İçeriğe Yönlendir

MG 4 Electric


Emre Şimşek

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Bu paraya nerede yapıyorlar?

hallededriz her sır da açıklanmaz ki

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

hallededriz her sır da açıklanmaz ki

 

Whatsapp'tan konum bekliyorum, hemen yaptıralım. :whistle3:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Whatsapp'tan konum bekliyorum, hemen yaptıralım. :whistle3:

konu 200lerde biten motorlar şahin olur doğan olur kılyodur felan

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

kılyodur felan

 

Allah kabul etsin o zaman :d 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Sani Gerşon yazdı:

Elektrikli araç asla uzun yol aracı değil. Ya 700-800km menzil koyacaklar, zaten 4-5 saatte bir mola verince şarja takmış olurum ya da şarj sürelerini kısaltıp 15dk ya falan indirecekler.

Kim ne derse desin, evde şarj imkanı olan ve şehiriçinde kullanacak olanlar için tasarlanmış şu aşamada. İlerleyen yıllar ne gösterir, bilinmez.

 

Deponunda maşallahı varmış. Benimkinin tam iki katı. Şehir içi kaç km yapıyor istanbul'da?

 

Çok ölçmüyorum bu aralar ama yol bilgisayarı 8.5 civarı gösteriyor genelde, depo ölçümü yapsam 10-10.5 çıkar muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


600 bin’de diğer arabalar kaç kere motor şanzıman revizyonu yapar. Bu önemli. 

1 kere, onu yapana kadarda 20 senden fazla zaman geçer, mesela benim 300 bin yapmam 20 sene sürer, hadi yılda 30 bin yapan adam için 10 yıl demek, o kadar zamanda zaten arabayı tutmazsın, yani hiç revizyon yapılmaz, şanzıman zaten 400 binde baskı diski değişiyor revizyon değil bende, yani olmadı be Tansu :)

 

bu sürede pilli aracın pilleri pert olur, satamazsın kimse almaz PC gibi hızla demode olan aracı, elektrikli araç PC gibi bence, demode oluş hızı fena, 2. eli sakat...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

1 kere, onu yapana kadarda 20 senden fazla zaman geçer, mesela benim 300 bin yapmam 20 sene sürer, hadi yılda 30 bin yapan adam için 10 yıl demek, o kadar zamanda zaten arabayı tutmazsın, yani hiç revizyon yapılmaz, şanzıman zaten 400 binde baskı diski değişiyor revizyon değil bende, yani olmadı be Tansu :)

 

bu sürede pilli aracın pilleri pert olur, satamazsın kimse almaz PC gibi hızla demode olan aracı, elektrikli araç PC gibi bence, demode oluş hızı fena, 2. eli sakat...


biz o km’ye gelmeden satıyoruz diye arabanın tekniği değişmiyor. 
 

150bin km’de sandık motor değişenler var. 600bin km’de her şey olabilir. Sadece motor değil. Otomatik şanzıman da var. Hatta bir sürü parça var. 
 

Bilindiği gibi doğru bakım da yapılmıyor. Ama elektrikli arabada bakım derdi de yok. Yani motor mekanik bakımlarını aksatmak diye dert de yok. 600bine gelene kadar harcanan bakım parası da yok. Elektrikli masraf olarak çok çok çok ucuz. 
 

kalorifer dahil menziller 700-1000km olsun. Arabalar biraz hafiflesin. Bi de şarja ulaşmak petrole ulaşmak kadar kolay ve hızlı dolum olsun. Ben anında geçerim elektrikliye. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


biz o km’ye gelmeden satıyoruz diye arabanın tekniği değişmiyor. 
 

150bin km’de sandık motor değişenler var. 600bin km’de her şey olabilir. Sadece motor değil. Otomatik şanzıman da var. Hatta bir sürü parça var. 
 

Bilindiği gibi doğru bakım da yapılmıyor. Ama elektrikli arabada bakım derdi de yok. Yani motor mekanik bakımlarını aksatmak diye dert de yok. 600bine gelene kadar harcanan bakım parası da yok. Elektrikli masraf olarak çok çok çok ucuz. 
 

kalorifer dahil menziller 700-1000km olsun. Arabalar biraz hafiflesin. Bi de şarja ulaşmak petrole ulaşmak kadar kolay ve hızlı dolum olsun. Ben anında geçerim elektrikliye. 

elektrikli araç daha avantajlı bu konuda evet, yalnız 150 binde motor yiyen araç azınlıktadır, aynı sorun elektriklidede farklı şekilde olabilir, dediğin olay normal arabada yani sağlam arabada tekniğe göre özellikle hemde, öyle kolay kolay olmaz (bakımı sallarsan iş değişir tabii) sıkıntısız üretim bir araçta motor arızasıs en az 300 bin km giderki üreticinin dediği ömürdür bu markaya görede değişir, kendi aracımda böyle, şanzıman 400 binde disk değişimi var mesela, bozulma konusu farklı, haklı olduğun kısım sadece bakım masrafları, bu açıdan elektrikli avantajlı ama ondada emin ol o farkı bir şekilde alırlar, yok öyle bakımı ucuz olayı, yaparlar bir numara izle ve gör :)

"kalorifer dahil menziller 700-1000km olsun. Arabalar biraz hafiflesin. Bi de şarja ulaşmak petrole ulaşmak kadar kolay ve hızlı dolum olsun. Ben anında geçerim elektrikliye. "

bu olsa bende geçerim ama daha zaman var, hemde baya zaman, sen emeklli olduğunda belki görürsün, buna bizim ülkenin ve toplumun durumunuda katmayı unutma....

 

arabana iyi bak, uzun süre kullanacaksın bence, bende aynı şekilde...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

400 bin km giden çift kavrama mı varmış :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

400 bin km giden çift kavrama mı varmış :) 

benimkinin baskı disk ömrü o kadarmış, Magnanın yalancısıyım, reno yağı ömürlük diyor ama (öpücekler tabii yemezler) üretici 120 binde değiş diyor mesela, motor ömründen fazla nasıl oluyorsa, neyse 200 bin gitsede razıyım ben ki çoktan satarım, 200 bin içinde 13 sene lazım banaki hayatta kalmaz satarım, enzından dsg gibi doğuştan pert değil, dct var dct var arkadaş :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selim Bilgin yazdı:

 

Çok ölçmüyorum bu aralar ama yol bilgisayarı 8.5 civarı gösteriyor genelde, depo ölçümü yapsam 10-10.5 çıkar muhtemelen.

Yani 2 katı depo ile aynı km'yi mi yapıyoruz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

400 bin km giden çift kavrama mı varmış :) 

doğanla 200 bin giderdik

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Sani Gerşon yazdı:

Yani 2 katı depo ile aynı km'yi mi yapıyoruz?


İstanbul’da böyle. Uzun yolda kullanıma bağlı olarak 1100-1200 önü açık. Araba 1800 küsür kilo ve sürekli 4x4 onu da unutmamak lazım. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu

Hafif ruzgarda bile elektriklerin kesildiği bir sistem, elektrikli arac sarj yükünü ne kadar kaldirabilecek? Mesela araclarin %20si elektrikli olunca ozellikle aksamlari sisteme binen ek yükü, sistem ne kadar sağlıklı karşılayabilecek. Amerikada %50 hedefi varmis. Sistem kaldirmaz diyorlar mesela. 

 

Batarya bir kaza esnasinda zarar gorup alev alırsa söndürmek cok ayri bir dert. Hurdaya cikan bataryaların imhası ayri bir sorun. Gelecekte cozulebilecek cok parametre var. 

 

Su an bizim icin en iyisi hybrid sistem gibi duruyor. Toyotanin sarj edilebilir hybrid açılımı cok iyi olacak. 

 

MGnin benzinlisine niyetim vardi ama yedek parca ve yan sanayi isi kafamda soru isareti olarak duruyor.  3 sene sonra bugünün parasiyla 10bin liraya balata degismekte var 😀

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şarj edilebilir hibrit isteniyor ama öyle kolay olmuyor. Pahalı arabalar. İçinde en az 15-20kwh pil oluyor. Mesela ch-r’da 13,8kwh batarya var. Hem benzinli motor, hem pil, pahalı işler

Yorum bağlantısı
Emin Önal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şarj edilebilir hibrit isteniyor ama öyle kolay olmuyor. Pahalı arabalar. İçinde en az 15-20kwh pil oluyor. Mesela ch-r’da 13,8kwh batarya var. Hem benzinli motor, hem pil, pahalı işler


Önce 1.8 Den düşük motor olması lazım bu MTV ler ile. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emin Önal yazdı:


Önce 1.8 Den düşük motor olması lazım bu MTV ler ile. 


Büyük resmi görmüyorsunuz :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

birde tipi yakışıklı olsaydı... güzel inceleme olmuş ama.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Emin Önal yazdı:


Önce 1.8 Den düşük motor olması lazım bu MTV ler ile. 

Motorda sorun yok. Sorun, vergilendirme sisteminde.

1.6 motorlu e kasa mersoların ödediği vergiyi konuşalım. Benim 3 katı fiyatıma alıyorlar arabayı :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Büyük resmi görmüyorsunuz :) 

Büyük resim : “ kim takar yalova kaymakamını”

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sıfır egea 1.6 ile mercedes e200d aynı mtv’yi veriyor şu an. Şaka gibi

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Byd, Chery ya da farklı bir marka küçük (4 kişilik) elektrikli araçlarını getirdiklerinde durum değerlendirmesi yapacağım. 

350-400km menzil yaşadığım şehir içinde fazlasıyla yeter. Uzun yol için Golf zaten otoparkta bekliyor olacak. 

Şarj için yer sorunum yok. Muhtemelen otoparkın duvarına şarj noktası koyabilirim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sıfır egea 1.6 ile mercedes e200d aynı mtv’yi veriyor şu an. Şaka gibi

bence 2 yetmez 3 defa verilsin mtv

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bence 2 yetmez 3 defa verilsin mtv


3’e kadar hakkı var. Sonrası zarar yazıyor :) 

 

ekim’de 1,5 tl/km yakmışım. Lpg olsa en az 1,8 tl/km 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Barış Özbek yazdı:

Byd, Chery ya da farklı bir marka küçük (4 kişilik) elektrikli araçlarını getirdiklerinde durum değerlendirmesi yapacağım. 

350-400km menzil yaşadığım şehir içinde fazlasıyla yeter. Uzun yol için Golf zaten otoparkta bekliyor olacak. 

Şarj için yer sorunum yok. Muhtemelen otoparkın duvarına şarj noktası koyabilirim.

ben de değerlendirme için onları bekliyorum, gidip inceleyeceğim togg da yaptığım gibi... sonra almayacağım tabi. :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...