İçeriğe Yönlendir

Yeni Focus Active


Evren Erakçora

Recommended Posts

Evren Erakçora
Görkem Karakaş yazdı:

Hayırlı olsun. Güle güle kullanın Focus focustur manueli de keyiflidir. Bu motor dediğiniz sorunlarla dile gelse de 2013 den itibaren 5 sene(hafızam yanıltıyor olabilir) yılın motoru ödülünü aldı.

Yalnız o bagaj hacmi ne kadar azmış öyle.. Pratikte nasıl yeterli mi hacim?

Çok teşekkürler. Sürüşü keyifli motorun, gazeteciler puan veriyor oradan ödülleri var, evet. Fakat güvenirlik ayrı. 

Bagaj kullanışlı aslında , derin değil. İç mekana kaymış hacim. Koltuklar yatınca 1400litreye yakın zaten hacim. Stepne koymayıp hacmi arttıran üreticiler de var, onu da hesap etmek lazım. Bagaj isteyen sw almalı, çok hoş tasarımı var. O harika. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Evren bey aracınız tekrar hayırlı uğurlu olsun. Güzel günlerde kullanın. Sormak istediğim bir kaç husus var.

Ilki vw 4 silindir 1.2 motorda turbo 1.400 devirden sonra devreye giriyor ve fazla bir bosluk hissettirmiyor hizlanma pamuk gibi pürüzsüz ancak vw 3 silindir 1.0 motorlarda 2.000 devre kadar boşluk var ve bu can sıkıcı bir durum. 1.0 eco boost motorlarda turbo boşluğu nasıl hizlanma kaç devirde başlayor ? 

Ikinci sorum tam emin olmamakla beraber bu motorlarda triger eskiden kayışlı iken şimdi zincirliye mi dönülmüş . 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Hayırlı olsun, güle güle kullanın.Çok güzel araç, arka süspansiyon bağımsız olsaydı keşke, sw kasada tüm donanımlar arka süspansiyonda bağımsızmış.Küçük kuga olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mustafa Erkan yazdı:

Sormak istediğim bir kaç husus var.

Ilki vw 4 silindir 1.2 motorda turbo 1.400 devirden sonra devreye giriyor ve fazla bir bosluk hissettirmiyor hizlanma pamuk gibi pürüzsüz ancak vw 3 silindir 1.0 motorlarda 2.000 devre kadar boşluk var ve bu can sıkıcı bir durum.

 

Bahsi gecen durum gercekten yazdıgınız gibi.. Baska aracta farkı bende hissediyorum.. Geç kaldığında o tadı alamıyorum .. vw de O arayı cok guzel ayarlamıslar hakikaten.. 👍 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mustafa Erkan yazdı:

Evren bey aracınız tekrar hayırlı uğurlu olsun. Güzel günlerde kullanın. Sormak istediğim bir kaç husus var.

Ilki vw 4 silindir 1.2 motorda turbo 1.400 devirden sonra devreye giriyor ve fazla bir bosluk hissettirmiyor hizlanma pamuk gibi pürüzsüz ancak vw 3 silindir 1.0 motorlarda 2.000 devre kadar boşluk var ve bu can sıkıcı bir durum. 1.0 eco boost motorlarda turbo boşluğu nasıl hizlanma kaç devirde başlayor ? 

Ikinci sorum tam emin olmamakla beraber bu motorlarda triger eskiden kayışlı iken şimdi zincirliye mi dönülmüş . 

 

Çok teşekkürler Mustafa Bey,1.2 TSI gibi, alt devirlerde canlı. Zaten maks tork 1400 devirde geliyor. 4500 devire kadar devam ediyor. Performans epey iyi. Ben 1500 devir altında pek sürmüyorum üst viteslerde biraz titreşimli çalışıyor bu devirlerde. Yani 6. Vites ile 1400 devirde yürüyor ama 5.vitese almayı tercih ediyorum. Düşük viteslerde daha rahat. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Evren Erakçora yazdı:

Çok teşekkürler Mustafa Bey,1.2 TSI gibi, alt devirlerde canlı. Zaten maks tork 1400 devirde geliyor. 4500 devire kadar devam ediyor. Performans epey iyi. Ben 1500 devir altında pek sürmüyorum üst viteslerde biraz titreşimli çalışıyor bu devirlerde. Yani 6. Vites ile 1400 devirde yürüyor ama 5.vitese almayı tercih ediyorum. Düşük viteslerde daha rahat. 

2019 da zincire geçilmiş, evet. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Alpay Sumer yazdı:

Bahsi gecen durum gercekten yazdıgınız gibi.. Baska aracta farkı bende hissediyorum.. Geç kaldığında o tadı alamıyorum .. vw de O arayı cok guzel ayarlamıslar hakikaten.. 👍 

Bir defa golf 1.2 tsi kullandım, gerçekten motor harika, sessiz ve alt devirlerde canlı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Saygın Can Oğuz yazdı:

Sanki bu donanımda SW Fiat'ın Cross Wagon'u ile aynı tür.

Bir numara büyüğü ve iki numara sağlamı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Evren bey cevaplarınız için teşekkür ederim. Ford bağımlılık yapan bir marka, 16 sene kullandım ve çokta memnun kaldım. Temiz kullanımda sahibini üzmeyen bir çok araçta bulamayacağınız yol tutuş ve emniyet hissini veren sınıfının en geniş hacmini sunan özetle reklamlarında söylendigi gibi " Ford ta hep daha fazlasını bulacaksınız " sözünü hakeden bir marka. 1.0 motorlarında geçmişte yaşanan olumsuzlukların giderilmesi de büyük bir artı. Yeni aracınızla olan tecrübelerinizi lütfen paylaşmaktan çekinmeyin diyorum . Belli olmaz belki bizlerde bir süpriz yapabiliriz. :vreka: Keyifle kullanmanız dileklerimle. 

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kalorifer dahil bir çok işlem tabletten yapılıyor. Z kuşağı için iyi olabilir. Tesla benzeri ekran diye. Bizler için biraz kullanımı zor. Alışkanlık lazım.

IMG_20231126_183541.jpg

IMG_20231126_183533.jpg

IMG_20231126_182900.jpg

IMG_20231126_182857.jpg

IMG_20231126_182847.jpg

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

düğme kırmızı çizgimiz

18 yaşında,tabletle doğmuş adama anlatamazsın abl.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Metin Uzunoğlu yazdı:

Sync 4 mü var?

Evet hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Kalorifer dahil bir çok işlem tabletten yapılıyor. Z kuşağı için iyi olabilir. Tesla benzeri ekran diye. Bizler için biraz kullanımı zor. Alışkanlık lazım.

IMG_20231126_183533.jpg

2013 yılından beri ısıtma ve havalandırma sistemleri fordun bazı pazarlarında ekrandan yapılıyordu, daha düşük maliyetli. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Teslaya benzemeye çalışıyor bence. Taklitler aslını yüceltir.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Metin Uzunoğlu yazdı:

2013 yılından beri ısıtma ve havalandırma sistemleri fordun bazı pazarlarında ekrandan yapılıyordu, daha düşük maliyetli. 

Almanda da ingilizde de bundan var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Almanda da ingilizde de bundan var. 

Abd ve Kanada pazarında klimayı bırak arsç giriş şifresi bile orta direkte ve dokunmatik .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Metin Uzunoğlu yazdı:

Abd ve Kanada pazarında klimayı bırak arsç giriş şifresi bile orta direkte ve dokunmatik .

Almanlarda işçilik ve kalite daha yüksektir ama hocam.  ABDli büyük motor sever, yumuşak plastiğe falan pek bakmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Almanlarda işçilik ve kalite daha yüksektir ama hocam.  ABDli büyük motor sever, yumuşak plastiğe falan pek bakmaz. 


abd’li Avrupa arabalarına öcü gibi bakıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


abd’li Avrupa arabalarına öcü gibi bakıyor. 

kamyonete bile zar zor sığan obezler

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

f150 ile markete giden insan evlatları, değişik bir coğrafya. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


abd’li Avrupa arabalarına öcü gibi bakıyor. 

60larda 70lerde vw çok satmış adamlarda. Kalite ,işçilik falan onlara iyi gelmiş. Toyotaya rock solid demişler. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

f150 ile markete giden insan evlatları, değişik bir coğrafya. 

60larda 70lerde vw çok satmış adamlarda. Kalite ,işçilik falan onlara iyi gelmiş. Toyotaya rock solid demişler. 


vw satmışsa herkes f150 ile markete gitmiyordur yav. Bazen sokaklarında geziyorum. Büyük araba kadar küçük de var. Küçük derken mid size çoğunluk olmak üzere compact da epey var yani. Satılan ilk 10 modelden en küçük boyutlu tek araba 10.sırada civic. 6’da camry. Gerisi pikap cip :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Pikaplarda emisyon şeysi pek sıkı değil ,ondan v8 7,8 litre motorlar hala satılıyor. Sağlam da oluyor, almışken pikap alayım diyorlar demek ki. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...