İçeriğe Yönlendir

TOGG Aracım


Murat Sürmeli

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Oğuzkan Erışık yazdı:

En yüksek ısıda ve autoda olması lazım. Ptc ısınmaya başladıkca üfleme hızıda artıyor. 

Su ısındığında (derecesini bilmiyorum) devre dışı kalıyor. Voltmetre ile ölçülebilir. Harcanan akımdan anlaşılır hangi su sıcaklık derecesinde devre dışı kaldığını.

 


Devreyi voltu hiç anlamam bilmem. Kaç derece üflüyor ilk 5 saniyede :) 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Devreyi voltu hiç anlamam bilmem. Kaç derece üflüyor ilk 5 saniyede :) 

Ölçmedim ama senin araban ilk 1 saat kaç derece üflüyorsa o kadar üflüyordur :crazy:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Ptc sistemi markadan markaya değişiyor. Kimisi suyu isitir kimisi havayi isitir. Arabayi acar acmaz sicak üfleyemez. 1-2 dk icinde duzgun sicak hava vermeye baslar. Sicakligin maksimumda olmasi gerekmez. Bazi markalarda yol bilgisayarindan etkinlestirmek gerekir. 

 

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilge
Murat Sürmeli yazdı:

Bazı ptc li araçlarda en yükseğe almak gerekiyor, hi konumunda bir çalıştırıp deneyin derim.

Soğuk bölgede elektrikli üzecektir. Evde şarj imkanı varsa belki alınabilir

Yarın deneyeceğim Murat Hocam, maalesef evde şarj imkanımız da yok, sitede 8.kattayız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

 

Tucsonda ptc yok varsa da biz çalıştıramadık. Koltuk ısıtma ve direksiyon ısıtma var ama koltuk ısıtma nedense passatınkine göre çok daha geç ısıtıyor. Dizel araba zaten ısınmıyor kısa mesafede.

 

Facebook ya da telegram gruplarında 1850 civarına 7-8 bin km de satılanlar var gerçek fiyat, 1920’olan liste fiyatından sıfır km emsalinde (300-2000 km arası) zibilyon tane var.

 

C5'te sıcaklık derecesini en yükseğe alıp auto pozisyonunda çalıştırınca ptc açıyordu. Ptc açtığı zaman şarj voltajı ptc'yi korumak için düşüyordu, oradan anlıyordum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğuzkan Erışık yazdı:

Ölçmedim ama senin araban ilk 1 saat kaç derece üflüyorsa o kadar üflüyordur :crazy:


hibriti çalıştırıp yola çıksam. 2.dk’da içeriye 30 derece zaten üflüyor :) 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hibriti çalıştırıp yola çıksam. 2.dk’da içeriye 30 derece zaten üflüyor :) 

E o zaman niye üşüyon içerde ?:biggrin:

Param olsa ben de alırım hemen. Bakma uğraştığıma:rolleyes:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğuzkan Erışık yazdı:

E o zaman niye üşüyon içerde ?:biggrin:

Param olsa ben de alırım hemen. Bakma uğraştığıma:rolleyes:


yola çıkamıyorum çünkü :) 

 

1574441105543-trafik.jpg

 

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Kerim Bilge
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

C5'te sıcaklık derecesini en yükseğe alıp auto pozisyonunda çalıştırınca ptc açıyordu. Ptc açtığı zaman şarj voltajı ptc'yi korumak için düşüyordu, oradan anlıyordum. 

bugün sabah sıcaklığı yükseğe aldım, autoya da aldım manuel de denedim hatta ac tuşuna da basıp denedim, ancak hemen sıcak ya da ılık bir hava vermedi, herhangi bir röle sesi de duymadım, 

 

sadece normalden farklı olarak 27 dereceye ayarladığımda (HI'nın bir düşüğü bende) 2-3 kademe fanda şöyle bir 1-2 km sonra motor soğutma suyu 50 derece civarında ilk defa baya baya sıcak verdi şimdi bu PTC'midir ne dersiniz :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

bugün sabah sıcaklığı yükseğe aldım, autoya da aldım manuel de denedim hatta ac tuşuna da basıp denedim, ancak hemen sıcak ya da ılık bir hava vermedi, herhangi bir röle sesi de duymadım, 

 

sadece normalden farklı olarak 27 dereceye ayarladığımda (HI'nın bir düşüğü bende) 2-3 kademe fanda şöyle bir 1-2 km sonra motor soğutma suyu 50 derece civarında ilk defa baya baya sıcak verdi şimdi bu PTC'midir ne dersiniz :D

 

Bence değildir :)

HI da bir şey olmuyorsa. yoktur. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kerim Bilge
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bence değildir :)

HI da bir şey olmuyorsa. yoktur. 

Üzdü Mehmet abi :biggrin:

Çağlar Bayur yazdı:

ekrandaki menüde ptc hakkında yazı yok mudur

Çağlar abi hem göstergeyi hem de multimedyayı baya karıştırdım hiç bununla alakalı bir menü yok :(

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

E o zaman niye üşüyon içerde ?:biggrin:

Param olsa ben de alırım hemen. Bakma uğraştığıma:rolleyes:

 

Uğraş uğraş, az kaldı ikna edecem seni hibrite. Kendimi ikna ettim bile. Ama alana kadar :onder3: 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yola çıkamıyorum çünkü :) 

 

Bahane :onder:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
(düzenlendi)
Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

Üzdü Mehmet abi :biggrin:

Çağlar abi hem göstergeyi hem de multimedyayı baya karıştırdım hiç bununla alakalı bir menü yok :(

sigorta kutusunda 50 amperlik 2 sigorta mevcut mu boş mu, resimde ptc heater 1 ve 2, kornanın üstü

 

Kaput altı sigorta kutusu şeması: Hyundai Tucson (2019)

Sigortaların motor bölmesindeki yeri: Hyundai Tucson (TL; 2016-2019..)

tarihinde Murat Sürmeli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kerim Bilge
Murat Sürmeli yazdı:

sigorta kutusunda 50 amperlik 2 sigorta mevcut mu boş mu, resimde ptc heater 1 ve 2, kornanın üstü

 

Kaput altı sigorta kutusu şeması: Hyundai Tucson (2019)

Sigortaların motor bölmesindeki yeri: Hyundai Tucson (TL; 2016-2019..)

Murat hocam vallahi çok teşekkür ederim zahmet etmiş araştırmışsın aşağı inip ben de fotoğrafını çektim iki tane 50A sigorta mevcut ama sizin attiginiz tam karşılaştıramadım fotoğraf şöyle siz ne dersiniz

 

IMG_1444.jpeg

IMG_1443.jpeg

IMG_1442.jpeg

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
(düzenlendi)

sizin modeli tam bulamadım ne yazık ki, 2022 tucson aşağıdaki gibi diyor mesela, şekil olarak benzeyeni bu ama farklı yine de, 2021 diye yukarıda gönderdiğim ise hiç benzemiyor, ilginç.

Farklılıklara bakmazsak eğer aşağıdaki resme göre PTC yok gibi yorumladım

 

Kaput altı sigorta kutusu şeması: Hyundai Tucson (2021-2022)

 

 

tarihinde Murat Sürmeli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

hem göstergeyi hem de multimedyayı baya karıştırdım hiç bununla alakalı bir menü yok

8 ekranı boşa mı koymuşlar oraya, böyle faydalı bir sistem gizli gizli çalışıyor

Murat Sürmeli yazdı:

sizin modeli tam bulamadım ne yazık ki, 2022 tucson aşağıdaki gibi diyor mesela, şekil olarak benzeyeni bu ama farklı yine de, 2021 diye yukarıda gönderdiğim ise hiç benzemiyor, ilginç

 

Kaput altı sigorta kutusu şeması: Hyundai Tucson (2021-2022)

 

 

sigorta kutuları zamanın en büyük gizemlerinden hiçbir yerde doğru dürüst tam bir kaynak bulunmuyor, asya amerika avrupa üretimi diye de farklılıklar oluyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

bugün sabah sıcaklığı yükseğe aldım, autoya da aldım manuel de denedim hatta ac tuşuna da basıp denedim, ancak hemen sıcak ya da ılık bir hava vermedi, herhangi bir röle sesi de duymadım, 

 

sadece normalden farklı olarak 27 dereceye ayarladığımda (HI'nın bir düşüğü bende) 2-3 kademe fanda şöyle bir 1-2 km sonra motor soğutma suyu 50 derece civarında ilk defa baya baya sıcak verdi şimdi bu PTC'midir ne dersiniz :D

Dıs hava sicakligi kac dereceydi?

 

Yorum bağlantısı
Kerim Bilge
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

8 ekranı boşa mı koymuşlar oraya, böyle faydalı bir sistem gizli gizli çalışıyor

dostlar alışverişte görsün diye abi

 

şimdi kullanım kılavuzundan sigortalara baktım ve görünüşe göre PTC yok :

 

kılavuz:

 

IMG_1446.jpeg

IMG_1447.png

IMG_1444.jpeg

tarihinde Kerim Bilgehan Arbek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

C5'te sıcaklık derecesini en yükseğe alıp auto pozisyonunda çalıştırınca ptc açıyordu. Ptc açtığı zaman şarj voltajı ptc'yi korumak için düşüyordu, oradan anlıyordum. 

kullanım kılavuzunda yazıyor mu bu bilgi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

3-4 arası 

Sigortalar da yerinde gorunuyor kilavuza gore. Bence ptc var aracta ama ya calismiyor ya da calismasi icin bir ayar yapmak gerekiyor. 

Benim ilk kasa 3008 de ayar yoktu, gosterge yoktu tamamen otomatik devreye girerdi (hava sicakligi 5 derece altinda olmali. Benim ayarlamam ise klima kapali/acik farketmez, otomatik 21 derece ayarli olurdu. 1-2 dk icinde ilik-sicak uflerdi. Hararet gostergesi daha yerinden oynanamis olurdu. 

Vw tiguan 2 de de hemen hemen ayni sekilde. Sadece multimedya ekranindan aktif/deaktif yapilabiliyor.

Bir ihtimal sicaklik ayari en yuksek yapilirsa biraz daha erken isitmaya baslayabilir. Ben denemedim hic

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilge
Eren Gökmen yazdı:

Sigortalar da yerinde gorunuyor kilavuza gore. Bence ptc var aracta ama ya calismiyor ya da calismasi icin bir ayar yapmak gerekiyor. 

Benim ilk kasa 3008 de ayar yoktu, gosterge yoktu tamamen otomatik devreye girerdi (hava sicakligi 5 derece altinda olmali. Benim ayarlamam ise klima kapali/acik farketmez, otomatik 21 derece ayarli olurdu. 1-2 dk icinde ilik-sicak uflerdi. Hararet gostergesi daha yerinden oynanamis olurdu. 

Vw tiguan 2 de de hemen hemen ayni sekilde. Sadece multimedya ekranindan aktif/deaktif yapilabiliyor.

Bir ihtimal sicaklik ayari en yuksek yapilirsa biraz daha erken isitmaya baslayabilir. Ben denemedim hic

Yarın bir kez daha deneyeceğim ama hiç umudum yok

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

mesela hava 5 derece. Arabayı çalıştırır çalıştırmaz en sıcakta kaloriferi açtık. Ptc denen şey 30 derece üfletiyor mu? Ve bunu kaç saniyede yapıyor?

evet üfletiyor. Sıcacık rezistans kokusu geliyor hatta saç kurutma makinası gibi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...