Burak Tokcan 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 (düzenlendi) Merhabalar. Aracım 2011 model Opel Astra J Kasa 1.4T Cosmo. Araç tüplü. Son zamanlarda marşa bastığımda bi tık geç alıyordu. Işıklarda vs. rölantide tekleme yapıyordu. Şuan araç çalışmıyor. Defaatle denendiğinde güç bela çalışıyor. Diyelim ki sağa doğru yanaşacaksınız yavaşladınız ve ayağınızı gazdan çektiniz araç sönüyor ve tekrar çalışmıyor. Marş basıyor, araç çalışmaya çalışıyor ancak çalışamıyor. Usta tüple alakalı olabilir diye bagajdan tüpün vanasını kapattı. Benzinde de aynısını yapıyor. Araç cihaza bağlandı her hangi bir arıza kodu vermiyor. Sizce sorun ne olabilir? 27 Aralık 2023 tarihinde Burak Tokcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Benzin pompası yeteri kadar basınç üretebiliyor mu ? Pompaya bakıldı mı ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Hem gazda hem de benzinde mi yapıyor? Yorum bağlantısı
Burak Tokcan 27 Aralık 2023 Yazar Paylaş 27 Aralık 2023 Sani Gerşon yazdı: Hem gazda hem de benzinde mi yapıyor? Evet. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Araç gazda ya da benzinde, siz aksi için müdahale etmezseniz hep ilk marşı benzinle yapar. İlk çalıştırmada çalışmama benzin pompası ihtimalini düşündürür. Ancak çalıştıktan sonra lpgye geçtiğinde de hareket halindeyken motorun stop etmesi benzin pompası ihtimalini eliyor. Rölantide çalışırken herhangi bir anormallik var mı? Ya da yolda seyir halindeyken herhangi bir güçten düşme vb.? Bu arada lpgli araçlarda araçların yakıt haritası zamanla bozulur. Hava yakıt karışımı çok bozulduğunda araç zor çalışır, stop eder. Araca AFR ayarı yapılmış mıydı? Yorum bağlantısı
Burak Tokcan 27 Aralık 2023 Yazar Paylaş 27 Aralık 2023 (düzenlendi) Murat Sahın yazdı: Araç gazda ya da benzinde, siz aksi için müdahale etmezseniz hep ilk marşı benzinle yapar. İlk çalıştırmada çalışmama benzin pompası ihtimalini düşündürür. Ancak çalıştıktan sonra lpgye geçtiğinde de hareket halindeyken motorun stop etmesi benzin pompası ihtimalini eliyor. Rölantide çalışırken herhangi bir anormallik var mı? Ya da yolda seyir halindeyken herhangi bir güçten düşme vb.? Bu arada lpgli araçlarda araçların yakıt haritası zamanla bozulur. Hava yakıt karışımı çok bozulduğunda araç zor çalışır, stop eder. Araca AFR ayarı yapılmış mıydı? Mesela sabah ilk çalıştırdık. Araç bir süre tekliyor gibi yapıyor. Devir kendi kendine yükseliyor. Dengeyi bulunca normale dönüyor. Diyelim ki ışıklara geldik boşa aldık araç sanki sönmeyle sönmeme arasında tekliyor. Bu teklemeyi tüpte yapıyor. Ama her rölantide yapmıyor. Yani bazen yapıp bazen yapmıyor. AFR ayarıyla alakalı bir bilgim yok. Yapılmadı sanırım. Ama benim sorunum benzinde de var şuan. 27 Aralık 2023 tarihinde Burak Tokcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Arif Aykın 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Hemen Hemen aynı durum bende de söz konusuydu. Bobin değiştirdim ve bujileri değiştirdim. Sonrasında stop etme olayı kalktı sadece sabah çalıştırdığımda yada soğukken hareket ettiğimde araç stop edecek gibi oluyordu. Kompresyon ölçümü sonrası subaplarda sorun olmadığı anlaşıldı ve LPG için Karabük'ten İstanbul'a gittim. Kontrolde lpg enjektörlerinin bozulduğu ve regülatör arızalandığı tespit edildi. Neredeyse 1 aydır hiç bir problem yaşamadım daha çok şükür. Dikkatli kontrol yaptırın. Her rolantide yapmıyor demişsiniz. Aracı sıcakken bıraktığınızda yapmayıp soğuyunca yapıyorsa benim problemden var demektir. Sebep olarak şunu açıkladılar. Enjektörler bozuk olduğu için araç stop ettiğinde lpg vermemesi gerekirken lpg veriyor içeriye. Çalıştırmak istediğinizde içeride hem benzin hem lpg oluyor ve soğuk motorda lpg yanamadığı için benzinle karışarak bu şekilde sarsıntı patlatma vs durumları oluşuyor denildi. Burak Tokcan yazdı: Mesela sabah ilk çalıştırdık. Araç bir süre tekliyor gibi yapıyor. Devir kendi kendine yükseliyor. Dengeyi bulunca normale dönüyor. Diyelim ki ışıklara geldik boşa aldık araç sanki sönmeyle sönmeme arasında tekliyor. Bu teklemeyi tüpte yapıyor. Ama her rölantide yapmıyor. Yani bazen yapıp bazen yapmıyor. Yorum bağlantısı
Burak Tokcan 27 Aralık 2023 Yazar Paylaş 27 Aralık 2023 (düzenlendi) Arif Aykın yazdı: Hemen Hemen aynı durum bende de söz konusuydu. Bobin değiştirdim ve bujileri değiştirdim. Sonrasında stop etme olayı kalktı sadece sabah çalıştırdığımda yada soğukken hareket ettiğimde araç stop edecek gibi oluyordu. Kompresyon ölçümü sonrası subaplarda sorun olmadığı anlaşıldı ve LPG için Karabük'ten İstanbul'a gittim. Kontrolde lpg enjektörlerinin bozulduğu ve regülatör arızalandığı tespit edildi. Neredeyse 1 aydır hiç bir problem yaşamadım daha çok şükür. Dikkatli kontrol yaptırın. Her rolantide yapmıyor demişsiniz. Aracı sıcakken bıraktığınızda yapmayıp soğuyunca yapıyorsa benim problemden var demektir. Sebep olarak şunu açıkladılar. Enjektörler bozuk olduğu için araç stop ettiğinde lpg vermemesi gerekirken lpg veriyor içeriye. Çalıştırmak istediğinizde içeride hem benzin hem lpg oluyor ve soğuk motorda lpg yanamadığı için benzinle karışarak bu şekilde sarsıntı patlatma vs durumları oluşuyor denildi. Üstad, usta bagajdan tüpün vanasını kapattı. Araç benzinde sanayiden dükkana kadar geldim. Tam dükkanın önüne girerken yine stop etti. Marşa bastığımda çalışmadı. Aracın sıcaklığı soğukluğu da fark etmiyor. Kafasına göre sıcakken de yapıyor soğukken de. 27 Aralık 2023 tarihinde Burak Tokcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Arif Aykın 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Burak Tokcan yazdı: Üstad, usta bagajdan tüpün vanasını kapattı. Araç benzinde sanayiden dükkana kadar geldim. Tam dükkanın önüne girerken yine stop etti. Marşa bastığımda çalışmadı. Aracın sıcaklığı soğukluğu da fark etmiyor. Kafasına göre sıcakken de yapıyor soğukken de. O zaman ateşleme sistemini kontrol etmenizde fayda var. Pompa da sıkıntı olsa ara ara yapıp yapmama durumu olmaz. Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Krank devir sensörü olabilir ama bence subap. Hastalık bu motorlarda. 1 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Supap problemi büyük ihtimal. Soğuk sıcak motorda değerlendirmek gerek. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Burak Tokcan yazdı: Merhabalar. Aracım 2011 model Opel Astra J Kasa 1.4T Cosmo. Araç tüplü. Son zamanlarda marşa bastığımda bi tık geç alıyordu. Işıklarda vs. rölantide tekleme yapıyordu. Şuan araç çalışmıyor. Defaatle denendiğinde güç bela çalışıyor. Diyelim ki sağa doğru yanaşacaksınız yavaşladınız ve ayağınızı gazdan çektiniz araç sönüyor ve tekrar çalışmıyor. Marş basıyor, araç çalışmaya çalışıyor ancak çalışamıyor. Usta tüple alakalı olabilir diye bagajdan tüpün vanasını kapattı. Benzinde de aynısını yapıyor. Araç cihaza bağlandı her hangi bir arıza kodu vermiyor. Sizce sorun ne olabilir? Benzerini Astra H ile yaşadık, Boğaz kelebeğini temizledim olmadı, Külbütör değiştirdim olmadı, sanayide Egr değişimi yaptırdık çözüldü Yorum bağlantısı
Burak Tokcan 27 Aralık 2023 Yazar Paylaş 27 Aralık 2023 Kontak açık, araç çalışmaz durumdayken şu parçadan tık-tık-tık-tık ses geliyor. Bu normal mi? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Ersen Tapan yazdı: Krank sensörü olabilir. bence kesin öyle. jeep de oldu. ama arıza kaydı çıkmıştır mutlaka. 1 Yorum bağlantısı
Burak Tokcan 27 Aralık 2023 Yazar Paylaş 27 Aralık 2023 Doğan Arşiray yazdı: bence kesin öyle. jeep de oldu. ama arıza kaydı çıkmıştır mutlaka. Hiç bir arıza kodu vermiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 Doğan Arşiray yazdı: bence kesin öyle. jeep de oldu. ama arıza kaydı çıkmıştır mutlaka. genel konudur, tersten sorayım: kontağı kapatınca stop ediyoruz, arıza kaydı olur mu? zira stop etti gibi düşünelim 1 Yorum bağlantısı
Burak Tokcan 27 Aralık 2023 Yazar Paylaş 27 Aralık 2023 Siz söyledikten sonra youtubeda krank sensörü arızasıyla alakalı videolar izledim. Birebir benim yaşadığım sorunu anlatıyorlar. Özellikle şu videoda; Hatta parça tam arızalı değilse, bir çalışıp bir çalışmıyorsa arıza kodu vermez diyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2023 Paylaş 27 Aralık 2023 arıza kodu denenlerin de %99 u emisyon ile alakalı sensörlerdir, diğer sensör veya ktivatörler kod vermez %99, canlı veri kaydı ile yakalanabilir onun için de yoğun geçmiş yaşanmmışlık önemlidir, her marka model motorda bu krank/egzantrik okuyucuların rutin değişmesi iyi olur hatta arıza vermeden de devri yanlış/sapıtık okur motor çalışır ama çok yakar mesela güç düşer mesela vb. 1 Yorum bağlantısı
Çözüm Burak Tokcan 7 Ocak Yazar Çözüm Paylaş 7 Ocak Ersen Tapan yazdı: Krank sensörü olabilir. Doğan Arşiray yazdı: bence kesin öyle. jeep de oldu. ama arıza kaydı çıkmıştır mutlaka. Uzun bir bekleyiş sonucu sizlerin sayesinde ustaya krank sensörünü değiştirttim. Aracım şuan sorunsuz çalışıyor. 3 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts