İçeriğe Yönlendir

Yağ bakımı Yağ seçimi


Burak Eroğlu

Recommended Posts

Selim Bilgin

Shell bir ara pahalıydı şimdi ucuzlamış sanki. Ne oldu acaba? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Shell bir ara pahalıydı şimdi ucuzlamış sanki. Ne oldu acaba? 

reklam ile de bir yere kadar, gazdan çıkan yağı ben sevmedim kötü hatıram oldu mesela

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

reklam ile de bir yere kadar, gazdan çıkan yağı ben sevmedim kötü hatıram oldu mesela


Ne olmuştu? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:


Ne olmuştu? 

yağı değişince düzelmişti :) soğuk marşta lamba sönmüyor. 3 farklı motor ve km de

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mobil varken macera aramaya gerek yok. :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Mobil varken macera aramaya gerek yok. :)

 

motul başlattı macerayı, tüketiciyi sosyal medyadan ikna edip ustasından istetti, pazarlama için doğru yöntemdi, eski firmalar ustayı teknik olarak ikna eder müşterisine sundururdu,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

yağı değişince düzelmişti :) soğuk marşta lamba sönmüyor. 3 farklı motor ve km de


motor bozuk olmasın :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


motor bozuk olmasın :) 

evet 3 ayrı marka 3 ayrı üretim tekniği 3 ayrı km deki motorda dolumdaki 1 yağ markası aynı gün değişince normale dönen vakada 3 ayrı motorun bozuk olacağı neden gelmedi ise akla, yani mümkün

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

evet 3 ayrı marka 3 ayrı üretim tekniği 3 ayrı km deki motorda dolumdaki 1 yağ markası aynı gün değişince normale dönen vakada 3 ayrı motorun bozuk olacağı neden gelmedi ise akla, yani mümkün


Sizin yağın gazını almamışlar bence. Ondan olmuş :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Celal Aydın

Artık saldım, ne filtre ne yağ soruyorum. Ne kadar üstüne titrersen, sorunlar da o kadar var oluyor.

Ustamın 5W30 Ford onaylı koyduğundan emin olayım, gerisine karışmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Mehmet Ozyurek yazdı:

Mobil varken macera aramaya gerek yok. :)

 

Foruma yeni katıldığım zamanlar bu yağ işine kafayı takmıştım. Aşınma (Friction) testinde Rus Amerikan Avrupa yağlarının tamamı içerisinde en başarılısı Mobil1 5W30 ESP çıkmıştı. Motorum 5W30 kabul etmediği için 2. en iyi Helix HX8 5W40 tarafına gitmiştim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler
Berkay Tahiroğlu yazdı:

Çok sık yağ markası değiştirmeseniz iyi edersiniz. Eksiltmeye sebep olabilir. Motul eco-nergy 5w30 olabilir, hakeza Mobil super 3000 x1 formula fe 5w30'da. Fren sıvısı olarak da Dot 5.1 de olabilir ama kitapçıkta yazan, yani üreticinin önerdiği dot 4 lv(düşük viskozite), iso 4925 class 6 şartnamesinde bir fren sıvısıdır. Piyasada bu özellikleri karşılayan Motul dot 4 lv, Ate SL.6, Liqui Moly SL 6 sıvıları vardır. Genellikle düz dot 4 konulur ama aslında olması gereken düşük viskozite(Lv) dot 4'tür.

Tekrardan merhabalar iyi günler,

 

Geçen ay bahsettiğim konu üzerine; yağ olarak Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30, orijinal yağ ve hava filtresi ile yerli malı polen filtresi ile bakım işlemlerimi yaptım. Gaz kelebeğinin baya kirli olduğunu hissettiğim için onu da güzelce kurumlardan temizlettirdim. Ayrıca sizin bahsettiğiniz Dot 4 LV üzerinden devam etmek istedim ve ATE SL.6 ile fren hidroliğini komple yeniledim. Hatta değişimi yapan usta kapağı açıp baktığında hidroliğe Dot 3 ile ekleme yapılmış olduğunu gördü ve bunun çok yanlış bir şey olduğunu da iletti. En azından fren hidrolik değişimi konusunu tedbir alıp komple değiştirdiğim için mutluyum. Araç frenlemelerde daha verimli oldu bunu hissediyorum. Şu anda bakımdan 1 gün sonra fark ettiğim ve sizlere sormak istediğim farklı bir soru var; yağ bakımı öncesi anlık yakıt tüketimi rölantide 0.6-0.7 iken şu anda 0.8-1.0 aralığında değişiyor. Hareket halinde iken ise örneğin hızlanma yapıyorsam bir an 7.5 iken 25.5, 30.0 falan gösterip düşüyor, hatta rampa tırmanıyorsam anlık tüketim 50.0-55.5 gösterdiği bile oldu ve düştü tabi :) Önceden anlık tüketimde böyle bir uçurum yoktu ve bakım sonrası olunca ben de şüphede kaldım. Yağdan olduğunu tahmin etmiyorum, hava filtresini söküp kontrol ettim tekrar takıp vidaları da güzelce bağladım. Ancak halen bahsettiğim durum var, usta değişimlerden sonra yağ bakım sıfırlama yaptı sanırım acaba ondan mı oldu diye düşünüyorum da. Sizden de fikir almak istedim. Çok uzun yazdıysam lütfen kusuruma bakmayın. Yardımlarınız ve fikirleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim. İyi günler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yeni hava filtresi sağlıklı hava geçirdiği için kaçan beygierlr geri döndü hali ile tüketim artar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Yusuf Aygüler yazdı:

usta değişimlerden sonra yağ bakım sıfırlama yaptı

Cevabı kendiniz vermişiniz :) Fazla takılmayın, pompa ölçümüne odaklanın.

Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler
Çağlar Bayur yazdı:

yeni hava filtresi sağlıklı hava geçirdiği için kaçan beygierlr geri döndü hali ile tüketim artar.

Zengin karışım gibi bir durum oldu o halde :) ortalama tüketimime 0.3 lt. etkisi var şu anda. bence çok büyük bir etki değil gibi ama zamanla rayına oturacaktır değil mi Çağlar bey

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Aygüler yazdı:

, hatta rampa tırmanıyorsam anlık tüketim 50.0-55.5 gösterdiği bile oldu

bu normal, odaklanınca fark edilmiştir çok sık olur

Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler
Celal Aydın yazdı:

Cevabı kendiniz vermişiniz :) Fazla takılmayın, pompa ölçümüne odaklanın.

Tahmin etmiştim, benimki takılmadan ziyade tedbir aslında :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Aygüler yazdı:

zamanla rayına oturacaktır değil mi

ray derken keşke hep böyle kalsa da en yüksek verimi alsanız, bu tüketimin normal hali, temiz bol hava girişli hali en verimli totalde en az yaktıran halidir. kirili hava filtresi ile ekranda ortalam tüketim düştü diye görürken segmanlar, granklar acı çeker.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler
Çağlar Bayur yazdı:

bu normal, odaklanınca fark edilmiştir çok sık olur

O halde odaklanmamak en iyi çözüm :)

Çağlar Bayur yazdı:

ray derken keşke hep böyle kalsa da en yüksek verimi alsanız, bu tüketimin normal hali, temiz bol hava girişli hali en verimli totalde en az yaktıran halidir. kirili hava filtresi ile ekranda ortalam tüketim düştü diye görürken segmanlar, granklar acı çeker.

Kesinlikle çok kritik bir detay bu, En temiz en bakımlı hali yeğlerim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Aygüler yazdı:

O halde odaklanmamak en iyi çözüm :)

takip tedbir iyidir, ne olduğu bilndiği sürece, bakım iyidir

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Hiçbir bakımdan sonra yakıtımın düştüğünü görmedim, hep bir miktar yükseldi sonra normale döndü. Bir adaptasyon süreci var araçlarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler
Çağlar Bayur yazdı:

takip tedbir iyidir, ne olduğu bilndiği sürece, bakım iyidir

Elimden geldiği kadarıyla tedbirli olmaya çalışıyorum. Verdiğiniz bilgiler için de ayrıca teşekkür ediyorum.

Celal Aydın yazdı:

Hiçbir bakımdan sonra yakıtımın düştüğünü görmedim, hep bir miktar yükseldi sonra normale döndü. Bir adaptasyon süreci var araçlarda.

Çok haklısınız, benim de üçüncü bakımım, ilk kez dikkatimi çekti sanırım. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

yağı değişince düzelmişti :) soğuk marşta lamba sönmüyor. 3 farklı motor ve km de

Ben de son 3 bakımdır kullanıyorum. Hiç öyle bir sorun yaşamadım, çalıştırıyorum ve 1-2 sn geçmeden sönüyor. Bu öncesinde de böyleydi. 

 

Araç fiesta dizel

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çok iyi zaten herkes de olacak değil.ben tercih etmem

PO varsa onu tercih ediyorum

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...