Sercan Süer 20 Ekim 2023 Paylaş 20 Ekim 2023 Merhaba aracimda 160 binde disk ve balata degistirdik mga marka takildi 180 binde tekrar yamuldu.2. degisim yapıldı garantiden ver poryalara bakildi hic bir sorun yok tekrar yamuldu oyle sert bir çukura falan girilmedi. her 15 bin km gelene kadar diskler yavas yavas yamuluyor.Baska nerde sikinti aramaliyiz. Lastik rot balansta sikinti yok tel kırmış olabilir mi 4 senelik lastik 70 bin km yapıldı. Yorum bağlantısı
Hamit inan 20 Ekim 2023 Paylaş 20 Ekim 2023 Sudan geçerken yavaşlayın. Kızgın diske su vurursa yamultur. Yada diskler kızgın iken aracı yıkama Yorum bağlantısı
Koray Demir 21 Ekim 2023 Paylaş 21 Ekim 2023 Sercan Süer yazdı: lastik 70 bin km yapıldı. Şu an lastiklerin değişimi daha hayati önem taşıyor. 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 21 Ekim 2023 Paylaş 21 Ekim 2023 Eren Gökmen yazdı: 4 disk birden mi yamuluyor? 4 ü aynı sudan gecmiyor mu ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ekim 2023 Paylaş 21 Ekim 2023 Çukura düşmekle, lastik bozulmasıyla, rot balans bozulmasıyla vs disk bozulmaz. Disk yüksek ısıdan bozulur, Sıcakken suya girmekle veya su tutulmasıyla bozulur. Mondeo 3 kasada bu durum kronik, sebebi kasanın ağır diskin küçük olması ancak fiestada böyle bir durum yok. Kaliteli disk kullanmalısınız. 2 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 21 Ekim 2023 Paylaş 21 Ekim 2023 Ferodo veya Bosch marka disk kullanın. Bosch alınacak ise birkaç model kodu var mutlaka doğrusu olmalı yoksa yine yamulur. 2 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 21 Ekim 2023 Paylaş 21 Ekim 2023 Hamit inan yazdı: 4 ü aynı sudan gecmiyor mu ? Eger 1 disk ise kaliper sıkıyordur. Eger 4 diskse disk kalitesizdir Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 21 Ekim 2023 Paylaş 21 Ekim 2023 Focus 1 de valeo disk Otosan balata değişimi yaptırmıştım. 3-4 ay 2000 km geçmeden yamulmustu. Suya da girmedim yikamadim da sert sürüş tarzında yok. Mal kalitesiz cikabiliyor Yorum bağlantısı
Berkay Tahiroğlu 21 Ekim 2023 Paylaş 21 Ekim 2023 Yamulma sorununa karşı Walburg marka delikli performans diski öneririm. 1 Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz 22 Ekim 2023 Paylaş 22 Ekim 2023 Kesinlikle Walburg marka delikli disk işe yarıyor.Ben de mk4 Mondeo sahibi olarak titreme sorununu bu şekilde çözdüm. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 22 Ekim 2023 Paylaş 22 Ekim 2023 Tolgahan Doğru yazdı: Focus 1 de valeo disk Otosan balata değişimi yaptırmıştım. 3-4 ay 2000 km geçmeden yamulmustu. Suya da girmedim yikamadim da sert sürüş tarzında yok. Mal kalitesiz cikabiliyor Fusion aeacımda serviste otossn disk takılmıştı 3~5bin km sonra yamulmuştu. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 22 Ekim 2023 Paylaş 22 Ekim 2023 Mk2 mondeo varken yılmıştım disk yamulmasından. Kardeşimde fiesta vardı o da yapıyordu periyodik. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 22 Ekim 2023 Paylaş 22 Ekim 2023 Fiestadaki rakamları bildiğim için örnek olması amacıyla yazıyorum. MK7 kasada diskin orjinal kalınlığı 23mm ve bu diski 21 mm olunca değiştirin diyor üretici... Piyasada dönen orjinal denenler dahil büyük çoğunluğu 21mm ve 2mm de aşınınca oluyor 19mm. Birinin bittiği yerde diğerini sıfır alıp takmış oluyoruz ve sonra disk yamuluyor. Orjinal markada neden bu oluyor derseniz, genelde eski kasanın diskini veriyorlar uyuyor diye ama sadece yerine uyuyor işte 23mm disklerin fiyatı 21mm olanlardan 3'te 1 civarı pahalıydı en son. O nedenle bulmak biraz zor, marka model ile değil ürün kodu ile almak lazım yoksa yine parçacılar bildiğini yapabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 22 Ekim 2023 Paylaş 22 Ekim 2023 Tolgahan Doğru yazdı: Focus 1 de valeo disk Otosan balata değişimi yaptırmıştım. 3-4 ay 2000 km geçmeden yamulmustu. İ Bosch ve Valeo Focus 1’de kesin yamuluyorlar. Trw veya Yavuzsan WOD sorunsuz. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 24 Ekim 2023 Paylaş 24 Ekim 2023 Bosch Disk - Otosan Balata takıldı en son. 30 bin km oldu. Şu an hafif yamulma var, ışıklara yaklaşırken hafif bastığımda frene, kesik kesik tutuyor. Bakımda tornalatacağım, balataya zımpara attıracağım, bir bu kadar daha giderse kafi. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Ekim 2023 Paylaş 24 Ekim 2023 Sudan soğuk sıcaktan ziyade diski yamultan kalitesi balata bence. Metali mi fazladır nedir, orjinal balataya geçtim disk yamulması falan kalmadı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ekim 2023 Paylaş 24 Ekim 2023 sanayide bizde sebep söyleme zorunluluğu dolayısı ile sudan sebepler öne sürülür Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz 25 Ekim 2023 Paylaş 25 Ekim 2023 Serkan Toker yazdı: Sudan soğuk sıcaktan ziyade diski yamultan kalitesi balata bence. Metali mi fazladır nedir, orjinal balataya geçtim disk yamulması falan kalmadı. Olabilir.Bana icer diye bir marka önerdi sadece balata-disk satan bir esnaf.İcer balata+delikli Walburg disk takınca titreme falan kalmadı. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 25 Ekim 2023 Paylaş 25 Ekim 2023 Serkan Toker yazdı: Sudan soğuk sıcaktan ziyade diski yamultan kalitesi balata bence. Metali mi fazladır nedir, orjinal balataya geçtim disk yamulması falan kalmadı. Bence disk kalitesi. Orijinal Motorcraft diske ne balata takarsan tak yamulmuyor en fazla çizer veya yüzeyini yakar. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Ekim 2023 Paylaş 26 Ekim 2023 Koray Demir yazdı: Bence disk kalitesi. Orijinal Motorcraft diske ne balata takarsan tak yamulmuyor en fazla çizer veya yüzeyini yakar. Bazı balatalar çok zor aşınıyor. Benim tespitlerime göre aşınmayan balata diski gereksiz ısıtıyor, yumuşak balata toz yapıyor aşınıyor ama diski bozmuyor. Malum fren yapmasak bile balatalar diske sürekli temas halinde.. 2 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 26 Ekim 2023 Paylaş 26 Ekim 2023 Serkan Toker yazdı: Bazı balatalar çok zor aşınıyor. Benim tespitlerime göre aşınmayan balata diski gereksiz ısıtıyor, yumuşak balata toz yapıyor aşınıyor ama diski bozmuyor. Malum fren yapmasak bile balatalar diske sürekli temas halinde.. Neden? Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Ekim 2023 Paylaş 26 Ekim 2023 Serkan Toker yazdı: Bazı balatalar çok zor aşınıyor. Benim tespitlerime göre aşınmayan balata diski gereksiz ısıtıyor, yumuşak balata toz yapıyor aşınıyor ama diski bozmuyor. Malum fren yapmasak bile balatalar diske sürekli temas halinde.. Sürekli temas olmaz. Frene basınca diske temas eder. Fren kuvvetine göre diske basma kuvveti de artar. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Ekim 2023 Paylaş 26 Ekim 2023 Mahmut Yıldız yazdı: Sürekli temas olmaz. Frene basınca diske temas eder. Fren kuvvetine göre diske basma kuvveti de artar. Sizi aracı lifte kaldırıp lastiği söküp diski elle çevirmeye davet ediyorum. Erdem Doğan yazdı: Neden? Sen de gel, kenarda çay içersin.. 1 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Ekim 2023 Paylaş 26 Ekim 2023 Serkan Toker yazdı: Sizi aracı lifte kaldırıp lastiği söküp diski elle çevirmeye davet ediyorum. Sen de gel, kenarda çay içersin.. Araç viteste mi? Ben de çay istiyom. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts