Sermet Gündoğdu 29 Ekim 2023 Paylaş 29 Ekim 2023 Aracım 2009 Focus Hb .Aracım belli bir sürata ulaştığında (60-70 km/saat den sonra daha fazla etkileniyor) yolda bulunan en ufak girinti çıkıntı üzerinden geçtiğinde yanal bir salınım yapıyor sanki sert bir yan rüzgar yemiş gibi anlık çizgisinden sapıyor. Yoldaki yol çizgilerinden bile etkileniyor. Sırasıyla arka amortisör ,rot lar ve burçlar değişti ama sonuç değişmedi.Başka nerelere bakmak lazım ? Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 29 Ekim 2023 Yazar Paylaş 29 Ekim 2023 Çağlar Bayur yazdı: arka burçlara Abi arka burçlar ve kollar da yeni değişti. Ömer Sarıgül yazdı: Z rotlar durumu nasıl ön arka? Arkadakiler değişti.Önlere baktıracağım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ekim 2023 Paylaş 29 Ekim 2023 hala yine arka burç diyeceğim, rot ayarı sonuçlarında bir terslik var mı? 1 Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 29 Ekim 2023 Paylaş 29 Ekim 2023 Lastik?ler ne durumda özellikle arkalar. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 Sermet Gündoğdu yazdı: Aracım 2009 Focus Hb .Aracım belli bir sürata ulaştığında (60-70 km/saat den sonra daha fazla etkileniyor) yolda bulunan en ufak girinti çıkıntı üzerinden geçtiğinde yanal bir salınım yapıyor sanki sert bir yan rüzgar yemiş gibi anlık çizgisinden sapıyor. Yoldaki yol çizgilerinden bile etkileniyor. Sırasıyla arka amortisör ,rot lar ve burçlar değişti ama sonuç değişmedi.Başka nerelere bakmak lazım ? Lastik ölçüsü nedir? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 Ömer Sarıgül yazdı: Z rotlar durumu nasıl ön arka? Z rotlarının tutuşa etkisi minimal olabilir, diğerleri sağlam değilse. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 Mondeo'da benim de başıma gelmişti, arka burçlar değişmişti, bir de denge kolu mu değişti dediler ama tam hatırlamıyorum ama burçlar değişmişti. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 Doğan Arşiray yazdı: Z rotlarının tutuşa etkisi minimal olabilir, diğerleri sağlam değilse. Yinede teker açılarının stabil kalmasında süspansiyona etkisi var Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 z rotları roll-bar denen U şekilli uzun demir ile aracın süspansiyon komponentlerini berbaber tutuyor. teker açıları Z rotuna bağlı değil. sabit akslı arazi araçlarında arkada da Z rotu vardır mesela. bazı arazi araçlarında bunların çözülebilir tipleri oluyor ve bu şekilde süspansiyon artükülasyonu arttırılıyor. yani aracın karşıdan bakarken ki yuvarlanma hareketini kısıtlıyorlar aslında. https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-roll_bar 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 @Doğan Arşiray haklısınız direk etki etmese bağımsız süspansiyonda boşluk yapsa gereksiz salınıma sebep olabilir. Örneğin focusta z rotu sökelim araca yandan baskı yapalım bir taraf çökerken diğer taraf etkilenmeyecek tekerlerin dikey açılari mecburen bozulacak z rot yerindeyken diğer tarafta etkilenip hafif çökecek. Benim bahsettiğim z rottaki boşluk gereksiz hafif salınımlara yol açabilir. Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 30 Ekim 2023 Yazar Paylaş 30 Ekim 2023 Harun Kocaçalışkan yazdı: Lastik ölçüsü nedir? 205-55-16 Adnan Çakır yazdı: Lastik?ler ne durumda özellikle arkalar. Arkalar yüzde 80 civarı tarihleri yeni Continental Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 İyi bir makinada arka rot ayarı yapilmasi gerekebilir. Yumuşayan amortisör de yapıyor o gezmeyi Yine arka burclarda şüphelisi Arka rot ayarı yapan çok az yer var, denge kolları vs değişti ise illa ayar ister Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 30 Ekim 2023 Yazar Paylaş 30 Ekim 2023 Mustafa Tüfekçi yazdı: Arka rot ayarı yapan çok az yer var, denge kolları vs değişti ise illa ayar ister Böyle bir ayar yapılmadı , ehil bir servis araştırayım. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 Ben focus 1 de yaptirdiydim, acılar kayıyor çünkü Yorum bağlantısı
Recommended Posts