İçeriğe Yönlendir

Yeni Focus Active


Evren Erakçora

Recommended Posts

Evren Erakçora
Hakan Gürsu yazdı:

Güle güle kullanın, bende şunun SW una halleniyorum. 😁 Ama çok para. 

Çok kullanışlı olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bugün İzmir'e yolculuk yaptık. 4.2 litre/100 km yakıt yaktı. Yol bilgisayarına göre. 100 km civarı hızlarda kullandım. Şaşırttı beni. Conti Eco lastikler de iyi tasarruf sağlıyor gibi.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
İlkay Başaran yazdı:

Yaklaşık 10 derece yokuşu 1600 devirde son viteste sıkmadan çıkıyor. Tek kişiydim tabi. 

İlginç şekilde 1600 devirde 240 nm tork veriyor. 1.5 dci 1750 devirde 220 nmydi.

1.5 tdci 1750dd 270nm torku var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Bugün İzmir'e yolculuk yaptık. 4.2 litre/100 km yakıt yaktı. Yol bilgisayarına göre. 100 km civarı hızlarda kullandım

Düz atmosferik 1.25’lik de o civarda yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Evren Erakçora yazdı:

Bugün İzmir'e yolculuk yaptık. 4.2 litre/100 km yakıt yaktı. Yol bilgisayarına göre. 100 km civarı hızlarda kullandım. Şaşırttı beni. Conti Eco lastikler de iyi tasarruf sağlıyor gibi.

Dizel fiesta o kadar az yakmıyor :) gayet başarılı bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Düz atmosferik 1.25’lik de o civarda yakıyor. 

Fiesta 1.25 4.9 falan yakardı bu hızlarda. 80,90 la bile çok zor 4.5 altı. Fiesta için.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mustafa Yanar yazdı:

1.5 tdci 1750dd 270nm torku var

90 lık 1.5

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Evren Hocam araç kaç beygir, şu an listede 155hp görünenler farklı mı? Tüketim çok güzel bu arada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Saygın Can Oğuz yazdı:

Evren Hocam araç kaç beygir, şu an listede 155hp görünenler farklı mı? Tüketim çok güzel bu arada.

Benimki 125lik 2024ler 155lik.Ve hafif hibrit, sanırım donanımlar aynı.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Benimki 125lik 2024ler 155lik.Ve hafif hibrit, sanırım donanımlar aynı.

Pzt geleceğim, kapışalım :crazy: oto clup rollingcileri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Evren Erakçora

Arabanın tablette navigasyon, spotfy açmak için telefodan ayarları açmak gerekiyor, blutooth, wifi, konum vs ayrıca spofy ın da telefonda açık olması gerekiyor bende. Redmi note 8. Kısayolu yok mu bunun acaba? Samsung larda araba modu varmış. 

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Spotify'ın "car thing" diye bir özelliği vardı.  Hey spotify deyince açılıyordu sesli komutlu araçlar için. Bir kurcala hocam.

https://carthing.spotify.com/

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Start - stop özelliğini kapatmıyorum, bence güzel çalışıyor. Dikkat ettim biraz devirli hızlı kullanınca hemen stop etmiyor, 3,5 saniye bekliyor. Normalde durur durmaz stop ediyor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Start - stop özelliğini kapatmıyorum, bence güzel çalışıyor. Dikkat ettim biraz devirli hızlı kullanınca hemen stop etmiyor, 3,5 saniye bekliyor. Normalde durur durmaz stop ediyor. 

bu sistemler bazı arabalarda fren befalinin ne kadar basildigina gore davraniyor. mercedes te tam basmazsak motoru kapatmiyor mesela. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Doğan Arşiray yazdı:

bu sistemler bazı arabalarda fren befalinin ne kadar basildigina gore davraniyor. mercedes te tam basmazsak motoru kapatmiyor mesela. 

Bunda tam durmasan bile motoru durduruyor. 5 km hız civarı stop ediyor.  Hava çok sıcaksa stop etmiyor, klima yetmez diye. Veya motor soğuksa stop etmiyor. 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Bunda tam durmasan bile motoru durduruyor. 5 km hız civarı stop ediyor.  Hava çok sıcaksa stop etmiyor, klima yetmez diye. Veya motor soğuksa stop etmiyor. 

Tehlikeli ama. U dönüş yaparken eziliyordu arkadaşım start stop yüzünden. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

Tehlikeli ama. U dönüş yaparken eziliyordu arkadaşım start stop yüzünden. 

Nedenini anlayamadım. Neden tehlikeli?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Nedenini anlayamadım. Neden tehlikeli?

Sinyalizasyonsuz, u dönüşün yasak olmadığı ana yol geçişleri var bizde. 2 3 km hızla dönüş yaparken stop etmesi tehlike yaratmaz mı? 

Hareket halindeki aracın stop start fazına geçmesi bence güvenlik açığı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

En azından direksiyon açı sensörü olmalı. Sizde belki vardır bilmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

En azından direksiyon açı sensörü olmalı. Sizde belki vardır bilmiyorum.

Debriyaja basar basmaz motor çalışıyor, direksiyonu hafif çevirince de çalışıyor. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Debriyaja basar basmaz motor çalışıyor, direksiyonu hafif çevirince de çalışıyor. 

Çok ciddi kaza tehlikesi atlattı arkadaşım. Dudakları patlamış korkudan. U dönecek karşıdan gelen var ama mesafe yeterli. Bizimki dönerken çok yavaşlıyor sanırım ss devreye girmiş. Stop ettirdim diye bizimki de kontak kapat aç vs çalıştıramamış. O ara karşıdan gelen de tabi saniyede 25 metre ile geliyor. Belki 100 kişide biri yaşar bunu ama ihtimal dahilinde. Kontağa sarılmasa belkide bu sorunu hiç yaşamayacaktı. 
Arabaya bindiğimde ilk işim ss kapatmak oluyor. Bir türlü sevemedim bende.

Hareket halindeki aracın motoruna bence müdahale etmemeli ss

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Doğan Arşiray yazdı:

fren befalinin ne kadar basildigina gore davraniyor. tam basmazsak motoru kapatmiyor mesela. 

Bence her arabada böyle çalışması lazım S&S sisteminin.

Hafif basınca motoru kapatmamalı, durduktan sonra şiddetli basarsa kapanmalı motor.

Bi akrabada C4 Cactus var, onda da saçma çalışıyo, durmadan kapatıyo motoru, arabayı park etmek istediğinde manevra yapana kadar 3 defa durup çalışıyo motor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Bir türlü sevemedim bende.

ilk kullandığımda duvara çarpıyordum, hemen bir müdahele isteği doğuyor insanda, çök ötömatik şeyleri sevmiim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Benim 2008de devre dışı bırakılmış galiba, aldığımdan beri bir kere bile devreye girmedi, zaten girsede kapatırdım :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Start stop sistemler, mild hibritle beraber ekonomik binek otomobil sekteröndeki en karmaşık sistemlere sahip. Ve arıza ihtimali en fazla olanlardan
 

marş motoru, alternatör, klima, motor ve turbo yağlama, akü, elektronik devreler hepsi daha karmaşık tasarlanıyor. 
 

hibrit arabalar o yüzden, günümüz start stoplu arabalara göre daha basit ve ucuz tasarımlı 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...