İçeriğe Yönlendir

Arabam - Nissan Qashqai Skypack 4x4 1.3 Dig-T


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

İlkay Başaran
Sani Gerşon yazdı:

 

En azından naylon motorlu değil desene :crazy:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

En azından naylon motorlu değil desene :crazy:

renoğ fan club kurucusu adam

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Hah işte, ben de onu diyorum. 4x4'e para verip 185'le gideceğime, 4x2 hibrite para verip 180'i görürüm kadranda. 

Bi de 1.3 deyip 1.4 vergisi de ödemem en azından.

Etrafta da 4x4 deyip gezmem bare :D 

 

Tatlı su 4x4'leri sizi :D 

hehehe 1.33 ne 1.3 ü, kağnı gibi senin kibrit o ne öyle 0-100 hızlanması :) 185 mi naaptın o hızmı :) kaşkayı bilmem ama :D :flowers:

 

bu arada kaşkay e-power lar dökülüyor servislerde yığılma varmış diyorlar, bilgisi olan?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hehehe 1.33 ne 1.3 ü, kağnı gibi senin kibrit o ne öyle 0-100 hızlanması :) 185 mi naaptın o hızmı :) kaşkayı bilmem ama :D :flowers:

 

bu arada kaşkay e-power lar dökülüyor servislerde yığılma varmış diyorlar, bilgisi olan?


2017’de nissan note e-powerlar da öyleydi :) 

Ama internet aleminde teknik sıkıntıyla ilgili pek bir şey yok. Facebook grubunu bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bu arada kaşkay e-power lar dökülüyor servislerde yığılma varmış diyorlar, bilgisi olan?

 

E-power'dan şikayet çok.. servise giren 2 ayda anca çıkıyormuş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

E-power'dan şikayet çok.. servise giren 2 ayda anca çıkıyormuş. 

bende öyle duydum, bilinmeyen arıza hemde, çözemiyorlarmışmış, verim falan anlamam arkadaş, har har çalışan gürültü motor, neymiş elektrikliymiş, daha değişken konumlu kranktan cortlayacak, bekleyin görün...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bende öyle duydum, bilinmeyen arıza hemde, çözemiyorlarmışmış, verim falan anlamam arkadaş, har har çalışan gürültü motor, neymiş elektrikliymiş, daha değişken konumlu kranktan cortlayacak, bekleyin görün...

Muhtemelen bir yazılım sorunudur.  
Yazılım hatası elektronik soruna sebep oluyordur. 
Sadece tahmin.  

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sorunlu e-power araçlarınız onarılır

  • Beğen 1
  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

har har çalışan gürültü motor,

jeneratör mantığını kanıksamadıkça, motorun çalışma karakteri garip gelir normal

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

jeneratör mantığını kanıksamadıkça, motorun çalışma karakteri garip gelir normal

motorda yada jenaratör değil sorun, aslında motor sıkıntı çıkarmaya müsaitte o ayrı, mantık gereksiz, benzin yakıp elektrik üretip elektrikli motorla gideceğine, yak benzini devam et, geleceği olmayan eskisi gibi rafa kalkmaya mahkum sistem=e-power

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

motorda yada jenaratör değil sorun, aslında motor sıkıntı çıkarmaya müsaitte o ayrı, mantık gereksiz, benzin yakıp elektrik üretip elektrikli motorla gideceğine, yak benzini devam et, geleceği olmayan eskisi gibi rafa kalkmaya mahkum sistem=e-power


İçten yanmalı motor dünyadaki en verimsiz makineleren biri. Sürekli devir değiştiren motorun verimi %30 ancak oluyor. 
 

ama jeneratör olarak sabit devirlerde çalışınca verim %45’e kadar çıkıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

benzin yakıp elektrik üretip elektrikli motorla gideceğine,

mantığı güzel, 60 ps ile şarj et, 200 kw ile gazla.  ancak setup şu an hatalı, jeneratörü  düşük devirli diesel olsa daha iyi idi, ancak şu an ki plaza pazarlamacıları dünyadaki benzin stoğunu yakma görevini üstlendi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

motorda yada jenaratör değil sorun, aslında motor sıkıntı çıkarmaya müsaitte o ayrı, mantık gereksiz, benzin yakıp elektrik üretip elektrikli motorla gideceğine, yak benzini devam et, geleceği olmayan eskisi gibi rafa kalkmaya mahkum sistem=e-power

 

Bozulmaz ise % 30 civarında ekonomik ama.. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

mantığı güzel, 60 ps ile şarj et, 200 kw ile gazla.  ancak setup şu an hatalı, jeneratörü  düşük devirli diesel olsa daha iyi idi, ancak şu an ki plaza pazarlamacıları dünyadaki benzin stoğunu yakma görevini üstlendi.

hah yakaladın, olay benzin stoğunu tüketmek zaten, o yüzden benzinli iyidir, akıma uyacaksın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

lpg candır....

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


İçten yanmalı motor dünyadaki en verimsiz makineleren biri. Sürekli devir değiştiren motorun verimi %30 ancak oluyor. 
 

ama jeneratör olarak sabit devirlerde çalışınca verim %45’e kadar çıkıyor. 

hiç sorun değil, umrumdada değil, çevre falan zaten kimsenin umruda değil, yerim verimini, cebinden çıkana bakacaksın, araç pahalı, sorun çıkarmaya müsait, gereksiz 2 motor var bu zaten saçmalık, neymiş verim :)

 

biniyorum benzinliye, yüksek tork devir zaten rolantide ne olacak inip çıksa, kasmadan kafama göre gidiyorum yaktığı 5 lt, uzun yolda dizel gibi, ne uğraşacağım onla bunla...

ha şu olurdu, de ki kibrit olsun hadi bi nebze ama aması var;  kilyonun kibiriti fena değil, şanzıman ilk nesildeki gibi 7HDT300 değil artık, senin araba gibi olmuş şanzıman, bu aracı adam gibi fiyattan verseler takas yapardım ama keyfine haa, fakat şuan benimkine denk hali 1.4 milyon, mtv side cabası.. 1.4 milyona alırmıydın de hadi, tasarruf haa,   kafadan 500.000 tl. fark ödemem lazımki buna kasko sigorta mtv dahil değil, ne zamana kapanacak o fark.

 

kibrite vereceğim farkı vergiyi hesap et, yemişim tasarrufunu, senelerce kapatamam o farkı, o yüzden kışın sıcak yazın soğuk :tongue:, bastımmı uzayan basmadımmı yakmayan turbo benzinli aracımla mutluyum, zaten sonrasıda yok, araba almayacağım gerek olmayacak büyük ihtimal....

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bozulmaz ise % 30 civarında ekonomik ama.. 

 

fiyat ve vergi farkınıda hesaba kat,  senin %30 duman olduğu gibi %80 kara geçtim :D senin araba güzel, iyi bak emekli ol :)

Çağlar Bayur yazdı:

lpg candır....

düp mutfakta ama olsun haklısın oda var :D

benim için düp budur :crazy: 

Mini-Pratik-Barbeku.png

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

al sana yeni araba, (hemde 1.8 atmosferik motorla, şanzıman olmasa ocağın söner, hangi çağdayız) karma tüketim 4.8 lt, bendeki 5.3 lt.  benimkini verip boşlaynı için 660 bin  oda bu ay (clio 1.4 milyon, buda ayrı bir saçmalık), martta 900 bin ilave para vermem lazım ki buda boşlaynı, işe yarayanına ise bu ay 930 bin martta 1.180.000 tl fark vermem lazım, hani nerde kaldı tasarrufu bilmem nesi, İstanbulda yaşasam bile bu farkı senelerce kapatamam, aksine 1 milyonu 1 sene sonra ne hale getirirsin sen düşün, tasarruf parayla olur, arabanın yaktığıyla tasarruf adam gibi ekonomisi olan ülkelerde olur, bizde değil.

https://www.toyota.com.tr/araba-modelleri/c-hr/olustur?path=configure/6c193d6b-514c-436f-ab43-654d97e601d8/04f8b11b-38d1-4740-a8d4-6ed7cc040fa5#carconfig-engine

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Hayırlı olsun Mehmet Abi. Güle güle kullan. Çok güzel bir seçim olmuş. E-power'ı test ettiğimde çok beğenmiştim. Bunun hem e-power sorunlarından azade olması, hem 4x4 olması, hem bağımsız arka süspansiyonu harika bir kombinasyon oluşturuyor. Bu araç için LPG dönüşümü hakkındaki düşünceni merak ediyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İyi güzel ama dün Günlük rutin yolumu 1.0 tce ile gittim döndüm. Aman tanrııımmmm dedim. Ortalama 10 :) 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

bendeki 5.3 lt. 


:)

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

motorda yada jenaratör değil sorun, aslında motor sıkıntı çıkarmaya müsaitte o ayrı, mantık gereksiz, benzin yakıp elektrik üretip elektrikli motorla gideceğine, yak benzini devam et, geleceği olmayan eskisi gibi rafa kalkmaya mahkum sistem=e-power

80’lerde başlayan sistem hala devam ediyor verimli olarak. 
 

https://www.still.co.uk/solution-competence/energy-systems/hybrid-technology.html

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İyi güzel ama dün Günlük rutin yolumu 1.0 tce ile gittim döndüm. Aman tanrııımmmm dedim. Ortalama 10 :) 


:)

 

 

Ne güzel işte, ilahi şeyler aklına gelmiş, Isındın ama, doğru söyle. :biggrin:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

80’lerde başlayan sistem hala devam ediyor verimli olarak. 
 

https://www.still.co.uk/solution-competence/energy-systems/hybrid-technology.html

 

 

 

 

bizde edemiyor ama, ayrıca iş makinası geç hele, tamam az yakıyor biraz ama paraya bakacaksın detaya değil, şimdi benim için konuşalım, bendekini satıp hibrit araç almam sence mantıklımı, tasarruf sadece az yakmaklamı oluyor, herşeyi hesap et. vereceğim parayı 1 sene sonra ne hale getiririm birde öyle düşün, araba zammı falan devede kulak kalır :)

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İyi güzel ama dün Günlük rutin yolumu 1.0 tce ile gittim döndüm. Aman tanrııımmmm dedim. Ortalama 10 :) 


:)

 

 

3 silindirli liste dışı kardeş :tongue: hemde cvt, ohoooo, o araba az kullanan keyfi kullanan için..  senin dediğin İstanbulda hergün işe giden gelen duman olmuş insanlar için geçerli, orası başka bir gezegen, size havayla çalışan araba lazım :)

İstanbulda yaşasam ve araba alacak olsam ya tüplü basit bişey, kır dök çarp umrunda olmayacak birşey alırsın, yada imkanın varsa riski seviyorsan :) kibrit alırsın, ama bu dediğim hergün işe geden gelen için geçerli, keyfi gezen adamın işi olmaz bunlarla, ya alır turbo benzinli yada tesla alır evinin garajında şarj eder bakar keyfine ...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fazlı Özdemir yazdı:

Hayırlı olsun Mehmet Abi. Güle güle kullan. Çok güzel bir seçim olmuş. E-power'ı test ettiğimde çok beğenmiştim. Bunun hem e-power sorunlarından azade olması, hem 4x4 olması, hem bağımsız arka süspansiyonu harika bir kombinasyon oluşturuyor. Bu araç için LPG dönüşümü hakkındaki düşünceni merak ediyorum. 

 

Çok teşekkür ederim. :flowers:

Lpg ile uyumlu olduğu söyleniyor ancak lpg takıp amorti ettirecek kadar kullanmayacağımı düşünüyorum. 

İmkan olursa bir üst donanımını alırım. Yada başka bir yatırım fırsatı doğarsa otomobil bütçesini daraltır, J11 kasaya dönerim.. 

J11 kasaları da çok seviyorum. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Muhtemelen bir yazılım sorunudur.  
Yazılım hatası elektronik soruna sebep oluyordur. 
Sadece tahmin.  

fazla karışık iyi değildir, 2 motor iki sistem ve işbirliği ise hiç...

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Çok teşekkür ederim. :flowers:

Lpg ile uyumlu olduğu söyleniyor ancak lpg takıp amorti ettirecek kadar kullanmayacağımı düşünüyorum. 

İmkan olursa bir üst donanımını alırım. Yada başka bir yatırım fırsatı doğarsa otomobil bütçesini daraltır, J11 kasaya dönerim.. 

J11 kasaları da çok seviyorum. 

 

 

 

düpten uzak dur, bir dost tavsiyesi :) düplersen motordan önce ben hesap sormaya gelirim ona göre :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bizde edemiyor ama, ayrıca iş makinası geç hele, tamam az yakıyor biraz ama paraya bakacaksın detaya değil, şimdi benim için konuşalım, bendekini satıp hibrit araç almam sence mantıklımı, tasarruf sadece az yakmaklamı oluyor, herşeyi hesap et. vereceğim parayı 1 sene sonra ne hale getiririm birde öyle düşün, araba zammı falan devede kulak kalır :)

3 silindirli liste dışı kardeş :tongue: hemde cvt, ohoooo, o araba az kullanan keyfi kullanan için..  senin dediğin İstanbulda hergün işe giden gelen duman olmuş insanlar için geçerli, orası başka bir gezegen, size havayla çalışan araba lazım :)

İstanbulda yaşasam ve araba alacak olsam ya tüplü basit bişey, kır dök çarp umrunda olmayacak birşey alırsın, yada imkanın varsa riski seviyorsan :) kibrit alırsın, ama bu dediğim hergün işe geden gelen için geçerli, keyfi gezen adamın işi olmaz bunlarla, ya alır turbo benzinli yada tesla alır evinin garajında şarj eder bakar keyfine ...


Wikipedia’da risk diye aratınca turbo + çift kavrama yazıyor :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...