Erkan Çağlar 24 Ocak Yazar Paylaş 24 Ocak 1.6 TDCİ dizel araç için buji tavsiyesi olan varmı? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 24 Ocak Paylaş 24 Ocak Erkan Çağlar yazdı: 1.6 TDCİ dizel araç için buji tavsiyesi olan varmı? Beru veya NGK alabilirsiniz. Pejo parçacısından kodla alırsanız bariz ucuz olur Yorum bağlantısı
Ahmet Karaayvaz 24 Ocak Paylaş 24 Ocak Erkan Çağlar yazdı: 1.6 TDCİ dizel araç için buji tavsiyesi olan varmı? hocam geçmiş olsun ne genleşme kabıymış arkadaş , dizel benzinli farketmeden kaç kişinin canını yakmış bu olay . Bende de 1.6 ecoboost var onlarda da servisten geri çağırma yapılarak genleşme kabı hortumlar yazılım vs değişimi yapılmış mesela , dizel c max lerde de aynı sorun var ama geri çağırma yok , aracı satın almadan önce çok araştırmıştım . Benzinlide geri çağırma var diyor ama dizellerde neden yok anlamış değilim . Aslında üstüne gidilse belki üretim hatası çıkacak. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-grand-cmax-2012-ilk-sahibinden-hatasiz-boyasiz-1147498068/detay/ bu araçta da aynısı olmuş mesela , satıcıya ulaştım durumdan haberdar edip benzer konuları attım sonra ne yaptı servise gitti mi bilmiyorum . Bence cmax ve mondeo dizelciler de genleşme kabı hortum değişimi işine dikkat etmeli. Sandık motor maliyeti ne kadar tuttu hocam ? Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar 24 Ocak Yazar Paylaş 24 Ocak Ü.Emre Kartal yazdı: Beru veya NGK alabilirsiniz. Pejo parçacısından kodla alırsanız bariz ucuz olur Teşekkür ederim. Koddan kastınız nedir? Ahmet Karaayvaz yazdı: hocam geçmiş olsun ne genleşme kabıymış arkadaş , dizel benzinli farketmeden kaç kişinin canını yakmış bu olay . Bende de 1.6 ecoboost var onlarda da servisten geri çağırma yapılarak genleşme kabı hortumlar yazılım vs değişimi yapılmış mesela , dizel c max lerde de aynı sorun var ama geri çağırma yok , aracı satın almadan önce çok araştırmıştım . Benzinlide geri çağırma var diyor ama dizellerde neden yok anlamış değilim . Aslında üstüne gidilse belki üretim hatası çıkacak. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-grand-cmax-2012-ilk-sahibinden-hatasiz-boyasiz-1147498068/detay/ bu araçta da aynısı olmuş mesela , satıcıya ulaştım durumdan haberdar edip benzer konuları attım sonra ne yaptı servise gitti mi bilmiyorum . Bence cmax ve mondeo dizelciler de genleşme kabı hortum değişimi işine dikkat etmeli. Sandık motor maliyeti ne kadar tuttu hocam ? Hocam benim motorda çatlak mevcuttu. Soğutma suyuna gelen basınç en rahat genleşme kabından atılıyordu. Yani aslında sorun genleşme kabında değil, motor bloğunda idi. Araç 270 bin km'de idi. Sadece sandık motor kdv dahil 100 bin lira tuttu. 65 bin liraya çıkma motorda vardı ama gözüm yemedi. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 24 Ocak Paylaş 24 Ocak Erkan Çağlar yazdı: Teşekkür ederim. Koddan kastınız nedir? Bujinin kodunu öğrenirseniz şasiden pejodan öyle alabilirsiniz Yorum bağlantısı
Ahmet Karaayvaz 25 Ocak Paylaş 25 Ocak Erkan Çağlar yazdı: Teşekkür ederim. Koddan kastınız nedir? Hocam benim motorda çatlak mevcuttu. Soğutma suyuna gelen basınç en rahat genleşme kabından atılıyordu. Yani aslında sorun genleşme kabında değil, motor bloğunda idi. Araç 270 bin km'de idi. Sadece sandık motor kdv dahil 100 bin lira tuttu. 65 bin liraya çıkma motorda vardı ama gözüm yemedi. 100 bin tl ye hallolmasına sevindim , internette sandık motor fiyatlarına bakınca en az 150 bin liraları görüyordum. Genleşme kabı patlama olayını şimdi daha iyi anladım . Bende sanıyorum ki genleşme kabı zamanla sertleşiyor ya da plastik yapısı bozuluyor , çatlıyor patlıyor , sonra da motor soğutma susuz kaldığı için motor zarar görüyor diye düşünüyordum . Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar 25 Ocak Yazar Paylaş 25 Ocak Ahmet Karaayvaz yazdı: 100 bin tl ye hallolmasına sevindim , internette sandık motor fiyatlarına bakınca en az 150 bin liraları görüyordum. Genleşme kabı patlama olayını şimdi daha iyi anladım . Bende sanıyorum ki genleşme kabı zamanla sertleşiyor ya da plastik yapısı bozuluyor , çatlıyor patlıyor , sonra da motor soğutma susuz kaldığı için motor zarar görüyor diye düşünüyordum . Hocam sadece motor 100 bin lira. Yaklaşık 55 bin lira da işçilik turbo ve enjektör revizyonu artı diğer işlere verdim. Konunun ilk mesajonda liste mevcut Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem 25 Ocak Paylaş 25 Ocak Erkan Çağlar yazdı: Teşekkür ederim herkese. Konya'da iyi bir usta tavsiyesi olan varmı bildiğiniz? Yapılan işlemler Konya'da mı yapıldı hocam Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar 25 Ocak Yazar Paylaş 25 Ocak Mücahit Erdem yazdı: Yapılan işlemler Konya'da mı yapıldı hocam Maalesef evet. Konya'da yapıldı. Ü.Emre Kartal yazdı: Bujinin kodunu öğrenirseniz şasiden pejodan öyle alabilirsiniz Teşekkür ederim bilgi için. Bugün rölantide buji kablolarını tek tek çıkarıp geri taktım. Çıkardığımda aracın çalışmasında herhangi bir anormallik olmadı. Dördü de aynı. Muhtemelen buji kablolarımda sorun olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem 25 Ocak Paylaş 25 Ocak Erkan Çağlar yazdı: Maalesef evet. Konya'da yapıldı. Teşekkür ederim bilgi için. Bugün rölantide buji kablolarını tek tek çıkarıp geri taktım. Çıkardığımda aracın çalışmasında herhangi bir anormallik olmadı. Dördü de aynı. Muhtemelen buji kablolarımda sorun olabilir. Kime yaptırdınız Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar 23 Mart Yazar Paylaş 23 Mart (düzenlendi) Herkese hayırlı akşamlar diliyorum. Aracımdaki mevcut arızalar halen devam etmekte. Buji kablo demeti değişti, buji (SVAC marka) takım olarak değişti, enjektör soketleri değişti. şimdi planımda N75 valfi var. Bu N75 valfinin geç çalışma, rölanti dalgalanması ve belli hızlarda ani gaz kesme veya yüksek hızda koruma moduna geçmesine etkisi varmıdır? Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşların yorumlarını merak ediyorum. Birde aşağıda bugün değiştiğim sıfır (5 aylık) motordan çıkardığım bujilerin(4'lü olanlar HIDRIA marka) ve 270 bindeki arızalı eski motordan çıkan bujinin (tekli olan BERU marka) resmini bırakıyorum. 5 aylık motordan böyle bujinin çıkması normal mi, normal değilse bu neye işarettir. Şimdiden teşekkür ederim. 23 Mart tarihinde Erkan Çağlar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar 19 Mayıs Yazar Paylaş 19 Mayıs Arkadaşlar benim sorunum çözülmüştür. Başına gelenler için bilgi vereyim. Mazot pompam çıkması ile değişti ve yakıt depom temizlendi. Hem depoda hemde pompanın içinde demir talaşına benzer cisimler mevcuttu. Şimdi geç çalışma, stop etme ve rölanti dengesizliği ortadan kalktı çok şükür. Herkese hayırlı günler dilerim. 2 1 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 19 Mayıs Paylaş 19 Mayıs Erkan Çağlar yazdı: Arkadaşlar benim sorunum çözülmüştür. Başına gelenler için bilgi vereyim. Mazot pompam çıkması ile değişti ve yakıt depom temizlendi. Hem depoda hemde pompanın içinde demir talaşına benzer cisimler mevcuttu. Şimdi geç çalışma, stop etme ve rölanti dengesizliği ortadan kalktı çok şükür. Herkese hayırlı günler dilerim. Geçmiş olsun, deponun ağzında süzgeç benzeri mekanizma yok demekki. Buradan depoya geçti tamam, yakıt filtresinden nasıl pompaya geçti? Filtrenizde de problem var demekki. Kullandığınız marka ve değişim aralığını kontrol edin derim Yorum bağlantısı
Recommended Posts