İçeriğe Yönlendir

Motor Suyu Sıcaklığı ve Motor Yağ Sıcaklığı İlişkisi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Murat Öngür

Merhaba

ben olsam orjinali dışında aracın panjurunu herhangi bir şey ile kesinlikle kapatmam. diğer soruya gelince motor sıcaklığı motor suyu kadar hızlı ısınıp hızlı soğumaz, Zaten bu yapısına da ters bir durum.

Ne renk antirifiz kullanmış bu araçta toyota ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Selim Bilgin ptc takacağıma kalorifer açarım. Prius’ya camry’de var o. Corolla ucuz diye koymamışlar

 

 

Ha sen kalorifer mi açmıyorsun? Ben açıyorsun da ısınmıyor gibi anladım, niye konuşuyoruz o zaman. :D 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Toyota yazmamış mı acaba kullanım kitabına. Kaloriferi açmazsanız araba ısınmaz diye. Buradan yürüyebiliriz sanki.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Toyota yazmamış mı acaba kullanım kitabına. Kaloriferi açmazsanız araba ısınmaz diye. Buradan yürüyebiliriz sanki.


onu yazmamış da start a basmayınca gitmez yazmış :) bulursam gösteririm :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

Ben Kadjar'da ölçmüştüm, grafikleri kayıt da etmiştim ama eski telefonda kaldı. Aklımda kalanlar:

 

Yağ ile su paralel ısınıyordu ama biri önce ısınmaya başlıyor olabilir.

Benim araba 82 derecede termostatı açınca su sıcaklığı sabit kalıyor. Normal sürüşte yağ sıcaklığı da belli bir yerden sonra artmıyor. 

Performanslı sürüşte su sabit kalsa da yağ ısınmaya devam ediyor ancak yine de aşırı ısınmıyor. 

Bu arada benim araçta yağ sıcaklığı 100 dereceyi geçmiyor diye aklımda kalmış. Normal sürüşte 85'lerde geziyordu ki bu sıcaklık yağ ömrü için de iyi. Reno boşuna 20 binde yağ değişimi dememiş. 

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


@Murat Öngür rengi önemli değil. Organik ama silikat fosfat amin içeriği yok

rengini sormamın nedeni her rengin kaynama süreleri farklı 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Öngür yazdı:

rengini sormamın nedeni her rengin kaynama süreleri farklı 


rengine göre değerlendirme yapılmıyor ama


@Ali Darbaz o zaman yağ, suya göre geç ısınıyor. Baksana suyun 40-60 derece olmuş. Yağda hareket yok 

 

 

halbuki yağ silindir içinde sıcaklıkla daha ilişkili. Yapısı gereği mi geç ısınıyor

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Suyun soğuması için radyatör var. Yağın soğuması için de radyatörle soğuyan su var. Yağ, suya nazaran 1. derecede ısıya mağruz kalıyor. Su ise, ısınan yağın ısıttığı blok ile ısınıyor. 

(İlave su ısıtıcı, blok ve/veya yağ ısıtıcısı yok ise)

Dolayısıyla, yağ sıcaklığında, su sıcaklığı kadar hızlı inip çıkma olmaz. Zaten olur ise, yağ bozulur. Isınmayan yağ zaten çabuk bozulur/köpürür vs.

PTC+Blok ısıtıcısı+Su ısıtıcısı hepsinin bir arada olduğu araba :crazy:. Acayip üreticiler var.

Santa' da bazen önce yağ, bazen önce su ısınıyor. Hangi hallerde bunu yapıyor tek tek denemek lazım.

XC60' ta ise, her ikisi de birlikte ısınıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Benim anlamadığım sıcak kalorifer nasıl yakıt tüketimini artırıyor? Klima çoğu araçta sadece soğutur. Isınma kompresörden değil motordan gelir. Motor ısındıktan sonra kalorifer açınca otomatik klima da mı devreye giriyor? Bir de son kasa corolla'larda kış paketi var mıydı? EV'lerin çoğu koltuk direksiyon ısıtma ile kışı atlatıyor ısı pompası olmasa bile. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI

Motor suyu 60-70 e düşüyorsa kesinlikle normal değil. Benzinli araçlar için 83 ile fan açma derecesi arasında git geller olur. 60-70 dehşet düşük rakamlar. Muhakkak bir yerde bir sıkıntı var. 
Yağ sıcaklığı su gibi değil. Çok geç ısınır çok geç soğur. Motor suyu sıcaklığı 90 larda iken 130-140 a da çıkabilir. Genel olarak yağın  ideal çalışma sıcaklığı 105-110 derecelerdir. Yani su ile yağın pek bir alakasının olduğu söylenemez. Aracı sıkıştırır yüksek devir çevirirsiniz termostat açar fan devreye girer hararet 90 lara düşer ama çok sıkıştırmadan yağ 140 ları görebilir. Ama genel itibari ile yağ 105-110 civarlarında gezinir.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yani su sıcaklığı 65-85 arasında gidip gelirken yağ sıcaklığının 120 üstüne çıkması olası değil gibi duruyor. Ön mazgallar kapalıyken. 


Bilgi verenlere teşekkür ederim. Yağ sıcaklığını obd2 uygulamarından göremediğim için toyotaya teessüf ediyorum. 


elektrikli arabalar hakkında objektifliğini koruyamayan kanal demişki, kışın petrol yakıtlı arabaların verimi %50 düşüyor. 
 

 

ya bi gitsinler 2 gündür zoe ile neler çekiyorum menzil çok hızlı düşüyor soğukta ptc de çok iyi iş çıkaramayacak 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sosis mi yazıyor konuda, ben mi yanlış anladım? bir vejeteryan olarak konuya yazmayayım öyle ise :P

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Motor suyu 60-70 e düşüyorsa kesinlikle normal değil. Benzinli araçlar için 83 ile fan açma derecesi arasında git geller olur. 60-70 dehşet düşük rakamlar. Muhakkak bir yerde bir sıkıntı var. 
Yağ sıcaklığı su gibi değil. Çok geç ısınır çok geç soğur. Motor suyu sıcaklığı 90 larda iken 130-140 a da çıkabilir. Genel olarak yağın  ideal çalışma sıcaklığı 105-110 derecelerdir. Yani su ile yağın pek bir alakasının olduğu söylenemez. Aracı sıkıştırır yüksek devir çevirirsiniz termostat açar fan devreye girer hararet 90 lara düşer ama çok sıkıştırmadan yağ 140 ları görebilir. Ama genel itibari ile yağ 105-110 civarlarında gezinir.


çalışmalayan motor suyu sıcaklığı nasıl sabit kalacak? :) Hatta panjurdan da sürekli soğuk rüzgar yerken. Normal olmayan ne anlamadım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çalışmalayan motor suyu sıcaklığı nasıl sabit kalacak? :) Hatta panjurdan da sürekli soğuk rüzgar yerken. Normal olmayan ne anlamadım

Dün 3 derecede kullandım ilk defa Cross'u. Kalorifer kapalı da olsa, dediğiniz gibi motoru suyu illa ki soğuyor. Motor çalışmayınca bu karşılaştığımız manzara gayet normal. E bi de termal verimliliği en yüksek motorlardan biri bizdeki.

Ön tarafı kapamak doğru gelmiyor. Tasarım buna göre yapılmış olmalı zaten.

 

Yağ su olayına gelirsek, dizel 1.6 renegade'te bile su normal dereceye geldiğinde yağ hala ideal sıcaklığa kavuşmamış oluyordu. Ama yine söylüyorum, tasarım buna izin vermişse, elden ne gelir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Dün 3 derecede kullandım ilk defa Cross'u. Kalorifer kapalı da olsa, dediğiniz gibi motoru suyu illa ki soğuyor. Motor çalışmayınca bu karşılaştığımız manzara gayet normal. E bi de termal verimliliği en yüksek motorlardan biri bizdeki.

Ön tarafı kapamak doğru gelmiyor. Tasarım buna göre yapılmış olmalı zaten.

 

Yağ su olayına gelirsek, dizel 1.6 renegade'te bile su normal dereceye geldiğinde yağ hala ideal sıcaklığa kavuşmamış oluyordu. Ama yine söylüyorum, tasarım buna izin vermişse, elden ne gelir.


tasarım global yapılıyor. Bu araba adana’da da kullanılıyor. Bence 5 derece soğukta yarım saat motora önden hava girmese bir şey olmaz :) tuzla’ya gelirken sosislerden 2’sini çıkaracağım mesela. 


millet çıtır yazılım yapıyor. Biz sosisli yapmışız çok mu :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çalışmalayan motor suyu sıcaklığı nasıl sabit kalacak? :) Hatta panjurdan da sürekli soğuk rüzgar yerken. Normal olmayan ne anlamadım

İlave bir ısıtıcı vs olması gerekirdi. Makyajlılarda, ya da soğuk iklim bölgelerine satınlarda durum nedir?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tamer Topaç yazdı:

İlave bir ısıtıcı vs olması gerekirdi. Makyajlılarda, ya da soğuk iklim bölgelerine satınlarda durum nedir?


ptc var onlarda. Olmasa bile kaloriferi açınca araba ısınıyor. Yazmayayım daha lütfen yaaa nolur :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

elektrikli arabalar hakkında objektifliğini koruyamayan kanal demişki, kışın petrol yakıtlı arabaların verimi %50 düşüyor. 

muahha kibirtte olur o iş, hem düşer hemde donarsın, 1.8 atmosferikle ilkel çağlardan kalma motorla :)

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ptc var onlarda. Olmasa bile kaloriferi açınca araba ısınıyor. Yazmayayım daha lütfen yaaa nolur :) 

Araba bozuk :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

muahha kibirtte olur o iş, hem düşer hemde donarsın, 1.8 atmosferikle ilkel çağlardan kalma motorla :)


ısıtan motor verimsizdir. Fizik kanunu :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ısıtan motor verimsizdir. Fizik kanunu :) 

o zaman çalışmayan motor züper verimlidir :) kibrit en babadır tamam :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ısıtan motor verimsizdir. Fizik kanunu :) 

İçinde ateş yanıyor onun kendine gel :crazy:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

İçinde ateş yanıyor onun kendine gel :crazy:

boşuna ısınmıyoruz ohh demiyoruz kışın arkadaş, sende buz makinası gibi motor var :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...