Recep Yavuz 10 Aralık 2023 Paylaş 10 Aralık 2023 Merhaba arkadaşlar. B16DTH motor 1.6 dizel 136 hp lik motora sahibim. 6 ileri F40 manual şanzıman bulunan aracımda bu günlerde sık sık farkettiğim bir durum var. Aracımı 4 yıl öncesinde aslında ilk aldığımda da farkettiğim bir titreşim durumu var. Çok rahatsız edici bir durum değil ama bunun sebebini bu soğuk rüzgarlı günlerde daha çok arar oldum. Sanki bir rozenans frekansı var, oraya yakalanıyoruz gibi. Sonrasında gazlayınca ses kesiliyor. Titreşimin durumunu maddeler halinde yazıyorum... 1. Öncelikle titreşim sadece 1700-1900 devir arasında farkediliyor. 2. Titreşim konsol içerisine ulaşan bir tiz sesle kendini belli ediyor. Titreşim çok yok. Ancak gazı ayağımdan çekersem farkedilir ses artışı ve titreşim artıyor. 3. Biraz gaza yüklenirsem >1900 geçtiğimde titreşim kesiliyor. Bu motorlarda maksimum tork 1900-2300 aralığında. Yani maks torku yakaladığımda ses ve titreşim kayboluyor. 4. Bu durum dikkat ettiğim kadarıyla 2-3 ve 3-4 viteslerde yaşanıyor. Acaba erken vites geçişi yaptığım için mi bu durumu yaşıyorum diyorum. Fakat soğuk motoru da çok zorlamak istemiyorum. Genelde soğukken 2100-2300 devirde bir üst vitese geçiyorum. 5. Ayrıca eğer 1700-1900 aralığını çok gazlamazsam, yani yavaş yavaş gaz vererek bu aralığı geçmeyi tercih edersem titreşime düşmüyor. Araba ağırlığı 1750 kg... 6. Sanki bu aralıktaki güç yetmiyormuş gibi bir his oluyor aslında titreşim sırasında motorda. Yani güce ihtiyaç duyduğunu hissediyorsunuz. 7. Bu durum sadece araç hareket halindeyken oluyor. Yani rölantide bu devirlere falan çıktığımızda öyle bir titreşim ses vb. yok. Bu durumun sebebi olağan motor titreşimidir? Motor kulakları (motor takozu) 10 yıllık bir araç için eski sayılır. Bu parçaların değişimi için bir km. bir yıl periyot aralığı var mı ? Ayrıca bu parçaların değişimi zor mu? Bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. İyi haftasonları. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2023 Paylaş 10 Aralık 2023 öncelikle motor ve şanzıman takozları kontrol Yorum bağlantısı
Recep Yavuz 10 Aralık 2023 Yazar Paylaş 10 Aralık 2023 Çağlar Bayur yazdı: öncelikle motor ve şanzıman takozları kontrol Kontrollerde arızalı olup olmadığını nasıl tespit ediyorlar? Yani artık iş bilmez adamlar dolu piyasada. Bir de "ondan değildir" cilerle dolu sanayi. Tespit ve teşhis aşamasında bazen ustayı tanımak işimizi kolaylaştırıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2023 Paylaş 10 Aralık 2023 Recep Yavuz yazdı: Kontrollerde arızalı olup olmadığını nasıl tespit ediyorlar? Yani artık iş bilmez adamlar dolu piyasada. Bir de "ondan değildir" cilerle dolu sanayi. Tespit ve teşhis aşamasında bazen ustayı tanımak işimizi kolaylaştırıyor. 1 lift 1 leyve kafi ehil bir usta için, motor takozunu ellemeden bakarak bile anlar markanın ustası 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 11 Aralık 2023 Paylaş 11 Aralık 2023 Benzer bir sorun benim arabamda da var. 2000 devirde konsol içerisinden titreşim sesi geliyor. 1900 de yok, 2100 de yok. Durduğun yerde yaparsan ses gelmiyor sadece giderken. Motor takozunu değiştim bir şey değişmedi. Diğer parçaların titreşimi azaldı ama. Araba içinde bozuk paralar titrerdi artık titremiyor 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2023 Paylaş 11 Aralık 2023 Harun Kocaçalışkan yazdı: Motor takozunu değiştim otjin mi Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 11 Aralık 2023 Paylaş 11 Aralık 2023 Çağlar Bayur yazdı: otjin mi Orjinal. Orjinali FEBI uretiyo bu arada cikan takoza baktim aynisi. 1 Yorum bağlantısı
Recep Yavuz 12 Aralık 2023 Yazar Paylaş 12 Aralık 2023 Bugün hava 13 14 derece ve dikkat ettim o ses yok. 10 derecenin altında falan hissediliyor ses. Bence bu durum eskimiş kaucuğun soğuktaki durumu ile ilgili gibi. Motor takozlarına işaret ediyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts