İçeriğe Yönlendir

Yeni Focus Active


Evren Erakçora

Recommended Posts

Evren Erakçora

 

 

Tasarım:

 

Standart Focus’tan 3cm daha yüksek süspansiyona sahip. Ayrıca tekerlekler de daha büyük. Tavanda siyah tavan rayları ve plastik çamurluk korumaları mevcut. Spor görünüm için arkada krom çift eksoz var. Dingil mesafesi epey uzun( 270cm). Sınıfının en uzun dingil mesafelerinden biri. Ön ve arkada led farlar , stoplar standart. Arka koyu camlar hoş duruyor. 17 elmas kesim jantlar var. Ön sis farı alt kısımdan standart farların yanına konmuş. Çok canlı renkler pek yok vwler , cilo lar gibi ama gösterişli mavi bir renk var.

 

İç Mekan:

 

Bana biraz karanlık , kasvetli geldi ama büyük ekran( tablet)  dikkat çekiyor iç mekanda. Bej renkler, renkli detaylar falan yok. Ancak sağlam ve iyi işçiliğe sahip bir iç mekan var gibi duruyor. Trimlerden pek ses gelecek gibi değil, genelde sağlam bir his veriyor. Sürücü tarafı tutamak hoşuma gitti. Bardaklıklar, eşya gözleri kullanışlı. Kapı gözleri kumaşla kaplı o  da hoş olmuş. Orta ayna arkayı çok güzel gösteriyor.Otomatik karartma da güzel bir özellikmiş.  Yan aynalar biraz küçük gibi, çift açılı da değil. Ön direkler biraz fazla kalın geldi bana ,görüşü kısıtlayabiliyor dönüşlerde, ön kelebek camı olmaması da görüşü azaltıyor.

Arka diz mesafeyi çok iyi. Sınıfının en iyi diz mesafelerinden biri. Baş mesafesi de epey iyi. Şaft tüneli de küçük, arka ortaki yolcu da rahat.

Bagaj 356 litre kapasite ile sınıfın küçüklerinden. Stepne kullanılması bagajı biraz daraltmış, bazı pazarlarda tamir kiti ile satılıyor onlarda bagaj 390 litre civarı. Benim için stepne gerekliydi. Şunu da ekleyeyim bagaj ağzı geniş, yükleme eşiği epey düşük yüklemesi rahat. Kapama kolları kullanışlı.

İç mekan sessizliği bana  iyi geldi. Yol sesi epey az, yüksek süratte hafif rüzgar sesi var. Benzinli motor zaten sessiz.

 

Sürüş:

 

Focus’un  iddialı olduğu  disiplin malum. Direksiyon sistemi çok güzel, şehir içinde hafif ve hassas. Yüksek süratte şerit değiştirmelerde , viraj almalarda yine harika.  Virajda hafif dever varsa zaten kendiliğinden dönüyor virajı:) 3cm yükseklik farkı pek hissedilmiyor. Belki limitlerde fark edebilir.

Arkada torsiyon çubuk kullanılmış , güçlü modellerde  bağımsız süspansiyon da var. Bozuk yollarda faydası faydası vardır bağımsız süspansiyonun.  Islak zeminde yol tutuş biraz zayıf çünkü Conti Eco6 lar pek iyi değil. Islak zeminde tutunmayı pek sevmiyor. Daha iyi bir lastiği hak ediyor.

Manuel şanzıman güzel yolları biraz daha kısa olabilirdi. Geri vites mandalı iyi olmuş.

Frenlerin dozlaması ve kuvveti fevkalade iyi.

 

Motor:

Motor 1.0 turbo , güvenirlik konusunda kötü bir imaja sahip, bir çok yerli ve yabancı sitede olumsuz yorumlar var. Hararet, kayış koparma sorunları biliniyor. 2014 yılında hararet sorunu çözüldüğü söyleniyor. 2019 model de triger zincirine geçilmiş. Önceki yağ içinde çalışan triger çok sorun çıkarmış. Özellikle yağı biraz geç değiştirenlerde  daha fazla sorun olduğu biliniyor.

Bu motorla ilgili sorunların büyük ölçüde çözüldüğünü düşünüyorum.

Motor alt devirlerde yeterli tork ürettiği ve 6000 devire kadar güzel devirlendiği için keyifli bir makine.

Uzun yolda normal kullanımda 5.3 litre/100 km ile yolculuk yaptım. 90-100 km ile gidilirse 4.5lara kadar düşebilir. Şehir içi( Balıkesir ) 5.5 civarı gezebildim.  Bence kasa ağırlığına ( 1380kg) göre tüketim epey düşük.

 

Güvenlik:

 

Sağlam  gövde, iyi frenler, iyi yol tutuşla güven veren bir araç. Ancak teknolojik güvenlik donanımları paket halinde opsiyon. Ben de bu donanımlar yok. 

WhatsApp Image 2023-11-19 at 21.33.530.jpeg

WhatsApp Image 2023-11-10 at 20.24.15 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-11-10 at 20.24.15.jpeg

  • Beğen 43
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sağ stop bozuk mu :tongue:

 

hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Görünce baktıran bir Focus modeli sonunda tekrar oldu makyajlı kasa ile. Benzinli Turbo ile manuel şanzıman keyfi de bir başkadır. Güle güle kazasız belasız  kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Hayırlı olsun hocam :nazar:

Çok sürüş asistanı istenmiyor, manuelde tercih edilebiliyorsa gerçekten C Hatchback sınıfında fiyatı uygun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Hayırlı uğurlu olsun gülerek kullanın Evren Hocam maşallah 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Saygın Can Oğuz yazdı:

Görünce baktıran bir Focus modeli sonunda tekrar oldu makyajlı kasa ile. Benzinli Turbo ile manuel şanzıman keyfi de bir başkadır. Güle güle kazasız belasız  kullanın.

Ford sever yorumu :)  , teşekkürler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Adaş hayırlı olsun. :nazar:

Allah kaza bela göstermesin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Hayırlı olsun. Kazasız belasız keyifli sürüşler Evren hocam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Hayırlı olsun güzel günlerde kullanın.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sağ stop bozuk mu

Hibrit stop abi. Fordun geliştirdiği yeni bir özellik. Trafik durumuna göre sağı veya solu yakıyor. Ampül ömrünü uzatmak içinmiş. Sıkışık trafikte her ikisini birden yakıp iç stopları kapatıyor.

 

 

 

 

Meselaa yanii :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Kazasız Belasız Hayırlı Olsun 

Oğuzkan Erışık yazdı:

Hayırlı olsun güzel günlerde kullanın.

Hibrit stop abi. Fordun geliştirdiği yeni bir özellik. Trafik durumuna göre sağı veya solu yakıyor. Ampül ömrünü uzatmak içinmiş. Sıkışık trafikte her ikisini birden yakıp iç stopları kapatıyor.

 

 

 

 

Meselaa yanii :crazy:

Vallahi Ciddiye aldım 🙂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Güzel bir ford, bence fiyat/performans olarak baktığınızda mükemmel bir araç. Kazasız belasız ve cezasız kullanmanız dileğiyle...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Kırçal

Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin inşallah.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Hayırlı olsun 

Bu sağ sol stop kapatma 2004 cordobada vardi garip ama keyifli bir özellik 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Hayırlı olsun Evren hocam 🧿 maşallah, iyi günlerde kullanın.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

hayirli olsun 🧿 bende sevdim tasarimi.. formentora benzettim..  gülerek kullan.. ama foto ekleyin doyamadik..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Hayırlı olsun. Güle güle kullanın Focus focustur manueli de keyiflidir. Bu motor dediğiniz sorunlarla dile gelse de 2013 den itibaren 5 sene(hafızam yanıltıyor olabilir) yılın motoru ödülünü aldı.

Yalnız o bagaj hacmi ne kadar azmış öyle.. Pratikte nasıl yeterli mi hacim?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...