853922976&hvdev=c&hvlocphy=9056758&hvnetw=g&hvqmt=b&hvrand=5532487462183155392&hvtargid=kwd-1931953874395&hydadcr=30_2602401&keywords=zippo+cep+ısıtıcı&qid=1704792319&sr=8-5

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Doğan Arşiray yazdı:

hidrojen hücresi yeni birşey değil. hidrojeni üretip saklamak ticari hale gelirse zaten harika iş görürdü. hatta sadece hidrojenler çalışan içten yanmalı motor yeterli olur çünkü atık su olarak çıkacaktır. elektriğe filan bile gerek yok yeterki hidrojenin yanaken çıkarttığı ısıya dayanacak alaşımlar olsunç.

 

bu durumda elektrik motorunu besleyen, tahrik üretmeyen benzin motorlu hibrit teknolojileri yeterli gibi. (Nissan mesela)

Yeni olmasa da seri üretime girmesi yeni bir gelişme

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Murat Öngür yazdı:

Yeni olmasa da seri üretime girmesi yeni bir gelişme

girmiş mi? Güzel teknoloji ama 10 yıldır seri üretime girecek

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

dediğim gibi, devrimsel birşey olmadıkça içten yanmalılar kraldır öylede kalacaktır, debelenir durur bu firmalar, siz şunu izleyin, hele biraz daha zaman geçsin, birşeyler bulamazlarsa koşa koşa nasıl yeniden arge üretim başlıyor içten  yanmalılarda....

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Toyota geç kaldığı Elektrikli araca geçiş işini sanki ört bas etmek istiyor gibi haberleri kendisi yaptırıyor sanki. Bu teknoloji yeni mi ?. Hidrojen hücresinden  elde edilen enerji pilde depolanmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Başlamadan derken? Şu an tüm dünyada satılan araçların neredeyse %10 u elektrikli. Bir de 2023 yılı satışları beklenenin üstünde gelmiş. Nasıl bitme eğilimde olabiliyor? :S

 

Toyota'nın eski CEO'su elektrikli araçlara inanmadığı için ve bu işte inat ettiği için değiştirildi. Toyota şu an yeni bir EV platform geliştirme aşamasında ve bu işte acayip geç kaldığının da farkında. 

 

https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Toyota-to-triple-EV-output-as-it-chases-Tesla-BYD

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Toyota 25 senedir bu işin içindeyken geç kalmış olması olası değil. Bu teknolojiyle elektrikli için erken diyor. 
 

yoksa zaten kullandığı elektrik motoru ve pil ile elektrikli araba üretmek çok mu zor? Neden geç kalsın? 
 

Toyota zaten hidrojen yakıt hücresiyle çalışan arabasını üretiyor satıyor. Mirai, 

 

deneysel amaçlı yarış arabalarında içten yanmalı hidrojen motoru da kullanıldı. 
 

bu haberler toyota’dan dolayı çıkmıyor. Elektrikli arabaların satışlarında artan ivmenin azalmaya başkamasından dolayı çıkıyor. 
 

togg ile 88kwh pille hızlı şarjla 300 km menzil elde ediyorsunuz. Bu araba 2 milyon. Nasıl artsın bu arabanın satışı. 
 

avrupalı gazeteler bas bas enerji ve alt yapı yetersizliğinden bahsediyor

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Başlamadan bitmedide başlamaya çalışılıyor, eğer birşeyler olmazsa bulamaz yada çıkarmazlarsa kısa süre sonra, bir elektrikli araç hurdalığımız olacak bence, yada başka bir numara dönüyor....

 

ille şuan almak isteyen alsın, hazır daha yaygın değilken şarj yeri ve enerji sorunu nispeten azken alın kullanın, pil olayında değişim olmadan şaunki teknolojiyle sokaklarda çoğaldığı an deli olmaya başlarsınız, alın kullanın baktınız fazla kalabalık oldu derhal satın bekleyin, strateji bence bu olmalı...

 

Gelecek bu tip araçlarda evet, ama bu pil ve teknolojiyle değil, daha zamanı var, tabii doğa izin verirse...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Doğan Arşiray yazdı:

ne 10 u 30 senedir bu böyle.

 

24 sene öncesinin bmw si. ilk olarak 1980 lerin başında deneniyor.

 

https://bimmerlife.com/2022/09/04/a-hydrogen-powered-trip-down-memory-lane/

Onlar hidrojeni yakıt olarak kullananlar, bir yakıt hücresi yok yani, sorun 10-20 yılda da değil, sorun hidrojen üretmek için de elektrik üretmek için de aynı kaynaklar kullanılıyor. Hidrojen çok yüksek basınçlı tanklara ihtiyaç duyuyor, piller de çevreyi kirletiyor. Yakıt hücresinin ömrü de ayrı muamma. Ne olur, belki 5-10 yıl içinde hidrojen yakıt hücreli araçlar üretilip satılmaya başlayabilir, alt yapı oluşur vs. Ama yine elektrikli motora sahip olur. İçten yanmalı devri 3. dünya savaşı çıkmazsa artık bir daha zor popüler olur, bakmayın forumdaki dedelere :) 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Başlamadan bitmedide başlamaya çalışılıyor, eğer birşeyler olmazsa bulamaz yada çıkarmazlarsa kısa süre sonra, bir elektrikli araç hurdalığımız olacak bence, yada başka bir numara dönüyor....

 

ille şuan almak isteyen alsın, hazır daha yaygın değilken şarj yeri ve enerji sorunu nispeten azken alın kullanın, pil olayında değişim olmadan şaunki teknolojiyle sokaklarda çoğaldığı an deli olmaya başlarsınız, alın kullanın baktınız fazla kalabalık oldu derhal satın bekleyin, strateji bence bu olmalı...

 

Gelecek bu tip araçlarda evet, ama bu pil ve teknolojiyle değil, daha zamanı var, tabii doğa izin verirse...

Bu dediğin olmayacak Ali. Altyapı değişimi beraberinde yürür. Petrolü dağıtmak çok daha zor. 

pilde de "grafen" teknolojisi yahut hidrojenli pil gibi alternatifler elbette gelecek. nadir elementlerle bu işi amerika ve almanya çine bırakmaz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o marka hakkında yorum yapmam, lpg li 600 kg arabalar çıkmalı gerçekten ömüömsyön ise derdimiz

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

o marka hakkında yorum yapmam, lpg li 600 kg arabalar çıkmalı gerçekten ömüömsyön ise derdimiz

lpg yi nerden buluyok?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

o marka hakkında yorum yapmam, lpg li 600 kg arabalar çıkmalı gerçekten ömüömsyön ise derdimiz

850 kg ile skoda favorit de olur bence.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Doğan Arşiray yazdı:

850 kg ile skoda favorit de olur bence.

Çarpışma testini geçebilseler olur , ama hafif alaşım falan lazım. O da çok pahalı olur. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

lpg yi nerden buluyok?

ithal ediyok

Evren Erakçora yazdı:

Çarpışma testini geçebilseler

aslında o da ayrı garabet, tüm yollar 80 ile sınırlansın zaten üstüne gerek yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Çarpışma testini geçebilseler olur , ama hafif alaşım falan lazım. O da çok pahalı olur. 

içine rollcage yapılabilir aslında. birde benz m104 ten çıkma kompressör ünitesi. 60 hp araba olur sana 100.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

tüm yollar 80 ile sınırlansın zaten üstüne gerek yok

Bunu diyen kara dumancı :onder2:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bunu diyen kara dumancı :onder2:

ama 0-80 kaç olacak o mevzuu başka :f1:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Evren Erakçora yazdı:

Çarpışma testini geçebilseler olur , ama hafif alaşım falan lazım. O da çok pahalı olur. 

Daş gibi L7 sınıfı var. airbag yok çarpışma yok. viva L7

Avrupada L7 patlama yapacak.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Daş gibi L7 sınıfı var. airbag yok çarpışma yok. viva L7

Avrupada L7 patlama yapacak.

 

 

 

Airbag yok derken? ÇArpışma nasıl olmuyor ben anlamadım. Gugılladım, iki farklı l7 gösteriyor. Biri bildiğimiz minimalit japon tasarımında minnacık bir şey, diğeri pilli suv. Sizin bahsettiğiniz hangisi hocam? Link paylaşsanız baksak iyi olur :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

L7 lerin sun(ma)duğu özelliklere bakınca misli pahalı geliyor bana bizim piyasada, İsviçre de daha ucuz? bunların ötv si gümrüğü vs kaç acaba onu bulamadım

Murat Sahın yazdı:

Airbag yok derken?

ami, 45 max sürat mesela

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...