Tansu Kalafatoğlu 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Pillerde 800-1000 volt elektrik değerlerinden bahsediliyor. Yani pilden gelişemiyoruz. Bari voltajı artıralım çabaları. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Evren Erakçora yazdı: Kalite hissi nasıl acaba? Bir vw gibi tok hissettiriyor mu? Direksiyon ford vs gibi mi mesela? eskidendi o farklar, 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Otomotiv üreticileri en az bizim kadar hesabı kitabı iyi yapan yöneticilere sahip. Bu kadar uçan kaçan bir teknoloji olsa 5 serisinin lansmanında hala 5.20 dizele yer vermezlerdi. Batarya teknolojisi kısa vadede gelişmeyecek. Elektrik motoru + batarya + 4 lastik direksiyon al sana araba işi Çin'e yarayacak. Malı doğuya kaydırmazlar o ayrı, güven veren menzile daha çok var o da apayrı. Biz 1800 dd 300 nm den devam. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Çağlar Bayur yazdı: eskidendi o farklar, Tecrübeyi yenmek kolay değil Abi. Detaylarda zayıflıklar olduğunu sanıyorum. 50 senedir Golf üretiyor adam. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Pillerde 800-1000 volt elektrik değerlerinden bahsediliyor. Yani pilden gelişemiyoruz. Bari voltajı artıralım çabaları. Voltajın yüksek olması termal kaybı minimize etmek ilk önce. Sonrasında yüksek gerilim daha düşük akım menzile etken. Pil teknolojisi kadar önemli olan motor ve sürücü verimliliği. Onlar yükselmeden batarya çokta önem ihtiva etmez Ve hâlâ hibritten yanayım. 5 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Evren Erakçora yazdı: 50 senedir Golf üretiyor adam. ve bir Afrikalı gelip tesla ile değiştirdi oyunun kuralını Süleyman Can yazdı: Otomotiv üreticileri en az bizim kadar hesabı kitabı iyi yapan yöneticilere sahip. billa sahip değiller pazarlama departmanlarının birleşim gücü derim. o garabet torpido üstü ekranlarını bile kabul ettridiler kullanıcılara. en düşük maliyet ile en çirkin torpidolar var artık 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: trabzon’a gidiyorum ara ara. 1200km İyi bir elektrikli ile 4 kere yarım saat moladan 2 saat mola eder. Yolu be kadar geç bitirirsem o kadar yorgunluk artıyor. normalde 2 kere duruyorum. Toplamda 45dk ayrıca durduğum yerlerde şarj istasyonu bozuk olabilir. Yavaş doldurabilir. diğer konuda herkes dolu depo iyidir diyor. Adam afette dolu yakıtla ısınmış. Herkes savunuyor falan buraya gelince güneş paneli, bağımsız enerji vs. Afette ısınırdık elektrikli ile… Trabzona gidince yaylaya gidiyoruz. Hadi dolduralım pilleri… elektrikli arabalar şehir içinde düşük güçlerle kullanılabilecek golf arabaları gibi olur. Ya da kısa mesafe il-ilçe arası. Asla tam kapasite 1,5 milyonluk esas araba olamaz şu an. Bu arabaları kullananlar düne göre istasyon, tüketim, kalan menzil vb şeyleri hayatına daha çok sokup kafasını fazla meşgul ediyor. Tansu evde şarj imkanın olsa ilk alacak olan kişi sensin 😀 yılda bir yapacağın haftalık seyahati söylüyorsun. Kalan 360 günden bahsetsene 😉 meşgül eder dediğin şey 2dk.lık Google araştırması. Gidişatı benden daha iyi takip ediyorsun, içten yanmalı diye birşey kalmayacak üreticilerde, kademeli olarak açıklanan kısa ve uzun vadeli planlarını görüyorsun tüm firmaların. Öyle veya böyle biryerde kısa veya uzun şarj edilecek işte, ben zaman kaybı olarak görmüyorum şarj sürelerini. İmkanlar el verirse maddi anlamda benimde ilk araç değişiminde istediğim elektrikli. Trene bir yerden binmek lazım. Teknoloji gelişir pil büyür, menzil uzar duruma göre aksiyon alınır diye düşünüyorum. 1 2 Yorum bağlantısı
Rifat Şeker 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Uzun zamandır yazmıyorum ama konuyu görünce dayanamadım. Elektrikli araçların şu anda şehirler arasından ziyade bence şehir içi ulaşımlar için kullanılması daha ekonomik ve çevreci olacağını düşünüyorum. Sera gazı emisyonlarını düşürülecekse rölantide sürekli dur kalk yapan br araba ile elektrikli araç kıyaslanamaz bile. Elektrikli aracım var mı evet var tam da az önce bahsettiğim sebebten dolayı şehir içinde kullanmak için Citroen AMI aldım alabileceğim en ucuz ve eli yüzü düzün elektrikli araç olduğu için. Bu araça işe gidip geliyorum. Çocukları okula bırakıyorum çarşı pazar işini hallediyorum. Sağa sola arkadaşların yanına gidiyorum. Bu sayede koca koca arabaları şehir içinde dolaştırıp dur kalk trafik ile yakıt derdi bakım derdi yağ derdi olmadan aynı zamanda gerçekten bu şekilde daha çevreci olduğuna inandığım için kullanıyorum. İleri de batarya teknolojilerinin daha çevreci , sürdürülebilir bir gelişme olması durumunda ancak elektrikli araçlar için bir devrim bekliyorum. Şu anda bir trend ve fosil yakıtlılar ile elektrikli motorlar birleştikçe hybrid motorlar şehir dışında kullanılabilecek avantajlara sahip olacak. Örnek olarak google da quark motor diye araştırırsanız ufacık bir elektrik motoru ve 5.8 litre bir motoru birleştirdiklerinde ne demek istediğimi anlayabilirsiniz. Üşengeçler için LİNK 5 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Çağlar Bayur yazdı: o garabet torpido üstü ekranlarını bile kabul ettridiler Torpido üstü ekranlar, kameralı aynalar, otomatik açılıp kapanan kapılar... Bunlar kozmetik detaylar. Kaputu açıyorum yine 1.5, 2.0 dizel. Aktif satılıyor da. Çekseler ya ürün gamından komple. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Toplam yolumun %35’i uzun yolmuş. Bence az değil kolay kolay milyonluk elektrikli araba almam. Ama şarj imkanım olursa kibritin yanına 300-500 bine şehir içi pillisi alırım. Öyle çok mantıklı oluyor. yoksa 2 ton arabayı ne alacam. Pilli diye 2 tonu sağa sola sürüklemenin neresi verimli ya hu. 4 kişi ve valizlerle ile 2,5 ton. Aboovv 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2023 Paylaş 11 Kasım 2023 Bütün gördüm mini 4 kapı pilli. Markası aklıma gelmedi. 105 km hız 450 bin tl. Çok para edit: relive baw1. İç tasarımı güzel Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Servet Aydın yazdı: 450 bin tl. Çok para 100binTL az söyledin yalnız.. https://www.sahibinden.com/en/relive-baw1?sorting=price_asc Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 (düzenlendi) F1 gibi Sinekten yağ çıkartmak gerekiyor hedef tüm donanım olmalı. 12 Kasım 2023 tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Benim arkadaşım da aldı aynısından müstakil evinde güneş enerjisi ile şarj edip şehir içine kullanıyor çok memnun 3 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 12 Kasım 2023 Yazar Paylaş 12 Kasım 2023 Süleyman Can yazdı: Torpido üstü ekranlar, kameralı aynalar, otomatik açılıp kapanan kapılar... Bunlar kozmetik detaylar. Kaputu açıyorum yine 1.5, 2.0 dizel. Aktif satılıyor da. Çekseler ya ürün gamından komple. Bilmiyorum ya piyasadaki içten yanmalı motorların çoğu ile ilgili uzun vadede sorun çıkaracakları yönünde şüphelerim var. Uzun ömürlü olanı turbosuz diye beğenmeyiz, güçsüz diye küçük hacimlileri beğenmeyiz, aşırı beslemelileri uzun ömürlü değil diye beğenmeyiz.. Geriye hibrit kalıyor. Şu an param olsa ya Hibrit alırım. Ya da bir uzun yol bir kısa mesafe arabası alırım ayrı ayrı. Ama arkadaşımın panel kurup elektrik üretmesi de onun adına çok mantıklı. Her gün işe git gel en az 80 km yolu var.. Gelelim pile.. Pil derdi mi conta yakmış motor derdi mi? Bilmiyorum ama conta yakmış masraflı bir motor istemediğim kesin.. 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Ben de dün Kia EV9 videosu seyrettim, araç çok konforlu ancak 4 milyon gibi bir fiyatı olacakmış. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Emre Şimşek yazdı: Bilmiyorum ya piyasadaki içten yanmalı motorların çoğu ile ilgili uzun vadede sorun çıkaracakları yönünde şüphelerim var. Uzun ömürlü olanı turbosuz diye beğenmeyiz, güçsüz diye küçük hacimlileri beğenmeyiz, aşırı beslemelileri uzun ömürlü değil diye beğenmeyiz.. Geriye hibrit kalıyor. Şu an param olsa ya Hibrit alırım. Ya da bir uzun yol bir kısa mesafe arabası alırım ayrı ayrı. Ama arkadaşımın panel kurup elektrik üretmesi de onun adına çok mantıklı. Her gün işe git gel en az 80 km yolu var.. Gelelim pile.. Pil derdi mi conta yakmış motor derdi mi? Bilmiyorum ama conta yakmış masraflı bir motor istemediğim kesin.. Coğrafya çok önemli. İlk sorun tabi ki fiyat. Bizde hiç teşvik yok elektriğe, öte yandan 10 yaşında 1.0 turbo benzin hem vergi hem tüketim hem de fiyat olarak çok avantajlı. Çoğu insan apartman hayatı yaşıyor. Wallbox aldık nereye takacağız? Bütün bunlar olsa bile yine dertler bitmiyor. İngiltere ev'ye en çok teşviği veren ülkelerden. Çoğu insan artan talep sebebiyle arızalı şarj istasyonlarından şikayetçi. Fazla yüklenme olunca soketlerin üzerine out of service yazıp şartel kapıyorlar. Gps müsait gösteriyor, gidince 2 soket için sıra bekleyen 10 araç var. Şehir içinde tamamen elektirikli görmemiz belki muhtemel ama hem lojistik hem de uzun yolda içten yanmalı motorların daha çok mesaisi olacak. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 (düzenlendi) şehir içinde, şarj derdide yoksa bence en güzel seçeneklerden birisi bu, sonuçta araba bu, yolda kaale alınıyorsun.... tabii fiyatı malum, bu paralara zor... bu işlerin düzene girmesi ve toplumun çoğunluğuna yayılması için olması gerekenler ise şunlar, kesin olacak yoksa bu iş fiyasko net. yeni pil teknolojisi, anında dolacak dakikalar içinde(5 dk. tıpkı normal araçlar gibi) herkesin akşam iş dönüşü kendine özel 220 volt normal şarj yeri olacak ve esas bu kullanılacak, altyapı ve yeni yapılacak binalar buna göre olacak... her yerde şarj yeri ve imkanı yeterli sayıda port ama bunlar şehir içinde sadece acil durumlar yada dışardan gelenler için olacak, o şehirde oturan insan akşam evinde şarj edecek sadece, yada iş yerlerinde edecek yeterli yer olacak yeterli enerji ve altyapı (AB de bile çok zayıf, bizde zaten çok geride) bizde güçte sorun... ama en önemlisi bilinçli kültürlü toplum, buda hak getire olduğu ve düzelmeyeceği için bizde işler bu araba sayısı arttıkça, azınlık için güzel çoğunluk için dert kavga sebebi olacaktır. bunu dışında şuanki gibi ite kaka gider ve biraz daha araç sayısı artarsa kaosta başlar, bizim toplumda bu katlanarak artar... yakıtlı yada kibrit araçlar devam, bu kafayla gidersekte petrol bitene dek böyle gider.... 12 Kasım 2023 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Kemal Korkmaz yazdı: Benim arkadaşım da aldı aynısından müstakil evinde güneş enerjisi ile şarj edip şehir içine kullanıyor çok memnun müstakil evim olsa hemi motorlu baracuda toplardım mesela Rifat Şeker yazdı: İleri de batarya teknolojilerinin daha çevreci , sürdürülebilir bir gelişme olması durumunda aynen bunu sormuşrum bir EV hazırlık seminerinde, beni bir sonraki davet listesinden çıkardılar siemens ceo su siyah listeye almıştır 1 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Sani Gerşon yazdı: 100binTL az söyledin yalnız.. https://www.sahibinden.com/en/relive-baw1?sorting=price_asc Kapa ört 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Ayvalıkta bile 2 3 togg o kadar da tesla var. Az önce ist den geldim otoban elektrikli dolu. Skywell tesla togg. Teslanın kullanıcı portföyü arkadan sellektör fetişli bmwciler gibi geliyor bana bu arada. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Kasım 2023 Paylaş 12 Kasım 2023 Servet Aydın yazdı: Kapa ört önümüz kış, küresel buzlanma da var diolaağğğ 4x4 zamanıdır 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 13 Kasım 2023 Yazar Paylaş 13 Kasım 2023 Süleyman Can yazdı: Coğrafya çok önemli. İlk sorun tabi ki fiyat. Bizde hiç teşvik yok elektriğe, öte yandan 10 yaşında 1.0 turbo benzin hem vergi hem tüketim hem de fiyat olarak çok avantajlı. Çoğu insan apartman hayatı yaşıyor. Wallbox aldık nereye takacağız? Bütün bunlar olsa bile yine dertler bitmiyor. İngiltere ev'ye en çok teşviği veren ülkelerden. Çoğu insan artan talep sebebiyle arızalı şarj istasyonlarından şikayetçi. Fazla yüklenme olunca soketlerin üzerine out of service yazıp şartel kapıyorlar. Gps müsait gösteriyor, gidince 2 soket için sıra bekleyen 10 araç var. Şehir içinde tamamen elektirikli görmemiz belki muhtemel ama hem lojistik hem de uzun yolda içten yanmalı motorların daha çok mesaisi olacak. İstasyon bozuksa Mecbur kalınca kullanılabilecek bir sürü yer var aslında. Girip sanayide bir işletmeye bir miktar şarj edilebilir. Trifaz olsa yeter kanımca.. Sonuçta Bu arabalar elektrikle şarj oluyor dimi:) Ama tabiki istasyonların yayılma hızı araç satışlarından hızlı olmalı. Bulunduğum ilçede var, bir çok avm’de var. Talep görürse mantar gibi türer çünkü akarı yok kokarı yok başında beklemeye gerek yok çok güzel iş valla.. Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 13 Kasım 2023 Paylaş 13 Kasım 2023 Emre Şimşek yazdı: Cem abi yine de alacağın ve almayacağın arabaları gidip gözle görmeni dokunmanı tavsiye ederim. Bir de mg’nin 400 beygirlik bir canavarı var tam senlik:) Kesinlikle haklısın Emrecim. Burada taksiler falan Omoda baya bir bindim. Çok güzel bir malzeme hissiyatı var. Bir kaç kez de kullanma fırsatım oldu. Ben donanım ve teknolojik oyuncak adamıyım malum Resmen beni benden aldı. Çoğu güvenlik sisteminde Önden çarpışma ikazı ve fren sistemi var ya bunda arkadan çarpışma uyarısı vardı. Beni benden aldı. Türkiye'deki tek sıkıntı sanırım servis ve yedek parça desteği olacaktır. Burada Chery oldukça güçlü, Çoğu Çin malı marka yaygın. Yoldan geçen arabaların markalarını anlayamıyoruz bile . Arkadaş demişti tam 56 tane Çin markası var Kazakistanda diye Burada Japon ve Koreliler araç piyasasını domine ediyorlar. Çin ciddi yükselişte tüm dünyada olduğu gibi. Özellikle elekrikli araç pazarında en çok satan Çinliler ve gerçekten çok kaliteli ve donanımlılar. Fiyatları da hiç ucuz değil. Chery her ne kadar dometesi çağrıştırsada fiyat göz önüne alınınca Türkiye şartlarında bile benzer donanım ve motorda bir SUV ile arasında 500 bin TL ye yakın fark olması alınabilir kılıyor diye düşünüyorum. Çağlar Bayur yazdı: bağajı da güzel sen bi bak arka koltuığu yatırıp kağıt üstünde var ama distribütörü eğitimsiz, galerilerden buluyorsun eski vw usulü hala bunun da distribütörü limon satsın daha iyi, bildiğin bakkal dükkanı gibiler Abi sanırım Chery Türkiye pazarına direk kendisi girmiş yani distrübütör aracılığı ile değil. Direk Çin olarak girmişler. Burada Chery Kz Ceo su ile konuşmuştuk. Özellikle Avrupa pazarı için Türkiye yi merkez olarak kullanmayı düşünüyormuş Chery Global. Mesela Omoda O pazarda ilk kez Türkiye ye o amaçla girmiş. Zaten tek NCAP testine soktukları tek araç da Omoda. 1 Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 13 Kasım 2023 Paylaş 13 Kasım 2023 Dikkatimi çeken bir model ama şöyle bir handikapı duyuruldu. MG Tayvan fabrikası devreye girecekmiş(2024-2025). Bu durumda %40 ek gümrük vergisinden muaf %10 ek gümrük vergisine tabi olacaklarmış. Tayvan fabrikası devreye girince bugünkü değerinden bir miktar kayıp olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts