İçeriğe Yönlendir

Taban Full Su Aldı!


Meriç Bircan

Recommended Posts

Meriç Bircan

Merhabalar, nasılsınız?

Bu Ka benim başıma yeni bir dert daha açtı 😩 sizlere danışmadan aksiyon almak istemedim. (benzer konuyla ilgili başlık açılmış fakat bu şekilde başına gelen görmediğimden dolayı yeni başlık açtım)

İzmir'de yaşıyorum ve malum baya yağmurlu zamanlardayız. 1-2 ay önce arabayı yıkadığımda gaz pedalının orası çok hafif ıslanmıştı, bende polen filtresinin oralardandır gösteririm diyordum ama bir daha su alma olmayınca bir ara hallederim ustayla diyip es geçmiştim.. Geçtiğimiz hafta çok fazla yağmur yağdı, şoför tarafının yine su aldığını gördüm ama yoğunluktan ilgilenemedim. 

Bir kaç gün önce kontrol edeyim dedim ve sağ, sol, arka taban döşemesi full ıslak, nem falanda değil baya ıslak. Biraz kurusun diye paspasları kaldırdım kelebekleri açık bıraktım 1-2 gündür o şekilde duruyor. 

Bu taban sadece pedalın oradan giren suyla bu kadar ıslanabilir mi? Daha öncesinde böyle bir şey yaşayan veya duyan var mıdır? Bu işin altından ustalar tarafından öpülmeden kurtulabileceğim seçeneklerim var mı? 

 

Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim. 😊

 

 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Geçmiş olsun;

Araç altı kontrol edildi mi? Çürüme durumu falan ayrıca eğer direksiyon altından suyu fazla aldıysa taban sonuçta bir halı ve suyu emerek her yere yaymış olabilir.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sunroof kanalları tıkalıdır. zaman içinde köfeke bağlıyor. bizim jeep in içine yağmur yağıyordu resmen. dışarıda yağmur yağarken içeride bez ile sürekli suyu toplayıp kovaya sıkıyordum yoda giderken. basınclı hava ile açtım.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

%99 polen filtre kabından içeri almış. Bayağı da almış.

Taban kurutulacak, kap izole edilecek. 

 

%1, cam çerçevesi paslanmış, oradan su alıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Doğan Arşiray yazdı:

e sunroof ne oldu?

Olsa ne güzel de, sunroof yok ki KA'da :) 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Meriç Bircan

 

@Sani Gerşon abi senin yorumunu bekliyordum açıkçası😁 çok sağol ben bi polen filtre kabını göstereyim en iyisi.

Aracın altını yaza doğru göstereceğim. Kısmet olursa yazın full boyatmayı düşünüyorum, izmir de önerebileceğiniz yerler varsa paylaşırsanız sevinirim. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
Meriç Bircan yazdı:

Merhabalar, nasılsınız?

Bu Ka benim başıma yeni bir dert daha açtı 😩 sizlere danışmadan aksiyon almak istemedim. (benzer konuyla ilgili başlık açılmış fakat bu şekilde başına gelen görmediğimden dolayı yeni başlık açtım)

İzmir'de yaşıyorum ve malum baya yağmurlu zamanlardayız. 1-2 ay önce arabayı yıkadığımda gaz pedalının orası çok hafif ıslanmıştı, bende polen filtresinin oralardandır gösteririm diyordum ama bir daha su alma olmayınca bir ara hallederim ustayla diyip es geçmiştim.. Geçtiğimiz hafta çok fazla yağmur yağdı, şoför tarafının yine su aldığını gördüm ama yoğunluktan ilgilenemedim. 

Bir kaç gün önce kontrol edeyim dedim ve sağ, sol, arka taban döşemesi full ıslak, nem falanda değil baya ıslak. Biraz kurusun diye paspasları kaldırdım kelebekleri açık bıraktım 1-2 gündür o şekilde duruyor. 

Bu taban sadece pedalın oradan giren suyla bu kadar ıslanabilir mi? Daha öncesinde böyle bir şey yaşayan veya duyan var mıdır? Bu işin altından ustalar tarafından öpülmeden kurtulabileceğim seçeneklerim var mı? 

 

Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim. 😊

 

 

 

Aynı sorundan yakın zamanda muzdarip oldum, aracınızın markası nedir bilmiyorum ama benim aracım corsa c sizinki gibi taban halısı arkaya kadar su gölü oluyordu fren pedalının oradan giriyordu  benimki de, direksiyon mafsalı bile pas tutmuş su almaktan, motor içinde bulunan bütün su tahliye kanallarını temizledim malum çöp toprak zamanla tıkayabiliyor sorun yine çözülmedi araştırmalarım sonucu sigorta kutusu veya westinghouse dan olacağı başına gelenlerin bu kısımların izolasyonu ile sorunu çözdüğünü buldum kendim de o kısımları sökerek silikon ile izolasyonunu yaptım.Orijinal izolasyon zamanla özelliğini yitirerek su alma olayı oluyor, hala halıyı kurutmakla meşgulüm :)) nem kötü koku başa bela oldu ama şuan akıntı vs yok şükür.

 

858048010_WhatsAppImage2023-12-13at15_53_27.jpeg.e215a45be26fe6f5d40f2c680750c85a.jpeg1063942617_WhatsAppImage2023-12-13at15_57_48.jpeg.13deeeed893b725f64d17cbd960f62c3.jpeg

Sani Gerşon yazdı:

%99 polen filtre kabından içeri almış. Bayağı da almış.

Taban kurutulacak, kap izole edilecek. 

 

%1, cam çerçevesi paslanmış, oradan su alıyor.

 

Araca göre değişir yüzdelik oran benim araçta %99.9 westinghouse dan :biggrin:

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Yalnız döseme öyle kurumaz. Aractan cıkarın. Hem koku hem pas yapar. 

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
Erdem Doğan yazdı:

Yalnız döseme öyle kurumaz. Aractan cıkarın. Hem koku hem pas yapar. 

Döşemeden kastınız tam olarak nedir bilmiyorum ama taban halısını çıkartmak ayrı bir dert bütün koltuklar sökülecek emniyet kemerleri trim parçalar vs derken zahmetli iş, önce ıslak vakum makinesi ile su çekilecek sonra ahtapot denen çok kollu ısıtıcı ile bir kaç gün sürecek kurutma işlemi.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Murat Ekinci yazdı:

Döşemeden kastınız tam olarak nedir bilmiyorum ama taban halısını çıkartmak ayrı bir dert bütün koltuklar sökülecek emniyet kemerleri trim parçalar vs derken zahmetli iş, önce ıslak vakum makinesi ile su çekilecek sonra ahtapot denen çok kollu ısıtıcı ile bir kaç gün sürecek kurutma işlemi.

 

yapacağı koku ve pas daha büyük dert

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Ekinci yazdı:

Araca göre değişir yüzdelik oran benim araçta %99.9 westinghouse dan :biggrin:

Tabii ki. KA için konuşuyorum ben.

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Aynısı benim renoda başıma gelmişti sorun ön cam fitilinden çıktı fitili söküp altını temizleyip daysonla geri yapıştırdım sıkıntı çözüldü 

Tabii sonrasında taban halısını komple çöpe attım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...