İçeriğe Yönlendir

Peugeot 2008 Allure 1.2 Puretech 130 Hp 🦁


Eyüp Çetin

Recommended Posts

İlkay Başaran

Rejim sıcaklığındaki dizelse 4500 benzinliyse 7200 çeviremeyen motor da ne bileyim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hani şu park edince stop etmeden önce 30 saniye rölenatide çalışsın diyen tayfa nerede? 100 le giderken gaza bastın çat diye çalıştı tapa gaz gidilen motorun ömrü de  /2 olur ama


motorun tekerle işi ne. Elektrik motorun işi o :) kulaklıkla 100le giderken motorun çalıştığı anı anlayana sucuk ekmek bedava :) 


Çalışsın diye önden ısıtılmasından iyidir. Bazıları iki kere kontak aç kapa yapıyor. Öyle daha mı kolay çalışıyor dumanlılar :) 

 


kibrit en fazla 5200 çeviriyor. Ne benzinli ne dizel :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

 

 


maalesef kardeşim. Çata pata yasak :) 

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 kulaklıkla

kulak değil , piston... marşa basar basmaz tam gaz devri 3000 olan pistonun ömrü /2 3 4 5 bile olur vites gibi, gerçi o şanzımanda oluyor

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

kulak değil , piston... marşa basar basmaz tam gaz devri 3000 olan pistonun ömrü /2 3 4 5 bile olur vites gibi, gerçi o şanzımanda oluyor


 

Ama ne hikmetki x2 x3 x5 oluyor :) 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

Ama ne hikmetki x2 x3 x5 oluyor :) 

Xin değeri önemli burada. Toyota yutan eleman olduğundan mütevellit 0 oluyoru :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

Ama ne hikmetki x2 x3 x5 oluyor :) 

o hikmeti kaç yıllık bir teknik araştırma ortaya sunmuş? yutup mu? laboratuvar incelemesini de geçelim,

soru basit: 2 araba var, birinde motor dönmeye başlıyor ve birinde 1000 devirden 3000 e kadar 10 saniyede çıkılacak şekilde kullanacağız  diğerinde hemen her motor dönmeye başladığı an 3000 devirde yol alacak şekilde kullandık diyelim, 100 bin km ye gelince hangisini tercih ederdin 2. elde? ikisi de boyasız değişensiz beyaz ? jant kapaklı tesla gibi hem de

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

o hikmeti kaç yıllık bir teknik araştırma ortaya sunmuş? yutup mu? laboratuvar incelemesini de geçelim,

soru basit: 2 araba var, birinde motor dönmeye başlıyor ve birinde 1000 devirden 3000 e kadar 10 saniyede çıkılacak şekilde kullanacağız  diğerinde hemen her motor dönmeye başladığı an 3000 devirde yol alacak şekilde kullandık diyelim, 100 bin km ye gelince hangisini tercih ederdin 2. elde? ikisi de boyasız değişensiz beyaz ? jant kapaklı tesla gibi hem de


dsg’de gaza basınca 3 vites birden düşürüp 1500 devirden 5000 devire milisaniyede çıkıyor. Ondan daha hızlı değiliz :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


motorun tekerle işi ne. Elektrik motorun işi o :) kulaklıkla 100le giderken motorun çalıştığı anı anlayana sucuk ekmek bedava :) 


Çalışsın diye önden ısıtılmasından iyidir. Bazıları iki kere kontak aç kapa yapıyor. Öyle daha mı kolay çalışıyor dumanlılar :) 

 


kibrit en fazla 5200 çeviriyor. Ne benzinli ne dizel :) 

Iğınınıığğğğnnnn diye bir ses geliyor sizin kibritten, onu ne yapacağız, ben şehir içinde duyulmak için ya korna çalıyorum yada tamponla temas, sizdeki gibi ığınığğğğıınığın diye bir rotor sesimiz yok ne yazıkki :tongue:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


dsg’de gaza basınca 3 vites birden düşürüp 1500 devirden 5000 devire milisaniyede çıkıyor. Ondan daha hızlı değiliz :) 

 

 

 

one yav 1500 den 5000 e, bende yok öyle birşey, 1500 de 6 ile giderken tam dip gaz yaparsam 2 vites düşer 5000 falan olmaz, gerek yok o devre, yok biraz az yaparsam 1 vites düşer, yarı gaz falan yaparsam 6 ile devam eder gider, ne o atmosferik 1800 mü sandın bunları, güç vericem diye devirin dibine vursun, o dediğin bizde olsa sarar araba yolda durmaz, 5000 devir ne arkadaş :D

ha dsg öyle yapıyorsa al sana bir tasarım hatası daha :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Iğınınıığğğğnnnn diye bir ses geliyor sizin kibritten, onu ne yapacağız, ben şehir içinde duyulmak için ya korna çalıyorum yada tamponla temas, sizdeki gibi ığınığğğğıınığın diye bir rotor sesimiz yok ne yazıkki :tongue:


Kaput altında hoparlör var. Soketini çıkarınca ses kesiliyor :) 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

one yav 1500 den 5000 e, bende yok öyle birşey, 1500 de 6 ile giderken tam dip gaz yaparsam 2 vites düşer 5000 falan olmaz, gerek yok o devre, yok biraz az yaparsam 1 vites düşer, yarı gaz falan yaparsam 6 ile devam eder gider, ne o atmosferik 1800 mü sandın bunları, güç vericem diye devirin dibine vursun, o dediğin bizde olsa sarar araba yolda durmaz, 5000 devir ne arkadaş :D

ha dsg öyle yapıyorsa al sana bir tasarım hatası daha :tongue:


dsg dedik. Çift kavramalı yaşlı işi demedik :) 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


dsg’de gaza basınca 3 vites birden düşürüp 1500 devirden 5000 devire milisaniyede çıkıyor. Ondan daha hızlı değiliz :) 

 

 

 

Yav o değil dediği. Sendeki çalışıyor 3.saniyede 3 4 bin devir. Daha yağın konudan haberi yok. Dsg de zaten çalışıyor motor.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Kaput altında hoparlör var. Soketini çıkarınca ses kesiliyor :) 


dsg dedik. Çift kavramalı yaşlı işi demedik :) 

ığınığğğn sesi için hoparlörmü koymuşlar, adamlar o işi gerçek motor  sesi için koyar genelde, yanımızdan geçerken duyulan dengesiz ığınığınınnğğ diye sesmi olur :)

 

çift kavrama yaşlı işimi :D yahu dsg den ezici şekilde sağlam ve uzun ömürlü, hız olarak aralarında mili saniye fark var, yaş farkı değil gün farkı vardır oda 1-2 gün anca :D

al sana ses, hemde dsg lisinden :D

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ondan daha hızlı değiliz

olması için zaten önce güzel bir motor yapması lazım, subapları parlak olmasa da olur zaten gözükmüyor

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ığınığğğn sesi için hoparlörmü koymuşlar, adam o işi gerçek motor  sesi için koyar genelde :)

 

çift kavrama yaşlı işimi :D yahu dsg den ezici şekilde sağlam ve uzun ömürlü, hız olarak aralarında mili saniye fark var, yaş farkı değil gün farkı vardır oda 1-2 gün anca :D

al sana ses :D

 

Edc videolarına bi baksana abi. Haftada 3 4 tane gelmeye başladı diyor adam ama bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Yav o değil dediği. Sendeki çalışıyor 3.saniyede 3 4 bin devir. Daha yağın konudan haberi yok. Dsg de zaten çalışıyor motor.

onda önce ığınığınınığğğğnn diye bir ses sonra motor çalışıyor direk devir sonrası ömür törpüsü devredeyekene yağ ne oluyor burada derken daha dalgalanamadan karterde, tepeden bir ses, sakin sana gerek kalmadı bak durdu diyor :D içerde dizlerine peluş battaniye sermiş sürücümüz ise çift motorlu ığınıüınınnğğ sesli aracında pilcikle gitmek için 30 km/h ile giderken kibritin tadı bu işte diyerekten ekolojik ve çevreci aracıyla yol alıyor, sonuçta az yakmış ama hedefe varmış oluyor :tongue::selo:

İlkay Başaran yazdı:

Edc videolarına bi baksana abi. Haftada 3 4 tane gelmeye başladı diyor adam ama bilmiyorum.

link aliim ve hangi edc, edc vaaar edc var,  marka model aliim, birde neden geliyorlar...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

onda önce ığınığınınığğğğnn diye bir ses sonra motor çalışıyor direk devir sonrası ömür törpüsü devredeyekene yağ ne oluyor burada derekn tepeden bir ses, sakin sana gerek kalmadı bak durdu diyor :D içerde dizlerine peluş battaniye sermiş sürücümüz ise çift motorlu ığınıüınınnğğ sesli aracında pilcikle gitmek için 30 km/h ile giderken kbiritin tadı bu işte diyerekten ekoljik ve çevreci aracıyla yol alıyor, sonuçta az yakmış ama hedefe varmış oluyor :tongue:

link aliim ve hangi edc, edc vaaar edc var,  marka model aliim, birde neden geliyorlar...

Megan 4 edc

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Megan 4 edc

bunlarda bildiğim kadarıyla eskilerde eski tip kuru kavrama edc var, o şanzımanda kavrama sorunu oluyor genelde ama yinede uzun ömürlüdür, dsg gibi cortlamaz, bizim şirkette vardıya hatırlarsan, neyse sen 1.33 tce megana bak, onda 7DCT300 var, benim kilyodada aynısı var, sen bu şanzımana bak, clio 5 edc arızası diye varmı?

 

kuru kavrama ile ıslak arasında çok fark var, alakasız şanzımanlar, senin dediğin hangisi?

vites kolunda manuel mod +- sola çekip manuele alma varsa bendeki şanzımandan değildir, eski kuru tiptir bunda koldan oynama yok, sadece kulakçıktan olur oradanda anlarsın...

bak hatırladım mesela  iyi olmayan edc şuanki dusterlarda (2023) var, 1.3 tce duster kuru kavrama, zaten bu yüzden almadıydım duster otomatiği, bendekinden koysa tam olacak ama koyarsada olmaz tabii, bilerek koymuyorlar... kuru olanlar 6 ıslak olan 7 vites buradanda  anlarsın.

 

sen 1.3 tce son kasa megan, clio5, captur australe 1.3 olanlara bak, bunlarda sorunsuz 7dct300 ler var...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bunlarda bildiğim kadarıyla eskilerde eski tip kuru kavrama edc var, o şanzımanda kavrama sorunu oluyor genelşde ama yinede uzun ömürlüdür, 1.33 tce meganda 7DCT300 var, benim kilyodada aynısı var, sen bu şanzımana bak, clio 5 edc arızası diye varmı? kuru kavrama ile ıslak arasında çok fark var, alakasız şanzımanlar, senin dediğin hangisi?

vites kolunda manuel mod +- sola çekip manuele alma varsa bendeki şanzımandan değildir, eski kuru tiptir bunda koldan oynama yok, sadece kulakçıktan olur oradanda anlarsın...

mesela  iyi olmayan edc şuanki dusterlarda var, 1.3 tce duster kuru kavrama, zaten bu yüzden almadıydım duster otomatiği....

Kuruydu. Motordan ayırmışlar şanzımanı un gibi olmuş balata ve volant

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Kuruydu. Motordan ayırmışlar şanzımanı un gibi olmuş balata ve volant

o başka, kuru tip dediğim gibi, ayrıca yinede sağlamdır normalde, bakımını aksatmışlar yada kötü kullanmışlardır,  bendeki farklı, çoklu yağlı diskler var,  mesela dediğin şanzımanla yada dsg kuru tiple derin sudan geç şanzımana su gelsin, işi bitti, baskı balata gitti demektir, su alır, ıslak kavrama ise banamısın demez mesela, buda önemli birşey aslında...

 

hah bak video buldum bilgi açısından

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

E dustere neden koyöuşlar sudan etkilenecek aleti. Saçma olmuş.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

E dustere neden koyöuşlar sudan etkilenecek aleti. Saçma olmuş.

valla balata tozunun döküldüğü bir boşluk olur hani bilirsin, oradan su girdimi volana baskıya geliyor paslanıyor ortalık bilyayıda bozuyor tabii,  dsg kuru tipte öyledir hatta daha kötüdür, onların her yeri dert zaten, dusterda şuan böylemi yada önlem aldılarmı bilmiyorum, zaten dikkat edersen 4x4 duster otomatik yok, o şanzımanla olmaz çünki...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

harbiden :tongue: konuya dönelim hemen,  Eyüp beyin kullanıcı yorumlarından devam :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...