İçeriğe Yönlendir

2005 1.4 Fiesta Benzinde Tekleme Problemi


Mehmet Aydinn

Recommended Posts

Mehmet Aydinn

Öncelikle herkese merhaba. 1.4 Duratec Benzinli fiesta aracım var 2005 model. Son 2 aydır araç benzinde teklemeli çalışıyor, çiğ yakıt kokusu geliyor ve ara ara geç çalışıyor Lpgye geçince düzeliyor. Buji kablosunu söküp baktım içerde biraz yağ vardı. Külbütör kapak contası değişti içerisi temizlendi buji + buji kablosu + bobin değişti. (otokoçta yapıldı) arıza devam etti. kütük söküldü enjektörler enjektörcü de temizlendi benzin filtresi değişti arıza devam etti. Benzinde kullan parametre düzelsin dediler 1 depo benzin bitirdim yeni benzin aldım arıza devam etti. Benzin enjektörleri ve benzin pompası değişti ( Otokoç) arıza devam etti. Elektrik tesisatı ve Ecu test edildi elektronik sorun olmadığını söylediler. Ümidi kestim Lpg ayarı için lpgcime gittiğimde benzindeki teklemeyi farketti yakıt basınç regülatörü olabilir dedi diyaframın ordaki hortumu çıkardık içine çivi çakmışlar diyaframın olduğu yerden. 0280160599 kodlu regülatör var üzerinde. O kadar yoruldum ki psikolojik ve maddi olarak bu parça yukarı da bahsettiğim tekleme, hatalı ateşleme, gaza yüklenildiğinde siyah duman, çiğ yakıt kokusu, geç çalışma ( peş peşe marş yapıldığında) yaptırır mı? Parçayı zor buldum Ankaradan kargo ile gelecek başka nerelere bakmalıyız değerli yorumlarınızı bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Aydinn yazdı:

diyaframın ordaki hortumu çıkardık içine çivi çakmışlar diyaframın olduğu yerden.

öncelikle lpg ustasını tebrik etmeli çok güzel yereden başlamış, daha önceden rölanti sorunu ile ilgili  bir tamirat yaptırdınız mı?

önceki tamiratları da deneme yanılma ile yapanı kınıyalım, külbütör contası da ne alaka ise?

Yorum bağlantısı
Mehmet Aydinn
Çağlar Bayur yazdı:

öncelikle lpg ustasını tebrik etmeli çok güzel yereden başlamış, daha önceden rölanti sorunu ile ilgili  bir tamirat yaptırdınız mı?

önceki tamiratları da deneme yanılma ile yapanı kınıyalım, külbütör contası da ne alaka ise?

Cevabınız için teşekkürler. Aracı 7 yıldır kullanıyorum rutin bakım haricinde ellenmiş bir araç değil 150bin km'de şuanda. Ancak aracın daha öncesinde immobilizer körlenmiş immobilizeri de onardık arızayı ararken. Rölanti sorunu yaşamadım ilk defa bu kadar arızalar silsilesi oluyor parça bugün elime ulaştı yarın montaj sonrası tekrar bilgilendirme amacı ile yazarım Külbütör Kapak Contasını değiştirme sebebi olarak hava alıyor mantığı ile düşünülmüş gibi yorumladım size bırakıyorum açıklamayı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o conta değişimine bu arıza ile ilişkilendiremedim, körleme de genelde arızayı bir nebze hafifletip tamir amaçlı yaparlar, vakum kaçağı vardır diye, olmaması gereken bir işlem . yaş ve km itibarı ile egzos (O2) sensörü çalışmıyor  olaiblir şimdiye kadar yapılan işlemlerde teşhis yapılmadan girişilmiş bu çok yorar cüzdanı

Yorum bağlantısı
Mehmet Aydinn
Çağlar Bayur yazdı:

o conta değişimine bu arıza ile ilişkilendiremedim, körleme de genelde arızayı bir nebze hafifletip tamir amaçlı yaparlar, vakum kaçağı vardır diye, olmaması gereken bir işlem . yaş ve km itibarı ile egzos (O2) sensörü çalışmıyor  olaiblir şimdiye kadar yapılan işlemlerde teşhis yapılmadan girişilmiş bu çok yorar cüzdanı

Çağlar hocam merhaba tekrardan. Bugün basınç regülatörü değişti aracın pompası çok sesli çalışıyordu normale döndü gidişi falan düzgün ancak arıza devam etmekte teklemeli çalışıyor hala. Özellikle rölanti seviyelerinde. Bugün 1400-1500rpm seviyelerinde her iki yakıtta da aracın teklediğini farkettim rölanti dalgalanması gibi yapıyor çok ince. o2 sensörü baktıracak fırsatım olmadı ancak pazartesi günü aracı bırakacağım o2 sensörü bakılacak temizlenecek önce. Forumda aynı arızayı yaşayan arkadaşlar map, ısı sensörü değişimi sonrası arızayı çözdüklerini belirtmişler. Sırasıyla nasıl olmalı nerelere bakacağız arıza arıyoruz hala gaz kelebeği pozisyon sensörü de bakılmalı mı? Teşekkür ederim şimdiden.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Aydinn yazdı:

o2 sensörü bakılacak temizlenecek önce.

yapısı gereği çok zor hatta temizlenemez, dış gövde temizlenir lakin okuycusu içerde sökünce parçaya bakın kanalları göreceksiniz. teşhis cihazı bağlanıp anlık veri ile bakılırken zaten sırası olmaz fark etmez zaten

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Aydinn yazdı:

her iki yakıtta da aracın teklediğini farkettim

Önceden lpg'de yapmıyor demiştiniz. Şimdi iki yakıtta da yapıyorsa, subaplardan korkarım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Aydinn
Sani Gerşon yazdı:

Önceden lpg'de yapmıyor demiştiniz. Şimdi iki yakıtta da yapıyorsa, subaplardan korkarım.

Benzin hattıyla alakalı başka bir parça kalmadı sanırım. Tekleme egzozdan fart şeklinde çıkıyor 1400rpm seviyelerinde. Benzinde araba sallanıyor hissediyorsunuz içinde otururken arıza lambası yanıyordu 3 gündür bugün motor soğuk sürüşte aralıklı yanıp söndü tekrar kalıcı şekilde yanmaya devam etti. Kötü ihtimalleri aklıma getirmiyorum ama benimde korkum o kapak gibi duruyor. Sensör kontrolleri sonrası arıza tespit edemezsek başka seçenek kalmıyor gibi. Ecu 2. Silindir hatalı ateşleme arızası gösteriyor sadece. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Aydinn
Mehmet Aydinn yazdı:

Öncelikle herkese merhaba. 1.4 Duratec Benzinli fiesta aracım var 2005 model. Son 2 aydır araç benzinde teklemeli çalışıyor, çiğ yakıt kokusu geliyor ve ara ara geç çalışıyor Lpgye geçince düzeliyor. Buji kablosunu söküp baktım içerde biraz yağ vardı. Külbütör kapak contası değişti içerisi temizlendi buji + buji kablosu + bobin değişti. (otokoçta yapıldı) arıza devam etti. kütük söküldü enjektörler enjektörcü de temizlendi benzin filtresi değişti arıza devam etti. Benzinde kullan parametre düzelsin dediler 1 depo benzin bitirdim yeni benzin aldım arıza devam etti. Benzin enjektörleri ve benzin pompası değişti ( Otokoç) arıza devam etti. Elektrik tesisatı ve Ecu test edildi elektronik sorun olmadığını söylediler. Ümidi kestim Lpg ayarı için lpgcime gittiğimde benzindeki teklemeyi farketti yakıt basınç regülatörü olabilir dedi diyaframın ordaki hortumu çıkardık içine çivi çakmışlar diyaframın olduğu yerden. 0280160599 kodlu regülatör var üzerinde. O kadar yoruldum ki psikolojik ve maddi olarak bu parça yukarı da bahsettiğim tekleme, hatalı ateşleme, gaza yüklenildiğinde siyah duman, çiğ yakıt kokusu, geç çalışma ( peş peşe marş yapıldığında) yaptırır mı? Parçayı zor buldum Ankaradan kargo ile gelecek başka nerelere bakmalıyız değerli yorumlarınızı bekliyorum. 

Evet tekrardan herkese selamlar. Uzun uğraşlar sonucu 2.5 aydır aradığımız arızayı sonuçlandırdık ve diğer arkadaşlara tecrübe olması açısından çözümü iletmek istedim. Sıfırdan başladık işe. Buji buji kabloları bobin tekrar kontrol edildi. Ateşleme de sorun olmadığı tespit edilip enjektör sıralaması kontrolü yapıldı ecudan. Enjektörler testi geçti. Kompresyon testi yapıldı her şey 4/4lük çıktı. Sensör kontrollerine geçildi o2 sensörü testi geçti ancak krank devir sensörü testi geçemedi ve değişimin gerekli olduğu anlaşıldı. Parça tam bozulmadığı için arıza kodu düşmemiş ancak sağlam olmadığı içinde sıkıntılı çalışma durumuna neden olmuş. Krank devir sensörü değişti ateşleme de servis bujilerini söküp fomoco buji ile değiştirdik ve teklemeli çalışma sorunu tamamen ortadan kalktı. Bahaneyle uzun vadede sorun olabilecek tüm yan parçalar değişmiş oldu maliyetli yorucu bir süreç. Hazır arabasızlığa alışmışken diğer ufak tefek işler için 2 gün daha bıraktım. Uzun süreli tecrübe sürüşünden sonra tekrar yorumu güncellerim,  ilgilenen ve bilgi aktaran tüm dostlara sevgiler 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Aydinn
Abdullah Akbıyık yazdı:

Hocam motor ariza lambasi söndü mü peki

Merhaba. Benzinde çok küçük bir silkeleme var belli belirsiz o yüzden tecrübe sürüşümüz devam ediyor. Egsozda orta susturucu ve son susturucu kaynak olacak yarın bazı kaçaklar tespit edildi patırdaması gözlemlenecek. Arıza tespit cihazına takıldı tüm hata kodları silindi arıza lambası söndü haliyle. Tabi tekrar yanmayacak anlamına gelmiyor. Map sensörü arızalı olabilir diye map değişecek yine yarın. Şuanda sürüşte bir sorunu yok tek seferde çeyrek marşla alıyor çiğ yakıt kokusu gelmiyor siyah duman atma sorunu kalmadı. %90 hallettik gözlemliyoruz 

Yorum bağlantısı
Onur Demir
(düzenlendi)

yazmamış olsanız kesinlikle bobin derdim. 

Serviste de takılsa bobin yeni dahi olsa arızalı olduğuna şahit olmuşluğum var. 

en son Fomoco takınca dertlerim bitmişti. 

 

 

 

tarihinde Onur Demir tarafından düzenlendi
yazım yanlışı
Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Mehmet Aydinn yazdı:

Merhaba. Benzinde çok küçük bir silkeleme var belli belirsiz o yüzden tecrübe sürüşümüz devam ediyor. Egsozda orta susturucu ve son susturucu kaynak olacak yarın bazı kaçaklar tespit edildi patırdaması gözlemlenecek. Arıza tespit cihazına takıldı tüm hata kodları silindi arıza lambası söndü haliyle. Tabi tekrar yanmayacak anlamına gelmiyor. Map sensörü arızalı olabilir diye map değişecek yine yarın. Şuanda sürüşte bir sorunu yok tek seferde çeyrek marşla alıyor çiğ yakıt kokusu gelmiyor siyah duman atma sorunu kalmadı. %90 hallettik gözlemliyoruz 

Hocam anladım teşekkür ederim kazasız belasız binmenizi diliyorum, 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Aydinn

Herkese merhaba tekrardan. Gözlemlediğimiz arızamızı uzun süre gözlemleyemedik çünkü motor arıza lambası tekrar yandı ve çiğ yakıt kokusu geri geldi :biggrin: bu işten çok sıkıldım artık izmirde ikamet etmekteyim ve önerilerinize açığım. Lpg de sıfır vibrasyon sıfır tekleme olay sadece benzinde gerçekleşiyor. Kesik gaz yeme düşük devirlerde özellikle silkeleme bariz var. Benim düşüncem şu yakıt sıcaklığını kontrol eden yakıt ısı sensörü varmış motorun sıcaklığını doğru tespit edemeyip fazla yakıt basıyor olabilir mi araç teklemesi ve çiğ yakıt kokusu zengine düştüğünden kaynaklı olabilir mi? Lpgye geçişi termostat 50ye geldiğinde gerçekleşiyor normalde. İşe gidip gelirken kullanıyorum aracı lpgye geçtiği yer ile şuan geçtiği yer arasında 2-3 km mesafe var motorun ısındığını anlamıyor olabilir mi sensör veya ecu. Eğer böyle bir sensör var ise yeri nerede. Bu sensörlerin taramasını yapıp çalışıp çalışmadığını test edebilecek bir tanıdığı yakını olan varsa yardımcı olabilir misiniz? 4 ay olacak nerdeyse aracı yıkamak bile istemiyorum baya soğudum. Önerileriniz ve görüşlerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Aydinn
Sani Gerşon yazdı:

Arıza kodu ne veriyor?

P0302 2. Silindir hatalı ateşleme veriyordu, motor arıza lambası sabit yanarken aralıklı arıza verip sabit yanmaya devam etti aralıklı arıza koduna henüz baktiramadim ama cumartesi günü ford test cihazına bağlayıp bakacağım otokoçta

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben yine subapları düşünüyorum. Ateşleme hatası var. Muhtemelen düzgün kompresyon olmadığı için sistem tekliyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Aydinn
Sani Gerşon yazdı:

Ben yine subapları düşünüyorum. Ateşleme hatası var. Muhtemelen düzgün kompresyon olmadığı için sistem tekliyor.

Selamlar İyi Pazarlar. Çok şükür arızayı tespit edip %100 bir şekilde cozumledik. Test aşaması bitti herhangi bir sorun yok arıza lambası da yanmiyor. Motora soğuk ve sicakta bir kaç kez kompresyon testi yapıldı gayet güzel çıktı. Tekleme arızası 2.silindirden veriyordu. Tüm kontrollerde motorun tesisatın ve ecunun sağlam olduğu sorunun benzin yakit sisteminde olduğu düşünüldüğünden dolayi çalışan bir araç daha bulundu o getirildi enjektörler galeriden söküldü bizim araca takıldı marşa bastık düzeldi araç. Sıfır alınan enjektörler arızalı çıktı diyebiliriz. Gün içinde çözümlenmesini istediğimden dolayı ( tamirciyi de bulmuşken) bendekileri ve yeni aldıklarımı enjektörcü de 1 takım olacak şekilde seçtik 1 de yedek oldu diğer 3ü çöpe gitti. Sıfır aldım orjinal aldım diye düşünmek hataya sevk etti bizi enjektör sorununu aklımızdan atmıştık çünkü tamamen atmamak gerekiyormuş günün sonunda 2 enjektör ile hiç bu zahmetler cekilmeyecek bu paralar harcanmayacakti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...