İçeriğe Yönlendir

LiFePo4 Piller


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

multimetrenin yapacağı iş için fazla janjanlı değil mi

 

lattemi içerken multimetreyi açıp aküye bağlayıp hatta aküyü söküp ampermetreyi bağlayıp acaba ne oluyor diye bakmak mümkün değil. "Hıı vaziyet normal" demek için bu.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

multimetrenin yapacağı iş için fazla janjanlı değil mi


pilli arabaların pillerini test eden kişiler pahalı cihazlar kullanıyor. Arada daha ucuz test aletlerini deneyip neyi doğru neyi hatalı gösterdiğini falan anlatıyorlar. Çok anlamam elektrikten. Vardır bi hikmeti

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

multimetrenin yapacağı iş için fazla janjanlı değil mi

Enerji tüketimi batarya kapasitesi harcanan güç vs. Ölçü aleti ak47 yanında sapan gibi kalır

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bunun alternatifi analog bir ampermetre ve voltmetre ikilisi olur şık "vintage" olur ama güzellerini bulmak zor artık. hem de şöntlüsünü.. Yine de enerji tüketimini ölçemez 

 

 

image.png.c5ad79985299b6752110f345ba03a475.png

 

image.png.27fd86b4fe4f88d772d2fab988d18910.png

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Mehmet Göktürk yazdı:

Murat Lifepo4 te yanma yok. o nedenle güvenli deniyor. asit buharı da yok.

 

Hocam öyle duyduk ama görmeden inanamıyor insan :D 

Bu arada yüksek sıcaklıkta nasıl, araç içinde kullanıma uygun mu sizce? Yani karavan gibi değil de binek araç gibi hava sirkülasyonu olmayan araçlarda?

Ben kamerayı powerbank ile süreceğim şimdilik, geceleri de parking modda kayda devam edecek, ama yaz sıcakları gelmeden bir çözüm üretmem gerekecek, yüksek ısılı bataryalar çok para, mesela şu pil 400mAh için 236,5 TL istiyor

https://www.pilburada.com/eve-3.6v-ef651615t-li-soci2-lithium-pil---yuksek-sicaklik

Bana en az 10Ah lazım :( 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bunlar 60 dereceye kadar normal çalışır. Ön camda torpidoda vb değilse bence sıkıntı olmaz aşağılarda konuçlanmalı. Ancak TOGG'un yeni yazılımı ile normal batarya voltaj düşünce ana bataryadan kendi uyanıp şarj ediyor ise ki etmeli o zaman bir sorun yaşanmaması gerek. Belki de kendi bataryasını lifepo4 ile değişmek gerek. Aracın altına yakın kısımlarda bagajda illa yer vardır bence. Endüstriyel lityum çok israf olmaz mı? O zaman atarsınız bi tane AGM bisiklet aküsü çalışsın. 

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Mehmet Göktürk yazdı:

bunlar 60 dereceye kadar normal çalışır. Ön camda torpidoda vb değilse bence sıkıntı olmaz aşağılarda konuçlanmalı. Ancak TOGG'un yeni yazılımı ile normal batarya voltaj düşünce ana bataryadan kendi uyanıp şarj ediyor ise ki etmeli o zaman bir sorun yaşanmaması gerek. Belki de kendi bataryasını lifepo4 ile değişmek gerek. Aracın altına yakın kısımlarda bagajda illa yer vardır bence. Endüstriyel lityum çok israf olmaz mı? O zaman atarsınız bi tane AGM bisiklet aküsü çalışsın. 

Hocam aracın aküsüne ulaşmada sıkıntı var hertürlü, sigorta kutusuna müdahale garanti dışına çıkarıyormuş, USB çıkışları da araç kapatıyor hemen, ön torpidoya powerbank koydum şimdilik ama yazın ne olur bilemedim

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sürmeli yazdı:

Hocam aracın aküsüne ulaşmada sıkıntı var hertürlü, sigorta kutusuna müdahale garanti dışına çıkarıyormuş, USB çıkışları da araç kapatıyor hemen, ön torpidoya powerbank koydum şimdilik ama yazın ne olur bilemedim


sigorta çoklayıcılar var. Mesela çakmaklık sigortası yerine takılıp ek hat alınabilir. Bence garanti dışına çıkmaz.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


sigorta çoklayıcılar var. Mesela çakmaklık sigortası yerine takılıp ek hat alınabilir. Bence garanti dışına çıkmaz.

Bence de çıkmamalı ama unuttuğun bişey var, bunlar akıllı cihaz :crazy:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sürmeli yazdı:

Bence de çıkmamalı ama unuttuğun bişey var, bunlar akıllı cihaz :crazy:


bence bir şey olmaz. Çakmaklığa sorunsuz 12v gönderebilen akıllı cihaz bi kamerayı çalıştıramayacak mı :) 

 

Ben de sigorta kutusundan aldım elektriği hocam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pilii arabada gece kamera tüketimi neden dert olsun ki? araba 1 ton pil zaten :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
(düzenlendi)

Sorun teknik değil ki arkadaşlar, sorun işletme ile alakalı, hyundai da aynını yapıyor, togg da aynını yapacak, garanti kapsamı dışına çıkartacak yer ararlar doğal olarak

tarihinde Murat Sürmeli tarafından düzenlendi
hyundaimış garantiyi bozan
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sürmeli yazdı:

Sorun teknik değil ki arkadaşlar, sorun işletme ile alakalı, hyundai da aynını yapıyor, togg da aynını yapacak, garanti kapsamı dışına çıkartacak yer ararlar doğal olarak


toyota’ya sorsak aynısını diyor. Yani hiçbiri sigortadan hat çekmeye onay vermez abi

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


toyota’ya sorsak aynısını diyor. Yani hiçbiri sigortadan hat çekmeye onay vermez abi

biliyorum, garantisi bitince çekerim o yüzden :)

Sıfır Palio almıştım zamanında, yetkili servise aküden hat çektirmiştim arkadaki ses sistemine, adamlar garanti gider demişlerdi, o zaman para daha bol araçlar daha ucuz ve serde gençlik vardı, boşver garantiyi demiştim, şimdi zor be :D

 

tarihinde Murat Sürmeli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Sürmeli

2 tane ufak aldım, powerbank yapmayı planlıyorum, şarj ve deşarj işlemleri CC CV şeklinde öneriliyor ama araba aküsü yerine takıp alternatör çıkışından besleseniz bile çok sorun yaşamıyor hücre gerilimi güvenli sınırlarda kaldığından. Benim 1s2p bağlantı için sabit akım sabit gerilim devreye karar vermem gerek. Piller çok boşaldığında ve çok yüklendiğinde gerilimi çok oynuyor, tavsiye edilen %20-%80 arasında potansiyeli neredeyse sabit, sevdim karakteristiğini

 

IMG_20231031_205750_259.jpg

IMG_20231031_170329_611.jpg

IMG_20231031_170324_469.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Göktürk yazdı:

 

lattemi içerken multimetreyi açıp aküye bağlayıp hatta aküyü söküp ampermetreyi bağlayıp acaba ne oluyor diye bakmak mümkün değil. "Hıı vaziyet normal" demek için bu.


 

Ben şununla kontrol ediyorum. 
 

https://a.aliexpress.com/_EIpcrFh

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağlar Bayur

Kurşun-asit akülerden farklı olarak aktif maddenin sülfatlaşmasını önlemek için her gün tam olarak şarj edilmeleri gerekir. LiFePO4 pilinin tam olarak şarj edilmesine gerek yoktur, dolayısıyla damlama şarjı ve yüzdürme şarjı gerekli değildir.

 

demekte. iyiymiş tam pilli araba pili

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz

Geçen sene biz de Teknofest 'te öğrencilerimizle birlikte bir elektrikli araç yaptık. Bize önceki senelerde katılan takımlar aslında JeL akü tavsiye ettiler sırf bu BMS olaylarından dolayı. Çünkü eğer bir Li ION ya da LiFePo pilin varsa şartnamede BMS kullanıp, ordaki veriyi Araç Kontrol Sistemine aktarman gerekiyor falan. Jel aküde bunlara gerek yoktu. Ama biz zor olanı yaptık. 323 Li Ion hücreyi 17 seri 19 paralel puntoladık, sonrasında BMS falan... Acaba LifePo mu seçsek falan diye düşünmedik değil. Sanırım Demir Fosfatlar çok daha hafifler. Ayrıca daha güvenli bir yapıya sahipler. Ama hücre başına gerilim aralıkları Liionlara göre daha az diye biliyorum. 60V 60ah'lik pilimiz yaklaşık 18 kg'dı. Sanırım Lifepo kullansaydık bu ağırlık 9-10 kg lara falan düşerdi. Güle güle kullanın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Seri bağlı her batarya sistemi dengeleme ister. Bir yüz döngü sonrası bozuluyor gerilim eşitliği

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...