İçeriğe Yönlendir

2022 Model Mitsubishi Space Star Aldım. Siz Ne Dersiniz?


Enes Talha Tüfekçi

Recommended Posts

Enes Talha Tüfekçi

Herkese merhaba,

 

Şehir içinde kullanmak üzere 2022 model, 28 bin kmde, boya ve değişeni olmayan CVT şanzımanlı, 1.2 atmosferik motor Space Star aldım. 680 bin TL'ye. Evin 2. aracı. 71 beygir ve 102 nm tork sahibi.

Araçta gözüme batan tek sorun belirli yerlerde paslanma olması. Diskler, kampanalar ve kaput içindeki bazı vidalar, bir de motora yakın birkaç parça pas tutmuş. Zannedersem döküm parçalar paslanmış hızlıca. Eski sahibi Zonguldak'ta gaz çıkarma sahasında çalışmış 1 yıl boyunca ve deniz etkisiyle paslanmış diyebiliriz. Expertiz de herhangi bir sorun yaratmayacağını ifade etti. Sizce bu kritik bir problem yaratır mı?

 

 

 

Aracın artı ve eksilerini yazıyorum. 

 

Artıları:

-Aracın ortalama yakıtı şehir içinde sakin kullanımda 4,5-5 litre. En yoğun trafikte 6.5 litre benzin tüketimini  gördüm en fazla. 300 kmdir kullanıyorum. 

-Araç yerden fazlasıyla yüksek. Diz ve baş mesafeleri hem önde hem de arka tarafta çok iyi. İçi gerçekten ferah. 

-Araçta 6 airbag, güçlendirilmiş çelik yapısı var. Tokluk olarak Honda ve Corolla'ya göre daha iyi.

-Torku bana fazlasıyla yetiyor. Cevizlidere'nin her yokuşundan inip çıkıyorum rahatça. Sport modu da tatminkar. Freni ise idare eder.

-Ankara'da yetkili servisi mevcut. 5 yıl/100 bin km garantili. Temsa distribütörü.

 

 

Eksileri:

-Bagajı küçük. 

-Multimedia cihazı demode. İç tasarımı eskicek.

-İlave güvenlik özellikleri Türkiye paketinden çıkartılmış. Örneğin çarpışma önleyici.

-Yedek parçları nispeten pahalı.

-Orjinal lastik ebadı 1755/55/15 bana küçük geliyor. Yol tutuşu için 195/50/15'e yükseltmek istiyorum. Ama süspansiyonlar zaten sert. Yanak incelince neler olur bilemiyorum.

 

Sizlerden kullanan oldu mu? Neler düşünüyorsunuz?

 

 

 

IMG-20231117-WA0001.jpg

IMG-20231117-WA0002.jpg

space star örnek.png

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Paslanmayı dert etmeyin. 
Her araçta bazı parçalar o şekilde paslanır.  
Hayırlı olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

Paslanmayı dert etmeyin. 
Her araçta bazı parçalar o şekilde paslanır.  
Hayırlı olsun. 

Sağolun Üstad. Allah sizlere daha iyilerini nasip etsin. Aracın 12 yıllık paslanmazlık garantisi var. Yetkilisi servise götüreceğim bakalım. Bir bakıma 4.500 lira istiyorlar o kadar ilgilensinler :) 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hayırlı olsun. Kısa mesafe şehir içi için mantıklı bir araç. Acaba suzuki 1.2 motoruyla alakası var mı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hayırlı olsun. Kısa mesafe şehir içi için mantıklı bir araç. Acaba suzuki 1.2 motoruyla alakası var mı

Bilemiyorum. Araştırmalarım yenibaşladı. Bilgiler birikince bir başlık daha açarım :)

 

Tevfik Işık yazdı:

Biz hayirli olsun, iyi gunlerde kullanin deriz:biggrin::nazar:

Teşekkürler Tevfik Bey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

distribütörü zayıf olmasa en az +100-150 bin tl öderdiniz, güzel marka. lastiklere bence ilişmeyin performans kaybı çok olur, getirisinden çok götürür

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Hayırlı olsun deriz, aynı şekilde binin sağlam markadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Tam şehir içi arabası. Fare gibi her yere girer çıkar. Donanım da iyi. Güzel bir seçim olmuş. Lastik ölçüleri dahil aracın orjinalliğini bozmayın bence. Güle güle binin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Hayırlı olsun

Enes Talha Tüfekçi yazdı:

1755/55/15 bana küçük geliyor. Yol tutuşu için 195/50/15'e yükseltmek istiyorum. Ama süspansiyonlar zaten sert. Yanak incelince neler olur bilemiyorum.

Yanak incelmiyor bu ebatta. 1 cm civarı daha da genişliyor aksine

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Güle güle kullanın. Paslanmaların foto'sunu atarsanız daha doğru yorum yapabiliriz. Fren disk kısmı hariç tabi. Onu paslanmadan saymıyoruz.

Yurtdışında bayağı övgü almış bu arada.

1.2'nin böyle düşük yakması, dümdüz git gellerle mümkün. Hiç mi yokuş yok güzergahta?

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Sani Gerşon yazdı:

Güle güle kullanın. Paslanmaların foto'sunu atarsanız daha doğru yorum yapabiliriz. Fren disk kısmı hariç tabi. Onu paslanmadan saymıyoruz.

Yurtdışında bayağı övgü almış bu arada.

1.2'nin böyle düşük yakması, dümdüz git gellerle mümkün. Hiç mi yokuş yok güzergahta?

Fotoğrafları atacağım inşallah. Ama bu ara havalar o kadar yağmurlu ve kötü ki Ankara'da fotoğraf çekemedim bir türlü. 

Yokuşlar var baya. Benim muhitlerim, yollarım hep yokuş. Oralarda bile maksimum 6,5 litre. Biraz düz yerde 5,5 oluyor hemen.

Oğuzkan Erışık yazdı:

Hayırlı olsun

Yanak incelmiyor bu ebatta. 1 cm civarı daha da genişliyor aksine

Yanak inceliyor. Yarım santimetre. Yoksa %3'ün üstüne çıkar. Taban alanı genişliyor ama. 175'ten 195'e. Fakat yakıt ve diğer değişkenleri düşününce çok mantıklı değil orjinalinden uzaklaşmak.

Saygın Can Oğuz yazdı:

Tam şehir içi arabası. Fare gibi her yere girer çıkar. Donanım da iyi. Güzel bir seçim olmuş. Lastik ölçüleri dahil aracın orjinalliğini bozmayın bence. Güle güle binin.

Teşekkür ederim.

Selçuk Bakış yazdı:

Hayırlı olsun deriz, aynı şekilde binin sağlam markadır.

Sağolun.

Alpay Sumer yazdı:

hayırlı olsun. İlk defa gördüm 🤔 

Aslında sayısı hiç de fena değil. Türkiye için harika bir araç. Ama Distribütör baya başarısız bence. Servis ağı da çok iyi değil. Neticede az geliyor az satılıyor.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Hayırlı olsun kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. Mitsubishi genelde dayanıklı ve sorunsuz araç üretir ama temsa malını pazarlayamıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

distribütörü zayıf olmasa en az +100-150 bin tl öderdiniz, güzel marka. lastiklere bence ilişmeyin performans kaybı çok olur, getirisinden çok götürür

Eyvallah üstad. Kış lastiklerini sahibi yanlış almış. 185/55/15 almış. Orinali 175/55/15. Yaz lastiği orjinal ebatta. 

Metin Uzunoğlu yazdı:

Hayırlı olsun kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. Mitsubishi genelde dayanıklı ve sorunsuz araç üretir ama temsa malını pazarlayamıyor.

Bence de pazarlayamıyor. Bakalım kullandıkça göreceğiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Yokuşlar var baya. Benim muhitlerim, yollarım hep yokuş. Oralarda bile maksimum 6,5 litre. Biraz düz yerde 5,5 oluyor hemen.

900kg arabaymış, şimdi kontrol ettim. Normal bir tüketim bu durumda.

Şikayetçi olduğunuz teyp double din'se çözüm de çok, sıkmayın o konuda canınızı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Yanak inceliyor. Yarım santimetre. Yoksa %3'ün üstüne çıkar. Taban alanı genişliyor ama. 175'ten 195'e. Fakat yakıt ve diğer değişkenleri düşününce çok mantıklı değil orjinalinden uzaklaşmak.

Hayır incelmiyor. O 55 ve 50 mm değil. 175in yüzde 55i kaç mm yapıyor 195in yüzde 50si yüzde kaç yapıyor? 125mm daha geniş oluyor yanak.

Yüzde 0.43 büyüyor lastik çapı. Davlumbazda kurtatır bence. Takılabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Teypte android auto ve apple carplay mevcutmuş. Arayüze takılmayın, telefonunuzu bağlayın, öyle kullanın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Türkiye de Mitsubishi var mı hala :unsure2:Hayırlı olsun 🧿 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
(düzenlendi)

1033887_3b.jpg

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tamer Olcay Çiçek

Hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermesin güzel mini bi Japon:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Hayırlı olsun, lakin değiştirmek istediğiniz ebata geçtiğinizde yanak incelmiyor... Çünkü lastik ebatında yer alan ikinci sayı ifadesi ilk sayı ifadesinin yüzdesi demek tekl başına bir rakamı ifade etmez... 195'in %50'si... çıkan sonuç baz alınacak... Lakin denildiği gibi belki yakıt değerlerinizi değiştirir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...