Mehmet Göktürk 15 Ocak Paylaş 15 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: Akım al ver kendi ısınıyor batarya ama büyük olunca geç ısınır tabi. Ama bataryanın ısınması iç mekana faydası var mı, alttan sıcaklık mı verecek Motorun soğutma suyunu kalorifer yapmıştık toros'u elektriğe çevirince. Bunun da motor su soğutmalı değil mi acaba? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ocak Paylaş 15 Ocak gece kapalı garajda kalıp yola çıkarsa da aynı düşüş yaşanır mı acaba Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ocak Paylaş 15 Ocak https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/info/elektroauto-reichweite-winter/ vw ıd5 %107 artan tüketim ile lider olmuş , dacia spring %39 artış ile göz kamaştırıyor, pil büyüdükçe soğuklarda dezavantaj, Byd Atta %38 ile dikkat çekici diğer yanda şarj ederken de dış ortam sıcaklığı önemli, kapalı ısıtmalı garaj planlamalı artık Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Ocak Paylaş 15 Ocak Çağlar Bayur yazdı: gece kapalı garajda kalıp yola çıkarsa da aynı düşüş yaşanır mı acaba evet epey fark eder. Bundan sonra kapalı garaj şart demekki. Mehmet Göktürk yazdı: Motorun soğutma suyunu kalorifer yapmıştık toros'u elektriğe çevirince. Bunun da motor su soğutmalı değil mi acaba? motor zaten buz gibi. Isınana kadar gideceği yere varır. hibritteki elektrik motorları sürekli çalışmasına rağmen aman aman ısınmıyor. Belki yarım saatte 40 dereceye ulaşıyor. ayrıca inverter de ısınıyor. İkisi de su soğutmalı ama bunlar kalorifer radyatörüne bağlı mı? Bence bağlıdır Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ocak Paylaş 15 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bundan sonra kapalı garaj şart demekki. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Ocak Paylaş 15 Ocak Çağlar Bayur yazdı: böyle yerde oturayım işe gideni.... 1 8 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ocak Paylaş 15 Ocak Servet Aydın yazdı: böyle yer oturayım işe gideni.... pilli almışsan ne işin olur işlemişle zaten 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Ocak Paylaş 15 Ocak Servet Aydın yazdı: böyle yer oturayım işe gideni.... +1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 1 Nisan Yazar Paylaş 1 Nisan (düzenlendi) Yeni yazılım güncellemesini kurdum, güzel olmuş, pin girmeden sürebilmek iyi oldu, yüz tanıma ile oturumu otomatik açıyor, şimdilik iyi çalışıyor gözükmekte. 1.4.0 güncellemesi sayesinde uygulama üzerinden araç bilgilerini anlık görebilecekmişiz, şarj durumu, lastik basıncı vs. Uzaktan çalıştırma vs yok daha. Zamanlanmış iklimlendirme yapmışlar, her sabah belirli saatte evden çıkıyorsanız belki işe yarayabilir kışları, çok elzem değil benim için. Evde şarj ediyorum yaklaşık 1 aydır. Ev prizinden 3 kat aşağıya kablo sallıyorum, kiracı olarak binayı delmek istemedim, bu şekilde uzun sürüyor ama çok km yapmıyorum artık, idare ediyoruz şimdilik. 14 saatte 49kwh enerji harcamış, aracı %49 doldurmuş, yani 6.5kwh kayıp var, %13 kaybımız. 3 faz şarj etsem ne olur verim bilemiyorum ama %13 kayıp sanki biraz yüksek gibi düşük güçte şarj için Ha bu arada ESP kapama gelmiş ama yanlamadım 1 Nisan tarihinde Murat Sürmeli tarafından düzenlendi 2 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan Paylaş 1 Nisan Murat Sürmeli yazdı: 14 saatte 49kwh enerji harcamış, aracı %49 doldurmuş, yani 6.5kwh kayıp var, %13 kaybımız. 3 faz şarj etsem ne olur verim bilemiyorum ama %13 kayıp sanki biraz yüksek gibi düşük güçte şarj için ilginç bir veri, kağıt üstünde TL hesaplamalarının hepsi yanlış çıkar bu durumda Yorum bağlantısı
Murat Sahın 1 Nisan Paylaş 1 Nisan Murat Sürmeli yazdı: Ha bu arada ESP kapama gelmiş ama yanlamadım Emin miyiz? Çağlar Bayur yazdı: ilginç bir veri, kağıt üstünde TL hesaplamalarının hepsi yanlış çıkar bu durumda Kağıt üstünde yapılan hesaplamalar hep yanlış çıkıyor abi zaten. Hele hesap birimi TL ise vay halimize.... 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan Paylaş 1 Nisan Murat Sahın yazdı: Kağıt üstünde yapılan hesaplamalar eskiden çok hesaplardım, sonra bir faydasını göremedim bıraktım Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 1 Nisan Paylaş 1 Nisan Murat Sürmeli yazdı: 14 saatte 49kwh enerji harcamış, aracı %49 doldurmuş, yani 6.5kwh kayıp var, %13 kaybımız. 3 faz şarj etsem ne olur verim bilemiyorum ama %13 kayıp sanki biraz yüksek gibi düşük güçte şarj için 3 kat az olur tabiki. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Başka bir durum var ölçme hatası. 3 faz farketmez. “14 saatte 49kwh enerji harcamış, aracı %49 doldurmuş, yani 6.5kwh kayıp var, %13 kaybımız. ” burda tam ne diyorsunuz ? 6.5 u nerden buldunuz? Doğan Arşiray yazdı: 3 kat az olur tabiki. Öyle birşey olmaz. Ölçme hatası var bi yerde. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Nisan Paylaş 2 Nisan İş yerinde 5m usb uzatma kablosu var. Pc’den telefonumu bu kabloyla şarj edince 8 saatte şarj ediyor. Uzatmayı çıkarıp 10cm kablo ile 1,5 saatte şarj ediyor Yorum bağlantısı
Kerim Bilge 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Çok teknik bilgim yok ama obc denilen inverter parça ile ac akım dc ye çevirilerek bataryayı şarj ediyor diye biliyorum, bu çevrim sırasında, aksesuar modunda bekletiyorsanız burada ve 12v aküyü de bir yandan şarj ederken bu kayıplar oluyor diye biliyorum, telegram grubundaki kişiler de bahsediyor bu durumda , haftaya ben de 3.5 kw ile ilk defa şarj etmeye başlayacağım 40 metreden, bakalım bende durum ne olacak Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: 10cm kablo ile 1,5 saatte şarj ediyor mt den değil o Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 2 Nisan Yazar Paylaş 2 Nisan Mehmet Göktürk yazdı: Başka bir durum var ölçme hatası. 3 faz farketmez. “14 saatte 49kwh enerji harcamış, aracı %49 doldurmuş, yani 6.5kwh kayıp var, %13 kaybımız. ” burda tam ne diyorsunuz ? 6.5 u nerden buldunuz? Öyle birşey olmaz. Ölçme hatası var bi yerde. 88kwh batarya var hocam, %49 doldurduğunuzda 88*0.49=43kwh enerji depolanmış, arada kalan 6.5kwh enerji de ısı vs olarak boşa gitmiş. 3 fazda kayıp nedir şarj devresinin bilemiyorum, farklı çıkması olası. Sonuçta aracın içinde bir şarj devresi var ve kaybı olacak tabii ki, bana biraz yüksek geldi sadece Kerim Bilgehan Arbek yazdı: Çok teknik bilgim yok ama obc denilen inverter parça ile ac akım dc ye çevirilerek bataryayı şarj ediyor diye biliyorum, bu çevrim sırasında, aksesuar modunda bekletiyorsanız burada ve 12v aküyü de bir yandan şarj ederken bu kayıplar oluyor diye biliyorum, telegram grubundaki kişiler de bahsediyor bu durumda , haftaya ben de 3.5 kw ile ilk defa şarj etmeye başlayacağım 40 metreden, bakalım bende durum ne olacak Şarj için cihaz aldın mı? Ne var elinde? 40metrede kabloda da kayıp çok olacak, kalın kablo al, mümkünse 3*4mm2 olandan Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Çağlar Bayur yazdı: mt den değil o neyden iletkenlikten mi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Murat Sürmeli yazdı: 88kwh batarya var hocam, %49 doldurduğunuzda 88*0.49=43kwh enerji depolanmış, arada kalan 6.5kwh enerji de ısı vs olarak boşa gitmiş. 3 fazda kayıp nedir şarj devresinin bilemiyorum, farklı çıkması olası. Sonuçta aracın içinde bir şarj devresi var ve kaybı olacak tabii ki, bana biraz yüksek geldi sadece Şarj için cihaz aldın mı? Ne var elinde? 40metrede kabloda da kayıp çok olacak, kalın kablo al, mümkünse 3*4mm2 olandan Bence öyle ölçemezsiniz. Başladığınızda sıfır mıydı? Ayrıca o yüzdeler lineer gitmiyor olabilir. Harcamada bakmak lazım arabayı kullandıktan sonra. 6.5Kwh araç 14 saatte şarjda kaybetmez bence ama yine de 500W belki olabilir (14 saatte 7kw) ama bence uzak ihtimal. hızlı şarj değil çünkü. fan çalışıyor mu çok bi yerlerde şarjda? Yorum bağlantısı
Kerim Bilge 2 Nisan Paylaş 2 Nisan (düzenlendi) Murat Sürmeli yazdı: 88kwh batarya var hocam, %49 doldurduğunuzda 88*0.49=43kwh enerji depolanmış, arada kalan 6.5kwh enerji de ısı vs olarak boşa gitmiş. 3 fazda kayıp nedir şarj devresinin bilemiyorum, farklı çıkması olası. Sonuçta aracın içinde bir şarj devresi var ve kaybı olacak tabii ki, bana biraz yüksek geldi sadece Şarj için cihaz aldın mı? Ne var elinde? 40metrede kabloda da kayıp çok olacak, kalın kablo al, mümkünse 3*4mm2 olandan Taysla 3.5 kw var, 3*2.5 aldım ya, yoksa yaklaşık iki kat daha kablo maliyeti çıkıyor hocam, 3-4 ay idare etsin diye bi maceraya girdim hocam can sıkıntısından, çünkü elimde schenieder 11 kw wallbox var onu şu an oturduğum daireye kuramadım monofaze çıktı sayaç, yaza tayin durumu ya da lojmana geçme durumum var lojmana geçersem sayaç trifaze böylece 11kw lık wallboxa geçeceğim 3.5 kwlık cihazı da acil durumlarda ya da tatillerde kullanırım daha da masraf etmeyeyim dedim, eldeki 40 metrelik kabloyu da ikiye böler 20 metre uzatma yaparım diye düşündüm Hesaplarıma göre 40 metrelik kombinasyonda %5 civarı voltaj düşümü olacak gibi, şu an prizde 226V var 210-215 arası alırsam ne mutlu😇 alamazsam da olmadı 13A şarj ederim diye düşünüyorum ama bakalım nasip😄 Bu arada bizim arabaların bataryasının brütü 88 kw neti 85 kw olarak hesapladım ben 2 Nisan tarihinde Kerim Bilgehan Arbek tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Kerim Bilge 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Mehmet Göktürk yazdı: Bence öyle ölçemezsiniz. Başladığınızda sıfır mıydı? Ayrıca o yüzdeler lineer gitmiyor olabilir. Harcamada bakmak lazım arabayı kullandıktan sonra. 6.5Kwh araç 14 saatte şarjda kaybetmez bence ama yine de 500W belki olabilir (14 saatte 7kw) ama bence uzak ihtimal. hızlı şarj değil çünkü. fan çalışıyor mu çok bi yerlerde şarjda? Hocam fan anca 22kw ile şarj ederseniz çalışıyor, 3.5 kw ile bu havalarda fan açmıyor Tansu Kalafatoğlu yazdı: İş yerinde 5m usb uzatma kablosu var. Pc’den telefonumu bu kabloyla şarj edince 8 saatte şarj ediyor. Uzatmayı çıkarıp 10cm kablo ile 1,5 saatte şarj ediyor Voltaj düşümü ve akım direnci ile alakalı bence Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 2 Nisan Yazar Paylaş 2 Nisan Mehmet Göktürk yazdı: Bence öyle ölçemezsiniz. Başladığınızda sıfır mıydı? Ayrıca o yüzdeler lineer gitmiyor olabilir. Harcamada bakmak lazım arabayı kullandıktan sonra. 6.5Kwh araç 14 saatte şarjda kaybetmez bence ama yine de 500W belki olabilir (14 saatte 7kw) ama bence uzak ihtimal. hızlı şarj değil çünkü. fan çalışıyor mu çok bi yerlerde şarjda? Hocam %10 gibi bir aralıkta ölçsem ben de sizin gibi düşünürdüm ancak %50 batarya doldurma için yaptım ölçümleri, diyelim %13 değil de %10 kayıp olsun, yine çok, yavaş şarj için bence. Ama ne kullandılar içinde aracın bilemiyorum. Fan açma duymadım, ama sıvı soğutma var sürekli devir daim, 500wattlık gücü soğurabilir sanırım 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: neyden iletkenlikten mi orcinal meyva ekipmanı kullanınız amazon linki vereyim mi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Murat Sürmeli yazdı: Hocam %10 gibi bir aralıkta ölçsem ben de sizin gibi düşünürdüm ancak %50 batarya doldurma için yaptım ölçümleri, diyelim %13 değil de %10 kayıp olsun, yine çok, yavaş şarj için bence. Ama ne kullandılar içinde aracın bilemiyorum. Fan açma duymadım, ama sıvı soğutma var sürekli devir daim, 500wattlık gücü soğurabilir sanırım o zaman yavaş şarjda ek bir maliyet çıktı. havuz problemi gibi hızlı olsa belki 500 değil 800W harcayacak ama saat 1 saat sürecek.. vs vs. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts