Evren Erakçora 6 Aralık 2024 Yazar Paylaş 6 Aralık 2024 Alptuğ Özcan yazdı: Araç tamamen durmuş muydu? Tam durmadım 10 kmye falan düştüm galiba. Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 6 Aralık 2024 Paylaş 6 Aralık 2024 Evren Erakçora yazdı: Tam durmadım 10 kmye falan düştüm galiba. Boş bir yolda bir kere daha deneyin bence sert basın araç dursun 2 Yorum bağlantısı
Emin Önal 7 Aralık 2024 Paylaş 7 Aralık 2024 Bende menüden açılıp kapanabiliyor o özellik. Belki Focus'ta da öyle bir şey vardır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2024 Paylaş 7 Aralık 2024 Emin Önal yazdı: Bende menüden açılıp kapanabiliyor o özellik. Belki Focus'ta da öyle bir şey vardır. acil frende flaşör kapatılabilme isteği garip bir seçenek olmuş ,faydalı iyi bir şey Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 8 Aralık 2024 Paylaş 8 Aralık 2024 G kuvvetine göre yakıyor olabilir mi? Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Aralık 2024 Paylaş 8 Aralık 2024 Mk3’te her donanımda yoktu City Stop özelliği olanlarda flaşör yakıyordu. Bunda da mantıken Acil durum fren destek sistemi varsa dörtlü ikazın çalışması gerekiyor. 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 8 Aralık 2024 Paylaş 8 Aralık 2024 Çağlar Bayur yazdı: acil frende flaşör kapatılabilme isteği garip bir seçenek olmuş ,faydalı iyi bir şey Das Auto. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Aralık 2024 Paylaş 8 Aralık 2024 Emin Önal yazdı: Das Auto. Die Autos... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Ocak Yazar Paylaş 12 Ocak Epey zamandır uzun yol yapmıyorduk, dün biraz gezdik. Trafikte dikkatimi çekti, Fiorino araçlar çok sinirli hızlı kullanıyorlar , bana mı öyle denk geliyor? Arabanın yol tutuş ve freni ne kadar iyi ki böyle sürüyorlar. 4 Yorum bağlantısı
Koray Demir 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Ford’un 1.0 L Ecoboost motorunu tüm komponentleriyle birlikte canlı olarak görme imkanına sahip oldum. Mini minnacık, olabildiğince hafif ve teknolojik bir makina. Acaba bu motora “24 hours straight at full throttle” testi yapılmış mıdır nette bulamadım. 1.0 TSI motora bu testi yapmışlar ve 4423.48 km/24sa=184 km/sa ortalama hızla testi sorunsuz bir şekilde tamamlamış. 3 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Ocak Yazar Paylaş 12 Ocak 60 model arabayı bile böyle günlerce test ediyorlar , hiç durmadan günlerce gidiyorlar. Mutlaka testi yapılmıştır. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Evren Erakçora yazdı: dikkatimi çekti, Fiorino araçlar çok sinirli hızlı kullanıyorlar , bana mı öyle denk geliyor? Arabanın yol tutuş ve freni ne kadar iyi ki böyle sürüyorlar. Şirket aracı onlar ne yakıtı ne de trafiği kesinlikle umursamıyorlar. Courier ve Doblo versiyonları var bir de. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Evren Erakçora yazdı: Trafikte dikkatimi çekti, Fiorino araçlar çok sinirli hızlı kullanıyorlar. Plasier arabası vs onlar. Kendi malı değil. genelleme yapınca uyarı alıyorum o nedenle haklarında düşündüklerimi yazıya dökmeyeceğim. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 18 Ocak Paylaş 18 Ocak Evren Erakçora yazdı: 60 model arabayı bile böyle günlerce test ediyorlar , hiç durmadan günlerce gidiyorlar. Mutlaka testi yapılmıştır. Sene 1983 İtalya Nardo pisti 190 E 230 Cosworth 250 km/h hız ile 8.5 günde kesintisiz toplam 50.000 km mesafeyi kat ediyor. Ne varsa eskilerde var. https://www.instagram.com/reel/DE7zD3aoMPZ/?igsh=MWJuaWxwbjUyMXVyZg== 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 29 Ocak Yazar Paylaş 29 Ocak Güneye indik 4.8 litre/ 100 km ile. 105,110 km sürat. Dönüşte , hafif şehir içi gezinti, daha yüksek sürat , yük ile 5.4 litre/ 100 km e çıktı tüketim. Motor güzel, sessiz, çekiş iyi. Uzun yolda keyifli. Sıcaklık artınca, 17 -18 derecelere çıkıyor malum, kışlık Petlas Snowmaster Sport2 ler biraz zorlandı, sıcaklık düşükken gayet iyi. 1 Yorum bağlantısı
Melih Apaydın 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Evren Erakçora yazdı: Tasarım: Standart Focus’tan 3cm daha yüksek süspansiyona sahip. Ayrıca tekerlekler de daha büyük. Tavanda siyah tavan rayları ve plastik çamurluk korumaları mevcut. Spor görünüm için arkada krom çift eksoz var. Dingil mesafesi epey uzun( 270cm). Sınıfının en uzun dingil mesafelerinden biri. Ön ve arkada led farlar , stoplar standart. Arka koyu camlar hoş duruyor. 17 elmas kesim jantlar var. Ön sis farı alt kısımdan standart farların yanına konmuş. Çok canlı renkler pek yok vwler , cilo lar gibi ama gösterişli mavi bir renk var. İç Mekan: Bana biraz karanlık , kasvetli geldi ama büyük ekran( tablet) dikkat çekiyor iç mekanda. Bej renkler, renkli detaylar falan yok. Ancak sağlam ve iyi işçiliğe sahip bir iç mekan var gibi duruyor. Trimlerden pek ses gelecek gibi değil, genelde sağlam bir his veriyor. Sürücü tarafı tutamak hoşuma gitti. Bardaklıklar, eşya gözleri kullanışlı. Kapı gözleri kumaşla kaplı o da hoş olmuş. Orta ayna arkayı çok güzel gösteriyor.Otomatik karartma da güzel bir özellikmiş. Yan aynalar biraz küçük gibi, çift açılı da değil. Ön direkler biraz fazla kalın geldi bana ,görüşü kısıtlayabiliyor dönüşlerde, ön kelebek camı olmaması da görüşü azaltıyor. Arka diz mesafeyi çok iyi. Sınıfının en iyi diz mesafelerinden biri. Baş mesafesi de epey iyi. Şaft tüneli de küçük, arka ortaki yolcu da rahat. Bagaj 356 litre kapasite ile sınıfın küçüklerinden. Stepne kullanılması bagajı biraz daraltmış, bazı pazarlarda tamir kiti ile satılıyor onlarda bagaj 390 litre civarı. Benim için stepne gerekliydi. Şunu da ekleyeyim bagaj ağzı geniş, yükleme eşiği epey düşük yüklemesi rahat. Kapama kolları kullanışlı. İç mekan sessizliği bana iyi geldi. Yol sesi epey az, yüksek süratte hafif rüzgar sesi var. Benzinli motor zaten sessiz. Sürüş: Focus’un iddialı olduğu disiplin malum. Direksiyon sistemi çok güzel, şehir içinde hafif ve hassas. Yüksek süratte şerit değiştirmelerde , viraj almalarda yine harika. Virajda hafif dever varsa zaten kendiliğinden dönüyor virajı:) 3cm yükseklik farkı pek hissedilmiyor. Belki limitlerde fark edebilir. Arkada torsiyon çubuk kullanılmış , güçlü modellerde bağımsız süspansiyon da var. Bozuk yollarda faydası faydası vardır bağımsız süspansiyonun. Islak zeminde yol tutuş biraz zayıf çünkü Conti Eco6 lar pek iyi değil. Islak zeminde tutunmayı pek sevmiyor. Daha iyi bir lastiği hak ediyor. Manuel şanzıman güzel yolları biraz daha kısa olabilirdi. Geri vites mandalı iyi olmuş. Frenlerin dozlaması ve kuvveti fevkalade iyi. Motor: Motor 1.0 turbo , güvenirlik konusunda kötü bir imaja sahip, bir çok yerli ve yabancı sitede olumsuz yorumlar var. Hararet, kayış koparma sorunları biliniyor. 2014 yılında hararet sorunu çözüldüğü söyleniyor. 2019 model de triger zincirine geçilmiş. Önceki yağ içinde çalışan triger çok sorun çıkarmış. Özellikle yağı biraz geç değiştirenlerde daha fazla sorun olduğu biliniyor. Bu motorla ilgili sorunların büyük ölçüde çözüldüğünü düşünüyorum. Motor alt devirlerde yeterli tork ürettiği ve 6000 devire kadar güzel devirlendiği için keyifli bir makine. Uzun yolda normal kullanımda 5.3 litre/100 km ile yolculuk yaptım. 90-100 km ile gidilirse 4.5lara kadar düşebilir. Şehir içi( Balıkesir ) 5.5 civarı gezebildim. Bence kasa ağırlığına ( 1380kg) göre tüketim epey düşük. Güvenlik: Sağlam gövde, iyi frenler, iyi yol tutuşla güven veren bir araç. Ancak teknolojik güvenlik donanımları paket halinde opsiyon. Ben de bu donanımlar yok. Değerli hocam merhaba. Ben de Focus 1.0 düşünüyorum ama otomatik. Uzun süreli kullanım tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz? 1.0 motoru tavsiye eder misiniz? Aşırı performans arayan birisi değilim. Genellikle şehiriçi kullanıyorum. Ara hızlanmalar ve uzun yollarda sollamalarda ve yokuşlarda bana sıkıntı çıkarmasın yeter. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Melih Apaydın yazdı: Değerli hocam merhaba. Ben de Focus 1.0 düşünüyorum ama otomatik. Uzun süreli kullanım tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz? 1.0 motoru tavsiye eder misiniz? Aşırı performans arayan birisi değilim. Genellikle şehiriçi kullanıyorum. Ara hızlanmalar ve uzun yollarda sollamalarda ve yokuşlarda bana sıkıntı çıkarmasın yeter. Ben çok memnunum, performans yeterli, çoğu insan için fazlasıyla yeterli. Bir çok 1.6, dizelden daha hızlı ve sessiz. Otomatik vites konusunda emin değilim sanırım dsg gillerden , onlar biraz narin oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 10 Şubat Paylaş 10 Şubat (düzenlendi) Evren Erakçora yazdı: Ben çok memnunum, performans yeterli, çoğu insan için fazlasıyla yeterli. Bir çok 1.6, dizelden daha hızlı ve sessiz. Otomatik vites konusunda emin değilim sanırım dsg gillerden , onlar biraz narin oluyor. Yenilerde 8 ileri tork konvertörlü şanzıman yok mu? Sağlam diye bilinir. Yanlışım varsa düzeltin tabi Düzenleme: 1.0 benzinli hybrid seçeneği ile 155 hp olmuş. 7 ileri çift kavrama ile geliyor. 1.5 atmosferik benzinli ve dizel modeller 8 ileri tork konvertörlü ile gelmeye devam ediyor. 10 Şubat tarihinde Görkem Karakaş tarafından düzenlendi Bilgi 2 Yorum bağlantısı
Melih Apaydın 11 Şubat Paylaş 11 Şubat (düzenlendi) Görkem Karakaş yazdı: Yenilerde 8 ileri tork konvertörlü şanzıman yok mu? Sağlam diye bilinir. Yanlışım varsa düzeltin tabi Düzenleme: 1.0 benzinli hybrid seçeneği ile 155 hp olmuş. 7 ileri çift kavrama ile geliyor. 1.5 atmosferik benzinli ve dizel modeller 8 ileri tork konvertörlü ile gelmeye devam ediyor. 2023 model 1.0 larda otomatik olanlar hybrid ve 7 ileri çift kavrama (ıslak olması lazım) 125 hp. 2024 yılında satışa çıkanlar 155 hp olmuş. 11 Şubat tarihinde Melih Apaydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 12 Şubat Paylaş 12 Şubat İki hafta önce Kıbrıs ta 1.0 hybrid olanı kiralayıp 3 gün kullandım. Motor , şanzıman uyumu , hızlanma olarak güzeldi. Ortalama 6lt/100km yaktı. Hergün lefkoşa mağusa arasında gidip geldik. Yol sesi olarak sınıfındaki araçlardan ne iyi ne kötü. 3 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Şubat Yazar Paylaş 20 Şubat Hava karlı buzlu olunca el frenini çekmeden bırayım dedim. Normalde kendi otomatik freni çekiyor, kolu aşağı indirince freni indirmedi, göstergede frene basarak el frenini indirin yazdı, o şekilde oluyormuş. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Mart Yazar Paylaş 2 Mart Lastik diş ölçer aldım, fakat amerikan birimlerine göre yapılmış. mm yok. 1/32 falan yazıyor. 1 inçi 32 e bölmüşler. 2.54cm / 32 = 0,079 cm oluyor. Petlas önler 7 mm civarı ,arkalar neredeyse hiç aşınmamış 8 mm civarı oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 2 Mart Paylaş 2 Mart Evren Erakçora yazdı: Lastik diş ölçer aldım, fakat amerikan birimlerine göre yapılmış. mm yok. 1/32 falan yazıyor. 1 inçi 32 e bölmüşler. 2.54cm / 32 = 0,079 cm oluyor. Petlas önler 7 mm civarı ,arkalar neredeyse hiç aşınmamış 8 mm civarı oluyor. Kaç kilometre yol yaptı ki? Kışlıklar milimetre olarak biraz dişli oluyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Mart Yazar Paylaş 2 Mart Koray Demir yazdı: Kaç kilometre yol yaptı ki? Kışlıklar milimetre olarak biraz dişli oluyor. 8,10 bin km yaptı galiba. Evet 8mmden fazla olabiliyor kış lastikleri. Sanırım 8.5 mm falandı ilk başta. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts