İçeriğe Yönlendir

Motor Suyu Sıcaklığı ve Motor Yağ Sıcaklığı İlişkisi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Arkadaşlar bu iki maddenin sıcaklığı genelde birbirine yakın seyrediyor. Hatta mühendisler motor yağ sıcaklığını veri olarak sunan bir sensör bile koymuyorlar. Özellikle turbosuz arabalarda buna gerek duymuyorlar. 
 

peki, diyelimki motor suyumuz 90 oldu. Sanırım bu sırada motor yağ sıcaklığı da 90-110 arası oluyordur. 
 

benim ön mazgallar sosislerle kapalı. Uzun yola giderken, yarım saatten fazla süreceksem, zaten sosislerden birini en baştan çıkarıyorum. Ama genelde sürüşlerim yarım saati geçmiyor. Ve mazgallar kapalı. Ve sürüş sonunda motor suyum 80 derece falan oluyor. Normalde kibritin sıcak motorda çalışma sıcaklığı 85-92 arası. 
 

şimdi sürüyorum. Motor suyu 85 oldu. O sıra trafiğe girdim. Ya da kaloriferi çalıştırdım. Motor suyu 60-70’e düşüyor. Sonra yine 80’lere çıkuyor. Motor yağı sizce kaç oluyordur? Yağ sıcaklığı da suya paralel hemen düşer mi?

 

yani motor suyu sıcaklığını düşürmemek üzere ön mazgalı kapatınca motor yağını fazla ısıtmayalım? 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Sosisle kapatınca motor daha mı çok ısınıyor neden? Şahinlerdeki gibi sabşt fan mı var bunda yoktur heralde. E ısınmamışken de radyatör pasif olmuyor mu? Kafam karıştı. Mesela motosiklette motor komple çıplak. Alet sürekli rejim sıcaklığında çalışıyor?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yağ sıcaklığı da suya paralel hemen düşer mi

o hızda çıkmaz da düşmezde daha yavaş oynar ısısı

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ön mazgalı kapatınca motor yağını fazla ısıtmayalım

tasarım dışı hava engelleyici koyunca, tasarım dışı müdaheleye girer, iyi olur mu sanmam, hemen birşey olur mu onu da sanmam, ben kapatmazdım

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O sıra trafiğe girdim. Ya da kaloriferi çalıştırdım. Motor suyu 60-70’e düşüyor.

KArs ta kullanılmaz olurdu bu tasarım, bu düşüş normal mi bilemedim

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Tansu abi, bu sorun bütün hybrid toyotalarda varmı ? Suriyede uçaksavarı sırtına takıp savaşa giden hiluxlardan sonra bu tarzda problemler yaşatan bi model üretmeleri çekik gözlülere yakışmamış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ebrar Tüfek sorunlu model üretmeleri derken hibrit arabada motor stop ediyor. Çalışmayan motor soğur. Problem değil bu. Milyon km yapıyor bu arabalar. Çoğu arabadan daha dayanıklı. Ben ekstra olarak bir şey yapıyorum. 
 

@İlkay Başaran radyatör çalışmıyor. Ama o mazgallardan doğal rüzgar giriyor. Araba giderken giren rüzgarı kesme amaçlı bu

 

@Çağlar Bayur kars’ı bilmem. Alaska’da kullanılıyor :) alaska

 

Diyelim yağ çok ısındı. Kaloriferi açtım. Motor suyu düştü 70’e. Kalorifer açık olduğu için devirdaim durmayacak. Soğumuş su motor içinde gezmeye devam edecek. Bu da motorun sıcaklığını düşürecek. 
 

ama çok etkili değil tabi. Zaten yarım saatin üstünde gideceksem sosislerden birini çıkarıyorum. 
 

@Ali Cihangiroğlu sen sıcak yerdesin. Ver de benimkine takak abi :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Girsin abi rüzgar. Hava soğutmalı motor mu bu.


zaten zor ısınıyor. Soğuk rüzgar da girince daha zor ısınıyor. Böyle epey faydası oluyor. Düşünki 5dk dur kalk pille gittin. 
 

zaten düz yola çıkınca motor ısınıyor öyle sorun yok. Ben aşırı dur kalk yapıyorum


yani tahmin edemeyeceğiniz trafiğe giriyorum. Fena

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Geri geri git.


olm. Laaaan :) aşırı mantıklı geldi 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


olm. Laaaan :) aşırı mantıklı geldi 

Hem arkandan sellektör yapanla göz teması kurarsın hahahaha

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ebrar Tüfek sorunlu model üretmeleri derken hibrit arabada motor stop ediyor. Çalışmayan motor soğur. Problem değil bu. Milyon km yapıyor bu arabalar. Çoğu arabadan daha dayanıklı. Ben ekstra olarak bir şey yapıyorum. 
 

 

 

Yani şunu demeye çalışıyorum bütün hybrid şöförleri kışın arabada montla mı oturuyor? bu bence bi sorun. O kadar büyük teknolojiye sahip bi marka içeriyi doğru düzgün ısıtacak bir teknoloji geliştiremediler mi bunu anlamadım, dayanıklılığına birşey demedim, 3 ayrı toyota aracım vardı gayet iyi biliyorum, kimse bi arabanın koltuğuna oturup 1 milyon km yol gitmiyor, arabanın koltuğunda titrememek benim için daha kıymetli. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

arabanın koltuğunda titrememek

 

Şarjlı battaniye bunun için :crazy:

 

Bu arada, ısınmak istiyorsan ısınabiliyorsun da hibritin yakıt tasarrufu konusunda pek anlamı kalmıyor. Çok yakacak diye ısınmıyor Tansu :D 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

İskandinav ülkelerinde bu araba satılmıyor mu, onlar ne yapıyor acaba?

Onlarda olan bizde olmayan bir donanım varsa, PTC gibi, parçasını sipariş edip takmak en mantıklı çözüm gibi duruyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

benim ön mazgallar sosislerle kapalı. 

Sucukla dene, İyi pişerse, pazar günü senin arabada sucukları yaparız.:mangal:

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Yani şunu demeye çalışıyorum bütün hybrid şöförleri kışın arabada montla mı oturuyor? bu bence bi sorun. O kadar büyük teknolojiye sahip bi marka içeriyi doğru düzgün ısıtacak bir teknoloji geliştiremediler mi bunu anlamadım, dayanıklılığına birşey demedim, 3 ayrı toyota aracım vardı gayet iyi biliyorum, kimse bi arabanın koltuğuna oturup 1 milyon km yol gitmiyor, arabanın koltuğunda titrememek benim için daha kıymetli. 

Öyle değil. Ankarada cayır cayır kalorifer açıyorlar ve egzozları tütüyor. Mecbur açacaksın araçta çoluk çocuk var. Ancak sorun şu ısıtmayı açınca motor çalışıyor ve araç benzin harcıyor. Daha az yakıt harcamak için donuyor ama açmıyor temel mantık bu şekilde. Tam elektriklilerde fosil yakıt olmadığı için ısı pompası var haliyle bataryadan yiyor.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

C5'te yağ ve suyun ayrı sıcaklık göstergesi var.. 

Isı hiç düşmediği için düşüşü bilmiyorum ancak çıkarken hareket önce yağ göstergesinde oluyor. normal seviyeye ulaşana kadar yağ önde gidiyor.. 

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Yani şunu demeye çalışıyorum bütün hybrid şöförleri kışın arabada montla mı oturuyor? bu bence bi sorun. O kadar büyük teknolojiye sahip bi marka içeriyi doğru düzgün ısıtacak bir teknoloji geliştiremediler mi bunu anlamadım, dayanıklılığına birşey demedim, 3 ayrı toyota aracım vardı gayet iyi biliyorum, kimse bi arabanın koltuğuna oturup 1 milyon km yol gitmiyor, arabanın koltuğunda titrememek benim için daha kıymetli. 


Hibrit arabada kaloriferi açınca içeriye 70 derece sıcak hava üflüyor kardeşim. Sorun yok. Kısa kollu ile oturabilirsin. Başkaları 7-10 lt yakıyorken biz 4’den 5 lt’ye çıkmasın diye fantezi yapıyoruz sadece
 

sen 1 milyon sürmeyebilirsin satabilirsin ama o arabayı değerlendirirken teknik olarak hurdaya çıkana kadar ömrü baz alınır. Yani sen sattıktan sonra da kullanılmaya devam ediyor. 
 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


@Haşmet Güngör herkesin sucuğundan biraz biraz tadacakmışız. Kısmet. Kibritin sosislisi mi emminin sucuğu mu bakacağız :) 


@Selim Bilgin ptc takacağıma kalorifer açarım. Prius’ya camry’de var o. Corolla ucuz diye koymamışlar


@Mehmet Ozyurekyani tahmin ettiğimiz gibi yağ, su kadar efektif soğuma ve ısınma yapmıyor. Yağ çoğunlukla sıcak. Erken ısınıyor, geç soğuyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Yağ geç ısınır geç soğur bu nedenle elektrikli peteklerde yağ kullanılıyor. Arabada ısınan parçalara yağ daha yakın önce yağ ısınıy sonra su su zaten soğutmak için görevli. Önce yağ ısınacak sonra su, soğuyan su yağı soğutacak gibime geliyor.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

İki aracımda yağ sıcaklık göstergesi vardı bi kaç defa dikkat ettim su çok daha erken ısınıyor yağ geç ısınıp geç soğuyor yağın en sıcak olduğu zamanlar performaslı otoban sürüşleri sıkışık trafikte sabit duruyor sıcaklık

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yani su sıcaklığı 65-85 arasında gidip gelirken yağ sıcaklığının 120 üstüne çıkması olası değil gibi duruyor. Ön mazgallar kapalıyken. 


Bilgi verenlere teşekkür ederim. Yağ sıcaklığını obd2 uygulamarından göremediğim için toyotaya teessüf ediyorum. 

Koray Demir yazdı:

Soğuklar başladı güzel 

 

IMG_0580.jpeg


elektrikli arabalar hakkında objektifliğini koruyamayan kanal demişki, kışın petrol yakıtlı arabaların verimi %50 düşüyor. 
 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yani su sıcaklığı 65-85 arasında gidip gelirken yağ sıcaklığının 120 üstüne çıkması olası değil gibi duruyor. Ön mazgallar kapalıyken. 


Bilgi verenlere teşekkür ederim. Yağ sıcaklığını obd2 uygulamarından göremediğim için toyotaya teessüf ediyorum. 


elektrikli arabalar hakkında objektifliğini koruyamayan kanal demişki, kışın petrol yakıtlı arabaların verimi %50 düşüyor. 
 

 

Yok yüzde 100 düşüyor. Fred çakmaktaş gibi geziyoruz.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...