Selim Bilgin 14 Ağustos Paylaş 14 Ağustos Shell bir ara pahalıydı şimdi ucuzlamış sanki. Ne oldu acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ağustos Paylaş 14 Ağustos Selim Bilgin yazdı: Shell bir ara pahalıydı şimdi ucuzlamış sanki. Ne oldu acaba? reklam ile de bir yere kadar, gazdan çıkan yağı ben sevmedim kötü hatıram oldu mesela 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 14 Ağustos Paylaş 14 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: reklam ile de bir yere kadar, gazdan çıkan yağı ben sevmedim kötü hatıram oldu mesela Ne olmuştu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ağustos Paylaş 14 Ağustos Selim Bilgin yazdı: Ne olmuştu? yağı değişince düzelmişti soğuk marşta lamba sönmüyor. 3 farklı motor ve km de 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Ağustos Paylaş 14 Ağustos Mobil varken macera aramaya gerek yok. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ağustos Paylaş 14 Ağustos Mehmet Ozyurek yazdı: Mobil varken macera aramaya gerek yok. motul başlattı macerayı, tüketiciyi sosyal medyadan ikna edip ustasından istetti, pazarlama için doğru yöntemdi, eski firmalar ustayı teknik olarak ikna eder müşterisine sundururdu, 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Ağustos Paylaş 14 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: yağı değişince düzelmişti soğuk marşta lamba sönmüyor. 3 farklı motor ve km de motor bozuk olmasın 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ağustos Paylaş 14 Ağustos Tansu Kalafatoğlu yazdı: motor bozuk olmasın evet 3 ayrı marka 3 ayrı üretim tekniği 3 ayrı km deki motorda dolumdaki 1 yağ markası aynı gün değişince normale dönen vakada 3 ayrı motorun bozuk olacağı neden gelmedi ise akla, yani mümkün 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Ağustos Paylaş 14 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: evet 3 ayrı marka 3 ayrı üretim tekniği 3 ayrı km deki motorda dolumdaki 1 yağ markası aynı gün değişince normale dönen vakada 3 ayrı motorun bozuk olacağı neden gelmedi ise akla, yani mümkün Sizin yağın gazını almamışlar bence. Ondan olmuş 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 3 Eylül Paylaş 3 Eylül Artık saldım, ne filtre ne yağ soruyorum. Ne kadar üstüne titrersen, sorunlar da o kadar var oluyor. Ustamın 5W30 Ford onaylı koyduğundan emin olayım, gerisine karışmıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 3 Eylül Paylaş 3 Eylül Mehmet Ozyurek yazdı: Mobil varken macera aramaya gerek yok. Foruma yeni katıldığım zamanlar bu yağ işine kafayı takmıştım. Aşınma (Friction) testinde Rus Amerikan Avrupa yağlarının tamamı içerisinde en başarılısı Mobil1 5W30 ESP çıkmıştı. Motorum 5W30 kabul etmediği için 2. en iyi Helix HX8 5W40 tarafına gitmiştim. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Berkay Tahiroğlu yazdı: Çok sık yağ markası değiştirmeseniz iyi edersiniz. Eksiltmeye sebep olabilir. Motul eco-nergy 5w30 olabilir, hakeza Mobil super 3000 x1 formula fe 5w30'da. Fren sıvısı olarak da Dot 5.1 de olabilir ama kitapçıkta yazan, yani üreticinin önerdiği dot 4 lv(düşük viskozite), iso 4925 class 6 şartnamesinde bir fren sıvısıdır. Piyasada bu özellikleri karşılayan Motul dot 4 lv, Ate SL.6, Liqui Moly SL 6 sıvıları vardır. Genellikle düz dot 4 konulur ama aslında olması gereken düşük viskozite(Lv) dot 4'tür. Tekrardan merhabalar iyi günler, Geçen ay bahsettiğim konu üzerine; yağ olarak Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30, orijinal yağ ve hava filtresi ile yerli malı polen filtresi ile bakım işlemlerimi yaptım. Gaz kelebeğinin baya kirli olduğunu hissettiğim için onu da güzelce kurumlardan temizlettirdim. Ayrıca sizin bahsettiğiniz Dot 4 LV üzerinden devam etmek istedim ve ATE SL.6 ile fren hidroliğini komple yeniledim. Hatta değişimi yapan usta kapağı açıp baktığında hidroliğe Dot 3 ile ekleme yapılmış olduğunu gördü ve bunun çok yanlış bir şey olduğunu da iletti. En azından fren hidrolik değişimi konusunu tedbir alıp komple değiştirdiğim için mutluyum. Araç frenlemelerde daha verimli oldu bunu hissediyorum. Şu anda bakımdan 1 gün sonra fark ettiğim ve sizlere sormak istediğim farklı bir soru var; yağ bakımı öncesi anlık yakıt tüketimi rölantide 0.6-0.7 iken şu anda 0.8-1.0 aralığında değişiyor. Hareket halinde iken ise örneğin hızlanma yapıyorsam bir an 7.5 iken 25.5, 30.0 falan gösterip düşüyor, hatta rampa tırmanıyorsam anlık tüketim 50.0-55.5 gösterdiği bile oldu ve düştü tabi Önceden anlık tüketimde böyle bir uçurum yoktu ve bakım sonrası olunca ben de şüphede kaldım. Yağdan olduğunu tahmin etmiyorum, hava filtresini söküp kontrol ettim tekrar takıp vidaları da güzelce bağladım. Ancak halen bahsettiğim durum var, usta değişimlerden sonra yağ bakım sıfırlama yaptı sanırım acaba ondan mı oldu diye düşünüyorum da. Sizden de fikir almak istedim. Çok uzun yazdıysam lütfen kusuruma bakmayın. Yardımlarınız ve fikirleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim. İyi günler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül Paylaş 5 Eylül yeni hava filtresi sağlıklı hava geçirdiği için kaçan beygierlr geri döndü hali ile tüketim artar. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Yusuf Aygüler yazdı: usta değişimlerden sonra yağ bakım sıfırlama yaptı Cevabı kendiniz vermişiniz Fazla takılmayın, pompa ölçümüne odaklanın. Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Çağlar Bayur yazdı: yeni hava filtresi sağlıklı hava geçirdiği için kaçan beygierlr geri döndü hali ile tüketim artar. Zengin karışım gibi bir durum oldu o halde ortalama tüketimime 0.3 lt. etkisi var şu anda. bence çok büyük bir etki değil gibi ama zamanla rayına oturacaktır değil mi Çağlar bey 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Yusuf Aygüler yazdı: , hatta rampa tırmanıyorsam anlık tüketim 50.0-55.5 gösterdiği bile oldu bu normal, odaklanınca fark edilmiştir çok sık olur Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Celal Aydın yazdı: Cevabı kendiniz vermişiniz Fazla takılmayın, pompa ölçümüne odaklanın. Tahmin etmiştim, benimki takılmadan ziyade tedbir aslında 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Yusuf Aygüler yazdı: zamanla rayına oturacaktır değil mi ray derken keşke hep böyle kalsa da en yüksek verimi alsanız, bu tüketimin normal hali, temiz bol hava girişli hali en verimli totalde en az yaktıran halidir. kirili hava filtresi ile ekranda ortalam tüketim düştü diye görürken segmanlar, granklar acı çeker. 1 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Çağlar Bayur yazdı: bu normal, odaklanınca fark edilmiştir çok sık olur O halde odaklanmamak en iyi çözüm Çağlar Bayur yazdı: ray derken keşke hep böyle kalsa da en yüksek verimi alsanız, bu tüketimin normal hali, temiz bol hava girişli hali en verimli totalde en az yaktıran halidir. kirili hava filtresi ile ekranda ortalam tüketim düştü diye görürken segmanlar, granklar acı çeker. Kesinlikle çok kritik bir detay bu, En temiz en bakımlı hali yeğlerim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Yusuf Aygüler yazdı: O halde odaklanmamak en iyi çözüm takip tedbir iyidir, ne olduğu bilndiği sürece, bakım iyidir Yorum bağlantısı
Celal Aydın 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Hiçbir bakımdan sonra yakıtımın düştüğünü görmedim, hep bir miktar yükseldi sonra normale döndü. Bir adaptasyon süreci var araçlarda. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Çağlar Bayur yazdı: takip tedbir iyidir, ne olduğu bilndiği sürece, bakım iyidir Elimden geldiği kadarıyla tedbirli olmaya çalışıyorum. Verdiğiniz bilgiler için de ayrıca teşekkür ediyorum. Celal Aydın yazdı: Hiçbir bakımdan sonra yakıtımın düştüğünü görmedim, hep bir miktar yükseldi sonra normale döndü. Bir adaptasyon süreci var araçlarda. Çok haklısınız, benim de üçüncü bakımım, ilk kez dikkatimi çekti sanırım. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 6 Eylül Paylaş 6 Eylül Çağlar Bayur yazdı: yağı değişince düzelmişti soğuk marşta lamba sönmüyor. 3 farklı motor ve km de Ben de son 3 bakımdır kullanıyorum. Hiç öyle bir sorun yaşamadım, çalıştırıyorum ve 1-2 sn geçmeden sönüyor. Bu öncesinde de böyleydi. Araç fiesta dizel 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Eylül Paylaş 6 Eylül çok iyi zaten herkes de olacak değil.ben tercih etmem PO varsa onu tercih ediyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts