İçeriğe Yönlendir

Symbol Yol Tutuş Nasıl Artırılır?


Ali Darbaz
Çözüme git Tevfik Işık tarafından,

Recommended Posts

Murat Sahın
Aytac Sakal yazdı:

Benim Captur önceden sahip olduğum ve Kullandığım diğer Symbollerden net şekilde daha yüksek.Virajlarda hiç arkadan bırakma hissetmedim yol tutuştan şikayetim yok.Symbolde Hankook Lastik takımı vardı öncesinde Continental kullanıyordum.Viraj etkisinde Captur üzerindeki 205 55 17 Lastik ölçüsününde etkisi vardır elbet.

Arabanın ağırlık dağılımı çok dengesiz merkez yüksekte bunu uzun yıllar kullanınca çok daha iyi anlıyorsunuz ayrıca çok hafif.Bir üst kasa bana daha dengeli ve iyi geldi.İlla uğraşacağım diyorsanız Tevfik Beyin tavsiye ettiği yayların sonucunu bende merak ettim olursa çok faydalı bir paylaşım olacaktır.

 

Abi captur daha kısa, daha geniş duruyor sembole göre. Şasi kesinlikle daha rijit. A sütunu altından krikoya vrulduğunda kapı ayarlarından belli olurdu sembolün burkulduğu. Linea öyle değildi mesela ki model yılı ve segment olarak rakip linea ile sembol. Sembolü yüklediğimizde araba otururdu, lineayı yüklediğimizde o kadar belirgin fark olmuyordu. Bence sembolü yapamamışlar.

 

Sadece yerden yükseklik açıklamaz aslında bu durumu. Söz gelimi focus 2 yerden yüksek aslında. Benim linea ile arabanın altını vurmadan geçemediğim yerlerden babam focus 2 ile en ufak sürtme yaşamadan geçerdi mesela. Golfün altına timsah kriko sokamıyorlardı, çamurluktan elle destek verip az kaldırıp öyle krikoya alıyorlardı arabayı ama buna rağmen aynı ebatta lastik kullanılan focus 2 ile viraj konusunda kıyaslanmaz bile. Ama golf çok daha belirgin şekilde konforluydu bozuk yollarda. Yol tutuşu da focus kadar olmasa da hiç pişman etmiyordu. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Sadece yerden yükseklik açıklamaz aslında bu durumu

Bende bunu demek istedim yerden yükseklikten farklı bir durum var ağırlık dağılımı çok dengesiz merkez yerden yüksek ve çok hafif çok kolay önden kayar arka bırakır.Örneğin araba boş iken yüksek hızda hiç stabilize değil bagajı yükle daha dengeli hale geliyordu güven veriyordu kilit nokta bu aslında.Birde ben hep iyi Lastikle kullandım diğer Symbollerde buna dahil.

Hedef Kitle belli Filo Taksi İş Aracı v.b.Ben arabaya alıştıktan sonra sevmiştim memnundumda masraf çıkarmazdı motoru iyiydi tabi Lpg den uzak dururursan.Bir önceki arabam Yumurta kasa Accent idi Motosikletim Hyosung GT 250 idi sen düşün artık 🙂.

 

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Aytac Sakal yazdı:

Symbollerden net şekilde daha yüksek

yol tuutş kabiliyetinde bu yükseklik işi genelde yanlış anlaşılır o yüzden, her yere daha yakın olan daha iyi yol tutar demek değildir ondan. A sütünün esnemesi bile fark ettirir olayı, mesela ben renkli, homojenliği/yük endeksi belirsiz bir bir yaya para yatıracağıma kule gergisini tercih ederdim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

yol tuutş kabiliyetinde bu yükseklik işi genelde yanlış anlaşılır o yüzden, her yere daha yakın olan daha iyi yol tutar demek değildir ondan. A sütünün esnemesi bile fark ettirir olayı, mesela ben renkli, homojenliği/yük endeksi belirsiz bir bir yaya para yatıracağıma kule gergisini tercih ederdim.


Bizim otopark çıkışı rampa çıkışı şeklinde. Tam düzlüğe geldiğimiz yer ise çapraz. Yani önce sol ön teker düze çıkıyor. Sonra sağ ön teker. Sonra sol arka. En son sağ arka düze çıkıyor. 
 

bu esnada kapılardaki lastik esneme seslerini duyuyorum :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Çağlar Bayur yazdı:

yol tuutş kabiliyetinde bu yükseklik işi genelde yanlış anlaşılır o yüzden, her yere daha yakın olan daha iyi yol tutar demek değildir ondan. A sütünün esnemesi bile fark ettirir olayı, mesela ben renkli, homojenliği/yük endeksi belirsiz bir bir yaya para yatıracağıma kule gergisini tercih ederdim.

Ben sizin paylaşımlarınızdan çok faydalandım arabayı satmış olsamda çevremde halen kullananlar var görüşlerinizi önemserim bilmek isterim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Aytac Sakal yazdı:

Ben sizin paylaşımlarınızdan çok faydalandım arabayı satmış olsamda çevremde halen kullananlar var görüşlerinizi önemserim bilmek isterim.

teşekkürler bildiğimiz kadarını paylaşıyoruz faydası olursa ne ala

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bu esnada kapılardaki lastik esneme seslerini

parmağını ön kapı üstü birleşim yerine koysana çok eğlenceli

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Yol tutuş eksikliği Süspansiyon ve aerodinamik yapıya bağlıdır. sadece bir yay değişerek giderilemez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

Yol tutuş eksikliği Süspansiyon ve aerodinamik yapıya bağlıdır. sadece bir yay değişerek giderilemez.

ama en ucuzu o :) bu işler formula modifiyesi procesi ile  başlar masada, liftte sovuk preste biter.  benim konilere zamanında 1500 avro vermiştim, şu an veremem mesela , hem taktığın parça gözükmüyor da, 300 avro versek cikss jantımız da olurdu

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Bizim otopark çıkışı rampa çıkışı şeklinde. Tam düzlüğe geldiğimiz yer ise çapraz. Yani önce sol ön teker düze çıkıyor. Sonra sağ ön teker. Sonra sol arka. En son sağ arka düze çıkıyor. 
 

bu esnada kapılardaki lastik esneme seslerini duyuyorum :) 

Orada dur tam o kastığı anda. Kapıları aç 5 kişi bindir. Videoyu açmayı unutma :crazy:

Bu arada bu esneklik bizi kazada hayatta tutan şey. Darbe enerjisini soğuruyor. Arabanın ön şaselerine H demirler kaynat. Normalde 70 80 le yaşayacağın kazada sadece sersemlik hissedecekken ölmene sebep olacak a sütunu deformasyonuna sebep olursun.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Bahsettiği şekilde gerçek fikirleri de yapmayacak diye düşünüyorum. Bence konu sümbülü gömmek üzere açıldı. 
 

ali bey, yay, amortisör, gergi, lastik değişimlerini yapacak mısınız?

 

İlkay Başaran yazdı:

Bende Alinin tepkiyi anlayamadım. Muska mı önerdiler burada? 

Gerçek fikirle gelin ne demek.

 

Önder Özcan yazdı:

Hee yapacak, nöbetçi tamirci buldu beraber parçacıya dükkan açtırmaya gittiler.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


paçacıya gitse daha iyi yol tutar bence

 

Merhaba 

Durumu tekrar değerlendirmek ve arabayı bilinçli kullanarak sürmek için 75 kmlik bir parkur yaptım. Darlık barajına gidip geldim. Bu benim arabayla yaptığım en uzun sürüşlerimden biriydi.  

 

ADCreHfW-Hh8p5W1eaTUIx7lVCtkyJyEWEMq60mo

 

Sanılanın aksine nedense arabanın hatırladığımdan ( en son 1 ay önce böyle bir sürüş yapmıştım) çok daha iyi bir yol tutuşu olduğunu gördüm. 

 

ADCreHd5vdJpPZruWoC4JL1BAUSfH_ksPEAHlEje

 

Bundan 2 ay önce Üçüncü köprü yolunda arabanın köprü yolunda altına dolan rüzgarla sağa sola kayması durumunu kesinlikle yaşamadım. Dışarda ciddi bir rüzgar olmasına rağmen sürüş boyunca bunu hissetmedim. Ne zaman resim çekmek için durup kapıyı açtım o zaman vücuduma vuran şiddetli rüzgarı hissettim. 

 

ADCreHccR9HSKGylDlJFjrx2X0MsO3-vkbx7owDq

 

Arabaya tekrar bir şans tanıyıp, bir süre daha beraber takılmaya karar verdim. İlan hakkım yandığı için fiyatını 15 bin "Duygusal bağ koparma" parası daha ekleyip güncelledim. 

 

ADCreHc5Rgqnv8HP1cSmZ-tnsTpvAUfy00PFETIj

 

Tamir ettiğim klimasının motor ısındıktan sonra arabayı 22 derecede sabit tutması , bunu çok güzel yerine getirmesi, bana verdiği "başarı" hissi hoşuma gitti. Çin malı lastiklerimle bilinçli yaptığım sert virajlardan savrulma ve arkasının gelmesi durumu yaşamadım. Bir defa ESP devreye girdiğinde net olarak hissettim. 

 

ADCreHfbs5vUqN7PsHhB9PS2CW3sflvmOJKHQubd

 

Arabanın fren balataları yeni değiştiği için frene basınca durmayacak gibi oluyordu. ben 1 aya yakın arabayı kullanmadım, babam bu süre zarfında 500 km kadar kullanmıştı. Tekrar frenleri değerlendirmek istediğimde çok farklı bir sonuçla karşılaştım. gayet güzel frenler tutmaya başlamıştı. İlk zamanlar yaşadığım arabanın altımdan kayıp gittiği hissi tamamen ortadan kalkmıştı. 

 

ADCreHeK-nHBojCB_s5DtYknBNryCFEmEh2PXwj7

 

Bu 75 km sonbahar gezisi arabamı yeniden değerlendirmek için güzel bir vesile oldu. Bana 4,7 litre benzine maliyeti oldu . Debriyaj konusuna gelirsek, artık kavrama noktasına alıştığım için arabanın yığılması durumunu neredeyse ortadan kalktı. Arabanın yığılması durumu benim ile debriyaj arasındaki senkronun tutmamasından kaynaklı olduğunu anladım. Egea kullanmanın verdiği bir deformasyon varmış. 

 

Her neyse arabaya tek kuruş masaraf yapmaktan caydım , cevap verenlere  teşekkür ederim.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Kapıları aç 5 kişi bindir.

sonra nasıl kapatacak kapıyı?

Ali Darbaz yazdı:

Sanılanın aksine nedense arabanın hatırladığımdan ( en son 1 ay önce böyle bir sürüş yapmıştım) çok daha iyi bir yol tutuşu olduğunu gördüm. 

1500 avro nelere kadir

Ali Darbaz yazdı:

Arabanın yığılması durumu benim ile debriyaj arasındaki senkronun tutmamasından kaynaklı olduğunu anladım. Egea kullanmanın verdiği bir deformasyon varmış. 

peki şimdi debriyajı mı yoksa ayağı mı değişiyoruz?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

sonra nasıl kapatacak kapıyı?

1500 avro nelere kadir

peki şimdi debriyajı mı yoksa ayağı mı değişiyoruz?

 

Ayağım alıştı, koltuk ayarımda ona göre yeniden yaptım. Çok daha yüksek oturuyorum. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

 

 

 

Merhaba 

Durumu tekrar değerlendirmek ve arabayı bilinçli kullanarak sürmek için 75 kmlik bir parkur yaptım. Darlık barajına gidip geldim. Bu benim arabayla yaptığım en uzun sürüşlerimden biriydi.  

 

ADCreHfW-Hh8p5W1eaTUIx7lVCtkyJyEWEMq60mo

 

Sanılanın aksine nedense arabanın hatırladığımdan ( en son 1 ay önce böyle bir sürüş yapmıştım) çok daha iyi bir yol tutuşu olduğunu gördüm. 

 

ADCreHd5vdJpPZruWoC4JL1BAUSfH_ksPEAHlEje

 

Bundan 2 ay önce Üçüncü köprü yolunda arabanın köprü yolunda altına dolan rüzgarla sağa sola kayması durumunu kesinlikle yaşamadım. Dışarda ciddi bir rüzgar olmasına rağmen sürüş boyunca bunu hissetmedim. Ne zaman resim çekmek için durup kapıyı açtım o zaman vücuduma vuran şiddetli rüzgarı hissettim. 

 

ADCreHccR9HSKGylDlJFjrx2X0MsO3-vkbx7owDq

 

Arabaya tekrar bir şans tanıyıp, bir süre daha beraber takılmaya karar verdim. İlan hakkım yandığı için fiyatını 15 bin "Duygusal bağ koparma" parası daha ekleyip güncelledim. 

 

ADCreHc5Rgqnv8HP1cSmZ-tnsTpvAUfy00PFETIj

 

Tamir ettiğim klimasının motor ısındıktan sonra arabayı 22 derecede sabit tutması , bunu çok güzel yerine getirmesi, bana verdiği "başarı" hissi hoşuma gitti. Çin malı lastiklerimle bilinçli yaptığım sert virajlardan savrulma ve arkasının gelmesi durumu yaşamadım. Bir defa ESP devreye girdiğinde net olarak hissettim. 

 

ADCreHfbs5vUqN7PsHhB9PS2CW3sflvmOJKHQubd

 

Arabanın fren balataları yeni değiştiği için frene basınca durmayacak gibi oluyordu. ben 1 aya yakın arabayı kullanmadım, babam bu süre zarfında 500 km kadar kullanmıştı. Tekrar frenleri değerlendirmek istediğimde çok farklı bir sonuçla karşılaştım. gayet güzel frenler tutmaya başlamıştı. İlk zamanlar yaşadığım arabanın altımdan kayıp gittiği hissi tamamen ortadan kalkmıştı. 

 

ADCreHeK-nHBojCB_s5DtYknBNryCFEmEh2PXwj7

 

Bu 75 km sonbahar gezisi arabamı yeniden değerlendirmek için güzel bir vesile oldu. Bana 4,7 litre benzine maliyeti oldu . Debriyaj konusuna gelirsek, artık kavrama noktasına alıştığım için arabanın yığılması durumunu neredeyse ortadan kalktı. Arabanın yığılması durumu benim ile debriyaj arasındaki senkronun tutmamasından kaynaklı olduğunu anladım. Egea kullanmanın verdiği bir deformasyon varmış. 

 

Her neyse arabaya tek kuruş masaraf yapmaktan caydım , cevap verenlere  teşekkür ederim.

 

Ali bey tum sorunlari sifir maliyetle çözmüş( psikolojik olarak) 

Konu burada biter.

tarihinde Tevfik Işık tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Çok daha yüksek oturuyorum. 

ayak ayarı önemli onu var saymıştık zaten

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Düzeldi mi şimdi kaçırdım

düzelmiş daaalalım

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Orada dur tam o kastığı anda. Kapıları aç 5 kişi bindir. Videoyu açmayı unutma :crazy:

Bu arada bu esneklik bizi kazada hayatta tutan şey. Darbe enerjisini soğuruyor. Arabanın ön şaselerine H demirler kaynat. Normalde 70 80 le yaşayacağın kazada sadece sersemlik hissedecekken ölmene sebep olacak a sütunu deformasyonuna sebep olursun.


Yani hem esnek olacak hem rijit 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay Başaran yazdı:

Clioların kaderi kırsal yollar demekki bugün.

 

20231126_161846.jpg

20231126_161110.jpg

20231126_154936.jpg

20231126_161103.jpg

 

Burası nere. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Yani hem esnek olacak hem rijit 

Esnek olması gereken yerle rijit olması gereken yer tamamen değişiyor. Esnek bir travers istemezdin emin ol ama darbeyi emecek katlanma noktaları olan şase darbeyi sürücü kabinine iletöeden emeceği için hayat kurtarıyor.

Ali Darbaz yazdı:

 

Burası nere. 

Ayvalık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Aytac Sakal yazdı:

Ben arabaya alıştıktan sonra sevmiştim memnundumda

 

Değişen bir şey yok Ali Bey arabaya alıştı Limitleri kavradı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...