İçeriğe Yönlendir

350CDI OM642 Arıza Kodsuz Arıza


Doğan Arşiray
Çözüme git Doğan Arşiray tarafından,

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:


Bizdeki çok güzeldi, bugün babamla da konuştuk hatta. Ama ustası bu motorla sorun yaşamayan bir tek sen varsın demişti, 60 bin km kullandım buji bobin değiştirdim sadece. 


Dizel için optimum nokta 3 litre ve 6 silindir galiba. Hem VAG hem MB hem de BMW’dekiler güzel. 


5 silindir olmaz mı

?

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


5 silindir olmaz mı

?

5 olunca rengi de bozuluyor:onder:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yukarıda yazmıştım ya, akü, krank sensörü ve yırtık turbo intercooler dönüş hortumu değiştirdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

yukarıda yazmıştım ya, akü, krank sensörü ve yırtık turbo intercooler dönüş hortumu değiştirdim.


turbo olmasaydı sorun olmayacaktı yani 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çılgınca :crazy: artık gagıldan gelen aküsü biten arabada hortum değiştir diye yazar seneye

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

çılgınca :crazy: artık gagıldan gelen aküsü biten arabada hortum değiştir diye yazar seneye

Biri de gider bahçe hortumunu değiştirir :crazy:

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


turbo olmasaydı sorun olmayacaktı yani 

e tabi ama artık turbosuz araba yok büyük motor bile olsa.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

e tabi ama artık turbosuz araba yok büyük motor bile olsa.


2.5 rav4 hibrit :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

hibrit ama.


şaft uzantısı yok. Dört çeker ıvır zıvırı bakımı tamiri yok. Ama dört çeker. Çok temiz

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arkada elektrik motoru önde benzin mi var? madem bu mümkün neden hepsini böyle yapmıyorlar?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

arkada elektrik motoru önde benzin mi var? madem bu mümkün neden hepsini böyle yapmıyorlar?


öndeki sistem klasik hibrit. Madem klasik sistem hazır var. Neden arkaya bi elektrik motoru koyup, bi kablo çekip işi komple çözmeyelim ki demişler. 
 

elektrikli araba gibi işte. Ama menzil, şarj ve ağırlık sıkıntısı yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

arkada elektrik motoru önde benzin mi var? madem bu mümkün neden hepsini böyle yapmıyorlar?

toplum henüz hazır değil, 88 sene önce yiğit akü galiba , lpg yerine arka tekere pilli motor dönüşümü yaptı, ama trafiğe çıkması yasak bölüme girdi bu dönüşüm. malum araba 4x4 e dönüşüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
emrah özkan
Doğan Arşiray yazdı:

intercooler giriş borusunda çatlak bulduk. ufak birşey ama değiştirdik. krank pozisyon sensörünüde değiştirdim. ayrıca akü zayıf idi, ne olur ne olmaz diye yeni akü aldım.

 

95 amper akü 5400 tl, krank pozisyon sensörü benz 2250 tl, benz boru 2500 tl. işçilik 600 tl.  3.5 saat sürdü hepsi.

 

aracın hızlanması iyileşti, tepkisi iyileşti, ama arızayı tekrar göremedim. biraz binip bakmak gerekecek yine.

hiçbir araba 1.4 tsi çift şarjlı gibi tutarsız ve güvenilmez olmadı bunca araba değiştirdim, aklıma gelince tüylerim diken diken oluyro hala...

 

her ne olursa olsun bir mercedes, mercedestir ve epey de dayanıklıdır ömür anlamında.

ML kronik problemli bir araba değil ama işte uğraşamayan adam garanti sonrası km yapıyorsa elinde tutmazdı. tuhaflık şu, o kadar iyi bakıldığı halde böyle ufak tefek birşeylerin çıkması ve aslında arabanın hep uzun yol yapması, km sinin düşük olması, problemleri amerika kıtasında üretilmiş olmasına bağlıyor bence. kalite problemi olduğu aşikar.

 

o da aklımda aslında. ama önce bu halini denememiz lazım.

Üzerinden zaman geçmiş ama aracımdaki sorunla ilgili web aramaları yaparken şans eseri çıkmıştı konu karşıma.

2015 GL350 CDİ araç aldım 178.000 km. Daha önce 2 farklı w164 kasa 320 CDİ aracım oldu, 642 makine ve 7 ileri kombini çok severim.

GL ile yokuş aşağı 100 110 km ile seyrederken vites küçülterek motor freni uyguladığımda araç kendini limp moda aldı, kontak kapatıp açınca düzeldi, bu sorunu 15 günde 2 kez yaşadım, arıza lambası yakmadı, sonrasında OBD ile bağlandığımda bir hata da bulamadım. Yetkili servis bakımda sorunu inceledi ancak onlar da bulamadı.

Geçen hafta intercooler hortumundaki çatlağı farkedip, hortumu değiştirdik. Aracın çekişi arttı, yakıtı azaldı ve motor freninde limp mode sorunu ortadan kalktı.

164 kasalarda duymamıştım ancak 166 larda 642 makinelerde bu sorun kronikmiş biraz.

20250121_150840.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
emrah özkan yazdı:

Üzerinden zaman geçmiş ama aracımdaki sorunla ilgili web aramaları yaparken şans eseri çıkmıştı konu karşıma.

2015 GL350 CDİ araç aldım 178.000 km. Daha önce 2 farklı w164 kasa 320 CDİ aracım oldu, 642 makine ve 7 ileri kombini çok severim.

GL ile yokuş aşağı 100 110 km ile seyrederken vites küçülterek motor freni uyguladığımda araç kendini limp moda aldı, kontak kapatıp açınca düzeldi, bu sorunu 15 günde 2 kez yaşadım, arıza lambası yakmadı, sonrasında OBD ile bağlandığımda bir hata da bulamadım. Yetkili servis bakımda sorunu inceledi ancak onlar da bulamadı.

Geçen hafta intercooler hortumundaki çatlağı farkedip, hortumu değiştirdik. Aracın çekişi arttı, yakıtı azaldı ve motor freninde limp mode sorunu ortadan kalktı.

164 kasalarda duymamıştım ancak 166 larda 642 makinelerde bu sorun kronikmiş biraz.

20250121_150840.jpg

bilgi güctür. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...