İlkay Başaran 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Ali Cihangiroğlu yazdı: boşuna ısınmıyoruz ohh demiyoruz kışın arkadaş, sende buz makinası gibi motor var ptc var abi. Daha 3.saniyede basıyor sıcağı. Saç kurutma makinası görse kıskanır. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 İlkay Başaran yazdı: ptc var abi. Daha 3.saniyede basıyor sıcağı. Saç kurutma makinası görse kıskanır. Ohhh sımısıcacık valla, zaten azıcık sürdünmü anında ısınıyor su, sonrasını oto sistem hallediyor, duruma göre baş omuz ayak ve dalıma doğru ısınıyoruz, ohh kat kaloriferi gibi valla, pil derdide yohh 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 İlkay Başaran yazdı: Saç kurutma makinası görse kıskanır. o ne Yorum bağlantısı
Murat Öngür 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: rengine göre değerlendirme yapılmıyor ama @Ali Darbaz o zaman yağ, suya göre geç ısınıyor. Baksana suyun 40-60 derece olmuş. Yağda hareket yok halbuki yağ silindir içinde sıcaklıkla daha ilişkili. Yapısı gereği mi geç ısınıyor mantık olarak aynı sıcaklıkta olmasa da ısınması gerekli , ama hybrit motor olduğu için mi acaba böyle bir sonuç çıkıyor ortaya Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Kasım 2023 Yazar Paylaş 28 Kasım 2023 Hava 14 derece. 50 dk istanbulda trafikte sürdüm. Motor sıcaklığı 20’den 89’a çıktı. İçeride kalorifer de açtım. 60’a düştü. Trafik dur kalk derken evin önüne gelince su sıcaklığı 78’di. Park ettim. Araba çalışır halde ama motor çalışmıyor. Motor bloğu ısınmıştır bu sürede. Kaloriferi en yüksek çalıştırdım. 2 dakikada 78’den 60’a düştü. Aslında kaloriferin motor sıcaklığını nasıl soğurduğunun kanıtı bence 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 o da bir radyatör, ufak mufak idare et, bugün camları açtım araba içi hamam 1 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Çağlar Bayur yazdı: o ne Hanım kullanıyor bende oradan biliyorum Tansu Kalafatoğlu yazdı: Hava 14 derece. 50 dk istanbulda trafikte sürdüm. Motor sıcaklığı 20’den 89’a çıktı. İçeride kalorifer de açtım. 60’a düştü. Trafik dur kalk derken evin önüne gelince su sıcaklığı 78’di. Park ettim. Araba çalışır halde ama motor çalışmıyor. Motor bloğu ısınmıştır bu sürede. Kaloriferi en yüksek çalıştırdım. 2 dakikada 78’den 60’a düştü. Aslında kaloriferin motor sıcaklığını nasıl soğurduğunun kanıtı bence Eskiden arabaların hararet çok çıkmasın diye yokuşta kaloriferi sıcakta açardık ağustosta. 105 derece hava gelirdi mazgallardan sene 90 araba r12 içinde 5 kişi güzergah antalya hey gidi hey. Araba 60 hp. 1.4 egea ile yola mı gidilirciler beğendi bile. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 İlkay Başaran yazdı: Hanım kullanıyor bende oradan biliyorum Eskiden arabaların hararet çok çıkmasın diye yokuşta kaloriferi sıcakta açardık ağustosta. 105 derece hava gelirdi mazgallardan sene 90 araba r12 içinde 5 kişi güzergah antalya hey gidi hey. Araba 60 hp. 1.4 egea ile yola mı gidilirciler beğendi bile. Babam 20sene vosvos kullandı ,frenler çakmaktaş fren Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Evren Erakçora yazdı: Babam 20sene vosvos kullandı ,frenler çakmaktaş fren İlk arabamda vestinghouse yoktu. Saf bacak gücü. 85 fiat 500 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 İlkay Başaran yazdı: İlk arabamda vestinghouse yoktu. Saf bacak gücü. 85 fiat 500 nerden buldun onu 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Kasım 2023 Yazar Paylaş 28 Kasım 2023 İlkay Başaran yazdı: İlk arabamda vestinghouse yoktu. Saf bacak gücü. 85 fiat 500 milano’da mı Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: milano’da mı Sen corollaya tokyoda mı biniyorsun. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Kasım 2023 Yazar Paylaş 29 Kasım 2023 İlkay Başaran yazdı: Sen corollaya tokyoda mı biniyorsun. Zorunda mıyım Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Kasım 2023 Paylaş 29 Kasım 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Zorunda mıyım senin adamın bu arkadaş aslında 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 Aralık 2023 Paylaş 2 Aralık 2023 Tansu bugün denedim bunu. Hava 20 derece araç tam 1 gündür çalışmamıştı. ÇAlıştırdım yükledim ve yola çıktım. (Beton mikseri) İbreye bakılırsa soğutma sıvısı yağdan önce ısındı. Bunda yağın 35 litre olması etken olabilir. 105 dereceyi aşmıyor bu arada yağın sıcaklığı. Yarım saate yakın rolantide bekleme beton boşaltma vb kısmında da 95 derece altına inmedi. Alttaki fotoğrafta motor ısısı olması gereken yere geldikten 5 dakika sonrasında yağ daha 84 derece. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Aralık 2023 Yazar Paylaş 2 Aralık 2023 yağ sıcaklığı sabitlenmeden su sabitlenmiş ama bizdeki gibi analog ibre 60-100 arasında hep ortada gösteriyor mu? ama zaten genel kanı öyle. Yağ daha geç ısınıyor. Ama daha geç soğuyor. benim bunu sorma amacım, kısa sürüşlerde motor önden rüzgar almazsa yağ sıcaklığı yükselir mi? Çünkü fazla ısınan yağ özelliğini kaybediyor. Çünkü motorda 0w16 var. Sıcaklığa dayanımı daha az Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 Aralık 2023 Paylaş 2 Aralık 2023 Aslında hararet ibresi ortaya geldi diye hemen motora yüklenmemek lazım çünkü yağ verimli sıcaklığa ulaşmamış olabiliyor demekki. Ortanın solundaki çizgi 75 diyordu kitabında Tansu. Yani 60 ile 90 duyarsızlığı yok. Kitabı atmadılarsa bakar atarım. Okuyan zaten yoktur. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Aralık 2023 Paylaş 2 Aralık 2023 özelliği kaybedecek kadar ısınması için pistonun öoktan aşaa inmiş olması gerekir 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Aralık 2023 Yazar Paylaş 2 Aralık 2023 Çağlar Bayur yazdı: özelliği kaybedecek kadar ısınması için pistonun öoktan aşaa inmiş olması gerekir e yağ testlerini yaparken ne diye kaynatıyorlar. Kaynayınca erken bozulan yağ, kaynamasa belki eşit dayanacak. Böyle kötülüyorlar yağı Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Aralık 2023 Paylaş 2 Aralık 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: e yağ testlerini yaparken ne diye kaynatıyorlar. Kaynayınca erken bozulan yağ, kaynamasa belki eşit dayanacak. Böyle kötülüyorlar yağı turbo beslemeli bir dizel de o yağ, çok kolay şekilde, turboya ulaştığında kaynama noktasına gelir. belki egzos tarafı 800 derece oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Aralık 2023 Paylaş 2 Aralık 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: e yağ testlerini yaparken ne diye kaynatıyorlar. Kaynayınca erken bozulan yağ, kaynamasa belki eşit dayanacak. Böyle kötülüyorlar yağı Eksilmeye karşı direnci ölçmek için daha çok. Yüksek sıcaklığa dayanan yağ daha az buharlaşacak. Yorum bağlantısı
Emin Önal 2 Aralık 2023 Paylaş 2 Aralık 2023 Kaloriferi açsan sorun çözülecek aslında 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Aralık 2023 Paylaş 2 Aralık 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: e yağ testlerini yaparken ne diye kaynatıyorlar. kim kaynatıyor ? İTÜ lab ta hiç tanık olmadım? Doğan Arşiray yazdı: turbo beslemeli bir dizel de o yağ, çok kolay şekilde, turboya ulaştığında kaynama noktasına gelir. belki egzos tarafı 800 derece oluyor. yanan bir kibrit parmak yakar mı? 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Aralık 2023 Yazar Paylaş 2 Aralık 2023 Turboyu unuttuk. Ne bilelim ya hu. Gaz lambasıyla ısınan kömürü bilmez tabi yağınızı sık değiştirin o zaman Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Aralık 2023 Paylaş 9 Aralık 2023 Sağdaki yağ yağ önce ısınıyor arkadaşlar. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts