İçeriğe Yönlendir

Peugeot 2008 Allure 1.2 Puretech 130 Hp 🦁


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Eyüp Çetin
  Macit Aliyev yazdı:

Benim 5 yaşındakı oğlan Pejo hastası. 2-3 ay önce bayiye gittiydik diğer pejo araçlara baksın diye. 2008ın lansmanı varmış. Bi test sürüşü yapmıştım.1.2 benzinliydi iyi gidiyordu. Dışı da güzel olmuş.

Hayırlı olsun güle güle kullanın.

Genişlet  

 

Teşekkür ederim. Kullanımı gayet güzel. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Hayırlı olsun. Çok güzel araç, çok şık. Kırmızı rengi de ayrı güzel durmuş. Güle güle kullanın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
  Mahmut Yıldız yazdı:

Hayırlı olsun. Çok güzel araç, çok şık. Kırmızı rengi de ayrı güzel durmuş. Güle güle kullanın. 

Genişlet  

 

Teşekkür ederim 🙏🏼

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Hayırlı olsun, sağlıklı günlerde güle güle kullanın. :nazar: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
  H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Hayırlı olsun, sağlıklı günlerde güle güle kullanın. :nazar: 

Genişlet  

 

Teşekkür ederim hocam 🙏🏼

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

1.2 püretech motorlar için tamir edilmiyor rektiye edilemiyor diye duydum doğrumudur

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Ali Darbaz yazdı:

1.2 püretech motorlar için tamir edilmiyor rektiye edilemiyor diye duydum doğrumudur

 

Genişlet  


artık birçok yeni motor öyle. Lazer kesim mi ne ona benzer şeyler diyorlar. Toyota Dinamik force, 1.3 tce de rektifiye edilemiyor. 
 

ama daha Türk ustalarının eline geçmedi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:


artık birçok yeni motor öyle. Lazer kesim mi ne ona benzer şeyler diyorlar. Toyota Dinamik force, 1.3 tce de rektifiye edilemiyor. 
 

ama daha Türk ustalarının eline geçmedi. 

Genişlet  


geçen sene 1.3tce sandık motor 130 bin tl idi. Şimdi kaç para kimbilir

Toyota dynamic force tahmini km ömrü nedir

@Tansu Kalafatoğlu lazer kesimden kastın bumudur

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
  Ali Darbaz yazdı:

1.2 püretech motorlar için tamir edilmiyor rektiye edilemiyor diye duydum doğrumudur

 

Genişlet  

 

https://alsancakauto.com/yaptiklarimiz/peugeot-motor-revizyonu/

 

Burada yapılabileceği yazıyor. Bu arada 1.2 Puretech hangi yıl çıktı ki rektefiye edilecek kadar kullanıldı. Motor ömrü ne kadar ki? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Ali Darbaz yazdı:


geçen sene 1.3tce sandık motor 130 bin tl idi. Şimdi kaç para kimbilir

Toyota dynamic force tahmini km ömrü nedir

@Tansu Kalafatoğlu lazer kesimden kastın bumudur

 

 

Genişlet  


yok. Laser clad teknolojisi. Laser gibi bir cihazla 3d yazıcı gibi metal üretimi yapılıyor. Sanırım bundan dolayı motoru yenilemek istendiğinde bazı noktalar gerekli dayanımı sağlamıyormuş. 
 

bununla ilgili ayrı bir konu açılabilir aslında


ama bu öyle bir teknolojiki, aynı cihazla parçalanmış motoru da yeniden kullanılır hale getirebilirsin. 
 

bu arada hangi kısımlar bu teknoloji ile üretilmiş o da önemli. Blokta nerede kullanılmış mesela? 
 

supapları bu yöntemle üretilmiş bir motora, rektifiyede standart supap takınca uyum sağlamayabilir


ya da supap yuvaları bu teknoloji ile üretilmişse, yenileme olmaz. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

1. 33 tce derken bizim meşhur  motordanmı bahsediyorsunuz?  o ise bu motor rektefe oluyor, çokta basittir, silindi yuvaları hafifi kumlanır yüzey çizilir, daha sonra bore coating makinasına takılır ve bir kaç dakika sonra sıfır hatayla yüksek hassasiyetle yeniden kaplanır, bitti. ölçüm hunlama gömlek çakma gibi klasik işler yoktur, motoru toplar marşa basarsınız.

 

tek sorun bizim ülkede o kaplamayı yapacak makina yok bilidiğim kadarıyla, şunun gibi birşey...

1.2 puretech ise normal motor, şuanki satılanlarda değişiklik varmı yoksa hala triger kayışı var ve yağ içindemi çalışıyor acep?

 

1.3 tce kaplaması şöyle, kumlama sonrası bu makinaya girer, birkaç dakikaya işlem biter, motor toplanır, bitti, rektefecilerin sevmediği motordur :)

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emin Önal
  Ali Cihangiroğlu yazdı:

bu motor rektefe oluyor, çokta basittir,

tek sorun bizim ülkede o kaplamayı yapacak makina yok 

Genişlet  

 

çokta sorun değilmiş abi ya :D

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
  Emin Önal yazdı:

 

çokta sorun değilmiş abi ya :D

Genişlet  

:D yanlış ülkedeyiz sadece...  neyse, yağına dikkat et bu motor emekli eder seni...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aa basitmiş, sörf tahtamı balmumu kapalyayım sonra flordia org sanayide bakayım buna

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Plazma yüzey kaplama farklı tabi. Reno öyle. Toyotada laser cladding supap yuvası var. O da biraz sıkıntı. Pejo motorunu bilemem

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Plazma yüzey kaplama farklı tabi. Reno öyle. Toyotada laser cladding supap yuvası var. O da biraz sıkıntı. Pejo motorunu bilemem

Genişlet  

bildiğim kadarıyla onda yok bir numara, 3 silindir ve eğer kayış hala yağ içindeyse bilemem...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Ali Cihangiroğlu yazdı:

bildiğim kadarıyla onda yok bir numara, 3 silindir ve eğer kayış hala yağ içindeyse bilemem...

Genişlet  



Rektifiye sonrası zaten motorlar ilk günkü gibi çalışmıyor. Bunlar da biraz kırık çalışır. 
 

iyiki motorum km/2 kadar çalışıyor ve lazer plazma falan şeysi falan yok. Dümdüz alüminyum blok kapak :) 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:



Rektifiye sonrası zaten motorlar ilk günkü gibi çalışmıyor. Bunlar da biraz kırık çalışır. 
 

iyiki motorum km/2 kadar çalışıyor ve lazer plazma falan şeysi falan yok. Dümdüz alüminyum blok kapak :) 

Genişlet  

Soğuk çalışıyor ama hep. Habire yağ süzülüyor yeniden start falan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

iyiki motorum km/2 kadar çalışıyor

Genişlet  

hani şu park edince stop etmeden önce 30 saniye rölenatide çalışsın diyen tayfa nerede? 100 le giderken gaza bastın çat diye çalıştı tapa gaz gidilen motorun ömrü de  /2 olur ama

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

kibrit + motor acı çekiyor, neymiş tasarruf+doğayı korudum = hadi oradan :D

  Tansu Kalafatoğlu yazdı:



Rektifiye sonrası zaten motorlar ilk günkü gibi çalışmıyor. Bunlar da biraz kırık çalışır. 
 

iyiki motorum km/2 kadar çalışıyor ve lazer plazma falan şeysi falan yok. Dümdüz alüminyum blok kapak :) 

Genişlet  

adam gibi yapamıyorlarda ondan...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...