İçeriğe Yönlendir

Motor Yatak Sarması


Fatih Eroglu
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Fatih Eroglu

Merhaba arkadaşlar 2011 1.4 TDCİ Ford fusion sahibiyim yaklaşık 4 yıldır severek bindiğim arabamda 1 aydır motordan ses geliyor ilk çalıştırma da ve rölanti de bir sorun yok yalnız motor ısınınca ve devir yükseldikçe   2500 3000 devirlerden sonra ses geliyor, araba  çok gürültülü çalışıyor radyo yu açıyorum sesi yinede duyuyorum, önceki halinide bildiğim için sorun olduğunu bende farkediyorum, eksoza baktırdım sorun yok dediler , sonra Ford özel servisine götürdüm arabayı lifte aldılar sağına soluna altına baktılar motor yatak sarmaya başlamış dediler, motor yağına bor katkısı koydular 500 km kullan geçmezse motor inecek dediler, daha önce de emme manifoldun hortum giriş yerinde kırık vardı tamir ettirdim ustaya sordum ses oradan yapabilir mi diye yok , ses motorun içinden geliyor dedi, 120 bindeki araba yatak sararmı, yoksa sorun  başka yerde mi yardımcı olursanız sevinirim. Ayrıca bütün bakımlarını yaptırdım 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, teşhis doğru ise her çevrilen devirde masraf büyür, bu tip arızalarda katkı iyi bir şey değil, belki sadece yataklar değişerek yapılacak olan tamirat komple bloğa kadar yükselebilir acilen hemen derhal bir teşhis daha yaptırın , ben olsam servise kadar ible marşa basmam 10 tl lik masraf 100 tl ye çıkma riski var

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu

Çağlar abi ben de güvenmediğim için başka yerede göstereceğim, aklım almıyor, çok titiz biriyim, bakımlarını zamanından önce ve hep orijinal parçalar taktırırım 

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu

Çağlar abi  araba soğukken hiç bir sorun yok motor saat gibi, ısınınca problem başlıyor, ayrıca ısındıktan sonra rölantide de sorun yok, gaza basınca özellikle 2500 devirden sonra ses değişiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

riskli bir arıza ancak genelde rölantiden gaza ani basınca şakır şakır ses gelir, motor yağı soğukken ses gelmeyebilir, ama 2500 dvire gelmeden de alttan sesi yapması lazımdı denebilir,katkı iyi olmamış var olan sorunu örter teşhisi yanıltır , karteri söküp granka bakmak lazım , teşhis doğru ise şu an bir yatak değişimi ile geçecek olan arıza grankı çizerse büyür, kitlerse daha da büyük, blok bile çatlatabilir riski orada

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Cengizhan Bekir BAYRAM
(düzenlendi)

benim eski aracımda da aynı sorun vardı. sogukken ve rolantide ses yok giderken ses geliyordu. yatak dediler açtılar tertemiz çıktı. sonra 10-60 yag koyalm sese  bakalm dediler ses yine gitmedi . gitmemekle beraber yag yüzünden turbo yedi araba. Servisine gittim direk enjektör dedi. Sonra pompacıya gittim oda enjektör dedi. Sorun kontrol ettiklerinde enjektörlerde çıktı.  enjektörler değişti sonra sorun düzeldi. sonra turboyu yaptırdım. Direk motor açtırmayın enjektörlere de baktırın derim. 

tarihinde Cengizhan Bekir BAYRAM tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bence de tarife göre bu enjektör işi lakin motora katkı girmiş bir de onunla uğraşmak lazım artık, özelikle blokta honlama kanalaarını doldurur ise piston vurmaya başlayacak zaman sonra

Yorum bağlantısı
Cengizhan Bekir BAYRAM
Çağlar Bayur yazdı:

bence de tarife göre bu enjektör işi lakin motora katkı girmiş bir de onunla uğraşmak lazım artık, özelikle blokta honlama kanalaarını doldurur ise piston vurmaya başlayacak zaman sonra

Aynen abi. sorun enjektörde cıkarsa yağ değişimi de olsa iyi olur.  Durduk yere saglam motora katkı koymakta akıl işi degil. 

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu

Cengiz bey  bor katkı maddesi motora zarar verir mi, eğer öyleyse,   niye katıyorlar , bilmediğim için soruyorum.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bor denince akla deterjan gelir. Temizlik için katıyorlardır heralde. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Fatih Eroglu yazdı:

Cengiz bey  bor katkı maddesi motora zarar verir mi, eğer öyleyse,   niye katıyorlar , bilmediğim için soruyorum.

Kullanım kılavuzunda bile yazar yağ katkısı koymayın diye.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

O kadar işlemden geçmiş araç, obd'ye de bağlamışlardır heralde. ECU ne hata kodu bırakmış? Enjektör ise çıkmama şansı yok. 

 

Evren Erakçora yazdı:

Kullanım kılavuzunda bile yazar yağ katkısı koymayın diye.

 

Bir defa enjektör temizleme diye depoya katkı eklediler iki bakımda bir yapılırmış dizellere (sözde). Bir şey olmadı ama sonradan haberim oldu. Onu dahi kullanmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu

O zaman benim yarın İlk işim başka bir ustaya daha göstermek artı aracı obd ye bağlatmak,  birde turboya baktırmak, sonucu yazarım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

obd ye bağlanmak böyle bir arıza için teşhis yöntemi olmaz, turbo ile ilgisi hiç olmaz bu tarife göre.

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu

Anladım abi cahillik başa bela , özellikle de araç konusunda  , sanayiye gidince  ustaların vicdanına sığınıp herşeye tamam diyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

forumlar bunun için var, biz de betondan anlamıyoruz üstteki konuda çarptılar bile bizi bakınız :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

forumlar bunun için var, biz de betondan anlamıyoruz üstteki konuda çarptılar bile bizi bakınız :)

1000 tl yi duyunca koştunuz ama.

Esas onlar beni çarpmaya çalıştı hakim bey.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Çağlar Bayur yazdı:

bence de tarife göre bu enjektör işi lakin motora katkı girmiş bir de onunla uğraşmak lazım artık, özelikle blokta honlama kanalaarını doldurur ise piston vurmaya başlayacak zaman sonra

Abi yağı değiştirim mi? 50 km anca yaptım  geç olmadan  yoksa geç mi kaldım.

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Fatih Eroglu yazdı:

Abi yağı değiştirim mi? 50 km anca yaptım  geç olmadan  yoksa geç mi kaldım.

Abi birde  emme manifoldu  bu işin neresinde, daha önce dediğim gibi  manifoldun hortum girişi kırılmış tamir ettirdim, ustaya bu ne dedim nasıl kırıldı bu dedim,  her zamanki gibi bunlar da kronik sorun kırılıyor dedi, muhtemelen çırak sökerken kırdı .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor içine katkı ben sevmem , üreticiler de sevmez, motorun da hoşuna gideceğini sanmam

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Çağlar Bayur yazdı:

motor içine katkı ben sevmem , üreticiler de sevmez, motorun da hoşuna gideceğini sanmam

Ben de ustaya sordum abi bunun ne faydası olacak ki diye,  yoğun bakımda ki hastaya antibiyotik vermek gibi düşün dedi,  motoru kurtarır mı dedim, %50  , 50 cevabını verdi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yatak arızası var ise kalp hastasına adrenalin verip sonra parkuda koşturmak gibi, yolun sonunu hiç göremeyebilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Çağlar Bayur yazdı:

yatak arızası var ise kalp hastasına adrenalin verip sonra parkuda koşturmak gibi, yolun sonunu hiç göremeyebilir

Abi yağı değiştirim mi geç olmadan o zaman, yoksa geç mi kaldık 50 km yaptım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

motor iç temizleyici kullan ve yağı değiş, sonra hiç kurcalama, çeyrek depo yada yarım depo yakıt varken mazot sistem temizleyici koy depona, meşhur Wurth ten at mesela, başka markada olur tabii sonra kullan bak bakalım seste değişiklik varmı, varsa enjektörlere baktır.

W-rth-Diesel-Petrol-Injector-Cleaner-300wurth-motor-ic-temizleyici-200-ml-kc4760

 

kaliteli yağ kullan-asla bakımları aksatma-asla yağa birşey katma- motor iç temizleyiciyi sadece şuanki durumlarda yada 100 binde bir hatta hiç kullanma, iç temzileyici aslında çamurlaşmış yağ varsa yada motor açılıp tamir gördüyse yada şuanki gibi katkıdan kurtulmak gibi işlerde kullanılır, onun dışında faydadan çok zararlıdır, düzenli yağını değiş yeter.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...