Cem çağlı 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 herkese selam. 2 aydır 2001 collection 205.000 kilometrede bir ford ka sahibiyim. satın aldığımda bir önceki sahibi bir çok ayarının ve bakımının yapıldığını sadece rolantinin ilk çalıştığında 4-5 saniye yükselip alçaldığını normale döndüğünü söylemişti. zaman içinde araç fan açtığında devir yükselmesi, vites geçişlerinde devir yükselmesi ve gazdan ayağımı çektiğimde silkeleme sorunları ortaya çıktı. bu silkelemeden sonra artık her vites geçişlerinde şaft, şanzıman veya aktarmalardan birinde 'lak lak' sesi gelmeye başladı. artık çok yavaş vites geçişleri yapmaya başlamışken araçta gaz yememe ve tekleme başladı. istikamet sanayi... önce yerel bir ustada şanzıman takozunu değiştirdik fakat 'lak lak' sesi gitmedi. yine de biraz azalmıştı. bu süre zarfında aracın vss sensörünün boşta olduğunu faarkettim. yine yerel bir elektrikçide parçayı söktürdüm ve parçacıdan vss sensörü aldım. klasik olarak nasıl olsa uyar diye fiesta sensörü verildi. ford ka sensürünün iki ucunda da çıkıntı var. fiestanınkinde ise sadece bir tarafında. manisa sanayide ayar oto faruk ustayla karşılaştım. adam profesör. teklemenin bobinlerden ve buji kablolarından olduğu tespit edilirken bir de direksiyon basınç müşürünün iptal edildiğini ve civata ile tıkandığını tespit ettik. bu arızaları orijinal parçalar ile giderdikten sonra araç yağ gibi akmaya başladı. öncesinde 40 litre ile 200 kilometre giderken şu an bir çeyrekte 150 kilometreyi zorluyorum. aracı satın alırken eski sahibi orijinal ford logolu rolanti valfini de vermişti ancak ucundaki plastik vida kırıktı. faruk usta elindeki eski orijinal rolanti valflerinden bir ayarlama vidasını bu parçaya takarak araca monte etti ver rolanti dalgalanması, stop etme, fan açtığında rolanti düşmesi sona erdi. anladım ki rolantinin düzelmesi için direksiyon basınç müşürü, vss ve rolantı valfinin orijinalliği çok elzem. bunun yanında aracı obdye bağladığımızda map sensörünün ara ara fazla oksijen ölçtüğünü tespit ettik ve orijinal parça arayışımız hala sürüyor. sırada aktarmadaki ''lak lak'' seslerimiz var. daha sonrasında ise klima ve kalorifer sistemi elden geçecek. vss'nin fiyatı 700tl orjinal autocraft bobin + buji kablosu ve direksiyon basınç müşürü 2850 tl görsellerle hikayeyi destekleyelim. son yakıt durumumuz: Aradığımız map sensürümüz: ka'ya uyumlu vss hız sensörü parça kodu araçtan çıkan vss'nin uç kısmı. ka'ya uyumlu vss ka'ya uyumlu diye verdikleri fisesta vss'si vss'nin diğer ucu. araçtan çıkan vss'nin son hali aracın güncel rolanti sesi: 4 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Hız sensörünü önemini her KA sahibine mutlaka anlatmışımdır. Hayırlı olsun. Bir kırmızı kablo görüyorum, o nereden nereye gidiyor? Bu arada egzoz ısı kalkanınız eksik, ona da bi göz atın mutlaka. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 bir de subap ayarına el atın, tercihen yılda 1 defa iyi olur doğru ayar 1 Yorum bağlantısı
Cem çağlı 12 Kasım 2023 Yazar Paylaş 12 Kasım 2023 Sani Gerşon yazdı: Hız sensörünü önemini her KA sahibine mutlaka anlatmışımdır. Hayırlı olsun. Bir kırmızı kablo görüyorum, o nereden nereye gidiyor? Bu arada egzoz ısı kalkanınız eksik, ona da bi göz atın mutlaka. kırmızı kablo sonradan takılan hararet göstergesinin kablosu. onun da fotoğrafını eklerim. ısı kalkanının olmayışını ben de farkettim. yedek parça arayışına ekleyeyim onu da. Çağlar Bayur yazdı: bir de subap ayarına el atın, tercihen yılda 1 defa iyi olur doğru ayar evet yeni oksijen sensörünü taktığımız da onun da kontrolünü yaptıracağım. tahminen ne kadar zamanda yapılıyor ve meşakkat durumu nedir acaba? hangi parçaların sökülmesi gerekiyor? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Cem çağlı yazdı: kırmızı kablo sonradan takılan hararet göstergesinin kablosu Hiç gerek yok buna aslında. OBD reader ile beyinden harareti okuyabilirsiniz. Cem çağlı yazdı: tahminen ne kadar zamanda yapılıyor ve meşakkat durumu nedir acaba? hangi parçaların sökülmesi gerekiyor? Külbütör kapağı sökülüyor, motor soğukken yapılıyor. 20dk falan sürer sanırım en fazla. Sonrasında kapak mantar contası da değişmeli. Örnek olması açısından bir video: 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts