İçeriğe Yönlendir

2012 i30 1.6 GDI Otomatik Elite


Kadir Kanber1
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Kadir Kanber1

Öncelikle merhabalar 114 binde aracımı ilk sahibinden aldım bakımları yeni yapılmıştı oto raporda full ekspertiz yaptırdım sahibinin dediği gibi de hiç bir şey çıkmadı 115 binde  yağ bakımı yaptırdım 118 binde iken yağ seviyesine baktığımda 2 litre civarı eksilme yapmış bende tamamladım yağı devam ettim yağ bakımı Castrol edge 5w30 koyuldu yetkili satıcı da şuan araç 123 binde ve su an yağ eksiltme yapmadı ve yağ kaçağı vs motorda görülen birşey yok Duman atma hiç yok o kadar zorlamama rağmen acaba koyulan yağ sahte miydi veya aracıma uygun yağ koyulmadı mı çekişte vs hiç bir sıkıntı yok yardımcı olursanız sevinirim..

Yorum bağlantısı
Ersev Kaya
Kadir Kanber1 yazdı:

Öncelikle merhabalar 114 binde aracımı ilk sahibinden aldım bakımları yeni yapılmıştı oto raporda full ekspertiz yaptırdım sahibinin dediği gibi de hiç bir şey çıkmadı 115 binde  yağ bakımı yaptırdım 118 binde iken yağ seviyesine baktığımda 2 litre civarı eksilme yapmış bende tamamladım yağı devam ettim yağ bakımı Castrol edge 5w30 koyuldu yetkili satıcı da şuan araç 123 binde ve su an yağ eksiltme yapmadı ve yağ kaçağı vs motorda görülen birşey yok Duman atma hiç yok o kadar zorlamama rağmen acaba koyulan yağ sahte miydi veya aracıma uygun yağ koyulmadı mı çekişte vs hiç bir sıkıntı yok yardımcı olursanız sevinirim..

Merhaba.

115 binde iken yağ çubuğunu kontrol etmiş miydiniz; eksik yağ konulmuş olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Kadir Kanber1
Ersev Kaya yazdı:

Merhaba.

115 binde iken yağ çubuğunu kontrol etmiş miydiniz; eksik yağ konulmuş olabilir mi?

Merhabalar elbette kontrol ettim hatta bir tık fazla idi yağ seviyesi hatta şu an ilave ettiğim yağ da biraz fazla idi onu eksiltmiş acaba koyulan Castrol edge5w30 yağda bir sıkıntı vardı sonuçta motorun içinde hala o yağ var birde bin km olmadan yağ kapağını açtığımda turuncu renge dönmüştü yağ.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Üçkağıtçı satıcıların motordaki ayıpları gizlemek için motora katkı vs atması geldi aklıma, umarım sizin motorunuzda bu tip bir sorun yoktur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Kanber1
Cem Işık yazdı:

Üçkağıtçı satıcıların motordaki ayıpları gizlemek için motora katkı vs atması geldi aklıma, umarım sizin motorunuzda bu tip bir sorun yoktur. 

Aslında satıcı tanıdık sayılır ve benim aracı almama kadar servis bakımlı araç kayıtları da elimde aslında katkı dediğiniz olay aslında bakımdan sonra etkisi gider diye biliyorum motorda vuruntu ses yağ kaçağı yağ yakma vs hiç bir sıkıntı yok yüksek devirde kullanmama rağmen duman söz konusu değil ve ibre sonunu da çok rahat görüyor araç aklıma sadece yağ kaynaklı sorun gibi geldi çünkü ilave yaptığım yağ farklı marka ve eksiltme durumu azaldı hala motor da eski yağ olduğu içinde onu eksiltiyor gibime geliyor.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Belirttiğiniz km' de Kore motoruna kolay kolay bir şey olmaz.

Ancak yağdan şüpheleniyorsanız 3 bin km boyunca motora ne zarar vermiştir. Bu daha önemli bir konu.

Yorum bağlantısı
Kadir Kanber1
Tamer Topaç yazdı:

Belirttiğiniz km' de Kore motoruna kolay kolay bir şey olmaz.

Ancak yağdan şüpheleniyorsanız 3 bin km boyunca motora ne zarar vermiştir. Bu daha önemli bir konu

Malesef haklısınız peki Kore motoruna hangi önerebilirsiniz önceki aracım dizeldi benzinli araca önereceğiniz yağ var mıdır..

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Orjinal Castrol Edge 5W-30 gereken specleri karşılar. Motorda bir sorun var ise ya da, yağ orjinal değilse bilemem.

3 bin km’ de, 2 litre eksilmesi fazla.

Yorum bağlantısı
Kadir Kanber1
Tamer Topaç yazdı:

Orjinal Castrol Edge 5W-30 gereken specleri karşılar. Motorda bir sorun var ise ya da, yağ orjinal değilse bilemem.

3 bin km’ de, 2 litre eksilmesi fazla.

Haklısınız zaten direk bakıma götüreceğim aracı içim de rahat değil bu konuda..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Kadir Kanber1 yazdı:

yağ seviyesine baktığımda 2 litre civarı eksilme yapmış bende tamamladım yağı

tam olarak kontrolü ve tamamlama şeklinizi madde madde yazar mısınız?

Yorum bağlantısı
Kadir Kanber1
Çağlar Bayur yazdı:

tam olarak kontrolü ve tamamlama şeklinizi madde madde yazar mısınız?

115 binde İzmir sanayide Castrol bayisinde yağ değişimi oldu koyulan yağ edge 5w30 istabula geldiğimde her zaman kontrol ederim antfrizi ve yağ seviyesini 3 bin km sonra kontrol ettim yağ eksiltmiş orta çizginin altına inmiş çalıştırmadan gidip petro marka 5w30 yağ alıp 2 litre ilave yaptım şu an 123 binde çok az ful çizgisinden yarım santim aşağıda altına yattım aracın ne arka tarafında ne yağ pompası da nede kartel çevresinde terleme dahi yok kuzey Marmara yolunda başka araçla kendi aracimi takip ettim arkadan ne duman atma nede çekişte düşüklük vardı vuruntu ses falan hiç bir şekilde yok 

Oğuzkan Erışık yazdı:

Kaçak olmadan o kadar yağı kolay kolay yakamaz 

Motorun arka yüzeyinde ön yüzeyinde kartelde yağ pompası da terleme dahi yok benimde şahsi fikrim elbette öyle zaten krank milin keçe tarafına baktım orda da birşey yok rampada falan çekişten de düşmüyor ve ibre çok rahat sonu görüyor yağ yaksa koku duman veya kurum olur o dahi Yok 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur
Kadir Kanber1 yazdı:

yağ eksiltmiş orta çizginin altına inmiş çalıştırmadan gidip petro marka 5w30 yağ alıp 2 litre ilave yaptım

ölçümden çıkardığınız sonuç hatalı, norrmal seviyesi: çubuktaki max/min ortasıdır zaten, eksik yağı olmayan motora 2 lt fazldan yağ koymuş oldunuz?

Kadir Kanber1 yazdı:

şu an 123 binde çok az ful çizgisinden yarım santim aşağıda

bu fazla dolumdan sonra 5 bin km boyunca yağ köpürmüştür ve havalandırmadan atmıştır, yakşalık 1.3- 1,5 lt kadar falza idi, şu an olması gereken yerde, ellemeyin.

v

vesile ile egzosa çok fazla yağ buharı gitti, ilerideki 30-50 bim km de katalizatör arızası veya oksijen sensörü lmbası yanar ise başlangıç sebebi bu olacak aklınızda olsun , şimdilik birşey eklemeyin yağ seviyesini takip edin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Kadir Kanber1
Çağlar Bayur yazdı:

ölçümden çıkardığınız sonuç hatalı, norrmal seviyesi: çubuktaki max/min ortasıdır zaten, eksik yağı olmayan motora 2 lt fazldan yağ koymuş oldunuz?

bu fazla dolumdan sonra 5 bin km boyunca yağ köpürmüştür ve havalandırmadan atmıştır, yakşalık 1.3- 1,5 lt kadar falza idi, şu an olması gereken yerde, ellemeyin.

v

vesile ile egzosa çok fazla yağ buharı gitti, ilerideki 30-50 bim km de katalizatör arızası veya oksijen sensörü lmbası yanar ise başlangıç sebebi bu olacak aklınızda olsun , şimdilik birşey eklemeyin yağ seviyesini takip edin.

Yardımınız için teşekkür ederim yağ çubuğunu o şekilde bilmiyordum açıkçası geçen hafta bakmıştım akşama tekrar bakacağım yağ çubuğuna eksiltme var mı diye

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Kadir Kanber1 yazdı:

Yardımınız için teşekkür ederim yağ çubuğunu o şekilde bilmiyordum açıkçası geçen hafta bakmıştım akşama tekrar bakacağım yağ çubuğuna eksiltme var mı diye

genelde, çubuktami max/min arası 800 ml dir, çubğun en dibinden max arası 1 lt. hesabı ona göre yapın, doğru dolum sonrası bukta max/min ortasında görülmelidir

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tamer Topaç yazdı:

Belirttiğiniz km' de Kore motoruna kolay kolay bir şey olmaz.

Ancak yağdan şüpheleniyorsanız 3 bin km boyunca motora ne zarar vermiştir. Bu daha önemli bir konu.

bence 3000 km de marjinal bir zarar olmaz sonuçta kötü de olsa bir yağ var orada. (araç atmosferik ise tabi)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...