İçeriğe Yönlendir

Manuel mi Otomatik mi?


Eyüp Çetin

Manuel mi Otomatik mi?   

75 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Erkam Elma

Manuel ve otomatik seçenekli hayli araç kullandım bence artık trafiğin az olduğu veya fazla olduğu ayrımı çoğu yerleşim yerinde kalktı diye düşünüyorum.Balıkesirde yaşıyorum adı büyükşehir olalı epey oldu sabah ve akşam trafikleri darlar oldu.Şimdi bu örneği duyunca ankara istanbulda yaşayan arkadaşlarımla kıyas tabiki kabul etmez ama üretim de otomatiğe evriliyor para varsa otomatik alınmalı zira konu zevk meselesini aştı..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Erkam Elma yazdı:

Manuel ve otomatik seçenekli hayli araç kullandım bence artık trafiğin az olduğu veya fazla olduğu ayrımı çoğu yerleşim yerinde kalktı diye düşünüyorum.Balıkesirde yaşıyorum adı büyükşehir olalı epey oldu sabah ve akşam trafikleri darlar oldu.Şimdi bu örneği duyunca ankara istanbulda yaşayan arkadaşlarımla kıyas tabiki kabul etmez ama üretim de otomatiğe evriliyor para varsa otomatik alınmalı zira konu zevk meselesini aştı..

Bizim trafik var dediğimiz yeri görünce gülerler, akıyor işte diyorlar. :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Recep Yavuz yazdı:

Manuel vites kullanıcısı olarak soruyorum. Dsg nin dezavantajı nedir? Ben manuel şanzımanda 95000 de baskı balata volan değiştirdim doların tepe yaptığı zaman. Bu DSG de de aynı bölümler, parçalar değişmiyor mu? Bazı otomatik kullanıcıları bu sarf malzemelerden muaf olduklarını düşündükleri için mi böyle sitem dolu kelimeler kullanıyorlar? İnanın merak ettim için soruyorum. 

Manuel ile kıyaslanamaz, robotize bir şanzıman, çok daha komplike.
Baskı balatası 30 bin₺ civarı. Mekatronik kart arızasında değişim 25 bin ₺ civarı diyeyim, konu açıklığa kavuşur. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Celal Aydın yazdı:

Manuel ile kıyaslanamaz, robotize bir şanzıman, çok daha komplike.
Baskı balatası 30 bin₺ civarı. Mekatronik kart arızasında değişim 25 bin ₺ civarı diyeyim, konu açıklığa kavuşur. 

Sadece parasını ödemek yetmez, bir de para ödense de becerip yapamıyorlar :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Murat Sahın yazdı:

Sadece parasını ödemek yetmez, bir de para ödense de becerip yapamıyorlar :D 

:biggrin: Kesinlikle.
Sanırım 2020 sonrası modellerde iyileştirme var gibi. Vites oranları değişmiş, daha rafine olmuş gibi. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Eyüp Çetin yazdı:

 

1.6 115'lik Astra ile de ben neler çektiğimi bilirim. Nurdağı, Bolu Dağı, Bozdağ... VS 😊

O arac agır bir aractı.. Basıncın etkisi aklını alıyordu..rakımdan cabucak etkileniyordu.. Bi stop tekrar marş yapınca biraz daha mantiklı hareket ettigine bile denk geldim..

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Manuel mi? :onder:

O zaman marş moturu da manuyel olsun, sabah levyeyle çalıştıralım arabayı. (motorlu her parçası için söyleyebiliriz bunu). Zaten zamanımızdaki otomatikler, manuel kullanımı da mümkün kılıyor sadece debriyaj yok, ki zaten otomatiğin EN büyük avantajı debriyaj olmaması :)

Belli bir dönemden sonra veya bir otomatik araç kullandıktan sonra hemen hemen herkesin fikri otomatik lehine değişiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Önder Özcan yazdı:

Manuel mi? :onder:

O zaman marş moturu da manuyel olsun, sabah levyeyle çalıştıralım arabayı. (motorlu her parçası için söyleyebiliriz bunu). Zaten zamanımızdaki otomatikler, manuel kullanımı da mümkün kılıyor sadece debriyaj yok, ki zaten otomatiğin EN büyük avantajı debriyaj olmaması :)

Belli bir dönemden sonra veya bir otomatik araç kullandıktan sonra hemen hemen herkesin fikri otomatik lehine değişiyor.

Manuel araba istemek, beyinsiz araç istemek gibidir. :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Alpay Sumer yazdı:

O arac agır bir aractı.. Basıncın etkisi aklını alıyordu..rakımdan cabucak etkileniyordu.. Bi stop tekrar marş yapınca biraz daha mantiklı hareket ettigine bile denk geldim..

 

Yanılmıyorsam 1480 kg idi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Önder Özcan yazdı:

Manuel mi? :onder:

O zaman marş moturu da manuyel olsun, sabah levyeyle çalıştıralım arabayı. (motorlu her parçası için söyleyebiliriz bunu). Zaten zamanımızdaki otomatikler, manuel kullanımı da mümkün kılıyor sadece debriyaj yok, ki zaten otomatiğin EN büyük avantajı debriyaj olmaması :)

Belli bir dönemden sonra veya bir otomatik araç kullandıktan sonra hemen hemen herkesin fikri otomatik lehine değişiyor.

The Best or Nothing sloganı taşıyan bir araçta, otomatik olmazsa olmaz abi. Oturuş pozisyonuna ters çünkü manuel.
Diğerleri için manuel yeter :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Bana kalsaydı manueldi ama yaş kemale erince sana kalmıyor işte. :D

 

Hazır konu açılmışken bir şey sormak isterim. Örneğin kırmızı ışıkta beklerken vitesi N konumuna almak şanzımanı rahatlatır mı? Durur vaziyetteyken D de sanki şanzımanda yük varmış hissi var gibi. Kavramaya zararı olur mu?

Daha önce hiç otomatik şanzıman kullanmadım. Onun için soruyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fikret Özsoy yazdı:

kırmızı ışıkta beklerken vitesi N konumuna almak şanzımanı rahatlatır mı?

maserati ise N ye almak şart, diğerlerinde şart değil :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

maserati ise N ye almak şart, diğerlerinde şart değil :)

Biz hiç almadık yıllardır. Bişey de olmadı. Maserati yok bizde çünkü :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Fikret Özsoy yazdı:

Bana kalsaydı manueldi ama yaş kemale erince sana kalmıyor işte. :D

 

Hazır konu açılmışken bir şey sormak isterim. Örneğin kırmızı ışıkta beklerken vitesi N konumuna almak şanzımanı rahatlatır mı? Durur vaziyetteyken D de sanki şanzımanda yük varmış hissi var gibi. Kavramaya zararı olur mu?

Daha önce hiç otomatik şanzıman kullanmadım. Onun için soruyorum.

DSG’lerde N ye almaya gerek yok. Frene tam basınca kavrama duruyor, bir zararı olmaz. Tam otomatik Tork Konvertörlü araçlarda frene tam basılsa bile, kanatçıklar dönmeye devam eder, hep ileri gitme isteği olur araçta, onun da bir zararının olmaması gerek kanımca. Sonuçta aşınan bir yüzey yok balata gibi. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

maserati ise N ye almak şart, diğerlerinde şart değil :)


kibritte N yok :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

DSG’lerde N ye almaya gerek yok. Frene tam basınca kavrama duruyor, bir zararı olmaz. Tam otomatik Tork Konvertörlü araçlarda frene tam basılsa bile, kanatçıklar dönmeye devam eder, hep ileri gitme isteği olur araçta, onun da bir zararının olmaması gerek kanımca. Sonuçta aşınan bir yüzey yok balata gibi. 

basınç hidrolik sistem bunlar hep yükte, tam otonunda ömrü var sorun yok denemez, slenoidler beyin bunlar hep sıkıntı...

dsg zaten baştan risk, dct de en sağlam sistem elektro mekanik olanlar, yağ basıncı sadece gerektiğinde ve düşük, seleonid yok, mekatronik yok, aşınan yüzey var ama ömrü motordan fazla...

 

Manuele gelirsek, müzelik olma yolunda ilerliyor, gelecek tek oranlı direk elektrik yada başka şey kullanan motorlarda...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Biz hiç almadık yıllardır. Bişey de olmadı. Maserati yok bizde çünkü :crazy:

işte ne dertlerimiz var anla

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kibritte N yok :) 

kalorifer gibi desene

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

 

kalorifer gibi desene

Şanzıman da yok dedi, varmış :crazy:

Yorum bağlantısı
Ahmet Kaleli

Hala manuel kullanmaktayım.Servis olduğu için arabamı yoğun bir şekilde kullanmıyorum.Arabayıda değiştirmekte kararsızım.Değiştirirsem de zaten otomatiğe geçmek için olur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Şanzıman da yok dedi, varmış :crazy:

sistemdir o şanzuman olsa duramazdık

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

DSG’lerde N ye almaya gerek yok. Frene tam basınca kavrama duruyor, bir zararı olmaz. Tam otomatik Tork Konvertörlü araçlarda frene tam basılsa bile, kanatçıklar dönmeye devam eder, hep ileri gitme isteği olur araçta, onun da bir zararının olmaması gerek kanımca. Sonuçta aşınan bir yüzey yok balata gibi. 

N'de şanzıman içi yağlamanın durduğunu söylüyor bazı ustalar. N hariç diğer konumlarda yağlama devam ediyormuş sanırım. O yüzden N'ye almayın deniliyor. Çok detayını bilmiyorum ama bende böyle bir bilgi var, otomatik şanzıman ustaları ile çok haşır neşir olduğumdan :)

Bazı kaynaklarda da dururken boşa alınabileceği yazıyor. Ustalarda sıkışık trafikte ısınan şanzımanın soğuması için yine N'ye almadan beklenmeli, böylece şanzımanın soğumasının gerektiğini söylüyor. Ben hiç almıyorum N'ye. Trafik ışıkları hariç bekleyeceksem P'ye alıyorum.

(Tork konvertörlü tam otomatikler için tabi ki.)

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Arıkan yazdı:

N'de şanzıman içi yağlamanın durduğunu söylüyor bazı ustalar. N hariç diğer konumlarda yağlama devam ediyormuş sanırım. O yüzden N'ye almayın deniliyor. Çok detayını bilmiyorum ama bende böyle bir bilgi var, otomatik şanzıman ustaları ile çok haşır neşir olduğumdan :)

Bazı kaynaklarda da dururken boşa alınabileceği yazıyor. Ustalarda sıkışık trafikte ısınan şanzımanın soğuması için yine N'ye almadan beklenmeli, böylece şanzımanın soğumasının gerektiğini söylüyor. Ben hiç almıyorum N'ye. Trafik ışıkları hariç bekleyeceksem P'ye alıyorum.

(Tork konvertörlü tam otomatikler için tabi ki.)

N ile P hidrolik akışı bakımından aynı, N de bypass açar, hidrolik akışıo kesilmez de geri döner direkt. araba eskidikçe frende beklerken tiremeler başlar ondan N e alın derler. biraz da psikolojik ben de n ye alırım rölanti de bir tık yükselir

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

tork konvertörlü de Nye alınca anlık yakıtın düştüğünü görmüştüm opelde. zaten araç bi rahatlıyodu

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...