İçeriğe Yönlendir

Suzuki Şikayeti


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Burak Kuşçu

Defolu araç parçalarının üçüncü dünya ülkelerinde kullanılabilir kısmını mantıksal olarak kabul edemiyorum. Oem parça üretimi yapanlar gelen şartname ne ise onunla birebir örtüşecek şekilde üretim yaparlar. Paslanan parça özelinde kaplama banyosunda kullanılacak kimyasaldan kaplama süresine kadar herşey bellidir. Sorunlu parça hurdaya gider üçüncü dünya ülkelerine değil. Basit bir hata ile yüklü reklamasyonlar öderler yada müşteriye parça ayıklamaya. Muhtemelen koltuk üreticisi olay sonrası yüklü reklamasyonlar ödemiştir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Yıllarca şişirilmiş bir toplumun rezilliği çıkınca normal. Aynı edisona olan kin gibi


Kafa yapıları çok değişik. Gelenekselciliği bırakıp renoyla ortak olan nissan’a demedikleri yapmadıkları kalmadı. Yine de avrupa arabaları kadar masraflı olmadıkları için şanslıyız :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Hiçbir firma 3.dünya ülkesine ayıplı mal veriyoruz demez. Buna pek ihtimal vermiyorum ama bakalım altında ne çıkacak

ne çıkacak? şehir efsanesi olacak çıktı ytbr ın birisi şanzıman yok direkt tekere bağlı dedi, kalkmış faceden birisi de bana yazıyı göstetriyor, coğrafya kaderi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Burak Kuşçu yazdı:

Defolu araç parçalarının üçüncü dünya ülkelerinde kullanılabilir kısmını mantıksal olarak kabul edemiyorum. Oem parça üretimi yapanlar gelen şartname ne ise onunla birebir örtüşecek şekilde üretim yaparlar. Paslanan parça özelinde kaplama banyosunda kullanılacak kimyasaldan kaplama süresine kadar herşey bellidir. Sorunlu parça hurdaya gider üçüncü dünya ülkelerine değil. Basit bir hata ile yüklü reklamasyonlar öderler yada müşteriye parça ayıklamaya. Muhtemelen koltuk üreticisi olay sonrası yüklü reklamasyonlar ödemiştir.

 

Aynı parçayı aynı üreticiye (zorunlu normları karşılamak şartı ile) farklı kalitede ürettirebilirler. Ki ben bu şekilde olduğuna inanıyorum. Hatta üretimde montaj hattında kullanılan parçalar ile serviste satılan yedek parçaların bile farklı kalitede üretildiklerini düşünüyorum. (Her parça için geçerli değil tabi bu dediğim.)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Arıkan yazdı:

Aynı parçayı aynı üreticiye (zorunlu normları karşılamak şartı ile) farklı kalitede ürettirebilirler. Ki ben bu şekilde olduğuna inanıyorum. Hatta üretimde montaj hattında kullanılan parçalar ile serviste satılan yedek parçaların bile farklı kalitede üretildiklerini düşünüyorum. (Her parça için geçerli değil tabi bu dediğim.)

seri üretimde ş şaseye bunu tak bu şase noya bundan tak demenin maliyeti parçadan pahalıdır, arabların verrgi kar lojistik rakamlarını düşüp parçalara bölersek parça rakamlarının gerçek maliyeti blunur bir de buna bilnçli farklı düşük maliyetli ürettirmenin hesabı çok komik olur, zaten yok öyle birşey.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Seri üretimde bilinçli düşük kalite üretim diye bir şey olduğunu düşünmüyorum. Toyota fabrikasında çalışan kişi avrupaya gönderilen arabayla yurt içine gönderilen arabalarda donanım haricinde fark yok demişti. 
 

lakin bir parçada üretim sorunu yaşanırsa o ürün farklı yerden tedarik edilir. Kalite olarak bire bir aynısı hedeflenir. Sonuçta ne çıkar bilemem. 
 

ama servis yedek parçası farklı yerlerde üretilebilir. Özellikle bakım yedek parçaları


suzuki en son koltukları değiştirelim demiş. Mesela bununla ilgili suzuki bületi var mı bakılmış mı? Servis bültenlerle alakalı ne yapıyor? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

face çok eğlenceli birçok kullanıcı suzukinin defolu malları seçerek Türkiyeye yolladığına ikna olmuş mesela, ayrıca burda monte edilen teyplerin doğan holding imalatı olduğuna da kannat getirmişler, bir şehir efsanesinin doğumuna adım adım tanıklık edilebiliyor çok eğlenceli

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

suzuki en son koltukları değiştirelim demiş. Mesela bununla ilgili suzuki bületi var mı bakılmış mı

çok teknik düşünme bu hadise başlangıcındaki amatör servisçi söylemleri gibi günü savma söylemi o

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Hondaların ağzı yüzü yamuldu unutuldu gitti. Suzuki bi koltuktan kaka mı olacak şimdi?

Ne ilginç milletiz ya.

  • Beğen 2
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

lakin bir parçada üretim sorunu yaşanırsa o ürün farklı yerden tedarik edilir. Kalite olarak bire bir aynısı hedeflenir. Sonuçta ne çıkar bilemem. 

 

Üretim sorunu olmaması için üretilirken gidip kendisi denetliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Yıllarca şişirilmiş bir toplumun rezilliği çıkınca normal. Aynı edisona olan kin gibi


400 kişiyi 90 saniyede tahliye etmişler ama. Uçak Alev topu olmuş, ölen insan yok kazada :) 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

400 kişiyi 90 saniyede tahliye etmişler

geçmişte tahliye edilemeyen kaza incelemesi sonuncda koridor kapısını 7-8 cm civarı gibi genişletmişlerdi, ilim bilim matematik hayat kurtarırı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

geçmişte tahliye edilemeyen kaza incelemesi sonuncda koridor kapısını 7-8 cm civarı gibi genişletmişlerdi, ilim bilim matematik hayat kurtarırı

Havacılıkta kurallar kanla yazılır. @Haşmet Güngör

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Sani Gerşon yazdı:

Havacılıkta kurallar kanla yazılır. @Haşmet Güngör

Havacılıkta yüzde 99 başarı ölümdür derler.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

jeep de paslanıyrodu hemen. hiç birşey olmuyor. kaç senedir öyle. ilerleme yok. esasen pas zaten oksitlenmeyi engelleyen bir katman oluşturur sürekli olarak ıslaklık yoksa.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...