Mustafa Karaç 4 Ocak 2024 Paylaş 4 Ocak 2024 (düzenlendi) Cruze 2012 124'lük aracım sabah marş süresi eskiden çok iyiydi şimdi 1-2 saniye daha geç alıyor. Bu soğuk havalarda 2-3 dakika araç rolantide ısınana kadar heralde jikleden dolayı rolanti yükseliyor ara sıra düşüyor düşerkende araç istop edecekmiş gibi heraketler sergiliyor ve tekrar rolantiti yükseliyor. Bu esnada sarsıntı fazla ve araç sesli çalışıyor. Acaba neden kaynaklanabilir. Teşekkür ederim. Bazı farkettiğim olumsuzluklar 1- Çalıştığında yakıt kokusu geliyor 2- Sarsıntılı çalışıyor 3- en son fark ettiğimde benzinde çalışırken enjektörlerden ses geliyor. 4- Bugün hareket ettiğimde bir miktar sonra halen benzinde iken gaz vermeme rağmen gaz yemedi. 4 Ocak 2024 tarihinde Mustafa Karaç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Karaç 4 Ocak 2024 Yazar Paylaş 4 Ocak 2024 Ümit Türk yazdı: @Ali Darbaz Anlamadım... Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ocak 2024 Paylaş 4 Ocak 2024 Lpgli modellerde pek tecrubem yok. Ayrıca sizin aracınızın emme manifold farklı. Bu manifoldlarda bir parça eriyor hava kaçağı oluyor. Şu videoyu izle belki bununla ilgilidir 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karaç 4 Ocak 2024 Yazar Paylaş 4 Ocak 2024 Ali Darbaz yazdı: Lpgli modellerde pek tecrubem yok. Ayrıca sizin aracınızın emme manifold farklı. Bu manifoldlarda bir parça eriyor hava kaçağı oluyor. Şu videoyu izle belki bununla ilgilidir Cevabınız için teşekkür ederim. Fakat benim araçta bu ses yok. Galiba farklı bir sorun var gibi. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 4 Ocak 2024 Paylaş 4 Ocak 2024 @Mustafa Karaç Dizel gibi çalışıp ses kesiyorsa eğer yağlı kasnak arızası olabilir. Gaz yememe durumu lpg enjektörleri ve regülatör kaynaklı oluyor. Ben ve @Arif Aykın bu sorunu yaşadık ve bu şekilde çözdük. Arıza kaydı var mı obd ile bakmak biraz fikir verebilir. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karaç 4 Ocak 2024 Yazar Paylaş 4 Ocak 2024 (düzenlendi) Mustafa Karahan yazdı: @Mustafa Karaç Dizel gibi çalışıp ses kesiyorsa eğer yağlı kasnak arızası olabilir. Gaz yememe durumu lpg enjektörleri ve regülatör kaynaklı oluyor. Ben ve @Arif Aykın bu sorunu yaşadık ve bu şekilde çözdük. Arıza kaydı var mı obd ile bakmak biraz fikir verebilir. Cevabınız için teşekkürler. Ses dizel gibi tam değil ama yinede sesli çalışıyor. Rolanti 1300 e çıkıp biraz çalıştıktan sonra 900 lere düşüyor . O esnada istop edecekmiş gibi sarsıntılı olup tekrar rolanti yükseliyor. Isınmaya başladıkça rolanti filan sarsıntı düzelmeye başlıyor Gaz yememe benzinde oldu. daha gaza geçmemişti. Arıza kaydı yok bir kaç kere farklı zamanlarda bağlayıp baktım 4 Ocak 2024 tarihinde Mustafa Karaç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 4 Ocak 2024 Paylaş 4 Ocak 2024 @Mustafa Karaç ilk başta sesli çalışıp bir kaç saniye sonra kesiyor mu? Öyleyse yağlı kasnak arızası diyebiliriz. Çekiş düşüklüğü de yapar bu arıza. Gaz yememe aynen dediğiniz gibi benzinde oluyor 😃 bana da saçma gelmişti ama lpg ayarı ile çözülüyor eğer enjektör kötüyse ayar kurtarmaz ise değişim şart. 1 Yorum bağlantısı
Ufuk Ömer Polat 4 Ocak 2024 Paylaş 4 Ocak 2024 Hocam şahsi fikrimi söylüyorum, kısa mesafe kullanılıyorsa araç, yağ uygun degilse veya özelligi kaybettiyse bunlarla karşılaşa bilirsin. fakat ilk önce motor kulakları kontrolü gerekli motor sogukken vibrasyon biraz yüksek olur. 1 Yorum bağlantısı
Arif Aykın 5 Ocak 2024 Paylaş 5 Ocak 2024 (düzenlendi) Mustafa Karaç yazdı: Cevabınız için teşekkürler. Ses dizel gibi tam değil ama yinede sesli çalışıyor. Rolanti 1300 e çıkıp biraz çalıştıktan sonra 900 lere düşüyor . O esnada istop edecekmiş gibi sarsıntılı olup tekrar rolanti yükseliyor. Isınmaya başladıkça rolanti filan sarsıntı düzelmeye başlıyor Gaz yememe benzinde oldu. daha gaza geçmemişti. Arıza kaydı yok bir kaç kere farklı zamanlarda bağlayıp baktım Sabahları sesli çalışma, rölantide stop edecek gibi olma, araba sıcakken stop edip 1-2 saat içerisinde çalışırsa sorun yok ama daha uzun saat sonra çalıştığında bu problemler oluyorsa ve hareket etmek istediğinde gaz yememe yine rolanti düşmesi tekleme gibi problemlerin varsa LPG sorunu olma ihtimali çok yüksek. Fakat öncesinde mutlaka kompresyon testi yaptırarak subaplardan emin olmalısın. Sonrasında LPG işine girmelisin. Benim yaptırdığım işlem sonrası çok şükür 1 aydır problem yaşamıyorum. Burada anlatmıştım başıma geleni. 5 Ocak 2024 tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 8 Ocak 2024 Paylaş 8 Ocak 2024 İlk bakılacak yer LPG sistemi bence. Enjektörler işediği için fazla zengin karışım oluyor ve zor çalışıyor olabilir çiğ yakıt kokusu da buna delalet 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2024 Paylaş 8 Ocak 2024 Mustafa Karaç yazdı: Gaz yememe benzinde oldu. daha gaza geçmemişti. Arıza kaydı yok bir kaç kere farklı zamanlarda bağlayıp baktım iyi bir ustaya mekanik kontrol ile işe başlardım Mustafa Karaç yazdı: 1- Çalıştığında yakıt kokusu geliyor 2- Sarsıntılı çalışıyor msela önce silindir kompresyon testi . sonra triger sente ayarı kontrol 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 8 Ocak 2024 Paylaş 8 Ocak 2024 LPG yi kapatıp 1 hafta binin. Supap problemine benziyor. Biraz ısınana kadar sarsıntılı çalışıp düzelir. Marş uzayabilir. Çekiş bende farketmedi. Stop etmeye başladı soğuk motorda. 2. silindir gitmiş benim. 17 binde lpg taktirdim 130 binde supaplar değişti. Silindir kompresyon testi soğuk motorda yapılmalı. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts