İçeriğe Yönlendir

2.5T Tekleme Yığılma


Murat Algan Yücel

Recommended Posts

Murat Algan Yücel

2010 model 220 hp 2.5 turbo benzin lpg mondeo aracımın benzinde çok belli etmese de lpg de çok belli olan bi tekleme var. Motor içi elektrik tesisatı yenilendi, bobinler, bujiler, egzoz ve emme manifoldu valfleri değişti, turbo hibritlendi, motor yeni, sente ayarı doğru, benzin enjektörleri revize edildi, lpgci bütün lpg ayarlarının parçalarının sağlam ve doğru olduğunu söyledi. Bunlara rağmen bir değişiklik olmadı araçta ve sanki belli bi devirden sonra açılıyor araç birşey tutuyor da bırakıyor gibi ama her zaman yapmıyor bu tutma bırakma olayını.

Lpg de arabaya yüklendiğimde arıza kodları çıkıyor anlık rastgele silindirlerde ateşleme arızası gösteriyor, benzinde arıza ışığı yakmıyor aynı durumda. Daha göremediğimiz ne olabilir?  İstanbuldayım.IMG_1985.png.5786d88b0a3a95a1fb6fd1842a353d11.png

Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Lpg özelinde güzel bir yol ayarı yapılmalı. Sorun kalibrasyon bence :) 

Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel
(düzenlendi)
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Lpg özelinde güzel bir yol ayarı yapılmalı. Sorun kalibrasyon bence :) 

Aynı sorun benzinde de var ama benzinde az belli oluyor. Kalibrasyon da yapıldı 3 farklı işinin ehli dedikleri yerde yapıldı.

Tamer Topaç yazdı:

Tüm sorunları LPG' de yapıyormuş.

Benzinde de yapıyor yazdım ama lpg deki gibi belli olmuyor

tarihinde Murat Algan Yücel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Murat Algan Yücel yazdı:

Aynı sorun benzinde de var ama benzinde az belli oluyor. Kalibrasyon da yapıldı 3 farklı işinin ehli dedikleri yerde yapıldı.

Benzinde de yapıyor yazdım ama lpg deki gibi belli olmuyor

Turbo yapıldıktan sonra mı peki?

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

lpg de yeterince gaz gitmiyor olabilir, turboyu büyüttükten sonra, enjektörler daha fazla yakıt göndermeli, zayıf karışım olma ihtimali yükseliyor.  

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel
Tamer Topaç yazdı:

Turbo yapıldıktan sonra mı peki?

Hayır hep vardı

Metin Uzunoğlu yazdı:

lpg de yeterince gaz gitmiyor olabilir, turboyu büyüttükten sonra, enjektörler daha fazla yakıt göndermeli, zayıf karışım olma ihtimali yükseliyor.  

Bunun ayarını kim yapar hem benzin hem lpg de var aynı durum

Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel
Tamer Topaç yazdı:

Yazılıma müdahale var mı?

Hayır yazılım orijinal beyine zarar gelir diye korkuyorum. Çünkü beyin daha önce 2 kere açılmış

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

5 silindir değil mi bu araç ? Lpg' sisteminde 5 silindirle ilgili bir ayarlama problemi olabilir mi, enjektörlerin sıralaması falan karışır mı diye aklıma deli düşünceler geliyor.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Murat Algan Yücel yazdı:

Hayır hep vardı

Bunun ayarını kim yapar hem benzin hem lpg de var aynı durum

Turbo hibrit olunca karışım oranları değişir bu duruma yazılım ile müdahale edilmeli, yazılım değişmeli. yada turbo normal haline getirilip kontrol edilmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

LPG marka model enjektör rengi vs ne

 

Benim mersoda enjektör arizasindan yapıyordu,

 

Benzin enjektörleri revize demişsin kapasitesi yetmiyor olabilir, LPG de de aynı şekilde beygire göre yeterli enjektör yoksa yapıyor,

 

LPG de daha çabuk salıyor kendini 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Metin Uzunoğlu yazdı:

Turbo hibrit olunca karışım oranları değişir bu duruma yazılım ile müdahale edilmeli, yazılım değişmeli. yada turbo normal haline getirilip kontrol edilmeli.

Aynen karışımdan kaynakli ateşleme hatası 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Metin Uzunoğlu yazdı:

lpg de yeterince gaz gitmiyor olabilir, turboyu büyüttükten sonra, enjektörler daha fazla yakıt göndermeli, zayıf karışım olma ihtimali yükseliyor.  

+1 

Bu durumda lpg regülatör basıncı yükseltilse faydalı sonuç verebilir.

Turbo bypass valfide kontrol edilebilir ayarsız olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
Murat Algan Yücel yazdı:

2010 model 220 hp 2.5 turbo benzin lpg mondeo aracımın benzinde çok belli etmese de lpg de çok belli olan bi tekleme var. Motor içi elektrik tesisatı yenilendi, bobinler, bujiler, egzoz ve emme manifoldu valfleri değişti, turbo hibritlendi, motor yeni, sente ayarı doğru, benzin enjektörleri revize edildi, lpgci bütün lpg ayarlarının parçalarının sağlam ve doğru olduğunu söyledi. Bunlara rağmen bir değişiklik olmadı araçta ve sanki belli bi devirden sonra açılıyor araç birşey tutuyor da bırakıyor gibi ama her zaman yapmıyor bu tutma bırakma olayını.

Lpg de arabaya yüklendiğimde arıza kodları çıkıyor anlık rastgele silindirlerde ateşleme arızası gösteriyor, benzinde arıza ışığı yakmıyor aynı durumda. Daha göremediğimiz ne olabilir?  İstanbuldayım.IMG_1985.png.5786d88b0a3a95a1fb6fd1842a353d11.png

Murat Bey. Yaklaşık 1 yıl kadar 2013 Mondeo 2.0 Ecoboost 240 olandan kullandım. Sizin araca çok benzer. NEk adar keyifli olduğunu bilirim. Bahsettiğiniz sorunun aynısını yaşamıştım. LPG yoktu ama benzinde. Dikkatimi çeken ise yetkili serviste yapılan kapsamlı bakım sonrası olduğu idi. O dediler bu dediler değişmedi. Sakin kullanımda hiç sıkıntı yok gaza yüklenince araba silkeliyor sapıtıyor vs. Yetkili servis işi çözemedi. Çankırı'da bir arkadaşım var mekatronik ustası. Onunla normal muhabbette konuştuk. Dedi ki buji. Abi yeni değişti dedim. Yok yanlış buji takmışlardır senin araban farklı dedi. Dedim yetkili servis. Dedi ki arabayı getir. Bujileri söktü baktı bunlar 1.6 bujisi dedi. Hemen sipariş. Araç düzeldi. Belki çok basit ama bir kontrol edin derim. 2.5 motor nadir olduğu için yetkili servis bile bazen karıştırabiliyor. O nedenle kontrol etmekte fayda var . Mesajınızı okuyunca en azından kontrol ettirmeniz için yazayım dedim. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel
Cem Dilmen yazdı:

Murat Bey. Yaklaşık 1 yıl kadar 2013 Mondeo 2.0 Ecoboost 240 olandan kullandım. Sizin araca çok benzer. NEk adar keyifli olduğunu bilirim. Bahsettiğiniz sorunun aynısını yaşamıştım. LPG yoktu ama benzinde. Dikkatimi çeken ise yetkili serviste yapılan kapsamlı bakım sonrası olduğu idi. O dediler bu dediler değişmedi. Sakin kullanımda hiç sıkıntı yok gaza yüklenince araba silkeliyor sapıtıyor vs. Yetkili servis işi çözemedi. Çankırı'da bir arkadaşım var mekatronik ustası. Onunla normal muhabbette konuştuk. Dedi ki buji. Abi yeni değişti dedim. Yok yanlış buji takmışlardır senin araban farklı dedi. Dedim yetkili servis. Dedi ki arabayı getir. Bujileri söktü baktı bunlar 1.6 bujisi dedi. Hemen sipariş. Araç düzeldi. Belki çok basit ama bir kontrol edin derim. 2.5 motor nadir olduğu için yetkili servis bile bazen karıştırabiliyor. O nedenle kontrol etmekte fayda var . Mesajınızı okuyunca en azından kontrol ettirmeniz için yazayım dedim. 

Bujilerimi de dediğiniz gibi kontrol ettirerek aldım volvocular veriyor zaten ama yine de hem yurtdışı hem de yurtiçi kontrolünü sağlatarak aldım. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

LPG marka model enjektör rengi vs ne

 

Benim mersoda enjektör arizasindan yapıyordu,

 

Benzin enjektörleri revize demişsin kapasitesi yetmiyor olabilir, LPG de de aynı şekilde beygire göre yeterli enjektör yoksa yapıyor,

 

LPG de daha çabuk salıyor kendini 

Atiker kırmızı 

Kontrol edildi onlar da yakıtın yeterli geldiğini söylüyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Bu arabada ya basınç ya da, ateşlemeyle ilgili bir sorun var bence. Gaza yüklenince araç kendine geliyor ama, bu sefer de arızaya geçiyor. Muhtemelen, basit bir yerde boru kablo ezildi/delindi.

Ek bilgi, turboda değişiklik yapıldı ise, yazılıma müdahale edilmesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Murat Algan Yücel yazdı:

Bujilerimi de dediğiniz gibi kontrol ettirerek aldım volvocular veriyor zaten ama yine de hem yurtdışı hem de yurtiçi kontrolünü sağlatarak aldım. 

Atiker kırmızı 

Kontrol edildi onlar da yakıtın yeterli geldiğini söylüyorlar.

Atiker ise nozullari kontrol etmen gerek,  o enjektör turbo 200 küsur beygire yakıt yetirsiremez,

Benzin içinde yine enjektör kapasitesi yetmiyor olabilir, ne kadar güçlendi araba acaba 

Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Atiker ise nozullari kontrol etmen gerek,  o enjektör turbo 200 küsur beygire yakıt yetirsiremez,

Benzin içinde yine enjektör kapasitesi yetmiyor olabilir, ne kadar güçlendi araba acaba 

Sağlıklı testte yapamıyoruz rölantide de titriyor ama bazen düzeliyor sanki arıza yokmuş gibi değişik bir durum. Tahmini 250-260 beygir olması lazım.

Tamer Topaç yazdı:

Bu arabada ya basınç ya da, ateşlemeyle ilgili bir sorun var bence. Gaza yüklenince araç kendine geliyor ama, bu sefer de arızaya geçiyor. Muhtemelen, basit bir yerde boru kablo ezildi/delindi.

Ek bilgi, turboda değişiklik yapıldı ise, yazılıma müdahale edilmesi gerekiyor.

Bence ikisi de var 😩 Anlayabilecek birisi olsa arabayı yanına götürcem hemen

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...