İçeriğe Yönlendir

Bu Yıl Aracınız İçin Ne Kadar Harcadınız ? (Bakım Arıza) "Z" raporu


Yücel Metin
Çözüme git Mehmet Göktürk tarafından,

Recommended Posts

Koray Demir
Mehmet Göktürk yazdı:

Eski aracı yürütmek mi yeni aracı yürütmek mi maliyetli gibi.

Eski alır gibi yıl geçtikte rutin parça değişimi gerekiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bu ay içinde bakım yaptım, 1800 tl motor yağı, 1400 tl. şanzıman yağı, 400 tl filtreler, bu kadar, bunlar sadece malzeme, işçilik sıfır, kendim yaptım çünki :)

seneye yağı filtreleri değişirim, 3 sene sonrada şanzıman yağını, bakım bu kadar, balata falan onlar 10 sene sonra zaten :tongue:

 

bu arada motoru kurcalarken farkettim, bunda şanzımanda su soğutmada var, motor suyuna bağlı, yağ değiştirmek için altına girdiğimde baktım kenarda bir pompa var, su hortumu girip çıkıyor, aha dedim ilave devirdaim pompası var,  motor sıcaktı stop ettikten sonra  fan açmadıydı ama bu biraz çalışıp durdu, altını kurcalama fırsatım pek olmadıydı, ilave pompa güzel olmuş, yazın gelince motor sıcak derdi olmayacak, turbo için az bekleriz artık olsun o kadar...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yazın gelince motor sıcak derdi olmayacak,

heh şanzıman soğutucu patlarsa hiç dert tasa kalmaz zaten , şanzıman içine su girer mi yahu

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Çeki demiri eklenmesi, ruhsata işleme, muayene: 12.500 TL

Trafik sigortası+Kasko: 16.844 TL

Lastik (Yazlık): 18.000 TL

MTV: 2409 TL

Toplam: 49.753 TL

Daha buraya yakıtı eklemedim :crazy:

Bu sene multimedia eklenecek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

C5'e 2500+4500 liraya bakım yaptırmıştım.. 

Qashqai'ye lastik aldım..  16000 lira.. 

 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Bu sene için enjektör uçların değişti 10bin 

Egzantrik zinciri değişti 4000 tabi bunların içinde ek işlemlerde yapılmıştır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Focus 10bine lastik, bin liraya paspas aldım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

heh şanzıman soğutucu patlarsa hiç dert tasa kalmaz zaten , şanzıman içine su girer mi yahu

heheh yapısına bakmadan konuşmamak lazım, bunda soğutucu yok yani bildiğimiz yağ soğutucu gibi mini radyatör yok, kavramaların olduğu dış kısmı düşün, yada silindir bloğunu düşün, silindirin etrafında olan su kanalları gibi yani, buda böyle, yağ sotucusu gibi değil delinmez o kısım, su şanzıman kavramasının olduğu yerde dış kabın kendisi, şanzımanın dışını düşün, bunun içinde su kanalları var :) zaten yağın yada dişlilerin olduğu kısımdada değil bu bölge, nasıl diyim şanzımanın dış kısmını 2 kat düşün, arada su dolaşıyor gibi, içine suyun girmesi imkansız, bu daha çok dış kabuğu soğutuyor, oda sadece kavramaların olduğu kısımda, dişlilerin olduğu yerde değil, orası zaten ısınmıyor manuel şanzıman ısınırmı olan ısısyıda diğer tarafa metalin kendisi iletiyor soğuyor :)

 

bu şanzıman dsg gibi değil, sıkışık trafikte ısınması bile zor, ısınan yer zaten kavramalar onlarda şanzıman kısmıyla ayrı yerde, aynı kuru tip çift kavramalar gibi, zaten değişimide bu yüzden basit, 5 vida sök kapağı aç segmanı çıkar, çek kavrama grubunu at çöpe yenisi tak topla devam, yağını olduğu yerde değiştim, aynı motor yağı gibi boşalt doldur, manuel şanzıman gibi, tapadan taştı tamam, bas gaza, kalibrasyon yok ayar yok hiçbirşey yok :) sudan geçincede kuru kavrama gibi su alıp baskıyı rulmanı balatayı yemiyor üstelik, kapalı kutu.

ry4hqw9.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

heh şanzıman soğutucu patlarsa hiç dert tasa kalmaz zaten , şanzıman içine su girer mi yahu


ben anladım. Soğutma var ama yok. Benim şanzıman gibi. Varsa, tehlikeli deyince birden yokoluveriyor  :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ben anladım. Soğutma var ama yok. Benim şanzıman gibi. Varsa, tehlikeli deyince birden yokoluveriyor  :) 

yok var, ama patlamaz bozulmaz :D

 

buda kavraması, 400.000 km de bir değişirsin, kendin sök tak :)

7DCT300-01ZXQ.jpgb3216165.webp

7DCT300-SCP-01_1-800x800.webp

7DCT300-SCP-01_2-800x800.webp

olmadı BMW den sorarız :tongue:

b3216167.webp

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

:kutlama:

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Aslında ikisini de ayrı ayrı tablo yapmak iyi olabilir. Eski aracı yürütmek mi yeni aracı yürütmek mi maliyetli gibi.

Bence eski araç daha az maliyetli olur gibi. Eskiden kastım suyu çıkmış 30 el değiştirmiş premiyum değil tabi.

İşyerinde 99 model megan 1 var 300 küsür k da. 600 tl mtv ve ufak tefek masrafla mis gibi yürüyor araba. 

Babamda 360 binde yaris var. Yağ ve buji değiş, triger değiş başka masrafı yok. Daha 10 hükümet görür. Dpf yok turbo yok jantlar 14 hafif vs vs vs

4 lastiği 4 bin tl

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bu daha çok dış kabuğu soğutuyor,

gün geçmiyor ki bir fransızlık yapmadan dursun şu fransızlar, kesin citroenden almıştır o şanzımanı

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

gün geçmiyor ki bir fransızlık yapmadan dursun şu fransızlar, kesin citroenden almıştır o şanzımanı


iç kabuğun dönme hızı durmuş diyorlar. Onla alakalı galiba :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

gün geçmiyor ki bir fransızlık yapmadan dursun şu fransızlar, kesin citroenden almıştır o şanzımanı

yine bilemedin, Alamandan yahu, böyle acaip şeyler ya almandan ya japondan çıkar, yalnız şu japonların tek kusuru yalıtım birde gereksiz kibritler, idare edicez artık :tongue:

tüfenk gibi şanzıman, şarjör değiş devam et, namlu dövme çelik, ısınsada şişmez :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


iç kabuğun dönme hızı durmuş diyorlar. Onla alakalı galiba :) 

banamısın demez merak etme, deler geçer :D

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Suleyman Kader

4 adet yeni lastik : 10.000 TL 

Genel Bakim : 1900 TL

Sanziman Yagi degisimi : 800 TL

Termostat Degisimi : 1200 TL

Klima icin Gaz Basma : 1000 TL

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...