İçeriğe Yönlendir

Bembeyaz


Murat Sahın

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Küçük motorda zincir de zayıf olabilir. Kopabilir. Riskli

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

kitapçık bunu zincir için mi yazmış toksa triger mi demiş? kitapçık link i falan var mı

Bakayım abi buna :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

aynı motor aveo da, 240 bin km 10 yıl yazmış...

 

Benimkinde 5 yıl 160 bin km demiş. 5. yıldayız.186 bin çevirmiş. Ne yapmak lazım? :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Benimkinde 5 yıl 160 bin km demiş. 5. yıldayız.186 bin çevirmiş. Ne yapmak lazım? :D 

kitap.ığa uyulacak, aveo olsaydı 240 bin e uyacaktı. kayış olsa km ye bakamam değişirm de zincir ler genelde 250 lilere rahat gitmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Psa nın DV6 1,6 dizelleri trigerli Citröen 180k km, ford 135k km de değişin diyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Benimkinde 5 yıl 160 bin km demiş. 5. yıldayız.186 bin çevirmiş. Ne yapmak lazım? :D 


 bi video denk geldi. Crdi zinciri değişiyor. Yarım milyon km olmuş. Usta kia zinciri kalın dayanıklı diyor. Kopmaz. Belirti verir ama mesela 1.3 multijet zincirinde çok fazla kopma sorunu oluyor diyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Triger, devirdaim, v kayışı ve bilyesi değişti. Bizim araçlarda zincir değişimi için karter ve hatta ara karter sökülüyormuş yerinden. Sökülmüşken güzelce temizlettirdim. Antifiriz de değişti. Son kontrolde fren balatalarının da değişimine karar verdik.

Gugıldan gelenler için;

 

fixxit diye bir sistem var Ankara'da. Gezenadam'ın tamirci versiyonu benzeri gibi düşünülebilir. Anlaşmalı her alanda tamircileri ve parçacıları mevcut. Ben bunlarla anlaştım. Arabam yapılırken bunlardan biri vekilim olarak aracın başında durdu, sökülen takılan her şeyi getirip gösterdi. 

 

9800 TL'ye dahilen triger zinciri (ina), devirdaim (graf), filtreler (rixenberg), yağ (shell) ve antifiriz (shell), v kayışı (bando) ile gergi bilyası (magnetti marelli) ve işçilik diye anlaştık.

800 TL'ye balatalar alındı (opar) ve 300 lira işçilik ile değişimleri yapıldı.

 

Firmaya gittiğimde fixxit yekilisi orada idi, beni karşıladı. Aracımın koltuklarına servis kılıfı takıp direksiyon, el freni ve vitesi streçle sardı. Yapılacak işlemleri kullanılacak parçaları bana gösterdi ve anlattı. Anlaştık dedim, aracı içeri alıp işlemleri başlattı. İşlemler bitince testimizi yaptık, sonra vedalaşıp ayrıldık. Ödemeyi de kredi kartı ile 2 taksit aldılar.

 

Şimdilik sadece Ankara'da hizmet veriyorlar. İstanbul için girişimleri devam ediyormuş.

 

Bilgi notu olarak, iki zincir kıyaslandı. Araçtan çıkan zincir yaklaşık 6 mm uzamış. 186 bn km.

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

fixxit diye bir sistem var

fiksit olmadan aynı dükkana gidilemiyor mu?

 

Murat Sahın yazdı:

Firmaya gittiğimde fixxit yekilisi orada idi,

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

fiksit olmadan aynı dükkana gidilemiyor mu?

 

 

Gidilebiliyor abi, neden gidilmesin :)

 

Avantaj şu, diyelim aracın başında beklemeyecez, yerinize bekleyen ve bizimle görüntülü iletişim kurup durumdan haberdar edecek biri var orada.

 

Bir de, mesela gergi bilyası 2 kez hatalı geldi parçacıdan. Gidip kendileri ilgilendiler. Hakeza v kayışı konusunda sıkıntı vardı, uzaktaki parçacıdan kendileri gidip temin ettiler.

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Biz işi fixit e veriyoruz, o kendi usta ve parçacılarinda işi yaptirip bize teslim ediyor. Parayı da kendi alıyor.

 

Komisyonun yada hizmet bedeli ne kadar 

 

Birde mesela hatalı geldi demişsin parça hatalı olduğunu usta mi dedi fixit görevlisi mi ,

 

Birde parça tercihi o mu yapıyor filitrelerde niye opar değil misal?

Kurumsallık havası muameleci tarzı mi işletme gibi.

 

Sanayide zaman harcamak istemeyen ama yetkili servise araba götürmeyen kişilere uyar.

 

Fiyat işini çözemedim ama

 

Sedece senin yapılacak dediğin işler için önden fiyat verip i fiyata işlemleri mi yapıtlar.

 

Yoksa yapıldıktan sonra faturan bu mu dediler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

lahmacuncunu sattığı lahmacunu tüjkkandan almayıp yemekkovası ndan almak gibi, komik ama işliyor demek ki sistem. aracın vidasını söküp takana güvenmeyeceksem, elinde telefonlu birine güveneceksem zaten o dükkana araba bırakmam... hatalı gelmiş parça olabilir, bunun değişmesi de bir nimet değil olması gereken zaten.... normalin olması için ilave iş yapılması gerektiği çok stresli bir yaşam

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Biz işi fixit e veriyoruz, o kendi usta ve parçacılarinda işi yaptirip bize teslim ediyor. Parayı da kendi alıyor.

 

Komisyonun yada hizmet bedeli ne kadar 

 

Birde mesela hatalı geldi demişsin parça hatalı olduğunu usta mi dedi fixit görevlisi mi ,

 

Birde parça tercihi o mu yapıyor filitrelerde niye opar değil misal?

Kurumsallık havası muameleci tarzı mi işletme gibi.

 

Sanayide zaman harcamak istemeyen ama yetkili servise araba götürmeyen kişilere uyar.

 

Fiyat işini çözemedim ama

 

Sedece senin yapılacak dediğin işler için önden fiyat verip i fiyata işlemleri mi yapıtlar.

 

Yoksa yapıldıktan sonra faturan bu mu dediler

Önce fiyatta anlaştık, ekstra fren balataları değişti.

Çağlar Bayur yazdı:

lahmacuncunu sattığı lahmacunu tüjkkandan almayıp yemekkovası ndan almak gibi, komik ama işliyor demek ki sistem. aracın vidasını söküp takana güvenmeyeceksem, elinde telefonlu birine güveneceksem zaten o dükkana araba bırakmam... hatalı gelmiş parça olabilir, bunun değişmesi de bir nimet değil olması gereken zaten.... normalin olması için ilave iş yapılması gerektiği çok stresli bir yaşam

 

Abi 10 yerden fiyat aldım en uygununu bunlar verdi, komisyonları da bu fiyata dahil.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

10 yerden fiyat aldım en uygununu bunlar verdi,

verir, verebilir, mümkündüri, hatta yaşnamışlık var yani olmuş, ama teknik mantığım bunu kabul etmiyor., güven konusunda da aracıya değiş dükkana güvenirim, o ayrı konu. talebi var ki arzı olmuş piyasada, simitsepeti nokta kom adam 340 milyn dolar kaldırdı, helal olsun

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

verir, verebilir, mümkündüri, hatta yaşnamışlık var yani olmuş, ama teknik mantığım bunu kabul etmiyor., güven konusunda da aracıya değiş dükkana güvenirim, o ayrı konu. talebi var ki arzı olmuş piyasada, simitsepeti nokta kom adam 340 milyn dolar kaldırdı, helal olsun


Sabit ustası olmayan, piyasayı tanımayan, arabadan pek anlamayan biri için bu sistem iyi. 
 

Vaktim var, yok kimseye güvenemem, illa liftin altına gireceğim diyen adam için yetkili servis bile güven vermez

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

verir, verebilir, mümkündüri, hatta yaşnamışlık var yani olmuş, ama teknik mantığım bunu kabul etmiyor., güven konusunda da aracıya değiş dükkana güvenirim, o ayrı konu. talebi var ki arzı olmuş piyasada, simitsepeti nokta kom adam 340 milyn dolar kaldırdı, helal olsun

Onların halkbank.com.tr aldıkları kredilerden de haberin vardır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

illa liftin altına gireceğim diyen adam

klimalı salonda latte içmek varken nedir bu lift sevdası

Metin Uzunoğlu yazdı:

Onların halkbank.com.tr aldıkları kredilerden de haberin vardır. 

hiç anlamam, bilmemek huzur verir

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Biz işi fixit e veriyoruz, o kendi usta ve parçacılarinda işi yaptirip bize teslim ediyor. Parayı da kendi alıyor.

 

Komisyonun yada hizmet bedeli ne kadar 

 

Birde mesela hatalı geldi demişsin parça hatalı olduğunu usta mi dedi fixit görevlisi mi ,

 

Birde parça tercihi o mu yapıyor filitrelerde niye opar değil misal?

Kurumsallık havası muameleci tarzı mi işletme gibi.

 

Sanayide zaman harcamak istemeyen ama yetkili servise araba götürmeyen kişilere uyar.

 

Fiyat işini çözemedim ama

 

Sedece senin yapılacak dediğin işler için önden fiyat verip i fiyata işlemleri mi yapıtlar.

 

Yoksa yapıldıktan sonra faturan bu mu dediler

Eksik yazmışım;

 

Parçalar konusunda seçenek sunuyor. Fiyatlarını belirtiyor, hangi parça için anlaşırsan o parçayı kullanıyor. Opar kullanmamak tercihti yani.

Gergi bilyasını usta fixxit görevlisine söyledi, o bana bilgi verip değiştirdi. 

Fiyat olarak bir çok ustadan parça ve işçilik dahil fiyat aldım, hemen hemen aynı paralara geliyor. Burası telefon görüşmemizde daha mantıklı geldi. Ekstra bir ücret ödemedim yani verdikleri hizmet için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Sabit ustası olmayan, piyasayı tanımayan, arabadan pek anlamayan biri için bu sistem iyi. 
 

Vaktim var, yok kimseye güvenemem, illa liftin altına gireceğim diyen adam için yetkili servis bile güven vermez

 

Ford, volkswagen ve honda için tanıdık tamircilerim var. Fiat için yok. Telefon ile yahut yüz yüze görüşmede değerlendiriyorum. Zenciri deniştirip 5w40 yağ katacaz diyen de var mesela, aracın yağı 0w20 dedim, bişey olmaz dedi, eledim. Biri daha aracı görmeden devirdaimi değiştirmeye gerek yok dedi, eledim. Gibi gibi sebeplerle elediğimde elimde 3 seçenek kaldı, tesadüfen bunları tercih ettim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Fiat için yok.

bir zamanlar bakkalda bile parçası var denirdi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

bir zamanlar bakkalda bile parçası var denirdi

Abi parçası var, egealarda çoğu zaman şasiden parça bilgisine erişemeyebiliyor parçacılar. O yüzden çıkacak parçayı görmek istiyorlar. Yine de sorun yok o konuda. Sorun triger işçiliği olunca usta oluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bir zamanlar bakkalda bile parçası var denirdi


fiat binecek kadar fakir değilim demek istedi yazar orada. Tanımıyorum diyor kimseyi 😀

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


fiat binecek kadar fakir değilim demek istedi yazar orada. Tanımıyorum diyor kimseyi 😀


1 yıl lineaya binmiştim, ama pandemi zamanıydı. 1 yılda bindiğimi toplasan bununla bir ayda yaptığım km kadar ancak eder. Yağ değişimi harici ihtiyacım olmamıştı. Şirkette çok var fiat ama onlar da yetkili servise gidiyor. Bu ciddi km yaptığım, ruhsatında adımın yazdığı, bakımını benim ödediğim ve ağır bakım yaptırma ihtiyacım olan tek fiat. :D 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:


1 yıl lineaya binmiştim, ama pandemi zamanıydı. 1 yılda bindiğimi toplasan bununla bir ayda yaptığım km kadar ancak eder. Yağ değişimi harici ihtiyacım olmamıştı. Şirkette çok var fiat ama onlar da yetkili servise gidiyor. Bu ciddi km yaptığım, ruhsatında adımın yazdığı, bakımını benim ödediğim ve ağır bakım yaptırma ihtiyacım olan tek fiat. :D 


dün bi kibritçi yazdı. Araç düşük devirde bi garip oluyor dedi. Sanki boğuluyor tekliyor gibi dedi. Hani çok uzun ömürlüydü bu dedi. 
 

- kaç km? 

+400.000 oldu dedi. 
-e bu zamana kadar başka arıza oldu mu? 
+yok. Yağ filtre değiştim sadece dedi. 
-daha ne olsun be abi. 400 bin olmuşsun. Bırak da bişe olsun yani. 
 

sorunu çözmüşler. Egr ve emme manifoldu dolmuş. Temizlemişler. Sorun kalmamış. 
 

sen kibrit al :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...