İçeriğe Yönlendir

Biraz Kızıl Biraz Mavi, Clio Naz.


Metin Akbal

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Ay yoook uğraşacak gücüm kalmadi ah gençliğim 😁 40 50 bin lira yarım hayalet gösterge. Bu da herhalde 60 80 bin vardır.

 

Bı geri görüş olsa yeter.

 

Abi ne zaman gidersin bilmiyorum da benim videoda gördüğüm açılan özellikler çalışmıyor servis guncellemesiyle falan gider mi yazılım sorar misin 😊

serviste güncelleme yaptırma sakın, ana güncelleme yapar zaten onlar, sana sadece Multimedya güncellemesi lazımki oda zaten Tr servislerde halen yok diye biliyorum, iş yapan sürüm son baktığımda Fransada satılanların sürümüydü ki onlarında bir sürü versiyonu var, mesela renolock un kullandığı sorunsuz sürümdü, deneyip güzel olan sürümü yüklüyorlar dahada oynamıyorsun, serviste güncellersen şase noya göre güncellenir tüm özellikler kapanır, o yüzden serviste yazılımı unut, servis yazılımı motorla ilgili falan olursa yapılır, yoksa oynatma.....

 

ekranda o kadar pahalı değil, sıfırı bile 10500 tl naaptın :) bak  mesela rastgele link..

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-clio-5-hayalet-gosterge-248100950r-sifir-mais-stoklar-yenilendi-1112657502/detay

 

ben kendi yarım hayaletteyim, bir ara rs olan tam ekrana niyetlendim sonra vazgeçtim, gerek yok bu daha çok hoşuma gidiyor zaten....

tam ne öğrenmek istiyorsun yaz sorayım...

 

bu arada Getrag (Magna) 7DCT300 şanzımana ömürlük yağ demiş reno :D tabii o ömür 120.000 km için, ömürden kasıt bu, yaptığım araştırmada değişim periyodu şöyle 120.000 km yada 72 ay, yada maks 4 senede bir, o yüzden hiç sektirmem direk değişirim yağı, siparişini verdim, gelsin hemen değişeceğim, kendim tabiii, prosedür basit, sol üstte kelebek dolum tapasını elle aç, alttan 8mm alyanla tapayı aç yağı boşalt (3.3-3.5 lt yağ çıkar, tabii ölçücem, ilk dolum 4 lt, servis dolumu 3.5 lt.), tapayı geri tak 4.7 nm ile sık, yandan kelebek tapalı yerden 3.5 lt yağ koy, tapadan taşınca kapat elle sık, bitti devam et, prosedür bu kadar, 4 sene sonra görüşürüz, motor yağından daha kolay değişimi  :)

bilgi olarak yazayım...

yağda bundan alıcam

geçen motor yağını değiştim, çıkan yağ 5.4 lt. civarıydı hatta buydu, konulan yağ kitaba göre 5.4 lt. tam tuttu, yağ yakma sıfır, sevdim bu motoru. 

motul_110440_high_torque_dctf_1l.png

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

tam ne öğrenmek istiyorsun yaz sorayım...

 

Bu yazılım  servis güncellemesi ile silinir mi o lazım. Android auto kablosuz çalışmadı, sürüş modu kaldığı yerde başlamıyor vs.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Bu yazılım  servis güncellemesi ile silinir mi o lazım. Android auto kablosuz çalışmadı, sürüş modu kaldığı yerde başlamıyor vs.

servis güncellemesi olarak genel güncelleme yapıyordu servisler, yani komple güncelleme tüm sistem motor vs. uzun sürer randevu alırsın ne yükledikleri belli, değil hiç kurcalatma, sadece MM olarakta yok zaten, yaptırma araçta sorun yoksa....

 

güncelleme yaptığın an tüm ayarlar şase noya tanımla hale geri döner, yani kapanır, senin yapacağın dışarda sadece MM güncellemesi yapmak, usb bellekten olur 10-15 dk idi sanırım, sonra özellikler açılacak....

bunu yapan İstanbulda Procar ve Furkan Aydın vardı, İzmirde Renolock, andro kablosuzu ilk Procar Ulaş açtı bildiğim kadarıyla ama adam gibi çalıştıran Renolock bildiğim kadarıyla, Procar açmıştı ama çalıştırmak dertli sorunlu ve stabil değildi, sürüm hatalıydı sebeb buydu, yıl 2021 di sanırım şimdi çözmüşlerdir, sonra sorunsuz stabil baba sürümü buldu Renolock, bende onlardan eksik olanları açtım, bende şuan arabada çalışacak olan tüm özellikler açık, sadece yaparken kablosuz androyu açamamışlardı şimdi oda tamam, carplay zaten kablosuz ve süper şekilde çalışıyor, şimdi gidicem İzmire, androyuda açtırayım....

sana tavsiye, Sani beyde demiş, aydınlatmalarla oynatma, ledlerin parlaklığını arttırma, ömründen yersin, bozarsan komple far alırsın ona göre, yeni modellerde arka stoplarda hep açık olur, onuda açtırma, bende açmışlardı kapattım, kısaca aydınlatma sistemiyle oynamasınlar..... 

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

servis güncellemesi olarak genel güncelleme yapıyordu servisler, yani komple güncelleme tüm sistem motor vs. uzun sürer randevu alırsın ne yükledikleri belli, değil hiç kurcalatma, sadece MM olarakta yok zaten, yaptırma araçta sorun yoksa....

 

güncelleme yaptığın an tüm ayarlar şase noya tanımla hale geri döner, yani kapanır, senin yapacağın dışarda sadece MM güncellemesi yapmak, usb bellekten olur 10-15 dk idi sanırım, sonra özellikler açılacak....

bunu yapan İstanbulda Procar ve Furkan Aydın vardı, İzmirde Renolock, andro kablosuzu ilk Procar Ulaş açtı bildiğim kadarıyla ama adam gibi çalıştıran Renolock bildiğim kadarıyla, Procar açmıştı ama çalıştırmak dertli sorunlu ve stabil değildi, sürüm hatalıydı sebeb buydu, yıl 2021 di sanırım şimdi çözmüşlerdir, sonra sorunsuz stabil baba sürümü buldu Renolock, bende onlardan eksik olanları açtım, bende şuan arabada çalışacak olan tüm özellikler açık, sadece yaparken kablosuz androyu açamamışlardı şimdi oda tamam, carplay zaten kablosuz ve süper şekilde çalışıyor, şimdi gidicem İzmire, androyuda açtırayım....

sana tavsiye, Sani beyde demiş, aydınlatmalarla oynatma, ledlerin parlaklığını arttırma, ömründen yersin, bozarsan komple far alırsın ona göre, yeni modellerde arka stoplarda hep açık olur, onuda açtırma, bende açmışlardı kapattım, kısaca aydınlatma sistemiyle oynamasınlar..... 

 

Arka aydınlatmalar 2021 de standart geliyor diye biliyorum galiba bende açık.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Arka aydınlatmalar 2021 de standart geliyor diye biliyorum galiba bende açık.

evet öyle, bende kapalıydı, açmışlar farkedince kapattım, gündüz yansa ne olur yanmasa ne olur, ömrü gitmesin, zaten loş yere girersen farlar kendiliğinden açılıyor, boşa sürekli yanmasın dedim, led sonuçta, komple far almaktansa diye düşündüm...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kerim Bilge
(düzenlendi)

Çok güzel ve atik arabadır. Çok sürdüm ve cvtnim sürüş konforu atikliğiyle birleştiğinde kalkışta çoğu babayiğiti üzer. Kazasız belasız🧿😇

 

Edit: Konuları karıştırmışım😄

tarihinde Kerim Bilgehan Arbek tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

evet öyle, bende kapalıydı, açmışlar farkedince kapattım, gündüz yansa ne olur yanmasa ne olur, ömrü gitmesin, zaten loş yere girersen farlar kendiliğinden açılıyor, boşa sürekli yanmasın dedim, led sonuçta, komple far almaktansa diye düşündüm...

 

Abi arabanin acemisiyim kendimiz kapatabiliyor muyuz onu?

Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

Tucsonda ptc yok varsa da biz çalıştıramadık. Koltuk ısıtma ve direksiyon ısıtma var ama koltuk ısıtma nedense passatınkine göre çok daha geç ısıtıyor. Dizel araba zaten ısınmıyor kısa mesafede.

 

Facebook ya da telegram gruplarında 1850 civarına 7-8 bin km de satılanlar var gerçek fiyat, 1920’olan liste fiyatından sıfır km emsalinde (300-2000 km arası) zibilyon tane var. 

 

Konu mi karıştı ne 😅

Yorum bağlantısı
Kerim Bilge
Metin Akbal yazdı:

 

Abi arabanin acemisiyim kendimiz kapatabiliyor muyuz onu?

 

Konu mi karıştı ne 😅

Evet ya konuları karıştırmışım vesile ile yaşlanduk 😄

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Abi arabanin acemisiyim kendimiz kapatabiliyor muyuz onu?

 

Konu mi karıştı ne 😅

yok kapatamıyorsun, kaparsında gatewayı aşmanın yolunu bilmene ve ddt4all u kulanmana bağlı...

 

 özellikten arka lambaları kapatırsın, özellikten aracı her actiğinda modu my sense -eco falan, nerede bıraktıysan orada kalmasını sağlarsın buda güzel, kemer ikazını ve s&s uda kapatırsın ama  sistem sapıtabilir sakat iş, özellikle s&s kapandımı  geride açılmıyormuş, onlara dokunmasınlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

Çok güzel ve atik arabadır. Çok sürdüm ve cvtnim sürüş konforu atikliğiyle birleştiğinde kalkışta çoğu babayiğiti üzer. Kazasız belasız🧿😇

 

Edit: Konuları karıştırmışım😄

 

Teşekkür ederim 😊

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şimdi siz video koyunca baktım. Bu şanzıman hem cvt hem geleneksel otomatik şanzıman. İçinde planet dişli var. Kavrama plakaları var. 
 

yanlış görmediysem ilk saniyede çıkardığı şey tork konvertörü. Cvt’den geçen tork planet sisteme geliyor ve kavrama plakaları ile 2.defa dişli grubuna giriyor. Yani 2 kere vites oranlaması yapıyor. 
 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şimdi siz video koyunca baktım. Bu şanzıman hem cvt hem geleneksel otomatik şanzıman. İçinde planet dişli var. Kavrama plakaları var. 
 

yanlış görmediysem ilk saniyede çıkardığı şey tork konvertörü. Cvt’den geçen tork planet sisteme geliyor ve kavrama plakaları ile 2.defa dişli grubuna giriyor. Yani 2 kere vites oranlaması yapıyor. 
 

 

kafa karıştırmasın konuyu dağıttım yine editledim, dediğin gibi evet, bence gereksiz bir karmaşa mevcut, sorun oldumu masraflı işçiliği uzun süren sistem, yüksek basınçlı hidrolik, valfler beyin bildiğin tork konvertörlülerdeki beyin, tork konvertör-kayış-bildiğin yağlı kavramalar, bozulacak çok şey var, cvt dediğimiz hem tork konvertörlü hem kayışlı kasnaklı hem yağlı diskli kavramalı 3 ü birarada birşey, sade değil :) 

madem yazdın videoyu geri koyayım...

bendeki bunun yanında sade kaldı, ama her türlü canına okur bunların :)

 

buda toyataymış

hepsi aynı, 3 ü birarada :)

 

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Evet. 2 farklı tip tek şanzımanda birlikte kullanılmış. Yani aslında biz elektronik olarak sanal vites dedik ama aslında adamlar mekanik olarak yapmış bunu. 
 

bence gereksiz karışıklık. Sırf müşteri memnun olsun, vites geçişini gerçekten hissetsin diye. Halbuki sadece cvt koysa nolur yani. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


edit: baktım da toyota’da böyle. Ben sadece zincir sistemi var bilirdim. Meğer hepsinde bu şekilde. İlginç. Yeni bir şey öğrenmiş olduk :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Yani diyorsun ki hepsi yağlı kuru veya sodyum klorürlü mü 😁

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Yani diyorsun ki hepsi yağlı kuru veya sodyum klorürlü mü 😁


kuru fasülye pilav bunlar :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

en babası bendeki :tongue: şanzıman kısmı manuel, vitesi değiştiren kısım elektro mekanik, motorlar şanzımanın dışında, kavramalar yağlı ve şanzımanın dışında, TCU dışarda, içerde elektrikle ilgili birşey yok, o yüzden yağ değişimi basit, motor gibi, boşalt ve doldur, güç sarfiyatı düşük, tamiri kolay, tepki hızı yüksek, güç kaybı yok, adamlar yapmış :D

 

yalnız senin kibritin şanzımanda güzel, aslında ondada fazla karmaşa yok sistem olarak güzel...

fakat sendede kavrama var balata var,  şanzıman motor arasında ama alıştığımız kavrama gibi değil, sabit, daha çok vuruntu önleyici gibi çalışıyor, ama var kaçışın yok 00:44 den itibaren :tongue:

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Servet Aydın yazdı:

Hocam hayırlı olsun. Güzel seçim

 

Sağol abi teşekkür ederim 😊

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

en babası bendeki :tongue: şanzıman kısmı manuel, vitesi değiştiren kısım elektro mekanik, motorlar şanzımanın dışında, kavramalar yağlı ve şanzımanın dışında, TCU dışarda, içerde elektrikle ilgili birşey yok, o yüzden yağ değişimi basit, motor gibi, boşalt ve doldur, güç sarfiyatı düşük, tamiri kolay, tepki hızı yüksek, güç kaybı yok, adamlar yapmış :D

 

yalnız senin kibritin şanzımanda güzel, aslında ondada fazla karmaşa yok sistem olarak güzel...

fakat sendede kavrama var balata var,  şanzıman motor arasında ama alıştığımız kavrama gibi değil, sabit, daha çok vuruntu önleyici gibi çalışıyor, ama var kaçışın yok 00:44 den itibaren :tongue:

 


baskı var. Balata yok. Kavrama yok :) 

 

vites N’de olunca bile motor şanzımanı döndürüyor. Yalnız matek denen okul bu şanzımanı, pardon transaksı bulup güzel incelemiş. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


baskı var. Balata yok. Kavrama yok :) 

 

vites N’de olunca bile motor şanzımanı döndürüyor. Yalnız matek denen okul bu şanzımanı, pardon transaksı bulup güzel incelemiş. 

 

Şanzıman var mı yok mu bı karar ver artık yalancı çıkıyoruz insanlara. Az önce japonun sanzimaniyla şanzımanın japonunu karistirdim sayende 😅

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Şöyle bir fotosu olsun. Araba hanımın olunca onun arabayı yikayabildim 😅 Küçük diye aldık ama çokta farkı yok gibi.

 

IMG_20240101_152743.jpg.9ebc44c1e819c296f9d0f59bcbe73c31.jpg

 

 

Yavaş yavaş eksiklerini de görüyorum. Plaka ledinin biri ve iç tavan lambasının ledi kesmiş 12 tane sipariş ettim. Onun bahanesi ile kendi aracımın eksiklerini de gideriyorum 😬

 

Vites aydınlatma şart. Orta bölüm gece çok karanlık. Orijinalde vites aydınlatma yok bireysel çözüm üreteceğim. Ambiyans aydınlatma gerçekten önemli imiş Opelden geçince farkı hissediyorum.

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Neptün gri opel.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Neptün gri opel.

 

Ruhsata isletecem. Çift renkli.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...