İçeriğe Yönlendir

Aracın Sallanması


Sermet Gündoğdu

Recommended Posts

Sermet Gündoğdu

Aracım 2009 Focus Hb .Aracım belli bir sürata ulaştığında (60-70 km/saat den sonra daha fazla etkileniyor) yolda bulunan en ufak girinti çıkıntı üzerinden geçtiğinde yanal bir salınım yapıyor sanki  sert bir yan rüzgar yemiş gibi anlık çizgisinden sapıyor. Yoldaki yol çizgilerinden bile etkileniyor. Sırasıyla arka amortisör ,rot lar ve burçlar değişti ama sonuç değişmedi.Başka nerelere bakmak lazım ?

 

Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu
Çağlar Bayur yazdı:

arka burçlara

Abi arka burçlar ve kollar da yeni değişti.

Ömer Sarıgül yazdı:

Z rotlar durumu nasıl ön arka?

Arkadakiler değişti.Önlere baktıracağım 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hala yine arka burç diyeceğim, rot ayarı sonuçlarında  bir terslik var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Lastik?ler ne durumda özellikle arkalar.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Sermet Gündoğdu yazdı:

Aracım 2009 Focus Hb .Aracım belli bir sürata ulaştığında (60-70 km/saat den sonra daha fazla etkileniyor) yolda bulunan en ufak girinti çıkıntı üzerinden geçtiğinde yanal bir salınım yapıyor sanki  sert bir yan rüzgar yemiş gibi anlık çizgisinden sapıyor. Yoldaki yol çizgilerinden bile etkileniyor. Sırasıyla arka amortisör ,rot lar ve burçlar değişti ama sonuç değişmedi.Başka nerelere bakmak lazım ?

 

Lastik ölçüsü nedir?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ömer Sarıgül yazdı:

Z rotlar durumu nasıl ön arka?

Z rotlarının tutuşa etkisi minimal olabilir, diğerleri sağlam değilse.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Mondeo'da benim de başıma gelmişti, arka burçlar değişmişti, bir de denge kolu mu değişti dediler ama tam hatırlamıyorum ama burçlar değişmişti. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Doğan Arşiray yazdı:

Z rotlarının tutuşa etkisi minimal olabilir, diğerleri sağlam değilse.

Yinede teker açılarının stabil kalmasında süspansiyona etkisi var

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

z rotları roll-bar denen U şekilli uzun demir ile aracın süspansiyon komponentlerini berbaber tutuyor. teker açıları Z rotuna bağlı değil. sabit akslı arazi araçlarında arkada da Z rotu vardır mesela. bazı arazi araçlarında bunların çözülebilir tipleri oluyor ve bu şekilde süspansiyon artükülasyonu arttırılıyor. yani aracın karşıdan bakarken ki yuvarlanma hareketini kısıtlıyorlar aslında. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-roll_bar

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

@Doğan Arşiray haklısınız direk etki etmese bağımsız süspansiyonda boşluk yapsa gereksiz salınıma sebep olabilir.

Örneğin focusta z rotu sökelim araca yandan baskı yapalım bir taraf çökerken diğer taraf etkilenmeyecek tekerlerin dikey açılari mecburen bozulacak z rot yerindeyken diğer tarafta etkilenip hafif çökecek.

Benim bahsettiğim z rottaki boşluk gereksiz hafif  salınımlara yol açabilir. 

Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Lastik ölçüsü nedir?

205-55-16 

 

Adnan Çakır yazdı:

Lastik?ler ne durumda özellikle arkalar.

Arkalar yüzde 80 civarı tarihleri yeni Continental

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

İyi bir makinada arka rot ayarı yapilmasi gerekebilir. Yumuşayan amortisör de yapıyor o gezmeyi

Yine arka burclarda şüphelisi 

Arka rot ayarı yapan çok az yer var, denge kolları vs değişti ise illa ayar ister

Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Arka rot ayarı yapan çok az yer var, denge kolları vs değişti ise illa ayar ister

Böyle bir ayar yapılmadı , ehil bir servis araştırayım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ben focus 1 de yaptirdiydim, acılar kayıyor çünkü 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...