İlkay Başaran 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Mehmet Göktürk yazdı: Arkadan gitmekte ne var ki daha güvenli? Lpgli ve karbüratörlülerin arkasında gitmek biraz zor oluyor hocam. Acayip çiğ lpg salıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ocak Paylaş 6 Ocak İlkay Başaran yazdı: Lpgli ve karbüratörlülerin arkasında gitmek biraz zor oluyor hocam. Acayip çiğ lpg salıyor. az mesafe bırak 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Fm 200 vari bir kimyasalı pil yuvasına entegre etseler acep acil durumda lityum pillerin yanmasını engelleyebilir mi? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Mehmet Göktürk yazdı: az mesafe bırak Az bırakıyorum zaten 1 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ocak Paylaş 6 Ocak lityum pilin yanma ve can kaybına yolaçma riski çok düşük. bu riskle yangın sisteminin masrafını karşılaştırınca bırak yansın demek daha uygun sanırım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Ocak Paylaş 6 Ocak (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Alevin kaçacağı yer yok. yer açar o kendine merak etme, Kabooom Tansu Kalafatoğlu yazdı: o zaman dalış yaparken lion pil yakalım. Güzel nefes alırız bak senin arabada ısınamama sorunu için bir çözüm buldum, hemde bol oksijenli ammmaaa pil ufak be arkadaş 6 Ocak tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Mehmet Göktürk yazdı: az mesafe bırak 20 ile gidiyoruz. Az mesafe bırakırsam hareket edemiyorum. Araya kaynak oluyor. Bu arada çiğ benzin lpg hepsinin kokusuna eyvallah. Ama dizel egzoz kokusunu soluyunca 5dk sonra kanser olacakmışım hissi geliyor. Geriliyorum @Ali Cihangiroğlu abi elektrikli araba alırken son anda vazgeçtin. Hibritle ilgili sıkıntı olmasın demeçlerin birkaç seneye tüm içten yanmalı arabalar hibrit olacak. Kaçarı yok zevkli sürüş isteyenler turbolu şanzımanlı karmaşık sistemli hibrit alacak. Az bozulsun az karmaşık olsun diyenler kibrit alacak Yorum bağlantısı
Murat Sahın 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Mehmet Ozyurek yazdı: Özelden yazıyorum.. Seni bilirim Söndğrmeye de uğraşmam, kaçarım. Yanmaya gerek yok... Servet Aydın yazdı: Alevin kaçacağı yer yok. Yansa bile yangın çıkartmaz diyorsun yani abi? Tansu Kalafatoğlu yazdı: 20 ile gidiyoruz. Az mesafe bırakırsam hareket edemiyorum. Araya kaynak oluyor. Bu arada çiğ benzin lpg hepsinin kokusuna eyvallah. Ama dizel egzoz kokusunu soluyunca 5dk sonra kanser olacakmışım hissi geliyor. Geriliyorum @Ali Cihangiroğlu abi elektrikli araba alırken son anda vazgeçtin. Hibritle ilgili sıkıntı olmasın demeçlerin birkaç seneye tüm içten yanmalı arabalar hibrit olacak. Kaçarı yok zevkli sürüş isteyenler turbolu şanzımanlı karmaşık sistemli hibrit alacak. Az bozulsun az karmaşık olsun diyenler kibrit alacak Ben üşüyorum sizde üşüyün diyorsun yani. Pazarlık etsek? 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Soğukta ders çalışan çocuklar daha başarılı olurmuş Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Murat Sahın yazdı: Yansa bile yangın çıkartmaz diyorsun yani abi? Bu zamana kadar yanıp makinaya hasar veren olmadı. Daha çok yeni sistem. 5-6 sene anca oldu 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Ocak Paylaş 6 Ocak (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: @Ali Cihangiroğlu abi elektrikli araba alırken son anda vazgeçtin. Hibritle ilgili sıkıntı olmasın demeçlerin birkaç seneye tüm içten yanmalı arabalar hibrit olacak. Kaçarı yok zevkli sürüş isteyenler turbolu şanzımanlı karmaşık sistemli hibrit alacak. Az bozulsun az karmaşık olsun diyenler kibrit alacak ara geçiş sistemli geleceği olmayan hibritimi alsınlar, ultra zevkli sürüş,bozulmasın, az karmaşık olsun bastınmı uzasın stil turbo benzinli varken olmaz o iş elektrikliden pil olayı yüzünden şimdilik vazgeçtim, hibrit almam, geleceği yok, birkaç seneye elektrikliler yayılırsa zaten hata olacak o zaman pilde bulamaycaksını, elektirklide hibritte yalan olur, zaten hbirit olacak o kesinde, pil olayı çözüldüğü an anında bitersiniz, bunu sende biliyorsun, anlamı kalmaz çünki... Şuanki duruma göre bakalım, bence pil olayı çözülmezse tam benzinliler kraldır, kaçış yok, tam elektriklilerin işi zora girer çünki bu halde olmaz, sizin kibirtilerse bu saçma vergi vs. gibi durumlar ve fiyat farkı olduğu sürece azınlıkta kalacaktır, buda kesin, sen bakma 2035 de 40 ta içten yanmalı kalmayacak masalına, pil olayı enerji sıkıntısı devrimsel bir şekilde çözülmezse o firmalar şaaak diye nasıl geri adım atıyorlar görürsün, hatta ilk adım atanda Japonlar bile olabilir, bakınız haklı çıktık derler anında dönerler, zaten adamlar çine mahkum kalem pille idare ediyorlar Doğayı hiç düşünme, o Tren zaten kaçalı seneler oldu, geçmiş olsun insanlığa.... 6 Ocak tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: Soğukta ders çalışan çocuklar daha başarılı olurmuş donmuş nöronlarlamı Yorum bağlantısı
Murat Sahın 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Ali Cihangiroğlu yazdı: ara geçiş sistemli geleceği olmayan hibritimi alsınlar, ultra zevkli sürüş,bozulmasın, az karmaşık olsun bastınmı uzasın stil turbo benzinli varken olmaz o iş elektrikliden pil olayı yüzünden şimdilik vazgeçtim, hibrit almam, geleceği yok, birkaç seneye elektrikliler yayılırsa zaten hata olacak o zaman pilde bulamaycaksını, elektirklide hibritte yalan olur, zaten hbirit olacak o kesinde, pil olayı çözüldüğü an anında bitersiniz, bunu sende biliyorsun, anlamı kalmaz çünki... Şuanki duruma göre bakalım, bence pil olayı çözülmezse tam benzinliler kraldır, kaçış yok, tam elektriklilerin işi zora girer çünki bu halde olmaz, sizin kibirtilerse bu saçma vergi vs. gibi durumlar ve fiyat farkı olduğu sürece azınlıkta kalacaktır, buda kesin, sen bakma 2035 de 40 ta içten yanmalı kalmayacak masalına, pil olayı enerji sıkıntısı devrimsel bir şekilde çözülmezse o firmalar şaaak diye nasıl geri adım atıyorlar görürsün, hatta ilk adım atanda Japonlar bile olabilir, bakınız haklı çıktık derler anında dönerler, zaten adamlar çine mahkum kalem pille idare ediyorlar Doğayı hiç düşünme, o Tren zaten kaçalı seneler oldu, geçmiş olsun insanlığa.... Abi pil işinde beklenmeyen bir devrim yaşanırsa haklısın. Tamamına katılıyorum. Bu devrimin yaşanmadığı ihtimalde hibriti ölüm döşeğinde görmüyorum ben. Öncelikle, corolla hibrit üzerinden yürüyecek olursak, arabanın performansı çok ciddi oranda kullanıcıyı memnun edebilecek nitelikte. Tamam senin arabayla kapışamaz, ama ihtiyaçlara bakmak lazım, piyasa 1.4 fire motorlu egea dolu. Performans kullanıcı çoğunluğu için çooook önemli olsa gitmediğini herkesin bildiği 1.4 egea bu kadar satılmazdı. Benim görüşüm tercihlerde bütçe, yakıt ve sorunsuzluk temel etkenler. Performans ikinci planda kalıyor ki corolla hibritin performansı atmosferik araçların çoğundan iyi. dizellerin bile bir çoğu ile boy ölçüşür. Ben pil ömrünün çok mühim olduğunu düşünmüyorum. Yarı otomatik şanzımanlar 10 yılda Tansunun pil parasından çok çok daha fazlasını harcatıyor beyindi mekatronikti kavramaydı derken. Bizim ülkemizde insanlar otomobillere servet ödediği için bilinmeyenden korkulur. O yüzden hibrit satış adetleri aynı aracın 1.6 olanından az mesela. Ama global düşünmek gerek. Globalde bu pil ulaşılabilir olduğu müddetçe sorun görmüyorum. Yakıt olarak ise söz gelimi benim 1.3 mtj'nin lt/km verisinden daha başarılı hibrit. aşırı beslemeli benzinlilerin neredeyse hepsinden daha iyi. Atmosferiklerden bahsetmiyorum bile. Teknolojik olarak ise hibritler yeterince dolu. Şirkete aldırdığım dream paketti. Adaptif cc, ön arka park sensörü, kablosuz şarj, şerit takip, aktif kaza önleme, bir sürü hava yastığı falan, çok oyuncaklıydı ve hepsi standarttı. Bir çok modelde full paket bile alsak bunların çoğu opsiyonel. Bence hibritin günümüz şartlarında tek handikapı mtvsi. O da yıllık yaptığın km ile gözardı edilebilir. Ben senede 30-35 bin km rahat çeviriyorum. 1 litre az yaksa 100 km'de 10 bin liradan fazla tasarruf etmiş olurum aşırı beslemeliye yahut dizele göre. Üstelik dizeldeki gibi dpf ve addblue dertleri yok. Dediğim gibi, pil masrafını da yarı otomatiklerin masraflarına, dizelin masraflarına falan sayabiliriz. Ama başlıktaki konuya dönecek olursak, arka koltuğun altındaki piller tutuşursa ne olur bilemedim Ali Cihangiroğlu yazdı: donmuş nöronlarlamı Yarım litre fazla yaksa ısınacak aslında. @Tansu Kalafatoğlu senin arabaya webasto taktıralım? Fazladan benzin tüketmeden ısınırsın 1 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Ocak Paylaş 7 Ocak pil konusu bir şekilde halledilir bence, bakalım neler olacak, öte yandan şuanki halde eğer yaygınlaşırsa çok sorun yaşayacağız bu elektriklilerle, bu durumda en güzeli eledekini korumak, bakalım zaman ne gösterecek.... Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Ocak Paylaş 7 Ocak E200d’ye bindik. Baktım göstergede charge ibresi var Hibrit araba geçiş değil, bildiğimiz benzinli arabadır. Start stop için binbir türlü karmaşık sistem varken bir şey yok, hibrit olunca ooouuuuvvvvc Start stop için neler koyulmuş araba. Toyota kibrit bunun yanında masum. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 9 Ocak Yazar Paylaş 9 Ocak (düzenlendi) Genel bilgi olması açısından yazayım, metal ve metal tozu yangınlarında D sınıfı yangın söndürücü kullanmak gerekiyormuş (kimi yabancı makalelerde D sınıfının da bataryalar için anlamlı olmadığı yazılmış). Elektrik yangınlarında E sınıfı, yağ yangınlarında ise F sınıfı. Lityum bataryalar için ise özel kimyasal ajanlar barındıran söndürücüler de var. Firmalar patentleyip satıyorlar, pazar payı büyük ne de olsa. Bir tanesi AVD mesela. Kendi ürünleri ile metal yangınlarında kullanılan D sınıfını karşılaştırmışlar, uzun süreli söndürme ve tekrar alevlenmeme avantajı var gibi https://www.youtube.com/watch?v=tFwC7UtHudo Araçta genelde olan ABC sınıfı kuru tip bulundurmak yeterli gibi, bataryayı söndürmek için ise itfaiyenin en azından D sınıfı söndürücü ile müdahale etmesi bekleniyor. 9 Ocak tarihinde Murat Sürmeli tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts