İçeriğe Yönlendir

Volkswagen Vazgeçiyor


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

o dediğin marka gayet de iyi ikinci eli var ama :)
 

valla bence demode oldu bile, sıfırını almam şahsen zaten yokta, 2. elini zaten almam, önce bir görelim ne yapacak dışarda, sonra bakarız, daha baya zamanı var tabii o süre boyunca nasıl dayanacak bilmem, kendi ayakları üzerinde duracak tabii, başka yerden para almamalı alamazda zaten....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


@Ali Cihangiroğlu açıklanan teknoloji bile yok. Toyota’nın çığır açacak dediği teknoloji bile yapılamıyor. O da erteledi zaten. 
 

yok yeni pil. Arabanın frenlerinden rejenerasyon enerjisi artırılır bir de aerodinamik iyileştirilir. Bununla ne kadar menzil olursa artık. 
 

iyi ki satarsam elektrikli alırım dediğinde satmadın abi :) 

 

gelecek yapay yakıt, hidrojen, amonyak gibi şeylerde. Yatırım yapın :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

gelecek yapay yakıt, hidrojen, amonyak gibi şeylerde. Yatırım yapın :) 

 

"krank" "piston" içeren motorlar bi daha gelmeyecek Tansu. benim görüşüm bu. Hidrojen olsa olsa batarya teknolojisi olarak kullanılsa bile hidrojenin dağıtımı elektrik dağıtmaktan zor. pilin içinde belki elektroliz gibi bir süreçte hidrojen rol oynayabilir. dışardan dökme hidrojen iş değil. olamaz. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

o dediğin marka gayet de iyi ikinci eli var ama :)

 

 

pillerin revizyonu çıkması vb olacaktır. pert olan araçların bataryaları motorları ne olacak? Bunlar geri dönüşecek. satılacak. Bu alanlarda daha çoook gelişme göreceğiz.

 

Beklentim daha standart pillere doğru ilerleyecek olması mesela VW grubunun bi standardı, stellantisin bi standardı, toyotanın bi standartı. dolayısı ile pil değişimi akü değişimi gibi olabilir. beklentim odur. 

bak o şekilde olabilir, şuan için en mantıklı gibi, bunu yapan ülkelerde vardı sanırım,  yinede batarya değişimi pratik olmalı ve bol olmalı, şuan dediğin oldu diyelim, çoğunluk böyle araç kullansa yine sorun var, o kadar pil nereden bulunacak nereden şarj edilecek hangi güçle, nerede depolanacak, yani yine olmadı....

 

bence bu işi çözümü tek şeye bakar, tamam elektrikli araba olacak ama o pil şuan bildiğimiz pillerin çok ötesinde bir teknolojide olmak zorunda, yoksa hiçbir zaman genele yayılamaz, tek yolu var, ülke toplu taşımaya acaip bir önem verecek, kimse arabaya ihtiyacı duymayacak seviyde olacak bu, bunu yapamadıkları sürece bu iş rayına oturmaz, içten yanmlıar her türlü kral olur bu durumda.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


@Ali Cihangiroğlu açıklanan teknoloji bile yok. Toyota’nın çığır açacak dediği teknoloji bile yapılamıyor. O da erteledi zaten. 
 

yok yeni pil. Arabanın frenlerinden rejenerasyon enerjisi artırılır bir de aerodinamik iyileştirilir. Bununla ne kadar menzil olursa artık. 
 

iyi ki satarsam elektrikli alırım dediğinde satmadın abi :) 

 

gelecek yapay yakıt, hidrojen, amonyak gibi şeylerde. Yatırım yapın :) 

bencede, iyiki satmamışım, oturup düşününce birazda dünyaya bakınca aha dedim otur oturduğun yere.... :)

Mehmet Göktürk yazdı:

 

"krank" "piston" içeren motorlar bi daha gelmeyecek Tansu. benim görüşüm bu. Hidrojen olsa olsa batarya teknolojisi olarak kullanılsa bile hidrojenin dağıtımı elektrik dağıtmaktan zor. pilin içinde belki elektroliz gibi bir süreçte hidrojen rol oynayabilir. dışardan dökme hidrojen iş değil. olamaz. 

haklısın (krank piston olayında değilsin), bu işin 3 yolu var, olacak şu....

 

ya adam gibi pil olayında devrimsel gelişme yaşanır yada bu işe bir çözüm bulurlar, o zaman elektrikli kral olur,

yada bunun dışında içten yanmalılar budurum değişene dek kesinlikle KRAL olarak kalmaya devam eder, Tansuyu kırmayalım :) kibritlerde her daim son sırada kaynar gider.

başka yolu yok arkadaş... silindir pistok ikilisi biyel koluyla beraber hayatlarında devam eder bu masalda böyle biteeeer :kutlama:

 

yada 3. yol, dediğim gibi ülkeler kendini ayarlar artık kişilerin araba almasına gerek kalmaz....

 

birazda elde olmayan sebeblere bakalım, gerçi elimizdeydide o fırsat kaçtı artık, bu gidişle zaten doğa canımıza okur hepimiz kurtuluruz :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ali batarya değişimi konusunda yakıt alırken demedim. araç eskiyince dedim. sanırım o kısmı anlatamadım. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Aslında köy filmindeki gibi sapa biryerde ortaçağa dönmek lazım. Valla mis gibi de yaşıyorlardı antibiyotik lazım olana kadar.

Çok zengin olsam bir çocuğumu dağda yetiştirir homo sapien ayarında büyütürdüm 1000 dekar arazi elde mızrak :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

Aslında köy filmindeki gibi sapa biryerde ortaçağa dönmek lazım. Valla mis gibi de yaşıyorlardı antibiyotik lazım olana kadar.

Çok zengin olsam bir çocuğumu dağda yetiştirir homo sapien ayarında büyütürdüm 1000 dekar arazi elde mızrak :D

mis gibi yaşamıyorlardı. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

mis gibi yaşamıyorlardı. 

Hadi aldık yine sıfırı iyi mi :crazy:

  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


Eski teknoloji bataryayı değiştirip yenisini takma işini sallamıyorlar. Çünkü eski 150km menzilli arabaları hurdaya attı Çin. Onları yapsın mesela. Ama yapmıyor. 
 

pille beraber başka şeyler de gelişiyor. Hibrit toyota’da nikel pillerin yerine lityum pil takanlar var ama. Çünkü pil ile menzil amacı yok. Pilin amacı başka. 
 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Ali batarya değişimi konusunda yakıt alırken demedim. araç eskiyince dedim. sanırım o kısmı anlatamadım. 

pardon, o zaman değişim sorunu olmaz evet, tek sorun maliyet olur, oda zamanla azalacağı için evet olur bu iş, ama bu seferde araba olmaz, eski teknolji kalır, yüksek amperli pil takılmış daha uzun süre giden robot süpürge gibi olur, elektirkli elektronik aracında eskisi para etmez, elde kalır...

Fazla elektronik elektrikli  araç cep telefonu gibidir, kullanır atarsın, 10 sene kullanıp atarsın tabii, alırken hesabı birazda buna göre yapacağız sanırım...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selim Bilgin yazdı:

Satılık elektriksiz Audi 2 milyon

350?

Evren Erakçora yazdı:

Alırken pahalı alıyorsun, peşin veriyorsun demek istedi.

Satarkende pahalı satıyoruz. Yoksa mercedesi de alırken pahalıya alıyoruz :D 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

pardon, o zaman değişim sorunu olmaz evet, tek sorun maliyet olur, oda zamanla azalacağı için evet olur bu iş, ama bu seferde araba olmaz, eski teknolji kalır, yüksek amperli pil takılmış daha uzun süre giden robot süpürge gibi olur, elektirkli elektronik aracında eskisi para etmez, elde kalır...

Fazla elektronik elektrikli  araç cep telefonu gibidir, kullanır atarsın, 10 sene kullanıp atarsın tabii, alırken hesabı birazda buna göre yapacağız sanırım...

 

EU'da zaten öyle olmuyor mu? Araç dediğimiz şeyin  ekonomik ömrü 10 sene. Bizde, hindistanda pakistanda falan uğraşılıyor eski ile. Adam arabasına ağır bakım yaptırmıyor ki pili güçten düşünce pil değiştirsin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yılda 3 bin yapan memur da dizel aldı zamanında az yakıyor diye, doğru pahalı alıyorsun pahalı satıyorsun. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Yılda 3 bin yapan memur da dizel aldı zamanında az yakıyor diye, doğru pahalı alıyorsun pahalı satıyorsun. 

Yılda 3000 km yapsam ciddiyim amerikana binerdim. 300 m mesela.

https://shbd.io/s/BX3C3fuJ

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Evren Erakçora yazdı:

Yılda 3 bin yapan memur da dizel aldı zamanında az yakıyor diye, doğru pahalı alıyorsun pahalı satıyorsun. 

Değer kaybı daha çok oluyor. Pahalı satsan da kayıp daha fazla

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Sonu nereye gider bilmiyorum (sadece bir tahminim var) ama imkanlar elverirse bir daha içten yanmalı araç almayı düşünmüyorum.

Mevcut aracımı değiştirme kararı alırsam alacağım araç büyük ihtimal Çinli bir elektrikli olacak. Ülkemizdeki pazar biraz daha netleştirse kararımı ona göre şekillendiririm. 2024 yılındaki gelişmeleri takip edeceğim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Murat Sahın yazdı:

 

EU'da zaten öyle olmuyor mu? Araç dediğimiz şeyin  ekonomik ömrü 10 sene. Bizde, hindistanda pakistanda falan uğraşılıyor eski ile. Adam arabasına ağır bakım yaptırmıyor ki pili güçten düşünce pil değiştirsin...

orada öyle evet, ama elektriklide değil, öyle olmuyor ab de bile, bizde zaten aldın bitti elinde kaldi oderece, bizde süreleri baya baya kısacaksın, bizde uzun yıllar tutma yok, maymun iştahıda çok...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

pil olayında devrimsel gelişme yaşanır

o zaman zimbabwe kralı dünyaya hükmeder, taywanlılar da suusidlere borç satar fazii ile ? yaşanmaz öyle bir gelişme

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Vazgeçmeleri bizim de hayrımıza. 

 

15 yıllık mondeo - 22 derecede tek marşta çalışırdı. 

 

 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mahmut Yıldız yazdı:

Vazgeçmeleri bizim de hayrımıza. 

 

15 yıllık mondeo - 22 derecede tek marşta çalışırdı. 

 

 

Eksi 18 de denememişsin ama dikkat edersek farklı ısılar :crazy:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

o zaman zimbabwe kralı dünyaya hükmeder, taywanlılar da suusidlere borç satar fazii ile ? yaşanmaz öyle bir gelişme

valla hiç belli olmaz, belkide vardır ha ne dersin ;)

zudileri boşver, kim takar kim alır kum bile almaz onları...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

suud kumundan pil üretilemiyor

 
teslaların kum tepesinde çılgın attığın gören suvlar hayata küsmüş diolar :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 
teslaların kum tepesinde çılgın attığın gören suvlar hayata küsmüş diolar :) 

yolda kalan pillileri çekmekten yorgun düşmüşlerdir

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...