İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.25 Trend X 2015 82 HP Yanıp Yanıp Sönen Motor Arıza İkaz Uyarısı


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

gncjx2r.JPG

 

Dün Afyondan yola çıktım. Afyon il sınırını geçtikten sonra bu lamba yanıp yanıp sönmeye başladı.

 

Hiç bir anlam veremedim. Lambanın yandığını farkedince sağa müsait bir yere park edip, motor bölümünde mümkün olan her yere baktım. Buji kabloları soketleri kontrol ettim. Tekrar devam ettim. Bir süre sonra tekrar yanmaya başladı. İşin garibi devamlı yanıp kalmıyor. Yanıp yanıp sönüyor. 

 

Aracı benzinde kullanıyorum. Lpg tankı boş. Benzini bitirmek için bilerek lpg almadım. Birde araca fazladan yük etmek istemedim. 

 

Aklıma yakıta sorun olabileceği geldi. Yakıtı devamlı shell den alırım. Shell hariç hiç bir yerden ne benzin nede lpg alırım. Antalya istikametine döndüğümüzde shellden lpg aldım. Lpg almadan önce benzini yarım depoya kadar indirmiştim. Asıl gayemde zaten benzini yarım depoya indirmekti. 

 

Lpg dolumu bittikten sonra marş verdim çalışmadı. Sonra marş verdim ve ara gaz verip çalıştırdım. Yola devam ettik. Bu ışık tekrar yanmaya başladı. Eve gelene kadar bu serüven böyle devam etti.

 

Sabah işe gitmek için çalıştırdım. Tek marşta aldı. İş yolunda tekrar yanmaya başladı. 

 

Bununla ilgi aklımdaki soru işaretleri. Ya sente atlattım. Sente atlatsam rolantite tekleme yapar ama rolanti devrinde düşme olmaz. Bobinlerde olsa gaz verdiğimde silkeler gibi yapar. Geriye buji kabloları ve oksijen sensörü kaldı.

 

Arabanın davranışı tam olarak şu şekilde: rolantite çalışırken sanki 3,5 silindir çalışıyormuş gibi. 3 silindir araç rolantisinden az daha titreşimsiz davranışı var. Eski halinden daha az atak. Gaz pedalında sanki orjinal halindeki tepkime yok. Hemen hızlanamıyorum. 120 ile sardığım rampayı 60 ile bitiriyor. Vites düşmeme rağmen. 3. vitesde çok güçlü. 4 ve 5 de çok sakin. Sollamalar çok sitresli oldu. El gazı sabit 80 ile giderken ışık yakma yok. Gaz verip ivmelediğimde ışık tekrar yanıyor sonra sönüyor bir müddet sonra tekrar yanıyor. Döngü halinde devam ediyor. Rampa aşşağı inerken hiç gaz vermeden, devamlı yanıp sönüyor. 

 

Daha önce bu tür alengelli bir arıza türü yaşayan arkadaşımız varmı acep. 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Focus ateşleme yapamadığında arıza ışığını yakıp söndürüyordu. Sorun yanma odasının su alması çıktı. Zaten araba da hiç gaz yemiyordu 1 km ilerdeki sanayiye zor attım kendimi. 

Sizin sorun daha tolere edilebilir bir sorun ama yine de arıza koduna bakmak fikir verecektir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

2010 1.4 Lpg li Fiestam 2 defa arıza ışığı yaktı. Elm 327 arıza tespit cihazı ile baktım. İlki arıza  olarak  "4. Silindirde tekleme" yazıyordu. Çekiş baya düşmüştü ve yanıp sönüyordu. Sonuç:Bobin değişti.

2. si fakir karışım hatası verdi. Aygazdan aldığım Lpg sonrası Lpg filtresi değişti. Zamanı da geçmişti zaten.

Obd arıza tespit cihazı her arabaya şart.

Dizel C max tan sonra Fiestaya binince sanki gitmiyormuş gibi geliyordu. Herhalde turbo farkı dedim kendi kendime.Sonra arkadaşın 1.25 benzinli fiestasının çekişini görünce benim fiestada sorun olduğunu anladım. Tüm kontroller ve elemeler sonrası tek bakılmayan triger kalmıştı ve söküldüğünde sente ayarının hatalı olduğu ortaya çıktı. Set değişimi sonrası araç kendine geldi. Arıza ışığı yakmamıştı ama.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
İnan Çınar yazdı:

2010 1.4 Lpg li Fiestam 2 defa arıza ışığı yaktı. Elm 327 arıza tespit cihazı ile baktım. İlki arıza  olarak  "4. Silindirde tekleme" yazıyordu. Çekiş baya düşmüştü ve yanıp sönüyordu. Sonuç:Bobin değişti.

2. si fakir karışım hatası verdi. Aygazdan aldığım Lpg sonrası Lpg filtresi değişti. Zamanı da geçmişti zaten.

Obd arıza tespit cihazı her arabaya şart.

Dizel C max tan sonra Fiestaya binince sanki gitmiyormuş gibi geliyordu. Herhalde turbo farkı dedim kendi kendime.Sonra arkadaşın 1.25 benzinli fiestasının çekişini görünce benim fiestada sorun olduğunu anladım. Tüm kontroller ve elemeler sonrası tek bakılmayan triger kalmıştı ve söküldüğünde sente ayarının hatalı olduğu ortaya çıktı. Set değişimi sonrası araç kendine geldi. Arıza ışığı yakmamıştı ama.

Büyük ihtimal sizin mesajınız çözüm gibi görünüyor. Silindirlerden birinde yanma çok az. Zaten rolantideki titreme azda olsa buna işaret. Bobinler Fordlarda daha dayanıklı ama lpg ile 100 bin km tamamlandığı göz önüne alındığında bu olasılık içinde. 

 

Yarın orjinal buji kablosu ile deneme yapacağım. Kabloyu 40 bin km önce orjinali ile değişmiştim. Obd cihazım var. Ben pek kullanamıyorum. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Fatih Sarıkaya yazdı:

Büyük ihtimal sizin mesajınız çözüm gibi görünüyor. Silindirlerden birinde yanma çok az. Zaten rolantideki titreme azda olsa buna işaret. Bobinler Fordlarda daha dayanıklı ama lpg ile 100 bin km tamamlandığı göz önüne alındığında bu olasılık içinde. 

 

Yarın orjinal buji kablosu ile deneme yapacağım. Kabloyu 40 bin km önce orjinali ile değişmiştim. Obd cihazım var. Ben pek kullanamıyorum. 

Bosch bobin takıldı. Sorun yok şuan.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şanslısınız, sorun sürekli var. OBD bağlanacak, arıza kodu okunacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yanıp sönen ışık genelde misfire hatasıdır. ateşleme problemi vardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Cumartesi araca baktırdım. Arıza kodu çıkmadı. Elle yapılan testte soldan ilk silindirde güç yok. Bunu fark edince önce bir yutkundum. Buji kablosu çok güzel elektrik veriyor. Bunu testte gözümle gördüm. Bir ihtimal belki bujide kopukluk olabilir mi acaba diye yeni buji taktık. Maalesef gelen tepki yine aynıydı. Fiestanın üst kapağı açmaya karar verdik. Valflerde sorun olduğunu düşünüyoruz. Usta supapların açık kalmış olabileceğini söylüyor. Neden böyle bir düşünce oluştu dedim. Marş verince çok cansız bir çalışma var dedi. Marş verdiğinde hissedersin, o tokluk yok dedi. Supaplar konusunda ustaya katılıyorum ama açık kalmış olabileceği konusunda pek aynı fikirde değilim. Supap yanığı daha önce başıma gelmişti, supap yamulması da başıma gelmişti. Ne çektim bu supaplardan be yahu.  Afyondan 3 silindirle Gazipaşa'ya geldiğim gerçeği beni biraz kızdırıyor. Keşke kaskoyu kullansaydım. Kullanmadığım kaskoyu neden yaptırıyorum onuda anlamış değilim. Bu sefer Fiestayı satmadan o ön camı kaskodan değiştireceğim. 

 

Birde acı bir gerçek var. Supaplar kendi kendine bu hale gelmediler. Onları bu vaziyete sevk eden bir neden vardı. Elbette o neden araçta bulunan lpg kiti. Ayrıca aracı aldığımda fark ettiğim başka bir şeyde, araçda daha  önce kötü yakıt kullanılmış. Bir kere cc yaptırdım. Rolantide tam 1 saat çalıştı. Bununda araca zarar verdiğini düşünüyorum. 4 bin devirde 1 saat gitsem rolantide çalıştığı kadar zarar veremezdim. Motor yapıldıktan sonra daha dikkatli olacağım. Opeli 200 bin km lpg de kullandım. Lpg den kaynaklı sorun yaşamamıştım. Onun motor yapısıda farklıydı. Twinport motor gerçektende harikaydı. Fiestayıda çok germeyeyim, fanı vardır, fanatiği vardır :D Aslında parasını verdiğimiz bir şeye fan olmakta pek doğru değil. Bu gün benim, yarın başkasına ait olan bir şey. Üretici bedavaya bize bir şeylermi veriyor sanki. Dün opel vardı bu gün fiesta ayrıca yedektete superb var. Napayım elimden gelmiş geçmiş tüm markalara fanmı olayım. Allah izin verirse artık turbolu apaçi olmak istiyorum. Lpg koklamaktan bıktım be yahu.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1 saat rölantide çalışması hiç bir sorun çıkarmaz. 

Sorun, lpg'ye dayanıksız subaplar. Ford'ların bir çoğunda bu durum var. 80-100bin km arası subaplar gidiyor maalesef.

 

Geçmiş olsun, Allah daha beterinden korusun. Sıkmayın canınızı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Sani Gerşon yazdı:

1 saat rölantide çalışması hiç bir sorun çıkarmaz. 

Sorun, lpg'ye dayanıksız subaplar. Ford'ların bir çoğunda bu durum var. 80-100bin km arası subaplar gidiyor maalesef.

 

Geçmiş olsun, Allah daha beterinden korusun. Sıkmayın canınızı.

LPG yoktu bende hiç sorun yaşamadım. Bobin falan bilmem. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Evren Erakçora yazdı:

LPG yoktu bende hiç sorun yaşamadım. Bobin falan bilmem. 

Konu size nasıl geldi :D 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Umarım arıza kodu okunurken kullanılan cihaz ids veya en azından forscandır. Diğer cihazlarda bütün modüllere erişim olmayabilir. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Supap açık kalma olayı zaten kafama yatmamıştı. Ben ustanın dediğini gerçek anlamda açık kalma diye algılamışım. Mantıksız gelmiş, bir yerlere sığdıramamıştım. Meğer işin aslı başkaymış. Supapları gördüm. Ekzoz supapının birisinin 3 de 1 bölümü yol. Erimiş yada kırılmış. Sorunumuz bu. Nasipse bugün aracı teslim alacağım. 

Evren Erakçora yazdı:

LPG yoktu bende hiç sorun yaşamadım. Bobin falan bilmem. 

Ben Fiestaya lpg taktırırken senin lpg ye olan bakış açını gayet iyi anlıyorum artık :) Biraz pahalı bir deneyim benimkisi. Aynı sorunu farklı araçlarda 3 kere yaşadım.

 

Yeni aracın hayırlı olsun. Çok yakışıklı kerata. Allah kaza bela vermesin. Güle güle sür.

Sani Gerşon yazdı:

1 saat rölantide çalışması hiç bir sorun çıkarmaz. 

Sorun, lpg'ye dayanıksız subaplar. Ford'ların bir çoğunda bu durum var. 80-100bin km arası subaplar gidiyor maalesef.

 

Geçmiş olsun, Allah daha beterinden korusun. Sıkmayın canınızı.

Teşekkür ederim. Forda lpg taktırırken buda aklımın bir köşesinde olsun. Yeni supaplar muhtemelen daha dayanıklı olacaklar. Benden sonrakine pek sıkıntı çıkarmaz umarım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Doğan Arşiray yazdı:

dur daha doğum günleri ve patlamalar var sırada.

Mesela :) 

 

Yamahayı 1000 liraya almadığıma pişmanım :D

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Fatih Sarıkaya yazdı:

Supap açık kalma olayı zaten kafama yatmamıştı. Ben ustanın dediğini gerçek anlamda açık kalma diye algılamışım. Mantıksız gelmiş, bir yerlere sığdıramamıştım. Meğer işin aslı başkaymış. Supapları gördüm. Ekzoz supapının birisinin 3 de 1 bölümü yol. Erimiş yada kırılmış. Sorunumuz bu. Nasipse bugün aracı teslim alacağım. 

Ben Fiestaya lpg taktırırken senin lpg ye olan bakış açını gayet iyi anlıyorum artık :) Biraz pahalı bir deneyim benimkisi. Aynı sorunu farklı araçlarda 3 kere yaşadım.

 

Yeni aracın hayırlı olsun. Çok yakışıklı kerata. Allah kaza bela vermesin. Güle güle sür.

Teşekkür ederim. Forda lpg taktırırken buda aklımın bir köşesinde olsun. Yeni supaplar muhtemelen daha dayanıklı olacaklar. Benden sonrakine pek sıkıntı çıkarmaz umarım. 

Çok teşekkürler Fatih bey, eksik olma. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Sarıkaya yazdı:

Supap açık kalma olayı zaten kafama yatmamıştı. Ben ustanın dediğini gerçek anlamda açık kalma diye algılamışım. Mantıksız gelmiş, bir yerlere sığdıramamıştım. Meğer işin aslı başkaymış. Supapları gördüm. Ekzoz supapının birisinin 3 de 1 bölümü yol. Erimiş yada kırılmış.

zaten subap açık kaldığı saniye piston ile akraba olurlar, ana kol yatak blok mlok kalmaz, geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Arabayı dün aşkam teslim aldım. Sabah uzun bir deneme sürecim oldu. Gücü kuvveti yerine gelmiş. İvmelendirdiğimde bir çeşit anırma gibi bir şey var. Bu hayramı alamet bilemiyorum. Eskidende vardı diye hatırlıyorum böyle birşey amma unutmuş olabilirim. 4. vitesde 60 km hıza düştüğüm rampayı 4. vitesde aynı pedal kuvveti ile 100 km hızla çıkıyorum. Baya bir değişim var. Fiesta belirtiyi çok önceden vermiş ama ben anlamamışım. Anlasamda değişen çok birşey olmayacaktı. Supaplar yine değişecekti. Yalnız en azından uzun yola çıkıp kendimi rezil etmezdim.

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık

Hocam selamun aleykum bende ayni arac var motor ariza lambasi hep yaniyor ancak son zamanlarda arabayı ilk calistirdigimda biraz sıkıştırdığımda motor arıza lambası yanip yanip sönüyor, obdye bagladigimizda silindir 1 tekleme hatası veriyor ama surerken tekleme fark edemiyorum 

 

- bu yanip sonme olayi lpgde de benzinde de yapiyor

-İlk calistirdigimda yanip sonmesi ne ile alakalidir ?

-Kompresyon testi yaptirdigimda herhangi bir kaçak görülmedi( ozel bir serviste el ile yapildi)

- buji bobin ve kablolar degisti ancak bobinleri orjinali ile degistirmemisler 

- motor biraz titreyerek calisiyor ama sordugum birkac usta normal diyor 

 Sizce ne yapmaliyim bu durumda once kime gidip hangi parçayı kontrol ettirmeliyim ne ile alakali olabilir bu durum teşekkürler

 

 

Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Fatih Sarıkaya yazdı:

Arabayı dün aşkam teslim aldım. Sabah uzun bir deneme sürecim oldu. Gücü kuvveti yerine gelmiş. İvmelendirdiğimde bir çeşit anırma gibi bir şey var. Bu hayramı alamet bilemiyorum. Eskidende vardı diye hatırlıyorum böyle birşey amma unutmuş olabilirim. 4. vitesde 60 km hıza düştüğüm rampayı 4. vitesde aynı pedal kuvveti ile 100 km hızla çıkıyorum. Baya bir değişim var. Fiesta belirtiyi çok önceden vermiş ama ben anlamamışım. Anlasamda değişen çok birşey olmayacaktı. Supaplar yine değişecekti. Yalnız en azından uzun yola çıkıp kendimi rezil etmezdim.

Hocam ne kadar tuttu benim de aynı problem var şuan sanirim, nasil emin olabilirim subaplarin yanmis oldugundan

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Abdullah Akbıyık yazdı:

 Sizce ne yapmaliyim bu durumda once kime gidip hangi parçayı kontrol ettirmeliyim ne ile alakali olabilir bu durum teşekkürler

 

OBD ile diagnostik yapıldı mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Sani Gerşon yazdı:

OBD ile diagnostik yapıldı mı?

Hata koduna bakip silindi p301 yaziyordu başka obdli bir işlem yapmadılar 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)

@Abdullah AkbıyıkAltında yatan sorun çözülmedikce arıza kaydı silmek bir anlam ifade etmiyor. Ateşleme sistemi kontrolü yapılıp sorun yoksa silindire bakılması lazım.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...