İçeriğe Yönlendir

Peugeot 2008 Allure 1.2 Puretech 130 Hp 🦁


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Eyüp Çetin
Mehmet Ozyurek yazdı:

Konu dağılmış ama olsun :) 

Eyüp hayırlı olsun. 

 

Eyvallah Mehmet abi. 🙏🏼

 

Evren Erakçora yazdı:

Tüketim değerlerini bekliyoruz. :) 

 

Şimdilik umduğum gibi değil ama sadece şehir içi kısa mesafelerde 570 km falan kullandım. Şu ana kadar 9,6 litre görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Eyüp Çetin yazdı:

 🙏🏼Şu ana kadar 9,6 litre görünüyor. 

O ne bee.. Adammı oldürdün 😂 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eyüp Çetin yazdı:

Şu ana kadar 9,6 litre görünüyor. 

 

Güzel değer :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Güzel değer :)

 


yok artık. 1.3 tce’ye lpg takılıyor mu :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yok artık. 1.3 tce’ye lpg takılıyor mu :) 

takıyorlar diye biliyorum, ama o motor zaten az yakıyor, canına okumanın ne gereği var, motorunda hakları var arkadaş :)

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

takıyorlar diye biliyorum, ama o motor zaten az yakıyor, canına okumanın ne gereği var, motorunda hakları var arkadaş :)

Şeftali kadar b sınıfı kasada az yakar da qq da değişiyor işler. Birde o daha kuvvetli. Vermeden almak yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ama o motor zaten az yakıyor, 


mı acaba :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Şeftali kadar b sınıfı kasada az yakar da qq da değişiyor işler. Birde o daha kuvvetli. Vermeden almak yok.

öyle tabide motora yazık, gazla alakası olmayan bir yapısı var zaten, ömrünü yiyeceğine benzini yesin daha ucuza gelir, bu arada qq dede çok yakmıyordur, doğal hali 165 hp zaten bu motorun, bende kısılmış halde çalışıyor sadece, yani her türlü götürür o arabayı...

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


mı acaba :) 

ne yakıyor Emmiiii :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İlkay Başaran yazdı:

Şeftali kadar b sınıfı kasada az yakar da qq da değişiyor işler. Birde o daha kuvvetli. Vermeden almak yok.

 

Evet.. 158 beygiri üretmek için bir girdi de lazım değil mi. :)

Her sabah yoğun trafikte 3+3+3 km yol yaparak bir üçgen çiziyorum. 10-11 litre arasında geziniyor Qashqai.

  

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


mı acaba :) 

 

Aldığın güce bağlı.. 90 beygir alırsan 6 litre yakar..

Yada ağırlığa 1600 kilodan 1200 kiloya düşürürsen 7 litre yakar.

Yada 4x4 ü 4x2 düşürürsen az yakar.

Yada tork konvertörü yerine çift kavrama koyarsan az yakar.. 

 

Özetle, qashqai yakıyor ama yakması için tüm şartlar var araçta şikayetim yok.. Bekliyordum zaten.. 

 

 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

 

Aldığın güce bağlı.. 90 beygir alırsan 6 litre yakar..

Yada ağırlığa 1600 kilodan 1200 kiloya düşürürsen 7 litre yakar.

Yada 4x4 ü 4x2 düşürürsen az yakar.

Yada tork konvertörü yerine çift kavrama koyarsan az yakar.. 

 

 

 

 


Neyseki şıklarda kalorifer yok :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Neyseki şıklarda kalorifer yok :) 

 

O hep otomatik 22'de.. söylemeye gerek duymadım :)

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Aldığın güce bağlı.. 90 beygir alırsan 6 litre yakar..

Yada ağırlığa 1600 kilodan 1200 kiloya düşürürsen 7 litre yakar.

Yada 4x4 ü 4x2 düşürürsen az yakar.

Yada tork konvertörü yerine çift kavrama koyarsan az yakar.. 

1,3 tce yerine 1,6 tce de koysalar arsç ağırlığı çekiş ve yol şartları aynı ise yaklaşık aynı yakar. Küçük motor sadece düşük  hızlarda az yakar. 1,6 ecoboost kuga test etmiştim aynı ağırlıkta ki tuscon vb ile aynı yakıyordu. 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Güzel değer :)

 

 

Türkiye'nin en yavaş akan trafiğinde günlük en az 8-9 km yapıyorum bence de güzel. Değer mi bilmem ama 😂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

kulak değil , piston... marşa basar basmaz tam gaz devri 3000 olan pistonun ömrü /2 3 4 5 bile olur vites gibi, gerçi o şanzımanda oluyor

 

 

adamlar yapıyor abi. 2000 devirden 6000 devre çıkması milisaniye :)

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

adamlar yapıyor abi. 2000 devirden 6000 devre çıkması milisaniye :)

 

Ama orada motor çalışıyor, halihazırda yağlama var yani. Sadece devir artıyor. Öte taraftan kibritte kapalı olan motor gaza yüklenince birden çalışıp 3000 devir çeviriyor. Bu aşamada yağ halen karterde kendi kendine takılıyor. Yağlama gerçekleşene kadar bir aşınma gerçekleşiyor. Sonra çekiyorsun ayağını gazdan, hop kapatıyor motoru. Kapatma kısmına lafım yok gerçi, sonuçta atmosferik motor, turbo yok birşey yok. ama ilk çalışmayı yapar yapmaz yüksek devire çıkması aşınmayı artıracaktır illaki. Ben her aracımda ilk marşta 1 dk rölantide beklerim mesela. Turbo varsa stop etmeden önce de yine rölantide 30 saniye kadar beklerim. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Ama orada motor çalışıyor, halihazırda yağlama var yani. Sadece devir artıyor. Öte taraftan kibritte kapalı olan motor gaza yüklenince birden çalışıp 3000 devir çeviriyor. Bu aşamada yağ halen karterde kendi kendine takılıyor. Yağlama gerçekleşene kadar bir aşınma gerçekleşiyor. Sonra çekiyorsun ayağını gazdan, hop kapatıyor motoru. Kapatma kısmına lafım yok gerçi, sonuçta atmosferik motor, turbo yok birşey yok. ama ilk çalışmayı yapar yapmaz yüksek devire çıkması aşınmayı artıracaktır illaki. Ben her aracımda ilk marşta 1 dk rölantide beklerim mesela. Turbo varsa stop etmeden önce de yine rölantide 30 saniye kadar beklerim. 


Motor 10 dk kapalı olsun. Sıcak zaten. Su değilki bu komple sıyrılıp aksın abi. Her yer hala yağ. 
 

esas o kadar hızlı 6000 devre çıkan motordaki basınçları düşünün bi. Yağlı olsa bile o kadar hıza yağlanma bile yetişmez :) 


aynısı e-tsi’da var. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Motor 10 dk kapalı olsun. Sıcak zaten. Su değilki bu komple sıyrılıp aksın abi. Her yer hala yağ. 
 

esas o kadar hızlı 6000 devre çıkan motordaki basınçları düşünün bi. Yağlı olsa bile o kadar hıza yağlanma bile yetişmez :) 


aynısı e-tsi’da var. 

Bir şey diyecem, sabah bindin araba, açtın (çalıştırdın demiyorum zira çalışan bir şey yok henüz) yola çıktın. Birden yüklendin gaza, hoooop diye 3000 devire çıkıyor. Bu aşamada yağlama ne oluyor?

Not: TSI ayrı bir konu, aşina değilim, şanzımanı dolayısı ile kendisinden hoşlandığımı da söyleyemem :) 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

2000 devri geçmeden gezebiliyorum. 100 km hıza kadar. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Bir şey diyecem, sabah bindin araba, açtın (çalıştırdın demiyorum zira çalışan bir şey yok henüz) yola çıktın. Birden yüklendin gaza, hoooop diye 3000 devire çıkıyor. Bu aşamada yağlama ne oluyor?

Not: TSI ayrı bir konu, aşina değilim, şanzımanı dolayısı ile kendisinden hoşlandığımı da söyleyemem :) 


öyle olmuyorki. ilk çalıştırmada sürüşe başlansa bile benzinli motor suyu 40 derece olmadan yüke binmiyor. Tekere güç vermiyor. 
 

motor suyu 60 olmadan gaza basınca 3-4sn yine yine güç vermez. Sadece yağlamaya çalışır. Sonra güç verir. 
 

60 dereceden sonra direkt devir yükseltir sadece
 

gazın dibine basınca her türlü güç verir. Acil durum :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Talha Bilgi

@Eyüp Çetinbey merhabalar, Dayım için B suv bir araç bakıyoruz. Aslında Kona 4 çeker 1.6 T-GDI düşünüyor ama altenatif bir araçta bakıyoruz aklıma 2020 serisi 1.2 motor pejo 2008 ler geldi. Bugün itibariyle yorumlarınız ne olurdu ? 2008 için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Talha Bilgi yazdı:

@Eyüp Çetinbey merhabalar, Dayım için B suv bir araç bakıyoruz. Aslında Kona 4 çeker 1.6 T-GDI düşünüyor ama altenatif bir araçta bakıyoruz aklıma 2020 serisi 1.2 motor pejo 2008 ler geldi. Bugün itibariyle yorumlarınız ne olurdu ? 2008 için teşekkürler

 

Merhaba. Buraya araba hakkındaki deneyimlerimi yazmak istiyorum ama henüz 1000 km bile yapamadım. Sadece ev iş arası 3 kmlik yolda kullanma imkanı bulabildim. Daha uzun yol bile yapmadım. Bu yüzden deneyimlerimin çok faydalı olabileceğini düşünmüyorum. Şimdilik yazabileceklerim sınırlı. Öncelikle aracın yakıt tüketimi umduğumdan daha fazla. Belki normaldir ancak Fransız araçlarının yakıt tüketimi konusunda ne kadar cimri olduğunu düşünürsek 10 litre fazla geldi. 3 farklı sürüş modu var genelde Eko modda kullanıyorum. Fazla yakıt tüketiminde rodaj süresinin etkisi de vardır. Daha motoru açamadık. Onun haricinde eski arabama kıyasla bu virajlarda hiç savrulmuyor. Bu konuda başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Yine önceki arabama kıyasla iç hacmi daha dar bu nedenle yolcular açısından daha kasvetli. Şoför açısından sıkıntı yok. Hatta oğlum bu arabayı hiç sevmediğini söyledi ki 500L gerçekten çok ferah bir arabaydı. Gerçi segmentleri farklı. Otomatik vites geçişleri gayet stabil herhangi bir sarsma olmuyor. 130 Hp olduğu için Eko modda dahi hızlanması çok iyi. Zaten fabrika verileri 10 saniyenin altında. Elektronik aksam verimli. En ufak bir donma olayı yaşamadım. Menü geçişleri hızlı. Sadece klima ayarları ekranda olduğu için alışamadım. Bunun dışında görüntü olarak çok hoşuma gitmesi en büyük tercih sebebim. Ben şahsen şimdilik memnunum şimdilik ama dediğim gibi henüz 1000 km bile kullanmadığım için yaptığım yorumlar ileride değişebilir. İnşallah yakıt hariç değişmez. 😊

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Eyüp Çetin yazdı:

 

Merhaba. Buraya araba hakkındaki deneyimlerimi yazmak istiyorum ama henüz 1000 km bile yapamadım. Sadece ev iş arası 3 kmlik yolda kullanma imkanı bulabildim. Daha uzun yol bile yapmadım. Bu yüzden deneyimlerimin çok faydalı olabileceğini düşünmüyorum. Şimdilik yazabileceklerim sınırlı. Öncelikle aracın yakıt tüketimi umduğumdan daha fazla. Belki normaldir ancak Fransız araçlarının yakıt tüketimi konusunda ne kadar cimri olduğunu düşünürsek 10 litre fazla geldi. 3 farklı sürüş modu var genelde Eko modda kullanıyorum. Fazla yakıt tüketiminde rodaj süresinin etkisi de vardır. Daha motoru açamadık. Onun haricinde eski arabama kıyasla bu virajlarda hiç savrulmuyor. Bu konuda başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Yine önceki arabama kıyasla iç hacmi daha dar bu nedenle yolcular açısından daha kasvetli. Şoför açısından sıkıntı yok. Hatta oğlum bu arabayı hiç sevmediğini söyledi ki 500L gerçekten çok ferah bir arabaydı. Gerçi segmentleri farklı. Otomatik vites geçişleri gayet stabil herhangi bir sarsma olmuyor. 130 Hp olduğu için Eko modda dahi hızlanması çok iyi. Zaten fabrika verileri 10 saniyenin altında. Elektronik aksam verimli. En ufak bir donma olayı yaşamadım. Menü geçişleri hızlı. Sadece klima ayarları ekranda olduğu için alışamadım. Bunun dışında görüntü olarak çok hoşuma gitmesi en büyük tercih sebebim. Ben şahsen şimdilik memnunum şimdilik ama dediğim gibi henüz 1000 km bile kullanmadığım için yaptığım yorumlar ileride değişebilir. İnşallah yakıt hariç değişmez. 😊

Normal modda kullan, ekoya çok takılma, rodaj bitince yakıt ciddi olarak düşecektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...