İçeriğe Yönlendir

Motor Suyu Sıcaklığı ve Motor Yağ Sıcaklığı İlişkisi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

boşuna ısınmıyoruz ohh demiyoruz kışın arkadaş, sende buz makinası gibi motor var :D

ptc var abi. Daha 3.saniyede basıyor sıcağı. Saç kurutma makinası görse kıskanır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

ptc var abi. Daha 3.saniyede basıyor sıcağı. Saç kurutma makinası görse kıskanır.

Ohhh sımısıcacık valla, zaten azıcık sürdünmü anında ısınıyor su, sonrasını oto sistem hallediyor, duruma göre baş omuz ayak ve dalıma doğru ısınıyoruz, ohh kat kaloriferi gibi valla, pil derdide yohh :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


rengine göre değerlendirme yapılmıyor ama


@Ali Darbaz o zaman yağ, suya göre geç ısınıyor. Baksana suyun 40-60 derece olmuş. Yağda hareket yok 

 

 

halbuki yağ silindir içinde sıcaklıkla daha ilişkili. Yapısı gereği mi geç ısınıyor

mantık olarak aynı sıcaklıkta olmasa da ısınması gerekli , ama hybrit motor olduğu için mi acaba böyle bir sonuç çıkıyor ortaya

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hava 14 derece. 50 dk istanbulda trafikte sürdüm. Motor sıcaklığı 20’den 89’a çıktı. İçeride kalorifer de açtım. 60’a düştü. Trafik dur kalk derken evin önüne gelince su sıcaklığı 78’di. 
 

Park ettim. Araba çalışır halde ama motor çalışmıyor. Motor bloğu ısınmıştır bu sürede. Kaloriferi en yüksek çalıştırdım. 2 dakikada 78’den 60’a düştü.
 

Aslında kaloriferin motor sıcaklığını nasıl soğurduğunun kanıtı bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o da bir radyatör, ufak mufak idare et, bugün camları açtım araba içi hamam

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

o ne

Hanım kullanıyor bende oradan biliyorum :D

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hava 14 derece. 50 dk istanbulda trafikte sürdüm. Motor sıcaklığı 20’den 89’a çıktı. İçeride kalorifer de açtım. 60’a düştü. Trafik dur kalk derken evin önüne gelince su sıcaklığı 78’di. 
 

Park ettim. Araba çalışır halde ama motor çalışmıyor. Motor bloğu ısınmıştır bu sürede. Kaloriferi en yüksek çalıştırdım. 2 dakikada 78’den 60’a düştü.
 

Aslında kaloriferin motor sıcaklığını nasıl soğurduğunun kanıtı bence

Eskiden arabaların hararet çok çıkmasın diye yokuşta kaloriferi sıcakta açardık ağustosta. 105 derece hava gelirdi mazgallardan :D

sene 90 araba r12 içinde 5 kişi güzergah antalya hey gidi hey. Araba 60 hp. 

1.4 egea ile yola mı gidilirciler beğendi bile.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

Hanım kullanıyor bende oradan biliyorum :D

Eskiden arabaların hararet çok çıkmasın diye yokuşta kaloriferi sıcakta açardık ağustosta. 105 derece hava gelirdi mazgallardan :D

sene 90 araba r12 içinde 5 kişi güzergah antalya hey gidi hey. Araba 60 hp. 

1.4 egea ile yola mı gidilirciler beğendi bile.

Babam 20sene vosvos kullandı ,frenler çakmaktaş fren  :D 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Babam 20sene vosvos kullandı ,frenler çakmaktaş fren  :D 

İlk arabamda vestinghouse yoktu. Saf bacak gücü. 85 fiat 500

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

İlk arabamda vestinghouse yoktu. Saf bacak gücü. 85 fiat 500

nerden buldun onu

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

İlk arabamda vestinghouse yoktu. Saf bacak gücü. 85 fiat 500


milano’da mı

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


milano’da mı

Sen corollaya tokyoda mı biniyorsun. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Sen corollaya tokyoda mı biniyorsun. 


Zorunda mıyım :search:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Zorunda mıyım :search:

senin adamın bu arkadaş aslında :D

maxresdefault.jpg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Tansu bugün denedim bunu. Hava 20 derece araç tam 1 gündür çalışmamıştı. ÇAlıştırdım yükledim ve yola çıktım. (Beton mikseri) İbreye bakılırsa soğutma sıvısı yağdan önce ısındı. Bunda yağın 35 litre olması etken olabilir. 105 dereceyi aşmıyor bu arada yağın sıcaklığı. Yarım saate yakın rolantide bekleme beton boşaltma vb kısmında da 95 derece altına inmedi.

20231202_144427.jpg.d31988c0e2ce6808d0c2a653516ca97d.jpg20231202_131856.jpg.55a85ab8d069bb17fde3109744a09244.jpg

Alttaki fotoğrafta motor ısısı olması gereken yere geldikten 5 dakika sonrasında yağ daha 84 derece.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


yağ sıcaklığı sabitlenmeden su sabitlenmiş ama bizdeki gibi analog ibre 60-100 arasında hep ortada gösteriyor mu? 
 

ama zaten genel kanı öyle. Yağ daha geç ısınıyor. Ama daha geç soğuyor. 
 

benim bunu sorma amacım, kısa sürüşlerde motor önden rüzgar almazsa yağ sıcaklığı yükselir mi? Çünkü fazla ısınan yağ özelliğini kaybediyor. Çünkü motorda 0w16 var. Sıcaklığa dayanımı daha az

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Aslında hararet ibresi ortaya geldi diye hemen motora yüklenmemek lazım çünkü yağ verimli sıcaklığa ulaşmamış olabiliyor demekki. 

Ortanın solundaki çizgi 75 diyordu kitabında Tansu. Yani 60 ile 90 duyarsızlığı yok.

Kitabı atmadılarsa bakar atarım. Okuyan zaten yoktur.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

özelliği kaybedecek kadar ısınması için pistonun öoktan aşaa inmiş olması gerekir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

özelliği kaybedecek kadar ısınması için pistonun öoktan aşaa inmiş olması gerekir


e yağ testlerini yaparken ne diye kaynatıyorlar. Kaynayınca erken bozulan yağ, kaynamasa belki eşit dayanacak. Böyle kötülüyorlar yağı

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


e yağ testlerini yaparken ne diye kaynatıyorlar. Kaynayınca erken bozulan yağ, kaynamasa belki eşit dayanacak. Böyle kötülüyorlar yağı

 turbo beslemeli bir dizel de o yağ, çok kolay şekilde, turboya ulaştığında kaynama noktasına gelir. belki egzos tarafı 800 derece oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


e yağ testlerini yaparken ne diye kaynatıyorlar. Kaynayınca erken bozulan yağ, kaynamasa belki eşit dayanacak. Böyle kötülüyorlar yağı

Eksilmeye karşı direnci ölçmek için daha çok. Yüksek sıcaklığa dayanan yağ daha az buharlaşacak. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

e yağ testlerini yaparken ne diye kaynatıyorlar.

kim kaynatıyor ? İTÜ lab ta hiç tanık olmadım?

Doğan Arşiray yazdı:

 turbo beslemeli bir dizel de o yağ, çok kolay şekilde, turboya ulaştığında kaynama noktasına gelir. belki egzos tarafı 800 derece oluyor.

yanan bir kibrit parmak yakar mı?

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Turboyu unuttuk. Ne bilelim ya hu. Gaz lambasıyla ısınan kömürü bilmez tabi :) 

 

yağınızı sık değiştirin o zaman 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...